Ik kan niet normaal inloggen op het Forum.

  • 23 mei 2017
  • 64 reacties
  • 7085 keer bekeken

Hallo,

Ik kan niet normaal inloggen op het Forum.
Dus hier op de website met de knop inloggen.
De donkerblauwe knop wordt licht blauw maar doet vervolgens niets.
Ik log in via een link in mijn mail.

Is er een storing of zo?

Met vriendelijke groet,

mandy

64 reacties

Hallo Jurgen,

Hartelijk bedankt voor je reactie!

Natuurlijk ben ik niet blij met deze problemen.
Maar ik ben nu wel heel blij om te weten dat het niet aan mijn PC ligt of zo. 😃
Badge +13
Hi Mandy, we zijn er van op de hoogte dat deze problemen nog steeds spelen en Insided werkt hard aan verbetering. Deze problemen spelen bij alle grotere fora die Insided levert.

Als je de status en updates over dit onderwerp wil bekijken, ga dan naar: http://status.insided.com/. Let wel dat Insided deze pagina officieel verzorgt voor de afnemers van Insideds fora en niet voor forumgebruikers 🙂
Het inloggen is weer helemaal naadje....zowel in Edge, Chrome en IE.
Ook nu ik gewoon via een webbrowser direct via het Forum inlog.

Verder blijft het Forum fouten geven, zoals alleen het bovenste stukje zonder topics.
Of Oeps er is iets fout gegaan, deze pagina werkt niet, je hebt de pagina verkeerd ingetikt,
terwijl ik gewoon een topic wil bekijken via het Forum.

Ik zie geen storingen op de website en de internetsnelheid is ook goed.

Maar ik vind het wel frustererend, het lijkt wel een ban of zo......
Hallo Galdor68,

Hartelijk bedankt voor de uitleg!
@mandy je weet waar HTML voor staat? Hier een uitleg https://nl.m.wikipedia.org/wiki/HyperText_Markup_Language

Punt is een webbrowser kan soms even moeite hebben met de opmaak van een pagina en deze dan foutief weergeven. Dit is soms een fout gemaakt door de website bouwer en soms echt een tijdelijke hik van de webbrowser.
Galdor68, Friesian en Wieger,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Nu snap ik het weer wat beter.
Zeker betreft het inloggen via Telfort en dat het Forum dieper ligt.
Zo had ik het nog niet bekeken.

Normaal log ik in met Edge, nu met Chrome.
Maar ook in Chrome geeft het Forum fouten.
Reputatie 7
Badge +13
Klopt, Friesian. Die eerdere melding met de databasefout hing samen met de DDoS richting onze forumleverancier. Daar had nagenoeg ieder forum dat door hen geleverd wordt hinder van.

@Mandy, aan de adviezen van Galdor en Friesian kan ik weinig toevoegen. 🙂
Hoi Wieger,

Sinds ik weet hoe ik screenshots kan maken, is het een stuk makkelijker uitleggen. :D

Op dit moment gaat het weer goed al snap ik er nog steeds niets van.
Het gebeurd alleen als ik het Forum bezoek.

Dit is heel logisch @mandy kijk maar een stukje dieper op de pagina dan zie je staan: powered by InSided. Je ziet dat niet op de homepage van Telfort.

Trouwens @Wieger - Telfort dit was niet alleen bij Telfort. Ik heb er geen screen shot van gemaakt omdat het te kort was en in 1e instantie dacht: morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.
Die 30 minuten lijkt op basis van dat ik bij mij nu om 20:39 37 minuten zie staan wel te kloppen
Ik heb het nog niet in andere browsers geprobeerd.

Maar dit is wat ik bedoel met tijdslijn.

