beantwoord

Verwijderen forumaccount

• 30 mei 2019
  • 8 reacties
  • 737 keer bekeken

Hierbij verzoek ik het forum mij uit te schrijven uit het forum. Dat is mogelijk. Eerdere vragen/antwoorden blijven gewoon staan. Het heeft niets te maken met het opheffen van een account. Na elke vraag achter me aanrennen wat ik ervan vond. Laatst moest ik bij mijn eigen antwoord zeggen wat ik ervan vond. 🤦?? Verder leggen Telfort forumleden snel de schuld/fout bij de klant, terwijl dat heel vaak niet het geval is. Of de uitkomst van een bezoek van een monteur wordt breed uitgemeten in het openbaar. Mag niet, is privé. Ik heb genoeg gereset, kabeltjes verwisseld, modempje verhuisd, splittertje verwijderd, 2 keer ondeugdelijk modempje moeten laten vervangen, met tv ontvanger net zo. Versterkertje ertussen, nee, versterkertje moest weer weg. Monteurs van Telfort, Guidion en Omega over de vloer gehad. En van nog een bedrijf waarvan ik de naam niet meer weet, en nog meer ellende. En dat in de korte tijdspanne van 5 jaar abonnement. Ik wil me verre van het forum houden, kreeg hier soms antwoorden te lezen waaruit bleek dat er niet veel respect voor mijn intelligentie bestond. Schrijf mij dus maar uit van het forum. Ik wil namelijk niet nog 2 weken na mijn vraag, of nog langer, commentaar erop krijgen. Zo hoort dat. Ik zit er niet op te wachten hierover discussie te krijgen. Een persoonlijk dossier te grabbel gooien op een kletssite gaat me te ver en is verboden. Succes allemaal!

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 31 mei 2019, 12:07

Dag @jaycee. Allereerst vind ik het heel jammer om te lezen dat je ons forum wilt verlaten en daarnaast hebt besloten om over te stappen naar een andere provider. Kun je nog wel aan mij laten weten wat je precies bedoelt met uitschrijven? Ik kan je forumaccount voor je verwijderen als je dat wilt, maar je topics en reacties hier op het forum blijven wel staan. Die kan ik niet wissen.

Het forum is, zoals @JanD ook uitlegt, een openbare plek. We werken zoveel mogelijk openbaar, zodat voor meelezers duidelijk is wat er speelt en andere klanten met een soortgelijke vraag er iets aan hebben. Persoonlijke gegevens delen we niet openbaar. Zo zijn de gegevens in je profiel alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.

In dit geval heeft Jasper in dit topic enkel de uitkomst van het monteursbezoek gedeeld om de situatie helder te krijgen en verder op zoek te gaan naar een oplossing. Dat je nog steeds zoveel problemen ervaart is erg frustrerend. 😞 Dat kan ik me goed voorstellen.

Het is hoe dan ook niet de bedoeling dat jij je niet gerespecteerd voelt hier. Mijn excuses als dit aan de orde is (geweest).
Bekijk reactie

8 reacties

Hallo @jaycee ,
Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af, die kan het voor je in orde maken.
Een forum is per definitie een openbaar gebeuren, je vindt zelfs alles weer op Google terug.
Als een moderator persoonlijke aanvullende gegevens nodig heeft voor het oplossen van een case vraagt deze altijd dit in je niet-openbare deel van je profiel in te vullen.
Er zijn dus nooit persoonlijke of privé gegevens zichtbaar in het openbare deel.
In een forum is het helaas zo dat er altijd lieden zijn die het niet zo nauw nemen met de omgangsvormen, daar is het moderator team dan ook voor om dat te bewaken en waar nodig bij te sturen en in te grijpen.
Jammer dat je het forum wilt verlaten. Het ga je goed.☺
Ik kan mij wel wat voorstellen met wat jaysee bedoelt.

Ja, dit is een openbaar Forum, klopt.
Je hebt Twitter, FB, ook openbaar.
Maar het wordt min of meer gedongen om dit te gebruiken.
Je kunt natuurlijk bellen naar de TKS, soms is dat verre van ideaal, sommigen zijn onwetend, klopt,
maar er is dan totaal geen bewijs bij problemen.
Dan krijg je het argument, het gesprek is niet terug te vinden.
Daarom vindt ik het verdwijnen van de Chat ook erg.
Direct 1 op 1 antwoord en direct schriftelijk bewijs, wat je soms echt nodig hebt.

En ja, sommige leden gebruiken het Forum om je neer te zetten als iemand die totaal onwetend is of dom.
Of compleet belachelijk maken omdat je een vraag stelt.
En ja, het ligt meestal aan de klantzijde, ook al is er al van alles gebeurd.
Soms wordt je zelfs als leugenaar uitgemaakt.

Anderen willen gewoon op een gewone manier proberen te helpen.
Soms gewoon met goedbedoelde tips.
Of je wordt dan geholpen door mensen die iets (technisch) normaal kunnen uitleggen,
zonder je belachelijk te maken en met respect behandelen.

Maar ik zie ook gebeuren dat moderators stukken uit een PB gewoon direct op dit openbare Forum zetten.
Met als argument voor de duidelijkheid en antwoord.
Daar is een PB niet voor, privé is en blijft privé.

Sommige modem/routers deugen echt niet en zijn gewoon kapot.
Van de EB V8 is gewoon bekend dat de Wifi puur slecht is.
Je wordt dan min of meer gedwongen een versterker te kopen.

Over Guidion zijn hier ook voldoende klachten te vinden en soms wordt dat weggewuifd.
Er worden beloften gedaan die niet waargemaakt worden.
Sommigen zitten met een overzetting weken zonder internet.
Dan lijkt het soms gemakkelijk om te zeggen, wij kunnen niet in hun agenda of aansporen.

