Ik kan niet normaal inloggen op het Forum.

  • 23 mei 2017
  • 64 reacties
  • 7087 keer bekeken


Toon het eerste bericht

64 reacties

Ik denk dat het het beste is te w88 op meer inside(d) informatie vanuit Telfort.
Ja, dit lijkt mij nu ook het beste.
Best frustrerend zo.
Dat is inderdaad vreemd. Dat gaat hier wel goed. Ik zag vorige week wel dat de tellers hoevaak een post bekeken was op 0 bleef staan.
Ik heb net met Chrome het vorige bericht geplaatst.
Maar in Chrome was het inloggen ect. ook een drama.
Nu probeer ik het in Edge.
De pagina, als ik het bovenin gelijk www.telfort.nl intik, doet het niets.
Cookies ect. worden na elke sessie, bij het afsluiten direct verwijderd.
Tik ik Telfort in Bing, laadt het tergend langzaam, maar nu wel in één keer inloggen.
Maar of dat zo blijft is nog maar de vraag.

Nu weer wel gewoon in te loggen in de zoekbalk van Edge.....
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. ☺️
Tijd om je pc van een verse installatie te voorzien Mandy. Je pc is lui aan het worden althans zo lijkt het.
Er is inmiddels een telfort-topic met informatie betreffende deze storing.

https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/forumstoring-4-januari-73479
Hallo @Cindy - Telfort

Het inloggen gaat nu redelijk maar ik heb nu twee meldingen gekregen, zie screenshots.

Bij de laatste is ook het tekentje te zien waar ik het over had, het zogenaamde bloemetje.
Reputatie 7
Badge +13
Hey Mandy,

wat lastig dat je met Internet Explorer niet kon inloggen. Zoals je zelf al constateerde speelde er aan onze kant niets. Vaak heeft dit te maken met je browser, in dit geval Internet Explorer. Als je inlogt slaat je browser een bestandje op, ook wel cookie genoemd. Bij het inloggen moet normaal gesproken die cookie vernieuwd worden, dit soms om uiteenlopende redenen mis in je browser. Omdat zo'n cookie een vooraf bepaalde levensduur heeft, merk dat je na verloop van tijd weer kan inloggen. Wil je dit versnellen, dan kan je een klein trucje uithalen. Wanneer je de CTRL toets en F5 toets tegelijkertijd indrukt, dan geef je je browser de opdracht om alle eerder opgeslagen cookies te verwijderen. Hiermee verwijder je ook vaak de boosdoener en kan je daarna weer soepel inloggen.

Op je andere vraag; FF wordt vaak gebruikt als afkorting voor Firefox.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, bedankt voor het doorgeven. Dit heb ik doorgegeven aan de beheerders van het forumplatform. Zij gaan dit verder uitpluizen. Kan je nu wel weer probleemloos op het forum rondkijken? 🙂
Hallo Wieger,

Hartelijk bedankt voor je bericht.
Dat van die cookies snap ik nog wel.
Mijn browser sluit af en dan worden alle cookies ect. verwijderd.
Dit had ik ook gedaan met mijn virusscan, gebruiksactiviteit wissen.
Volgens mij werkt dit toch hetzelfde als CTRL en F5 indrukken?

De knop inloggen werkte dus niet maar ik kan nu weer gewoon inloggen.:D
Reputatie 7
Badge +13
Hey Mandy, ik had inderdaad gezien dat je al weer kan inloggen. Gelukkig maar! Je virusscanner doet als het goed is hetzelfde. Die kan je ook daarvoor gebruiken. Deze toetsencombinatie is vaak wat sneller dan wachten op je virusscanner 🙂.
Hallo @Galdor68

Ik heb de nieuwste versie van Windows 10 erop zitten en helemaal up to date.
Eventuele fouten, beschadigingen waren al hersteld of verwijderd.

Overigens gaat het nu wel sneller.
Het inloggen gaat ook beter.
Hallo Wieger,

Ja, op dit moment gaat het wel en ik hoop dat dit zo blijft! 😃
Reputatie 7
Badge +13
Dat zal zeker het geval zijn. Heb van Insided(onze forumleverancier) begrepen dat er rond die tijd sprake was van een DDoS aanval naar hen toe. Dat heeft voor een korte onderbreking gezorgd. 🙂
Hallo Wieger,

Het kan een DDoS aanval geweest zijn, maar ik had net dit weer, (zie afbeelding),
om van de website van Telfort, die het wel gewoon doet, om naar het Forum te gaan.

Bij een tweede keer, toen ik wilde inloggen, hetzelfde beeld, maar kwam het 'bloemetje' weer tevoorschijn.

Het zal wel heel toevallig zijn, dat dit allemaal DDoS aanvallen zijn.....

Maar kan de update van Windows 10, zie: https://dutchitchannel.nl/591472/spectre-en-meltdown-vertragen-vooral-oudere-pcs.html , hier ook debet aan zijn?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, de DDoS aanval was eenmalig en gaf de door jou genoemde foutmelding. Het kan zijn dat de update van Windows 10 hier inderdaad debet aan is. Vanuit andere apparaten heb ik dat probleem niet gezien. Ben zelf rond dat tijdstip ook op het forum geweest.
Dat laatste screen shot lijkt meer op een weergave fout. Dus een probleem in de browser met het interpreteren van de pagina opmaak dan dat dit met de genoemde update heeft te maken.
Dat kan misschien Galdor68, maar vreemd dat het alleen gebeurd op of naar het Forum
Met de reguliere website van Telfort, heb ik geen problemen.
Vanuit de website scroll ik naar beneden, klik op het tekentje en ga zo naar het Forum.

(Net met het verzenden van dit bericht, kreeg ik weer hetzelfde als screenshot hierboven.)
Wat mij ook opvalt, is dat de tijdslijn niet klopt als ik bij mijn eigen account kijk, reacties.
Kijk ik bij dit topic, dan staat mijn reactie op Wieger, nu 3 uur geleden, op 4 minuten.
Dus ongeveer gelijk aan mijn vorige reactie hier.
Vreemd. Maar dat is vermoedelijk eerder een browser gerelateerd iets. Tenzij je ditzelfde in meerdere browsers ervaart.
Ik heb het nog niet in andere browsers geprobeerd.

Maar dit is wat ik bedoel met tijdslijn.

Of ik begrijp het verkeerd. :?
Die 30 minuten lijkt op basis van dat ik bij mij nu om 20:39 37 minuten zie staan wel te kloppen
Wat het inloggen betreft, gaat het nu iets beter.
Het kan te maken gehad hebben met de Telfort storing van 4 januari.

Maar Windows 10 heeft hier ook een update gehad wat de pc trager kan maken.

Zie: https://dutchitchannel.nl/591472/spectre-en-meltdown-vertragen-vooral-oudere-pcs.html

Dus een trager wordende pc of internet kan dus ook hier aan liggen.

Hier meer informatie op nu.nl:

https://www.nu.nl/internet/5078972/intel-wil-in-januari-processorlek-dichten-in-alle-recente-chips.html
Hoi Wieger,

Sinds ik weet hoe ik screenshots kan maken, is het een stuk makkelijker uitleggen. :D

Op dit moment gaat het weer goed al snap ik er nog steeds niets van.
Het gebeurd alleen als ik het Forum bezoek.

Dit is heel logisch @mandy kijk maar een stukje dieper op de pagina dan zie je staan: powered by InSided. Je ziet dat niet op de homepage van Telfort.

Trouwens @Wieger - Telfort dit was niet alleen bij Telfort. Ik heb er geen screen shot van gemaakt omdat het te kort was en in 1e instantie dacht: morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.

Reageer