Ik ontvang geen @mention e-mails

  • 5 augustus 2019
  • 45 reacties
  • 385 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +10
Ik krijg geen mail als ik @Kees-Jan mentioned wordt :(

Admin: bericht afgesplitst van dit topic en nieuw topic aangemaakt.

45 reacties

Ik krijg geen mail als ik @Kees-Jan mentioned wordt :(
Niet @Kees-Jan dan heb je dit mischien uit staan in de instellingen.



Ik krijg van 1 specifieke mede forum bezoeker vrijveel van dat soort email berichten. Ik weet dat het niet verkeerd bedoelt is soms wel vervelend als een mention zoals deze nu gebruikt door mij weinig nut heeft.

Edit Screenshot verwijderd uit beleefdheid.
Reputatie 8
Badge +10
Waarom maak je de namen zwart als ze gewoon bekend zijn?
Natasja - Telfort en JanD...

LOL
Waarom maak je de namen zwart als ze gewoon bekend zijn.
Uit respect voor de persoon in kwestie.
Reputatie 2
Badge
Ik heb wel die @Mention ontvangen.. eerder zei ik van niet, maar verkeerd gelezen...

Ik wacht rustig het antwoord af Natasja👍🏼
Reputatie 7
Badge +9
Als ik het goed begrijp ontvang jij dus geen notificatie als je gementiond wordt, @Kees-Jan? Jullie ontvangen die wel, @MandersOnline en @Galdor68? Dan ga ik er even achteraan namelijk.
Reputatie 8
Badge +10
Mijn mention mail staan aan, maar ik ontvang niets.
Reputatie 8
Badge +10

@Kees-Jan, Insided geeft aan dat meerdere @mention e-mails succesvol zijn afgeleverd bij je e-mailadres. Wil je voor de zekerheid eens checken of die misschien toch ergens in de spam zijn beland?


gechecked: staat niet in de SPAM box (dat is niet in de Telfort mailbox want ik laat alle mails automagisch doorsturen naar een andere mailbox) en in die andere mailbox komen ze ook niet binnen.

naar welk mailadres worden ze verstuurd?

Ik krijg dus definitief géén @mention mails binnen...
Reputatie 7
Badge +9
Dank voor het checken, @Kees-Jan. Die e-mails worden verstuurd naar het e-mailadres dat in je profiel staat, dus naar je Telfort e-mailadres. Ik heb nu aan Insided laten weten dat de e-mails ook niet in je spam zijn beland en heb ze verzocht het issue verder te onderzoeken. Als ik een update heb, laat ik het aan je weten.
Reputatie 8
Badge +10
Oké, dank voor het terugkoppelen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi @Kees-Jan. Ik heb een reactie van Insided. Zij geven aan dat zij zien dat de @mention notificaties hun platform wel op de normale wijze hebben verlaten. Ze hebben ook geen bouncemeldingen ontvangen van jouw e-mailadres. Dat betekent dus dat er zich verder geen foutmeldingen voordoen bij het versturen en ontvangen van de notificaties. Wel was er een issue met ons spamfilter. Er is contact geweest met de leverancier ervan en dit is nu bijgesteld. Sinds 15 augustus zou het weer goed moeten gaan. Als dat niet zo is, wil je dan het automatisch doorsturen eens uitzetten? Dan kunnen we controleren waar het misgaat.
Reputatie 8
Badge +9
Test @Kees-Jan
Reputatie 8
Badge +9
@Kees-Jan
Reputatie 8
Badge +10
@Kees-Jan

test!!!
Reputatie 8
Badge +10
@Kees-Jan

nog een test
@Kees-Jan
Reputatie 8
Badge +10
@Natasja - Telfort : ik heb de doorstuur naar m'n @gmail.com mailadres er even afgehaald. Dan komt de @mention mail wel binnen in m'n @telfort.nl mailbox.
Als ik dan naar de headers van de mail kijk, zie ik:


en wordt afgeleverd op de "cpxmbs-msg08.support.local" mailserver.

ook als ik het zo instel:


komt de mail aan in m'n @telfort mailbox, maar NIET in mijn @gmail

echter, ik ben ook "geabonneerd" op dit topic:
https://forum.telfort.nl/experia-box-v10a-pilot-348/algemene-ervaringen-78044

en de mails dat er een nieuwe reactie is komt wél aan in beide mailboxen.
de header van die mail in mijn telfort.nl mailbox:


en in mijn gmail.com mailbox:



het lijkt er dus op dat de mails vanuit het forum (door Insided) netjes afgeleverd worden (zoals jij al aangeeft), maar dat de @mention mails niet doorgestuurd worden door de mailserver(s) van KPN naar een externe mailserver, in mijn geval gmail.com.

