beantwoord

Verwijderen van mijn topics

• 4 september 2018
  • 42 reacties
  • 2126 keer bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik probeerde mijn oude topics te verwijderen op het forum, maar kon niet vinden hoe ik dit moest doen. Zou een van de admins of moderators mij hierbij kunnen helpen?
icon

Beste antwoord door mandy 4 september 2018, 19:37

In snap wat TS bedoelt.

Iets over AVG op Europa Decentraal: Rechten betrokkene

En in de Forumregels stond nergens vernoemd dat je gegevens of topics niet verwijderd werden.
Bekijk reactie

42 reacties

Ik denk niet dat zij dit doen, evenmin het verwijderen van je account.
Je kunt wel vragen om het te laten anonimiseren.
Reputatie 8
Badge +17
De topics verwijderen kan niet
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Anonymous, we kunnen je topics niet verwijderen zoals mandy en jimny ook al aangeven. We doen dit niet omdat het waardevolle content zijn voor anderen. Zoals mandy al aangeeft kunnen we in goed overleg eventueel jouw profiel anonimiseren, daarna is het ook niet meer te gebruiken.
Volgens mij met het oog op de AVG heb ik volgens mij volledig het recht om deze info te laten verwijderen en aangezien de infornatie in deze topics informatie bevat die op mij persoonlijk van toepassing is, lijkt het mij raar dat ik dit niet kan laten verwijderen.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je topic van 1 jaar geleden eens bekeken en ik denk dat dit wel meevalt, je hebt indertijd dit openbaar forum bezocht en bent akkoord gegaan met de forumregels.
Wat misschien wel mogelijk is dat men je gebruikersnaam veranderd
In snap wat TS bedoelt.

Iets over AVG op Europa Decentraal: Rechten betrokkene

En in de Forumregels stond nergens vernoemd dat je gegevens of topics niet verwijderd werden.
misklik maar ja. Ik doelde op de Algemene vordering gegevensbescherming: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-vergetelheid
Leesvoer:
https://blog.iusmentis.com/2018/04/03/geldt-het-vergeetrecht-onder-de-avg-ook-bij-forumdiscussies/
Ok met het oog op uitingsvrijheid snap ik dat niet het volledige topic verwijderd kan worden. Maar aangezien er geen sprake is van journalistiek of artistiek werk, lijkt het mij niet onredelijk om de teksten die ik zelf geschreven heb uit mijn vragen/reacties te verwijderen.
Los van het niet doen om welke reden dan ook vind ik het terugkerende we kunnen het niet van moderator kant af eigenlijk onzin.

Als topics kunnen worden samengevoegd en andere bewerkingen dan kunnen deze ook worden verwijderd. Anders wordt het tijd voor een extra tool dat het wel kan.

Als een of andere spambot topics aanmaakt kunnen deze ook worden verwijderd.

Dus kom met een acceptabeler argument dan we kunnen het niet. Het eerder gebruikte we doen het niet vanwege de leesvaarheid is een betere uitleg. Niet elke moderator heeft wellicht dezelfde rechten maar de community manager moet dit zeker wel kunnen.

Ps leuk stukje leesvoer @nelly jacoba dat beantwoord toch de vraag over het compleet verwijderen van een profiel.
Reputatie 8
Badge +19
Ok met het oog op uitingsvrijheid snap ik dat niet het volledige topic verwijderd kan worden. Maar aangezien er geen sprake is van journalistiek of artistiek werk, lijkt het mij niet onredelijk om de teksten die ik zelf geschreven heb uit mijn vragen/reacties te verwijderen.
Dan heb je blijkbaar niet het hele artikel gelezen maar alleen de passages die je wil lezen... 😆

Uit het artikel:
Echter, specifiek bij forums loop je dan tegen een probleem aan dat daarmee de discussie toch een stuk verstoord wordt, of het archief niet meer volledig. Dat is een probleem, want bij zulke situaties komt dan de vrijheid van meningsuiting in het gedrang. Mensen moeten kunnen lezen wat in het verleden is gezegd, en de privacy mag daar niet als een 1984-bulldozer doorheen rauzen.

Dit probleem werd bij invoering van de AVG al onderkend, en er staat dan ook bij het vergeetrecht dat het niet van toepassing is wanneer de verwerking (de publicatie dus) noodzakelijk is voor de uitoefening van het grondrecht van de uitingsvrijheid (artikel 17 lid 3 AVG). Daarmee kan een forumbeheerder dus in principe het weghalen van berichten voorkomen. Een profiel of registratie van een gebruiker valt buiten dat grondrecht en moet dus wél worden weggehaald op verzoek.

Ik heb de belangrijkste zaken even in vette letters gezet...
Conclusie... je berichten kunnen blijven staan maar je account (profiel of registratie) kan worden verwijderd.
En dat is precies wat @Bart - Telfort ook aanbiedt en voor je kan doen.
@Enterprise volgens mij is anonimiseren toch iets anders dan verwijderen. Akkoord niet meer bruikbaar je kan dan dus niet meer daarop inloggen, maar ook niet geheel weg. Hoewel leeg maken en het profiel record geheel verwijderen op hetzelfde neerkomt zit er toch een klein nuance verschil in.

Maar zoals je al zegt dit is het beste wat kan worden aangeboden.
Reputatie 8
Badge +19
@Enterprise volgens mij is anonimiseren toch iets anders dan verwijderen. Akkoord niet meer bruikbaar je kan dan dus niet meer daarop inloggen, maar ook niet geheel weg. Hoewel leeg maken en het profiel record geheel verwijderen op hetzelfde neerkomt zit er toch een klein nuance verschil in.

