Sticky

[Uitleg] Rangen op het Telfort forum

Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Zijn ze je wel eens opgevallen: de gebruikerstitels aan de rechterkant van gebruikersnamen op het forum*? Dit zijn zogeheten forumrangen :D We hebben er een heel aantal en ze hebben zojuist een opfrisbeurt gekregen. In dit topic licht ik ze voor je toe.

Nieuwkomers, Starters, Liefhebbers en Gangmakers
Het overgrote merendeel van alle forumleden blijft Nieuwkomer of Starter. Zij hebben een vraag, stellen die en gaan er weer vandoor – prima natuurlijk! De liefhebbers en gangmakers hebben een stuk meer te vertellen, geven ons feedback en gaan de discussie aan met anderen. Dat vinden we leuk.

Talenten en Toppers
Talenten zijn forumleden die niet alleen een bepaald postaantal hebben bereikt, maar die ook uitblinken door antwoorden te geven die het forum team of de vraagsteller markeert als hét antwoord. Toppers hebben niet alleen een groot aantal posts en een aantal gemarkeerde antwoorden, maar ook een aantal likes ontvangen van andere forumleden. Om het spannend te houden, verklappen we niet om hoeveel antwoorden en likes het gaat. Dus: blijf je na 250 posts Gangmaker of ga je de uitdaging aan?

Forumhelden en -legendes
Forumhelden en forumlegendes zijn bijzondere rangen die het Telfort forum team uitreikt aan Gangmakers, Talenten en Toppers die ons opvallen doordat ze andere klanten uitstekend helpen en ons van waardevolle feedback voorzien. Er staat een stersymbool linksonder hun profielfoto om hun bijzondere status aan te geven: turquoise voor Helden en blauw voor Legendes. Verwar ze niet met de moderators, want het zijn en blijven ‘slechts’ klanten.

Andere gebruikerstitels
Naast de gebruikerstitels die een rang aangeven, zijn er ook aparte titels voor Telfort-medewerkers. Er is onder andere een Community manager (;)), er zijn Voormalige moderators en er zijn een aantal Product owners actief op het forum. Doe je mee aan betatests, dan zal je die zo nu en dan tegenkomen.

Liever geen gebruikerstitel?
Wil je dat je gebruikerstitel onzichtbaar blijft? Ga dan naar https://forum.telfort.nl/settings/general, klik op ‘Nee’ bij ‘Toon je gebruikerstitel’ en klik op de knop ‘Opslaan’.

Veel plezier op het forum!
*Alleen bij grote schermen, niet op mobiel.

35 Reacties

nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
De grens forumheld en forumlegende is bewust open gelaten?
Of gelden daarvoor andere dan aantal posts criteria?
cobus
Reputatie 3
Badge +2
Forumhelden en -legendes
Forumhelden en forumlegendes zijn bijzondere rangen die het Telfort forum team uitreikt aan Talenten en Toppers die ons opvallen doordat ze andere klanten uitstekend helpen en ons van waardevolle feedback voorzien. Er staat een stersymbool linksonder hun profielfoto om hun bijzondere status aan te geven: turquoise voor Helden en blauw voor Legendes. Verwar ze niet met de moderators, want het zijn en blijven ‘slechts’ klanten.

Hier staat het toch ?
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
nelly jacoba schreef:

nelly jacoba schreef:

Dank voor je vraag, Nelly Jacoba!

Als je het monumentale aantal van 10.000 posts hebt geplaatst, ben je kandidaat om Forumlegende te worden. Maar Forumheld als Forumlegende zijn allebei titels die worden uitgereikt door het Forum team. Je kunt geen Forumlegende zijn zonder eerst Forumheld te worden. Daarom staat er geen postaantal in de tabel.
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Nou, ik heb nog een oude badge :D
Dat mag ook blijven :cool:
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
mandy schreef:

Nou, ik heb nog een oude badge :D
Dat mag ook blijven :cool:

Kies een leuke afbeelding als avatar en je hebt er een badge bij..! ;)
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Ja,er zijn genoeg afbeeldingen van "Mandy"
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Ik zie een ster hij schijnt van ver, leuk Jurgen
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Enterprise en Kees-Jan,

Ik zal er eens over nadenken, welke avatar er bij mij past :D
Dan nog uitvissen hoe te plaatsen :D
Het is overigens een leuke link :D
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
@mandy Ben benieuwd naar je profielfoto!