mooi klusje voor de KPN techneuten om dáár eens naar te kijken, lijkt me!
Reputatie 8
Badge +10
nog een @Kees-Jan test

ik heb een ander mailadres ingesteld dan mijn gmail.com adres, maar ook op het andere externe mailadres krijg ik géén @mention mail binnen!

misschien onnodig om aan te geven, maar ik heb eerder wél @mention mails binnengekregen via de doorstuur mail...
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt voor het testen, @Kees-Jan. Vreemd dat de @mention e-mails nu wel bij je Telfort e-mailadres worden afgeleverd, maar niet worden doorgestuurd. Ik heb het voorgelegd aan een van onze specialisten. Als de e-mails echt niet naar je Gmail (of ander extern e-mailadres) worden doorgestuurd, dan zou er een bouncemelding moeten volgen aan onze kant. Alleen volgt er geen bouncemelding. Zou je daarom je mailfilters in Gmail ook eens willen controleren?
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt voor het testen, @Kees-Jan. Vreemd dat de @mention e-mails nu wel bij je Telfort e-mailadres worden afgeleverd, maar niet worden doorgestuurd. Ik heb het voorgelegd aan een van onze specialisten. Als de e-mails echt niet naar je Gmail (of ander extern e-mailadres) worden doorgestuurd, dan zou er een bouncemelding moeten volgen aan onze kant. Alleen volgt er geen bouncemelding. Zou je daarom je mailfilters in Gmail ook eens willen controleren?
Uiteraard heb ik dat gedaan. Er komt niets in m'n SPAM mail folder.

Een bounce melding, oftewel een "Non Delivery Report" (NDR) wordt alleen gegenereerd als de mail niet afgeleverd zou kunnen worden, maar dat is voor het ingestelde mailadres niet het geval. Want de "abonnee-mails" krijg ik namelijk wél binnen, op hetzelfde mailadres.

Het zijn puur de @mention mails die niet doorgestuurd worden. Ook niet naar een ander mailadres.
Reputatie 3
Badge
En toch kan dat best wel het geval zijn (het niet afgeleverd kunnen worden) omdat je mail waarschijnlijk gebounced wordt vanwege het SPF record van het @mention domein.
De bounces gaan in dit geval ook naar de originele verzender (@mention) en niet naar jouw Telfort mailbox.
Reputatie 8
Badge +10
En toch kan dat best wel het geval zijn (het niet afgeleverd kunnen worden) omdat je mail waarschijnlijk gebounced wordt vanwege het SPF record van het @mention domein.
De bounces gaan in dit geval ook naar de originele verzender (@mention) en niet naar jouw Telfort mailbox.

Kijk even naar de header info, een paar posts hierboven!?
En waarom zou ik de topic-abonnee mail wel krijgen en de @mention mail niet? Die mails komen allebei van forum@telfort.com.

🙄
Reputatie 3
Badge
OK, ik dacht dat het vanaf een ander domein gestuurd werd dus dan is het i.d.d. wel vreemd dat je de een wel krijgt en de ander niet.
Zie trouwens wel dat in het in het 1ste plaatje om een andere server gaat dan in de laatste 2 plaatjes.

Het was ook maar een idee, ik krijg namelijk wel eens van dat soort bounce mails van mensen die ook een forward hebben ingesteld, hun zien die bounces niet maar ik krijg ze wel en het wordt altijd gebounced omdat de server die de forward uitvoert niet in het SPF record staat van het domein in mijn emailadres.
Reputatie 8
Badge +10
Zie trouwens wel dat in het in het 1ste plaatje om een andere server gaat dan in de laatste 2 plaatjes


Dat klopt, maar de rest van de route van de mail, volgens de header, is wel gelijk.
Het was ook maar een idee, ik krijg namelijk wel eens van dat soort bounce mails van mensen die ook een forward hebben ingesteld, hun zien die bounces niet maar ik krijg ze wel en het wordt altijd gebounced omdat de server die de forward uitvoert niet in het SPF record staat van het domein in mijn emailadres.

Het ontvangen van een NDR omdat de beoogde ontvanger de mail alsnog doorstuurt is nogal dubieus. De uiteindelijke ontvangende server zou het SPF record van het verzendende domein moeten checken. Dan zou het niet fout moeten gaan.
Misschien zou juist DKIM jou hier kunnen helpen....

Maar, alsnog, ik zou graag antwoord zien van webcare.
Reputatie 7
Badge +9
Erg vreemd, @Kees-Jan. Zeker omdat de andere van het Forum afkomstige e-mails wel gewoon worden doorgestuurd. Ik heb hierover contact met zowel Insided als een van onze specialisten. Op dit moment is de oorzaak nog niet duidelijk, maar ik doe m'n best om die boven water te krijgen. Als ik een update heb, dan laat ik het aan je weten.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @Natasja - Telfort , ik krijg nog steeds geen @mention mails doorgestuurd.

Is er al een update waarom dit niet gebeurd?

Reageer