beantwoord

Verwijderen van mijn topics

Toon het eerste bericht

42 reacties

Ik respecteer jou keuze Enterprise.

Persoonlijk zal ik daar geen bezwaar tegen hebben.
Het maakt mij ook niet uit als mijn account, topics en antwoorden verwijderd worden.
Reputatie 8
Badge +17
@mandy dan zit er toch geen "verband" meer in het topic?

mandy schreef:

Ik respecteer jou keuze Enterprise.

Persoonlijk zal ik daar geen bezwaar tegen hebben.
Het maakt mij ook niet uit als mijn account, topics en antwoorden verwijderd worden.

volgens mij snap je niet waar het hier over gaat, of wel?
Laat ik dit er nog over opmerken als dit topic compleet met alle reacties wordt verwijderd zal dit het gehele forum niet schaden.
De uitspraken over het teruglees recht daargelaten. Net zo goed als Rick's andere topic en de tientallen topics over een tv ontvanger die Netflix kan ontvangen die zouden wat mij betreft zo wegkunnen zonder dat dit het forum in zijn geheel schaadt. Het zal de gehele database juist ten goede komen.

Aan de andere kant zou het ook juist vanwege de onstane discussie jammer zijn als dit topic wel verdwijnt.
Er zijn echter nuttiger topics waarbij het wegvallen van bijdragen de leesbaarheid zeker niet ten goede komt.

Mijn enige punt in deze wat ik al eerder schreef is moderators zeg niet dat het niet kan. Maar houd het bij het niet wenselijk zijn ten bate van de genoemde leesbaarheid.
Ik zie het verband wel Kees-Jan ook al denk jij van niet.
Voor de leesbaarheid, oké, daar is wat van te zeggen.

Maar ik vind zeker de privacy van iemand ook iets en dat respecteer ik ook.
In de Forumregels staat nergens dat je een account, topics ect. niet kan laten verwijderen.
Daar staan wel de vele rechten van Telfort maar die van de klant zijn summier.
Ik als klant kan na een uur niets meer wijzigen of verwijderen.
Persoonlijk was ik er dus ook vanuit gegaan dat ik als klant de mogelijkheid had tot verwijdering.
Dit omdat het niet omschreven stond in de Forumregels.

Zo heb ik nog een aantal aanvragen gelezen tot verwijdering van accounts
Hier is ook geen gehoor aan gegeven, ook niet na de invoering AVG.

Moderators kunnen wel, topics samenvoegen, verwijderen of iemand een ban geven.
Dus Telfort moet niet zeggen dat het niet kan.
Zij laten immers zelf zien dat het wel kan.

Klanten worden nu min of meer gedwongen bij Telfort om of het Forum
of andere social media aan te spreken en alles is openbaar.

Het emailadres is er al niet meer wat ik persoonlijk nog een groot gemis vind.
Enige verbetering is dat de chat waar je gesprekken op kunt slaan.

Bij moeilijke vraagstukken of onenigheid kan je natuurlijk het ook telefonisch afhandelen,
maar dan is er geen enkel schriftelijk bewijs en sommige van die gesprekken zijn later,
niet meer te traceren.
Daar zijn ook voldoende topics over te vinden.

Zelf weet ik nog niet wat ik wil voor er nieuwe Forumregels komen.
Ik ben akkoord gegaan met de huidige Forumregels waarin niet benoemd werd dat accounts,
niet verwijderd werden.
Zoals in dat door Nelly gelinkte artikel duidelijk naar voren komt is dat een profiel op verzoek gewoon verwijderd moet worden creëer vanuit Telfort dan een dummy account waar alles naar gelinkt wordt vermoedelijk lastig uit te voeren.

Je weet bijvoorbaat of dat zou je misschien moeten weten dat op een forum alles openbaar is tenzij ervoor gekozen wordt reacties alleen voor leden zichtbaar te maken.

Dan nog kan elk lid alles lezen.

Via Facebook heb je ook privé chat sessies daarbij wordt Facebook messenger gebruikt dus niet alles hoeft openbaar te zijn.
Het gaat er niet om dat je hier weet dat alles openbaar is maar dat nergens staat vermeld,
dat het niet op verzoek verwijderd wordt.

En ja, er zijn Forums waar alles wel besloten is voor alleen leden.