De badges (kleine afbeeldingen onder de profielfoto’s) zijn trouwens een ander verhaal. Je krijgt een badge wanneer je iets bijzonders hebt gedaan op het forum. We zijn van plan die ergens in de komende maanden ook te vernieuwen :)
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
@Jurgen - Telfort

Nog bedankt voor de uitgebreide uitleg, het is fijn om eens een duidelijk overzicht te krijgen van bepaalde zaken die op het forum al jaren 'ingeslepen' en een beetje vergeten zijn... 👍
Zo'n 'opfrisbeurt' is altijd welkom, ik ben benieuwd naar de nieuwe badges, waarvan ik wel hoop dat de notatie ook meeveranderd.
Ik vind die 'Badge+2' eerlijk gezegd nogal 'makkelijk' weggezet.. ;)
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Dank je wel Jurgen voor de uitleg.
Ik was voor deze tijd al een tijd niet op het forum geweest en dat met het streepje onder de naam,
daar snapte ik niets van.

Ik ben maar een 'kleintje' hier tussen de 'reuzen'. :D

Ik heb inmiddels mijn avatar veranderd.
De betekenis zal ik maar niet uitleggen. :D
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
mandy schreef:

Ik was voor deze tijd al een tijd niet op het forum geweest en dat met het streepje onder de naam,
daar snapte ik niets van.

Als in je profielinstellingen >> algemene instellingen bij 'Toon je reputatie' JA aangevinkt staat dan zou het streepje (voortgangsbalkje) zichtbaar moeten zijn onder je avatar.
Daar hoef je geen 'reus' voor te zijn... ;)
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Enterprise,

Dank je wel!

Nu is mijn badge ook veranderd van vlijmscherp naar piekfijn?

Maar ik snap het verschil tussen gangmaker en talent niet?
Ik heb meer dan 100 post.

Niet dat ik zo'n talent ben :D
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Vanaf 250 reacties wordt je talent
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
mandy schreef:

Hallo Enterprise,

Dank je wel!

Nu is mijn badge ook veranderd van vlijmscherp naar piekfijn?

Maar ik snap het verschil tussen gangmaker en talent niet?
Ik heb meer dan 100 post.

Niet dat ik zo'n talent ben :D

Zoals ik eerder al zei, als je een plaatje aan je avatar plakt dan krijg je ook een badge (Piekfijn) en die zie je nu.
De Vlijmscherp badge staat nu onder '+1'.
Daarom ook mijn vraag aan Jurgen waarom deze extra badges niet zichtbaar zijn.
Het is natuurlijk een beetje krom want een badge heeft maar één doel en dat is 'gezien worden'... ;)

Als je even goed in de lijst kijkt zie je dat je Gangmaker bent als je 100 tot 249 posts hebt.
Bij je 250e post wordt je Talent.
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Jimny,

Zo te zien heb ik er nu op dit moment 295.
Er staat bij gangmaker en geen talent.