Of ik begrijp het verkeerd. :?
Vreemd. Maar dat is vermoedelijk eerder een browser gerelateerd iets. Tenzij je ditzelfde in meerdere browsers ervaart.
Wat mij ook opvalt, is dat de tijdslijn niet klopt als ik bij mijn eigen account kijk, reacties.
Kijk ik bij dit topic, dan staat mijn reactie op Wieger, nu 3 uur geleden, op 4 minuten.
Dus ongeveer gelijk aan mijn vorige reactie hier.
Dat kan misschien Galdor68, maar vreemd dat het alleen gebeurd op of naar het Forum
Met de reguliere website van Telfort, heb ik geen problemen.
Vanuit de website scroll ik naar beneden, klik op het tekentje en ga zo naar het Forum.

(Net met het verzenden van dit bericht, kreeg ik weer hetzelfde als screenshot hierboven.)
Dat laatste screen shot lijkt meer op een weergave fout. Dus een probleem in de browser met het interpreteren van de pagina opmaak dan dat dit met de genoemde update heeft te maken.
Hoi Wieger,

Sinds ik weet hoe ik screenshots kan maken, is het een stuk makkelijker uitleggen. :D

Op dit moment gaat het weer goed al snap ik er nog steeds niets van.
Het gebeurd alleen als ik het Forum bezoek.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, de DDoS aanval was eenmalig en gaf de door jou genoemde foutmelding. Het kan zijn dat de update van Windows 10 hier inderdaad debet aan is. Vanuit andere apparaten heb ik dat probleem niet gezien. Ben zelf rond dat tijdstip ook op het forum geweest.
Hallo Wieger,

Het kan een DDoS aanval geweest zijn, maar ik had net dit weer, (zie afbeelding),
om van de website van Telfort, die het wel gewoon doet, om naar het Forum te gaan.

Bij een tweede keer, toen ik wilde inloggen, hetzelfde beeld, maar kwam het 'bloemetje' weer tevoorschijn.

Het zal wel heel toevallig zijn, dat dit allemaal DDoS aanvallen zijn.....

Maar kan de update van Windows 10, zie: https://dutchitchannel.nl/591472/spectre-en-meltdown-vertragen-vooral-oudere-pcs.html , hier ook debet aan zijn?
Reputatie 7
Badge +13
Dat zal zeker het geval zijn. Heb van Insided(onze forumleverancier) begrepen dat er rond die tijd sprake was van een DDoS aanval naar hen toe. Dat heeft voor een korte onderbreking gezorgd. 🙂
Hallo Wieger,

Ja, op dit moment gaat het wel en ik hoop dat dit zo blijft! 😃
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, bedankt voor het doorgeven. Dit heb ik doorgegeven aan de beheerders van het forumplatform. Zij gaan dit verder uitpluizen. Kan je nu wel weer probleemloos op het forum rondkijken? 🙂
Hallo @Cindy - Telfort

Het inloggen gaat nu redelijk maar ik heb nu twee meldingen gekregen, zie screenshots.

Bij de laatste is ook het tekentje te zien waar ik het over had, het zogenaamde bloemetje.
Wat het inloggen betreft, gaat het nu iets beter.
Het kan te maken gehad hebben met de Telfort storing van 4 januari.

Maar Windows 10 heeft hier ook een update gehad wat de pc trager kan maken.

Zie: https://dutchitchannel.nl/591472/spectre-en-meltdown-vertragen-vooral-oudere-pcs.html

Dus een trager wordende pc of internet kan dus ook hier aan liggen.

Hier meer informatie op nu.nl:

https://www.nu.nl/internet/5078972/intel-wil-in-januari-processorlek-dichten-in-alle-recente-chips.html
Hallo @Galdor68

Ik heb de nieuwste versie van Windows 10 erop zitten en helemaal up to date.
Eventuele fouten, beschadigingen waren al hersteld of verwijderd.

Overigens gaat het nu wel sneller.
Het inloggen gaat ook beter.
Er is inmiddels een telfort-topic met informatie betreffende deze storing.

https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/forumstoring-4-januari-73479
Tijd om je pc van een verse installatie te voorzien Mandy. Je pc is lui aan het worden althans zo lijkt het.

Reageer