Sticky

[Uitleg] Badges op het Telfort forum

Badge +13

Nadat de rangen op het Telfort forum een opfrisbeurt hebben gekregen, is het tijd voor onze badges! Deze week introduceren we niet 5, niet 10, maar wel 21 nieuwe badges.

Waarom badges?
Als jij je ooit eerder hebt geregistreerd op een forum, is de kans groot dat je het fenomeen badges wel kent. Badges staan voor een behaalde mijlpaal. Net als de rangen, zijn badges een manier om forumgebruikers te prikkelen. Het is een competetief element met een knipoog, dus hecht er vooral niet te veel waarde aan 😉

Hoe zijn deze nieuwe badges ontstaan?
De nieuwe badges zijn ontstaan in samenwerking met het online design team van Telfort. Na hun eerste ontwerp van een hele rij badges, heb ik goed gekeken naar alle activiteit van de leden van ons forum. Aan de hand daarvan maakten we van alle badges drie varianten: een voor de leden die nog maar net gestart zijn en al lekker actief, en twee badges om de 'veteranen' een beetje uit te dagen. De moderators hebben als laatst vrolijke beschrijvingen bedacht die de badges helemaal afmaken.

Hoe werken de badges?
- Hieronder zie je een overzicht van alle badges.
- Zodra je een reactie plaatst, worden jouw badges geüpdatet.
- Badges zijn onderdeel van ieders profiel. Klik, als je bent ingelogd, op je gebruikersnaam rechtsboven en in het menu nogmaals op je gebruikersnaam.
- De oude badges zijn uitgezet, maar ze blijven zichtbaar bij iedereen die ze heeft behaald.
- Het design team heeft nog meer badges ontworpen, maar we wachten op updates van het forumplatform zodat we er nog meer variatie in kunnen brengen.
- Wil je dat je badges onzichtbaar zijn? Ga naar de algemene instellingen en klik op 'Nee' bij 'Toon je badges'.

Vragen en opmerkingen zijn natuurlijk welkom!

20 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Ik ben benieuwd... 😃
Reputatie 8
Badge +11
Anders ik wel.....
Reputatie 1
Badge zijn hartstikke leuk maar waar mensen hier druk mee zijn is hun problemen te delen en hopen dat Telfort hun probleem kan verhelpen. Momenteel zijn alle bezitters van de V10 druk om hun Wifi probleem te delen en zoekende naar een oplossing. Tot zoverre is deze niet gegeven, ik zou het daarom graag eens om willen draaien: GEEF DE MODURATOR EEN BADGE WANNEER HIJ EEN GOEDE OPLOSSING AANDRAAGT EN HIERBIJ DE TELFORT KLANTEN WAAR GEEFT VOOR HUN GELD !!!!!
Laat maar eens horen wat jullie hiervan denken !!!
M.v.g. Bert Wols
Reputatie 8
Badge +17
Doe mij al die gouden ... maar 😛

maar eh, weer iets nieuws?

en @Bertwols ik heb ook last van die V10 WiFi perikelen en die zie ik niet snel opgelost worden en daar baal ik vreselijk van!
Reputatie 8
Badge +15
Yes! Ik heb goud 😃
Reputatie 8
Badge +17
Ik vindt het best grappig en dus daarmee ook vernieuwend
Badge +13
Hallo @Bertwols, dank voor je reactie.

Als klachten of storingen spelen, is het volgens mij altijd het belangrijkst dat we klanten zo snel en goed mogelijk helpen. Een stuk belangrijker dan badges - wie ze ook krijgt 🙂 Helaas is de WiFi-storing nog in onderzoek.

Deze storing heeft de volledige aandacht van het team van technische collega's bij KPN en de modemleverancier. Zodra er een uiteindelijke oplossing is of een update, dan lees je die in het topic over deze storing.
Reputatie 1
Jurgen - Telfort schreef:

Hallo @Bertwols, dank voor je reactie.

Als klachten of storingen spelen, is het volgens mij altijd het belangrijkst dat we klanten zo snel en goed mogelijk helpen. Een stuk belangrijker dan badges - wie ze ook krijgt 🙂 Helaas is de WiFi-storing nog in onderzoek.