Ik ben destijds lid geworden omdat ik er met de telefonische klantenservice niet uit kwam.
Met mij zovelen.
Die gaan niet eerst alle topics lezen, zij willen alleen geholpen worden.
Daar valt ook wat voor te zeggen.
Reputatie 6
Badge +9
Jullie reacties zullen niet worden verwijderd. Deze blijven staan.
Als de herleidbare persoonsgegevens of persoonlijke situaties maar wel aangepast worden.
Net zoals de TS aangeeft.
@Enterprise ik heb het gevoel dat we beiden de tekst van de jurist iets anders interpreteren. Dit is dan ook niet de rechtsgeldige tekst zelf dus dit zou goed mogelijk zijn. Ik ben het wel met je eens dat als mijn posts verwijderd worden, de reacties mogelijk uit context gehaald kunnen worden en dat dit daarmee de meingsvrijheid kan schaden.
Daarnaast nav jou reactie op mandy, het was nooit mijn bedoeling om de reacties op mijn topics te laten verwijderen, hooguit te laten aanpassen om privacy gevoelige info te verwijderen mbt de topic starter.

@Bart - Telfort Ik ga akkoord met de verwijdering van het topic MITS informatie die gebruikt kan worden om mijn identiteit te herleiden verwijderd wordt. Hieronder valt (maar is niet beperkt tot):
- Het feit dat ik telfort gebruik,
- Het feit dat ik op een bepaalde dag een storing had (aka het moment dat de topics/reacties plaatsvonden)
- Het feit dat ik op een andere dag instabiel internet had
- De gegeven internet snelheid en ping
- De gegeven verwachte internet snelheid en ping
- De gegeven ip adressen van de pathping
Reputatie 3
Badge
Je kunt je ook afvragen, wie de rechten heeft op de tekst, die op een openbaar medium geplaatst worden.
Ik heb al eerder geschreven dat het stukje van de jurist een mening is.
Dat is geen vaststaand feit.
De enige die echt antwoord kan geven is autoriteit persoonsgegevens zelf.
Ik heb ook niet gezegd dat alles van mij verwijderd moet worden,
maar dat het mij niet uitmaakt.

Destijds heb ik mijzelf aangemeld op dit Forum omdat er op een andere manier,
geen response kwam.
Er is geen emailformulier meer en je wordt min of meer gejaagd op dit Forum.
Ook na aanleiding van een ander topic, dat bv collega's op Twitter niet helemaal up to date zijn?

Ik ben zeker geen journalist of oefen een soortgelijk beroep uit.
Wat ik geschreven heb, is van mij.
Maar Telfort schrijft in de voorwaarden, nee, wij hebben alle rechten.
Waar blijven de rechten van de klant?
Waar blijft mijn mening in dit verhaal?

Het feit dat de Forumregels aangepast gaan worden, na aanleiding van dit topic,
weet Telfort echt wel dat er iets niet goed is.

Ik hoop niet dat deze Forumregels stilzwijgend ingaan want ik zal ze niet accepteren.
Ron. schreef:

Je kunt je ook afvragen, wie de rechten heeft op de tekst, die op een openbaar medium geplaatst worden.

Facebook is daar vrij duidelijk in. Zo goed als alles wat je daar plaatst geef je Facebook automatisch de rechten om dit weer te kunnen gebruiken wel op basis van de instellingen.

Ik weet niet of deze link hier geplaatst is maar ik zie nergens zo snel iets met de specifieke Telfortforum voorwaarden.
Bedoel je ongeveer dit Galdor68?

Gebruiksvoorwaarden Telfort Forum

Bij Jouw directe mening:

Je verklaart dat jij het recht hebt jouw materiaal ter beschikking te stellen aan Telfort en de hier beschreven licentie te verstrekken. Met het versturen van jouw reactie geef je Telfort de bevoegdheid al deze informatie, zowel tekst als (bewegend) beeldmateriaal, in te korten, (digitaal) op te slaan, op het forum openbaar te maken, (her) te gebruiken en te gebruiken ter verbetering van haar dienstverlening.
Reputatie 8
Volgens mij is nu 100% voldaan aan verzoek topicstarter:

• Anonymous Topicstarter

Ik ga akkoord met de verwijdering van het topic MITS informatie die gebruikt kan worden om mijn identiteit te herleiden verwijderd wordt. Hieronder valt (maar is niet beperkt tot):
- Het feit dat ik telfort gebruik,
- Het feit dat ik op een bepaalde dag een storing had (aka het moment dat de topics/reacties plaatsvonden)
- Het feit dat ik op een andere dag instabiel internet had
- De gegeven internet snelheid en ping
- De gegeven verwachte internet snelheid en ping
- De gegeven ip adressen van de pathping

Klopt nelly jacoba, voor de TS wel.
Maar er zijn nog meer mensen die dit eerder gevraagd hebben.
Reputatie 8
mandy schreef:

Klopt nelly jacoba, voor de TS wel.
Maar er zijn nog meer mensen die dit eerder gevraagd hebben.

Die komen dan vast nog wel een keer langs.
Dat denk ik ook ja.

Reageer