Maar zoals je al zegt dit is het beste wat kan worden aangeboden.

Verwijderen van een account cq registratie gaat geheid problemen opleveren met de vindbaarheid van posts in de database.
Anonimiseren heeft dat probleem niet terwijl toch wordt voldaan aan de eis van de AVG, namelijk het niet meer herkenbaar en traceerbaar zijn van de gegevens en het IP-adres van de gebruiker.
Reputatie 8
Badge +19
Sterker nog... als de reacties van Anonymous uit dit topic verwijderd zouden worden zou ik daar officiëel bezwaar tegen kunnen aantekenen..!
Het verwijderen van zijn reacties hebben namelijk invloed op mijn reacties (en die van anderen) omdat deze daardoor uit hun context worden gerukt en onleesbaar/onbegrijpelijk worden.
Ik mag me dan beroepen op aantasting van mijn VVM (vrijheid van meningsuiting)...
Reputatie 8
Badge +11
Maar er is toch helemaal geen probleem? Als de reacties niet meer herleidbaar zijn naar de persoon is het goed.
Simpel account verwijderen en eventuele posts checken op herleidbaarheid. In het betreffende topic zie ik niets dat naar de persoon kan leiden.
Reputatie 8
Badge +19
Maar er is toch helemaal geen probleem? Als de reacties niet meer herleidbaar zijn naar de persoon is het goed.
Simpel account verwijderen en eventuele posts checken op herleidbaarheid. In het betreffende topic zie ik niets dat naar de persoon kan leiden.

Account niet verwijderen maar anonimiseren.
En zie jij een moderator mijn 17000 posts nalezen op herleidbaarheid..?

Maar verder mag het inderdaad geen probleem zijn...
Reputatie 8
Badge +11
Inderdaad verkeerde woord gebruikt 😊. En nee, niet alles hoeft nagelezen te worden. Alleen de topics waarin de aanvrager actief is geweest. Ook de posts van anderen in dat topic i.v.m. eventuele quotes.
Reputatie 8
Badge +19
Inderdaad verkeerde woord gebruikt 😊. En nee, niet alles hoeft nagelezen te worden. Alleen de topics waarin de aanvrager actief is geweest. Ook de posts van anderen in dat topic i.v.m. eventuele quotes.
Ik ben actief geweest in duizenden topics... dat is géén doen.
Reputatie 8
Badge +11
Nee, denk het ook niet. Bovendien valt dan het hele forum om 🙄
Reputatie 8
Badge +19
Nee, denk het ook niet. Bovendien valt dan het hele forum om 🙄
Zo is het... 😆
Er is er maar één organisatie die daar echt antwoord op kan geven
en dat is Autoriteit Persoonsgegevens zelf.

In de link Geldt het vergeetrecht onder de AVG ook bij forumdiscussies?
is een mening van een jurist.

Daarmee kun je als forum dus ook andere verzoeken pareren, althans voor zover het gaat om persoonsgegevens die als journalistiek of literair te duiden zijn. Dat is wat mij betreft beperkt tot de postings of reacties zelf. Zaken als iemands profiel of interesses vallen daar buiten.

Er moet een tool zijn om van een gebruiker te anonimiseren, dus ook in citaten ect.
Dan kan die tool, in alles waar de naam in voorkomt naar anonimiseren gezet worden.

En het Forum zal niet helemaal omvallen er staan ook topics in die nu niet meer relevant zijn.
Dit na verandering van de voorwaarden, andere abonnementen ect.

Plus dat moderators wel degelijk topics kunnen verwijderen, samenvoegen ect.
wanneer het hen uitkomt.
Dit ver na een uur.
Ik als klant kan dit niet.

De Forumregels kunnen wat mij betreft ook transparanter worden.
Er wordt over het verwijderen van accounts geen woord gerept.
Wel alle rechten die Telfort heeft.
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp dus dat je alles wilt verwijderen? Jouw hele profiel? Als je akkoord gaat, dan maak ik dat meteen voor je in orde en is alles verdwenen. Je kunt dan ook per direct geen gebruik meer maken van het Forum met dit account. Ik hoor het graag.

En naar aanleiding van dit topic gaan we ook kijken naar de voorwaarden van het Forum en deze aanpassen.
Reputatie 8
Badge +19
Ik begrijp dus dat je alles wilt verwijderen? Jouw hele profiel? Als je akkoord gaat, dan maak ik dat meteen voor je in orde en is alles verdwenen.
Blijven zijn posts dan wel staan..?
Zoniet, dan teken ik bij deze bezwaar aan tegen het verwijderen van posts waarop ik heb gereageerd omdat mijn reacties direct verband houden met de vragen en reacties van degene van wie de account verwijderd wordt.
Mijn reacties, en die van anderen die hebben gereageerd worden daarmee uit hun context gerukt en dat is in strijd met mijn rechten...
Persoonlijk zal ik daar geen bezwaar tegen hebben, als er antwoorden van mij,
in andermans topics verwijderd worden.
Reputatie 8
Badge +19
Persoonlijk zal ik daar geen bezwaar tegen hebben, als er antwoorden van mij,
in andermans topics verwijderd worden.

Dat is het punt niet, waarom zouden mijn reacties verwijderd moeten worden uit iemand anders zijn topic omdat hij of zij wil dat zijn gegevens worden verwijderd..?
Een forumbeheerder kan en mag om die reden niet zomaar mijn reacties verwijderen en ik zou daar uiteraard ook bezwaar tegen hebben, jij blijkbaar niet.

Reageer