beantwoord

Je verbinding is niet privé?

• 27 juni 2018
  • 97 reacties
  • 12890 keer bekeken

Gebruik tablet.
Bij forumbezoek krijg ik een waarschuwing in Chrome. Uw verbinding is niet privé. Uw gegevens zijn niet beschermd tegen criminelen.

Via Firefox kan ik wel op het forum zonder die waarschuwing.

Gebruik telefoon.
Forum bezoek via Chrome, geen waarschuwing.

Waarom krijg ik op 2 verschillende apparaten bij de 1 wel een waarschuwing en de ander niet in Chrome?
Iemand een idee? 🙂
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 20 juli 2018, 13:17

Dag heren, ik heb even op mij moeten laten wachten, maar ik heb een antwoord mogen ontvangen. Mijn collega is tot de conclusie gekomen dat dit een probleem is met oudere versies van Android. Het nieuwe root certificaat zit bij die oudere OSes niet in de truststore en aangezien ze niet meer geupdate worden blijft dat zo. Er wordt nu gekeken hoeveel gebruikers hier nog gebruik van maakt en of dat aangepast gaat en kan worden.
Bekijk reactie

97 reacties

Misschien 2 versies van Chrome?
Roep maar wat.....
Reputatie 8
Badge +17
Je bent niet de enige heb via chrome geen waarschuwing maar wel via mijn geupdate webbrowser van Samsung
Ik zie dit ook zo af en toe zelfs bij HTTPS sites die 'iets' veiliger zouden moeten zijn. Vooral ook als je een webadres niet zelf in tikt maar doorklikt in een bericht.

Mijn wellicht ver gezochte redenatie is dat Google ons niet al te wijs wil maken ons surf gedrag is hun broodwinning.

Gaat het om een Samsung want mijn andere redenatie is dat het met certificaten te maken heeft en dus in de browser zelf zit.
Op mijn eerste Samsung tablet kan ik om die reden diverse sites helemaal niet openen.
Telefoon, Nokia 5
Tablet, Samsung

Beiden laatste versie Chrome.
Reputatie 8
Badge +19
Je kan in de meeste gevallen naar beneden scrollen en bij 'geavanceerd' alsnog naar de gewenste pagina doorklikken...
Je kan in de meeste gevallen naar beneden scrollen en bij 'geavanceerd' alsnog naar de gewenste pagina doorklikken...
Dat klopt maar de hamvraag is waarom de chrome en bij mij de ingebouwde Samsung browser wel waarschuwt en bij Friesian een andere Chrome niet
Reputatie 8
Badge +19
Verschil in beveiligingsinstellingen...
Chrome is nogal 'streng', zelfs bij default instelling.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Friesian, ik begrijp[ dat je op twee apparaten met dezelfde browser verschillende meldingen krijgt als je een website bezoekt. Ik lees ook dat dit door verschillende beveiligingsinstellingen kan komen. Heb je deze al eens naast elkaar gelegd?
Off topic.....
Dit gaat dan niet over de website van Telfort maar wel een voorbeeld.
Ik heb het gehad dat een virusscanner aangaf dat mijn bankomgeving niet veilig was,
ook een https verbinding.
De virusscanner gaf aan certificaat verouderd was en de SSL sleutel, als ik het goed schrijft,
was niet goed.
Uiteraard mijn bank ingelicht over mijn bevindingen.
Daar kreeg ik het verhaal, dat het onzin was en dat ik mijn virusscanner maar moest verwijderen.
(Nu heb ik al weer een poos een andere virusscanner maar goed.)
Wat moest ik geloven, weet ik niet.
Maar wat ik wel weet is dat sommige virusscanners 'fouten' kunnen weergeven in de browser.
Of dat zij te 'streng' kunnen zijn.
Reputatie 8
Badge +17
@Bart - Telfort ik heb al een paar maanden hetzelfde ook met een Samsung 4 tab 10.1 en de fout ligt volgens mij bij inside, mijn webbrowser van Samsung al diverse malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Omdat ik ook weleens op het kpn forum vertoef is het daar ook van hetzelfde laken en pak.
Mijn virusscanner is ook niet de boosdoener ook al diverse malen verwijderd.
@Bart - Telfort.
Ik zal er naar kijken maar ik moet nog van alles doen vandaag, o.a. Wish Outdoor bezoeken, rondleiding. 😎

@jimny
Ik heb dezelfde tablet en nog een oud beessie dat piept en kraakt.😉😁 De tab 2.... 10.1

En alsook vertoef ik ook af en toe wel eens bij Karel, Piet en Nico 😉 forum, daar geen probleem.
Reputatie 8
Badge +11
@jimny, jij hebt dit op et KPN Forum dus ook. Dat is wel apart. Dan zou het dus aan onze kant kunnen liggen. Vreemde blijf ik wel vinden dat het op een apparaat wel zo is en de ander niet.