Maar ach, ik laat dit aan de echte talenten over :D
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Enterprise,

Jij was dus weer sneller met typen.
Maar nu begrijp ik het verhaal en vraag aan Jurgen, bedankt!
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
mandy schreef:

Daar zit dus nog iets niet goed in de software vermoed ik.
Vanaf je 250e post had dit vanzelf Talent moeten worden...
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Misschien is dat het dan.
Dat het inderdaad een software probleem is en dat het nog verholpen moet worden.
Maar zoals gezegd, ik voel mijzelf geen talent :D
jimny
Reputatie 5
Badge +2
mandy schreef:

Misschien is dat het dan.
Dat het inderdaad een software probleem is en dat het nog verholpen moet worden.
Maar zoals gezegd, ik voel mijzelf geen talent :D

Valt best mee Mandy je bent lekker bezig
Chicka
Reputatie 2
Badge
Dat heb je weer leuk bedacht Jurgen, wat ben en blijf je toch een TOPPER :cool:

Aan alle Forumhelden en -legendes, GEFELECITEERD :D de ster valt direct op bij jullie naam, jullie doen net als het Telfort team goed werk :)

Altijd staan jullie klaar als STERREN om een goed en duidelijk antwoord/advies te geven :cool:

Ik zal altijd in de onderste klasse blijven, ik ben al zo blij met dat sterretje onder m,n profielfoto, dat sterretje heeft voor mij een bijzondere betekenis, ik ben hier al zo blij mee :)
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Enterprise schreef:

mandy schreef:

Daar zit dus nog iets niet goed in de software vermoed ik.
Vanaf je 250e post had dit vanzelf Talent moeten worden...

Je blijft Gangmaker totdat je een bepaald aantal antwoorden hebt gegeven die andere klanten markeren als hét antwoord. Je leest de uitleg hierover in de startpost van dit topic:

Jurgen - Telfort schreef:

Talenten en Toppers
Talenten zijn forumleden die niet alleen een bepaald postaantal hebben bereikt, maar die ook uitblinken door antwoorden te geven die het forum team of de vraagsteller markeert als hét antwoord. Toppers hebben niet alleen een groot aantal posts en een aantal gemarkeerde antwoorden, maar ook een aantal likes ontvangen van andere forumleden. Om het spannend te houden, verklappen we niet om hoeveel antwoorden en likes het gaat. Dus: blijf je na 250 posts Gangmaker of ga je de uitdaging aan?

@mandy: Zie bovenstaande uitleg. Mooie foto! Het wordt beregezellig met alle dieren op dit forum. Ik zag koetjes en kalfjes in een ander topic voorbij komen :D
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Enterprise schreef:

@Jurgen - Telfort

Nog bedankt voor de uitgebreide uitleg, het is fijn om eens een duidelijk overzicht te krijgen van bepaalde zaken die op het forum al jaren 'ingeslepen' en een beetje vergeten zijn... 👍
Zo'n 'opfrisbeurt' is altijd welkom, ik ben benieuwd naar de nieuwe badges, waarvan ik wel hoop dat de notatie ook meeveranderd.
Ik vind die 'Badge+2' eerlijk gezegd nogal 'makkelijk' weggezet.. ;)

Goeie feedback over die notatie. Ik ben wel bang dat dat een ander verhaal is dan de nieuwe badges waar ik het over heb. Dit is een ingebakken onderdeel van het huidige forumontwerp.

Heb je een voorbeeld van een ander forum waar de notatie meer jouw smaak is?
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Jurgen,

dat van die 250 posts... my bad.
Ik heb je uitleg gelezen en maak dan nog zo'n 'fout'... :$

Wat de badges betreft, mijn idee is om de toegekende badges gewoon weer zichtbaar te maken, net zoals op het 'vorige' forum, daar stonden ze gebroederlijk zichtbaar naast elkaar... ;)
Dat '+1' +2 +3' is een 'vlag op een str*ntschuit', als je ze niet laat zien heeft alleen het aantal vermelden geen zin.
Je hangt een medaille ook niet op je rug...
mandy
Reputatie 2
Badge +1
Hallo @Jurgen - Telfort

Haha, dan blijf ik een gangmaker denk ik zo.

Wat de badges betreft, in mijn eigen profiel zijn dus wel beide badges te zien.
Is dit dan niet mogelijk ook bij wat je geschreven hebt?

Maar ik wordt nu wel nieuwsgierig naar de nieuwe badges.
Hier neem ik uit op dat er veranderingen op komst zijn op het Forum?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)