Deze storing heeft de volledige aandacht van het team van technische collega's bij KPN en de modemleverancier. Zodra er een uiteindelijke oplossing is of een update, dan lees je die in het topic over deze storing.

bedankt voor je reactie Jurgen, ik heb er alle vertrouwen in.
Reputatie 8
Badge +17
Het wordt wel een heel palet zo....
Is het niet beter bij de profielen allen de "hoogste" van een serie van 3 te tonen?
Dus bv alleen goud, en geen zilver en blauw uit die serie.
Of alleen zilver en geen blauw.
Badge +13
@nelly jacoba Ik heb precies dat voorgesteld aan Insided 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Twee (slimme) zielen, 1 gedachte....:D:D
Reputatie 5
Badge +4
Staan ze ook in volgorde van wat beter is?
Dat is me een beetje onduidelijk namelijk 🙂

Moet je van boven naar beneden kijken of van beneden naar boven of staat het volstrekt door elkaar?
Sorry voor de misschien wat domme vraag 🙂

En in het ene topic heb ik een kleurpallet en in het andere topic een blauw leien dakje.
Verschilt het ook nog per rubriek?

Bijvoorbeeld hier heb ik een kleurpallet +2: https://forum.telfort.nl/tv-338/itv-app-herkend-telefoon-niet-huawei-p9-lite-74475/index1.html#post611551

En hier heb ik een blauw leien dakje +4: https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/uitleg-badges-op-het-telfort-forum-73356/index1.html#post611554
Reputatie 8
Badge +11
Daar ben ik ook nog niet achter. Verder zou ik iets verwachten van 'het hoogst behaalde' wordt getoond. Toch lijkt het of 'de als laatste behaalde' badge wordt getoond.

Ach, het is pas dom als je het niet vraagt moet je maar denken.
Reputatie 5
Badge +7
Domme vragen bestaan niet! wel domme antwoorden.
Badge +13
knorde schreef:

Staan ze ook in volgorde van wat beter is?
Dat is me een beetje onduidelijk namelijk 🙂

Moet je van boven naar beneden kijken of van beneden naar boven of staat het volstrekt door elkaar?
Sorry voor de misschien wat domme vraag 🙂

En in het ene topic heb ik een kleurpallet en in het andere topic een blauw leien dakje.
Verschilt het ook nog per rubriek?

Bijvoorbeeld hier heb ik een kleurpallet +2: https://forum.telfort.nl/tv-338/itv-app-herkend-telefoon-niet-huawei-p9-lite-74475/index1.html#post611551

En hier heb ik een blauw leien dakje +4: https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/uitleg-badges-op-het-telfort-forum-73356/index1.html#post611554

Hi Knorde,

De badges worden in leesvolgorde toegevoegd op datum van binnenkomst. Ik zie bij jou overal een Leien Dakje (die badge heb je als laatst behaald) +4. Kun je eens kijken of je hetzelfde ziet in een andere browser? En als er verschil is, screenshots maken?

Ik heb de feedback van GJC, Nelly Jacoba (alleen hoogste badge tonen) en Enterprise (alle badges tonen in plaats van "+4" notatie) al doorgegeven aan Insided 🙂
Reputatie 8
Badge +19

Ik heb de feedback van GJC, Nelly Jacoba (alleen hoogste badge tonen) en Enterprise (alle badges tonen in plaats van "+4" notatie) al doorgegeven aan Insided :)

Ik vermoed dat alle badges tonen een probleem gaat zijn bij deze grote aantallen, mijn verzoek deed ik al in een eerder stadium toen we nog maar een paar badges hadden... 😉
Misschien is 'show last 6' of wat er wél past in de beschikbare ruimte een optie..?
Reputatie 5
Badge +7
Tja ik vraag mij eigenlijk ook af wat de doelstelling van zoveel batches is, maar goed daar is toen voor gekozen.
Reputatie 8
Badge +17
Komt deze al wat hoger op het wensenlijstje?
Of is hij er af gevallen? 😞
https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/uitleg-badges-op-het-telfort-forum-73356/index1.html#post603599
Badge +13
Hi Patrick, helaas is dit idee niet bar populair bij alle Insided-klanten, dus ik verwacht niet dat dit er aan komt.
Reputatie 8
Badge +17

Hi Patrick, helaas is dit idee niet bar populair bij alle Insided-klanten, dus ik verwacht niet dat dit er aan komt.

Jammer, maar helaas...:(

Reageer