In ieder geval hoor ik nog graag van @Friesian of er nog verschil tussen de instellingen zit, dan kunnen we dat in ieder geval eerst uitsluiten, of juist niet.
Reputatie 8
Badge +17
@jimny, jij hebt dit op et KPN Forum dus ook. Dat is wel apart. Dan zou het dus aan onze kant kunnen liggen. Vreemde blijf ik wel vinden dat het op een apparaat wel zo is en de ander niet.

In ieder geval hoor ik nog graag van @Friesian of er nog verschil tussen de instellingen zit, dan kunnen we dat in ieder geval eerst uitsluiten, of juist niet.

Mijn samsung phone j5 verbind gewoon @Bart - Telfort maar via de samsung browser niet het lijkt mij te zitten in https//

Heb een andere browser in gebruik maar ook daar moet steeds op doorgaan klikken, dit speelt bij mij al een paar maanden.

Cookies al tig x verwijderd en de bitdefender eraf gehad maar niets helpt
Reputatie 8
Badge +19

Mijn samsung phone j5 verbind gewoon @Bart - Telfort maar via de samsung browser niet het lijkt mij te zitten in https//

Heb een andere browser in gebruik maar ook daar moet steeds op doorgaan klikken, dit speelt bij mij al een paar maanden.

Cookies al tig x verwijderd en de bitdefender eraf gehad maar niets helpt

Ik heb dit euvel kunnen voorkomen door in Chrome onderstaande instelling uit te zetten.
Wellicht zit er in de Samsung browser een soortgelijke mogelijkheid..?

Reputatie 8
Badge +17
Ook daarmee krijg ik de blokkade er niet mee af @Enterprise
Gek genoeg heb ik dit dus niet bij genoemde fora wel als ik op een forum een link open naar wat dan ook.
Reputatie 8
Badge +19
Het blijft een vreemd fenomeen maar het kan verder gelukkig geen kwaad.
Het is een certificaatprobleem, maar het verkeer is versleuteld met SSL.

Ik las trouwens op internet ook nog een mogelijke oorzaak...

'Het is heel goed mogelijk dat er een probleem is met je systeemtijd.
-Via rechtermuisknop op de tijd/datum en dan "datum/tijd aanpassen" selecteren, er opent zich een nieuw scherm met 3 tabbladen.
-Open het tabblad met "internettijd", hier wordt vermeld dat deze computer automatisch wordt gesynchroniseerd met bv. 'time.windows.com'.
-Open "instellingen wijzigen". In dit venster "internettijd instellen" kan je aan geven "nu bijwerken".
En hier gaat het mis! Hij geeft aan dat er een time-out is op de internettijd. Hierdoor gaan Chrome en internetexplorer uit hun dak.
Oplossing is vinkje even uitzetten en weer aanzetten of de serverkeuze veranderen en weer terug zetten naar het orgineel'.
Reputatie 8
Badge +17
Helaas heer Enterprise dit heeft ook niet geholpen
Plus houd er rekening mee dat opties op een telefoon en tablet minder uitgebreid zijn zelfs als je een desktop versie aanvraagd.
Enterprise geeft nu een pc oplossing soms werkt dat ook voor mobiele toestellen maar lang niet altijd.
Instellingen vergeleken met telefoon, hetzelfde gezet maar maakt geen enkel verschil. Ook safebrowsing, tip @Enterprise maakt geen verschil. Probleem blijft op tablet.

Ik gebruik geen virusscanner op tablet en telefoon.
Reputatie 8
Badge +19
Als Telfort (lees: InSided) zorgt voor een actueel en geldig certificaat voor de website cq forum is het probleem sowieso opgelost... 😉
Reputatie 8
Badge +11
Jammer om te lezen dat alle tips niet helpen. Waar het zo wel vandaan komt durf ik niet te zeggen. Ik heb daarom even navraag gedaan. Zodra ik hier een antwoord op heb, dan laat ik dat weten. 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Dag allen, ik heb zojuist een terugkoppeling mogen ontvangen. Ze willen het graag verder onderzoeken. Hiervoor is nog wat meer informatie nodig. Hebben jullie misschien screenshots van de foutmelding. Ook zouden we graag de volledige url ontvangen van de pagina die problemen geeft. Ik zie ze graag tegemoet.
@Bart - Telfort
U vraagt wij draaien. Tablet Samsung galaxy tab 4 10.1"

https://forum.telfort.nl
Reputatie 8
Badge +17
@Bart - Telfort

Samsung tab 4 10.1

En zelfde Url als Friesian
https://forum.telfort.nl

Reageer