Sommige dingen heb ik hier ook meegemaakt.
Met sommige leden ben ik echt hartstikke blij met de hulp die mij geboden is op een respectvolle manier.
Bij anderen zet ik echt wel vraagtekens.

Op dit Forum schrijf ik nog wel maar op een ander zal je mij niet meer vinden.
Dan zal ik eerder via een privé chat communiceren, indien dat er is, of per telefoon,
of op de ouderwetse manier per brief.

En als dit Forum misschien over een poosje opgeheven wordt is alles weg.
Reputatie 2
Over bewijzen :
Telefoon gesprekken kan en mag je opnemen.
Op Twitter kan je alles via DM vragen / regelen en daarna de tekst kopiëren naar een tekstbestand. Nog beter is het om evt screenshots te maken.
Tja, en fora zijn nu eenmaal voor het grootste gedeelte openbaar. Als je dus denkt "dit mag niet openbaar zijn / worden" dan moet je het niet op fora posten.
@arie61 waar @jaycee naar verwijst is het door een moderator beschrijven van de bevindingen van een monteur. Dat kan je inderdaad zien als schending van privacy. Dit is niet zelf gepost dat is wel een behoorlijk nuance verschil, nu zal de bewuste moderator het meer als toelichting en verduidelijking van het eigenlijke probleem hebben bedoelt.

Er is een heel dunne lijn tussen privacy en nuttige dan wel nodige informatie.

Een andere opmerking is er zeker een goed punt als een reactie van een topic wordt gemarkeerd als beantwoordt krijg je een prive bericht om te reageren met een 👍🏻of een 👎🏻 zonder dat meteen duidelijk is welk antwoordt. Dat mag van mij wel stoppen ik zie daar zelf de meerwaarde niet van.
Ik heb besloten over te stappen naar een andere provider. Ik ergerde mij, duidelijk, aan veel zaken die niet serieus genomen worden, zonder hier nog op in te gaan. Laten we zeggen dat de uitingen van Jasper het laatste duwtje hebben gegeven tot dit besluit. Degenen die het wel goed met mij meenden: dank voor alles en alle goeds.
Bedenk goed waar je heen gaat, ik ben nog niet echt gelukkig met de concurent, probleempjes lossen traag op of helemaal niet, en de mods geven een reactie en merken dit gelijk aan als beste antwoord en doe het er maar mee.

Dus lees je nog beter in, Telfort is zo slecht nog niet, jammer voor mij dat het toch blijven van National Geo en Fox te laat kwam.😢😢
Arie61, het klopt dat telefoongesprekken mogen opgenomen worden.
Maar bij wettelijk bewijs, moet je toestemming vragen.
Als voorbeeld dan.

Ik weet niet hoe het werkt met een PB op Twitter of Facebook maar hier op het Forum,
heb je min of meer toestemming nodig.
Op ongevraagd PB krijg je hier geen antwoord.

Het gaat erom dat veel communicatie middelen, op dit moment, gaan via bv. Fora,
wat dus openbaar is.
Je hebt weinig andere keus hier, dus min of meer gedwongen, zeker sinds de Chat,
die hier er niet meer is.
Ik denk dat het gros, met problemen, eerst de TKS heeft geprobeerd te benaderen en bot heeft gevangen.
Online reageren lijkt dan makkelijk en leuk maar het is direct zichtbaar.

Galdor68 beschrijft het goed betreft de privacy en moderator in kwestie.

En ik onderschrijf zeker de opmerking van Galdor68 over de duimpjes omhoog of omlaag,
Zeer hinderlijk als je zelf veel post.
Als er niet bij wordt vermeld wordt om welk topic of antwoord het gaat.
En het geeft voor mij ook geen meerwaarde.
Dus dit mag van mij ook wel stoppen.

Van Doornekamp33, goed dat ik jou reactie lees, was bijna overgestapt.
Ben blij dat ik nog even geduld had.
Maar je kunt je nog zo goed inlezen, klanten komen overal vandaan, met andere aansluitingen.
De doorgiften kunnen dan ook anders zijn.
Maar ook de modem/routers die verstrekt worden.
Hier heb je de Experia Box 8, 10, 10a, maar ook nog Zyxel en ouder.
Allemaal met andere instellingen, mogelijkheden en functies ect.
Zo geldt dat ook voor de TV kastjes.

T Mobile heeft de Drytek gehad, Huawei en nu de nieuwste Zyxel.
Hetzelfde verhaal.
Dat zal ook wel gelden voor TV kastjes.
Dan wordt inlezen toch wel moeilijker lijkt mij.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @jaycee. Allereerst vind ik het heel jammer om te lezen dat je ons forum wilt verlaten en daarnaast hebt besloten om over te stappen naar een andere provider. Kun je nog wel aan mij laten weten wat je precies bedoelt met uitschrijven? Ik kan je forumaccount voor je verwijderen als je dat wilt, maar je topics en reacties hier op het forum blijven wel staan. Die kan ik niet wissen.

Het forum is, zoals @JanD ook uitlegt, een openbare plek. We werken zoveel mogelijk openbaar, zodat voor meelezers duidelijk is wat er speelt en andere klanten met een soortgelijke vraag er iets aan hebben. Persoonlijke gegevens delen we niet openbaar. Zo zijn de gegevens in je profiel alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.

In dit geval heeft Jasper in dit topic enkel de uitkomst van het monteursbezoek gedeeld om de situatie helder te krijgen en verder op zoek te gaan naar een oplossing. Dat je nog steeds zoveel problemen ervaart is erg frustrerend. 😞 Dat kan ik me goed voorstellen.

Het is hoe dan ook niet de bedoeling dat jij je niet gerespecteerd voelt hier. Mijn excuses als dit aan de orde is (geweest).

Reageer