Onvolledige informatie wordt er gegeven en onbeschofte klantenservice medewerkers

• 2 december 2013
  • 6 reacties
  • 2120 keer bekeken

Eind oktober 2013 heb ik een factuur binnen gekregen van 105,06. Toen ik de factuur binnen kreeg schrok ik, ik besloot te bellen met de klantenservice voor uitleg. Een medewerker legde mij uit dat dit mijn eerste factuur was en dat ik naast aansluitkosten ook een maand vooruit moest betalen. Gelukkig was het mogelijk om dit bedrag in 3 termijnen te betalen.

Een paar dagen na mijn telefoon gesprek kreeg ik per mail/sms en post betalingsherinneringen. Ik heb per mail aangegeven dat ik een betalingsregeling had getroffen en dat ik niet begreep waarom ik deze herinneringen kreeg. Het bleek dat mijn rekeningnummer niet bekend was bij hun en dat ik deze moest mailen zodat het bedrag automatisch geïncasseerd kon worden. Tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag (anderhalf week nadat ik mijn rekeningnummer had gemaild) opnieuw een melding, maar dit keer op mijn laptop dat mijn internet afgesloten zou worden.

Ik heb op 2 december 2013 (vandaag) met de klantenservice gebeld en voor de zoveelste keer mijn verhaal uitgelegd. De medewerkster die ik aan de lijn had liet mij niet uitpraten en viel mij constant in de rede. Toen ik vroeg of ik mijn verhaal mocht afmaken besloot ze in mijn oor op te hangen. Na dit gesprek heb ik zitten googelen en blijkbaar ben ik niet de enige waarbij dit gebeurd. Ronduit onbeschoft gedrag!

Een half uur geleden heb ik opnieuw gebeld met de klantenservice en mijn verhaal WEER uitgelegd. Het bleek dat de termijnen zelf over gemaakt moesten worden en dat deze niet automatisch geïncasseerd worden. Ik vind dit raar, aangezien ik tijdens het regelen van de betalingsregeling hier NIET op ben geattendeerd en ik van telfort mijn bankrekeningnummer moest mailen. Dus ik ging er vanuit dat dit (net zoals de maandelijkse bedrag wat ik voor internet/tv betaal) automatisch geïncasseerd zou worden. Toen ik dit uitlegde aan de medewerkster antwoordde ze dat ze niet bij het eerste gesprek aanwezig was, dus dat ze niet weet hoe het is gegaan. Daarnaast is mijn betaalregeling vervallen en moet ik het bedrag in 1 keer overmaken.

Blijkbaar schuift telfort hun fout(en) in de schoenen van hun klanten en wanneer je ze erop aanspreekt wordt er in je oor opgehangen of gezegd dat er geen bewijs is dat mijn verhaal klopt. Het lijkt erop dat ik voortaan AL mijn gesprekken met telfort moet opnemen wat natuurlijk te gek voor woorden is.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Los van het feit of de informatie onvolledig was, wist je voor dat je een contract met Telfort aanging dat de aansluitkosten 30 Euro zijn en dat je abonnementskosten ook rond de 30 a 35 euro zijn. Een rekening die dan op ruim 100 euro komt is maar 1 derde hoger als de van tevoren verwachtte kosten.
Dat je hiervoor een betalingsregeling wil vind ik een beetje vreemd, je had vantevoren beter moeten rekenen en laten informeren wat een abonnement kost, zowel eenmailge kosten alsook maandelijkse kosten.

1 advies, probeer zo snel mogelijk je achterstallige betaling te doen, dit voorkomt onnodige frustratie en extra kosten, aangezien Telfort incassokosten mag berekenen welke gelijk of hoger zijn aan je maandelijkse kosten.
Los van het feit of de informatie onvolledig was, wist je voor dat je een contract met Telfort aanging dat de aansluitkosten 30 Euro zijn en dat je abonnementskosten ook rond de 30 a 35 euro zijn. Een rekening die dan op ruim 100 euro komt is maar 1 derde hoger als de van tevoren verwachtte kosten.
Dat je hiervoor een betalingsregeling wil vind ik een beetje vreemd, je had vantevoren beter moeten rekenen en laten informeren wat een abonnement kost, zowel eenmailge kosten alsook maandelijkse kosten.

1 advies, probeer zo snel mogelijk je achterstallige betaling te doen, dit voorkomt onnodige frustratie en extra kosten, aangezien Telfort incassokosten mag berekenen welke gelijk of hoger zijn aan je maandelijkse kosten.

Mijn vorige internetprovider was tele2 en daar kreeg ik niet zo een hoge eerste rekening als bij telfort. Maar goed, daar ging het mij ook niet om. Als je goed had gelezen dan had je begrepe dat het mij erom gaat dat ik een betalingsregeling voor de factuur heb getroffen en mij niet is verteld dat ik dit geld ZELF MOEST OVERMAKEN, dat krijg ik net pas (na paar weken en na al die herinneringen te horen) en nu ik deze termijnen alsnog wil voldoen, krijg ik te horen dat dat niet meer kan omdat ik niet tijdig heb betaald. Vind ik een beetje krom en al helemaal als de klant niet goed is geinformeerd en niet de kans krijgt om het alsnog zelf over te maken.

Dus eigenlijk snap ik jouw reactie niet zo goed :S
Badge
Alles via mail laten bevestigen!!!!!!!!!
Telfort komt zelden tot nooit mondelnge afspraken na.
Als je vraagt om een mondelinge bevestiging krijg je de vraag of je ze soms niet vertrouwd op hun woord!

Beste telfort call center medewerkers het antwoord luidt: NEE dat doe ik absoluut niet aangezien ik al te vaak van een koude kermis thuis ben gekomen.

Trouwens de kans is maar heel klein dat mijn eerlijke antwoord niet weg wordt ge- moderated. 

Hetzelfde is met mijn laatste reactie ook als gebeurt.

Way to go telfort!!!!
Alles via mail laten bevestigen!!!!!!!!!
Telfort komt zelden tot nooit mondelinge afspraken na.
Als je vraagt om een mondelinge bevestiging krijg je de vraag of je ze soms niet vertrouwd op hun woord!

Beste telfort call center medewerkers het antwoord luidt: NEE dat doe ik absoluut niet aangezien ik al te vaak van een koude kermis thuis ben gekomen.

Trouwens de kans is maar heel klein dat mijn eerlijke antwoord niet weg wordt ge- moderated. 

Hetzelfde is met mijn laatste reactie ook als gebeurt.

Way to go telfort!!!!

Bedankt voor je reactie!
Het domme is dat ik ook bevestiging per mail had, alleen ik heb die mails weer verwijderd, omdat ik dacht dat het wel goed zat. Niet wetende dat ik vandaag weer een herinnering zou krijgen.

Maar bedankt voor je tip!
Reputatie 4
Badge +3
@yasminakbari,

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het zo gelopen is.

Ik wil graag alsnog contact met je op laten nemen, om te proberen deze situatie op te lossen. Ik ontvang graag n een privébericht een mobiel nummer waar je op bereikbaar bent.

Na ontvangst draag ik er zorg voor dat er contact met je wordt opgenomen.

Mijn excuus voor het ervaren ongemak.

Henk

Reageer