Platgebeld door Telfort zakelijk

• 12 november 2013
  • 2 reacties
  • 2463 keer bekeken

Ik wordt momenteel plat gebeld door Telfort Zakelijk. Het is altijd hetzelfde onzin verhaal.

Ze doen zich voor als KPN en stellen dat je gebruik maakt van het KPN netwerk, dat KPN de prijzen onlangs heeft verhoogd en dat ze je dus een beter aanbod kunnen doen. Als je heel goed luisterd dan blijkt het om Telfort Zakelijk te gaan.

Telfort valt je vrijwel dagelijks lastig. Als je het gesprek doorloopt dan bieden ze je aan om het "Bel me niet" register te gebruiken. Bij mij reageert het "Bel me niet" register op geen enkele kiestoon, dus dit heeft geen zin. Overigens ben ik al bekend in dit register. Ik meen ook dat het register niet geldt voor zakelijk contact. Hoe het ook zit, ze gebruiken het toch niet.

Dit loopt al maanden en begint me ontzettend te irriteren. Zo erg zelfs dat ik van plan ben om de (zogenaamde) concurerende tarieven van Telfort maar eens naast conculega's te leggen.

Op de een of andere manier controleert Telfort als ze je bellen of je klant bent bij KPN. Dat kan door gewoon het openbare register van ACM te gebruiken en dan kunnen ze zien dat je geen klant bent bij KPN. Maar blijkbaar zijn de telefonisten zo ontzettend oerdom dat ze niet begrijpen dat je klant bij een ander kan zijn. Zelfs niet als ze dat zelf al geconstateerd hebben door het register bij de ACM te raadplegen.

De laatste keer begon de telefonist (Thiago) me te vertellen dat ik nog een lijn bij KPN had lopen. Wat een onzin en wat dom was deze telefonist.

Ik ben op een bepaald moment maar zo ver gegaan dat ik een afspraak met ze heb gemaakt. Eén keer kwam er niemand opdagen en een andere keer heb ik ze maar voor niets laten komen. Daar hebben ze me over gebeld en toen heb ik maar uitgelegd dat ik schoon genoeg had van deze handelswijze. Maar Telfort blijven bellen...

Dan hebben ze ook nog een garantie dat ze goedkoper zijn. Ze boden een kadobon van 50 euro als ze niet goedkoper zijn. Echter geldt dit alleen voor bedrijven die klant zijn bij KPN. Echter doet Telfort zelf de aanname dat je klant bent bij KPN (zoals ik eerder schreef). Kortom die kadobon zullen ze nooit uitgeven ook niet als ze zelf de zaken verkeerd voor hebben gespiegeld.

Voor de duidelijkheid dit is geen incident. Het belscript is telkens hetzelfde. Telfort moet stoppen met deze handelswijze. Dit is onacceptabel!

2 reacties

Reputatie 1
Badge
Ze hebben volgens mij een callcenter ingeschakeld om nieuwe klanten te werven.
Ik ben (particulier) ook al regelmatig gebeld door "Telfort". Om de "nieuwe" glasvezel abonnementen.
Op een dag belden ze zelfs terwijl de monteur al bezig was om het modem te plaatsen (ander lang verhaal). Zelfs toen bleef ie volhouden dat ik Telfort moest nemen.. Zelfs nadat ik zei dat ik al telfort heb..

Heb hier ook al melding van gemaakt. Ik ben na een laatste uitbarsting niet meer gebeld.. We gaan het meemaken.
Badge
[quote]Ze hebben volgens mij een callcenter ingeschakeld om nieuwe klanten te werven.
Ik ben (particulier) ook al regelmatig gebeld door "Telfort". Om de "nieuwe" glasvezel abonnementen.
Op een dag belden ze zelfs terwijl de monteur al bezig was om het modem te plaatsen (ander lang verhaal). Zelfs toen bleef ie volhouden dat ik Telfort moest nemen.. Zelfs nadat ik zei dat ik al telfort heb..

Heb hier ook al melding van gemaakt. Ik ben na een laatste uitbarsting niet meer gebeld.. We gaan het meemaken.
[/QUOTE

]

Reageer