beantwoord

Rampzalige ervaring

• 16 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 633 keer bekeken

Telfort wordt KPN.
Eerste ervaringen complete ramp.
Op persoonlijke inlogpagina van Telfort aanbod gehad om gratis over te stappen naar KPN Glasvezel.
Tot nu toe niet overgestapt naar andere provider omdat ik mijn oude e- mailadressen wilde behouden die ik soms al meer al 25 jaar heb.
Zowel bij het contact met Telfort als met KPN de verzekering gehad dat de e - mailadressen mee gaan naar KPN.
Aangesloten en e - mailadressen blijven werken.
Na enige tijd geen internet meer glasvezel blijkt verkeerd gemonteerd en is 150 meter van mijn huis gebroken.
Blijf wel dubbele facturen ontvangen van Telfort en van KPN.
Ik moet zelf de facturen van KPN mailen om aan te tonen dat ik nu bij KPN zit en dan krijg ik het dubbel betaalde bedrag terug.
Dinsdag avond kan ik niet meer inloggen op mijn oude e - mail adressen, deze werken niet meer.
KPN gebeld verwijst mij door naar Telfort, want i.v.m.. privacy kunnen ze hier niets mee.
Telfort diverse keren gebeld, hoorn wordt er zelf een keer opgegooid.
Kunnen hier niets aan doen ik ben geen klant meer van Telfort en Telfort en KPN zijn geen een bedrijf.
Kunnen dit dus niet aan KPN overdragen.
Wat is dit voor een verschrikkelijke organisatie.
Heeft mij drie avonden gekost om e.e.a. goed te krijgen en weet niet of ik overal mijn e mailadressen gewijzigd heb.
Krijg straks denk ik aanmaningen of de deurwaarder aan de deur omdat ik facturen die op mijn oude e - mailadressen binnen gekomen niet betaald heb.
Hebben jullie dezelfde ervaringen en graag hoor ik de reactie van Telfort of van KPN.
Dit is de enige manier om dit naar voren te brengen.
Supervisor wordt ik niet mee doorverbonden en mailen met een klacht naar KPN gaat niet.
icon

Beste antwoord door Galdor68 16 augustus 2019, 21:26

Punt van de email adressen geen idee wie dit heeft verteld maar dat klopt nog niet.
Ben je nu wel of niet KPN klant want dit klinkt als afschuiven KPN hoort jou nu te woord te staan.

Telfort en KPN zijn inderdaad nog steeds afzonderlijke providers kortom een van beiden of beiden hebben je verkeerd voorgelicht.
Bekijk reactie

9 reacties

Punt van de email adressen geen idee wie dit heeft verteld maar dat klopt nog niet.
Ben je nu wel of niet KPN klant want dit klinkt als afschuiven KPN hoort jou nu te woord te staan.

Telfort en KPN zijn inderdaad nog steeds afzonderlijke providers kortom een van beiden of beiden hebben je verkeerd voorgelicht.
Reputatie 1

Volgens mij is de topic starter KPN klant, want hij schrijft: "Ik moet zelf de facturen van KPN mailen om aan te tonen dat ik nu bij KPN".

Ik zit zelf bij Telfort en vrees het ergste als ik naar KPN wordt overgezet.
Hoe groter een organisatie, hoe meer problemen voor de klant.
Reputatie 8
Badge +17
Het is maar nét hoe je het vraagt en hoe er geantwoord wordt.

Bij de migratie cq overgang van de Telfort klanten naar KPN zullen de mailadressen wel meegenomen worden.

Maar bij een overstap van Telfort naar KPN verlies je je Telfort mailadressen en krijg je KPN mailadressen.

en het is maar net hoe je luistert. ;)

Op dit moment is een overstap nog de enige manier om naar KPN te gaan...
Reputatie 1
En bij migratie hopen dat het met de facturatie goed zal gaan, en dat de klant niet dezelfde problemen krijgt als de topicstarter.
Reputatie 8
Badge +17
De topicstarter is mogelijk verkeerd voorgelicht of heeft de informatie verkeerd geïnterpreteerd.
Zie mijn vorige post.

Facturatie is een probleem van een andere orde, administratief, waar mogelijk ook nog uitdagingen gaan ontstaan.

En technisch gezien natuurlijk ook...
Feit is KPN moet hun verantwoordelijkheid niet naar Telfort afschuiven daarom de vraag ter bevestiging. Zodra je bij Telfort weg ben kan je nergens meer bij.
Reputatie 1
Feit is KPN moet hun verantwoordelijkheid niet naar Telfort afschuiven daarom de vraag ter bevestiging. Zodra je bij Telfort weg ben kan je nergens meer bij.
Afschuiven is het makkelijkst. Ofwel probleem over de schutting gooien, zoals dat zo mooi wordt genoemd bij de overheidsdienst waar ik werkzaam ben.
Reputatie 8
Badge +17
Overigens: dit is het topic: https://forum.telfort.nl/nieuws-251/telfort-en-kpn-gaan-samen-verder-80188

en er staat duidelijk (onderaan alinea 2)

Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten (alleen met nummerbehoud). Ook verandert er niets aan je vaste en mobiele telefoonnummer(s). Bij deze overstap wordt het Telfort e-mailadressen niet meegenomen.

Dat heeft TS dus gedaan en zijn zijn Telfort mailadressen niet meer actueel en bruikbaar.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Dirk Dirk, wat een verhaal zeg. Ik kan mij goed voorstellen dat je baalt van de situatie. Je bent nu je e-mailadressen kwijt. Wie dat ook tegen je gezegd heeft, dat klopt niet zoals ook al aangegeven hierboven.

Daarnaast ging het ook nog mis met de aansluiting. Dat is inmiddels opgelost verwacht ik.

Daarbij zou je ook dubbele facturen krijgen? Ik zie dat de laatste facturen van ons in juli zijn gekomen. Dit zijn creditfacturen. Als er nu nog een factuur komt is dat de slotnota.

Meer kan ik er niet van maken aangezien je nu geen klant meer bij ons bent.

Reageer