Ik kan niet normaal inloggen op het Forum.

Toon het eerste bericht

57 Reacties

Friesian
Reputatie 5
Galdor68 schreef:

Yep was op meerdere fora allemaal van insided?

Waar ik het gezien heb, ja.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Ik zie dat al het één en ander op het Forum aangepast is.

Maar het inloggen....:@

Nu pas zichtbaar bij de tweede pagina.......
Ik bedoel hier inloggen dit het topic, niet zien of ik ingelogd ben, vervolgens het topic opnieuw laden,
zie ik dat ik wel ingelogd ben.
Friesian
Reputatie 5
Ik denk dat het het beste is te w88 op meer inside(d) informatie vanuit Telfort.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Ja, dit lijkt mij nu ook het beste.
Best frustrerend zo.
Galdor68
Dat is inderdaad vreemd. Dat gaat hier wel goed. Ik zag vorige week wel dat de tellers hoevaak een post bekeken was op 0 bleef staan.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb net met Chrome het vorige bericht geplaatst.
Maar in Chrome was het inloggen ect. ook een drama.
Nu probeer ik het in Edge.
De pagina, als ik het bovenin gelijk www.telfort.nl intik, doet het niets.
Cookies ect. worden na elke sessie, bij het afsluiten direct verwijderd.
Tik ik Telfort in Bing, laadt het tergend langzaam, maar nu wel in één keer inloggen.
Maar of dat zo blijft is nog maar de vraag.

Nu weer wel gewoon in te loggen in de zoekbalk van Edge.....
Friesian
Reputatie 5
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. ☺️
Galdor68
Tijd om je pc van een verse installatie te voorzien Mandy. Je pc is lui aan het worden althans zo lijkt het.
Friesian
Reputatie 5
Er is inmiddels een telfort-topic met informatie betreffende deze storing.

https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/forumstoring-4-januari-73479
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hallo @Galdor68

Ik heb de nieuwste versie van Windows 10 erop zitten en helemaal up to date.
Eventuele fouten, beschadigingen waren al hersteld of verwijderd.

Overigens gaat het nu wel sneller.
Het inloggen gaat ook beter.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Wat het inloggen betreft, gaat het nu iets beter.
Het kan te maken gehad hebben met de Telfort storing van 4 januari.

Maar Windows 10 heeft hier ook een update gehad wat de pc trager kan maken.

Zie: https://dutchitchannel.nl/591472/spectre-en-meltdown-vertragen-vooral-oudere-pcs.html

Dus een trager wordende pc of internet kan dus ook hier aan liggen.

Hier meer informatie op nu.nl:

https://www.nu.nl/internet/5078972/intel-wil-in-januari-processorlek-dichten-in-alle-recente-chips.html
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hallo @Cindy - Telfort

Het inloggen gaat nu redelijk maar ik heb nu twee meldingen gekregen, zie screenshots.

Bij de laatste is ook het tekentje te zien waar ik het over had, het zogenaamde bloemetje.
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, bedankt voor het doorgeven. Dit heb ik doorgegeven aan de beheerders van het forumplatform. Zij gaan dit verder uitpluizen. Kan je nu wel weer probleemloos op het forum rondkijken? :)
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hallo Wieger,

Ja, op dit moment gaat het wel en ik hoop dat dit zo blijft! :D
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Dat zal zeker het geval zijn. Heb van Insided(onze forumleverancier) begrepen dat er rond die tijd sprake was van een DDoS aanval naar hen toe. Dat heeft voor een korte onderbreking gezorgd. :)
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hallo Wieger,

Het kan een DDoS aanval geweest zijn, maar ik had net dit weer, (zie afbeelding),
om van de website van Telfort, die het wel gewoon doet, om naar het Forum te gaan.

Bij een tweede keer, toen ik wilde inloggen, hetzelfde beeld, maar kwam het 'bloemetje' weer tevoorschijn.

Het zal wel heel toevallig zijn, dat dit allemaal DDoS aanvallen zijn.....

Maar kan de update van Windows 10, zie: https://dutchitchannel.nl/591472/spectre-en-meltdown-vertragen-vooral-oudere-pcs.html , hier ook debet aan zijn?
Wieger
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, de DDoS aanval was eenmalig en gaf de door jou genoemde foutmelding. Het kan zijn dat de update van Windows 10 hier inderdaad debet aan is. Vanuit andere apparaten heb ik dat probleem niet gezien. Ben zelf rond dat tijdstip ook op het forum geweest.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Wieger,

Sinds ik weet hoe ik screenshots kan maken, is het een stuk makkelijker uitleggen. :D

Op dit moment gaat het weer goed al snap ik er nog steeds niets van.
Het gebeurd alleen als ik het Forum bezoek.
Galdor68
Dat laatste screen shot lijkt meer op een weergave fout. Dus een probleem in de browser met het interpreteren van de pagina opmaak dan dat dit met de genoemde update heeft te maken.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Dat kan misschien Galdor68, maar vreemd dat het alleen gebeurd op of naar het Forum
Met de reguliere website van Telfort, heb ik geen problemen.
Vanuit de website scroll ik naar beneden, klik op het tekentje en ga zo naar het Forum.

(Net met het verzenden van dit bericht, kreeg ik weer hetzelfde als screenshot hierboven.)
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Wat mij ook opvalt, is dat de tijdslijn niet klopt als ik bij mijn eigen account kijk, reacties.
Kijk ik bij dit topic, dan staat mijn reactie op Wieger, nu 3 uur geleden, op 4 minuten.
Dus ongeveer gelijk aan mijn vorige reactie hier.
Galdor68
Vreemd. Maar dat is vermoedelijk eerder een browser gerelateerd iets. Tenzij je ditzelfde in meerdere browsers ervaart.
mandy
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb het nog niet in andere browsers geprobeerd.

Maar dit is wat ik bedoel met tijdslijn.

Of ik begrijp het verkeerd. :?
Galdor68
Die 30 minuten lijkt op basis van dat ik bij mij nu om 20:39 37 minuten zie staan wel te kloppen
Friesian
Reputatie 5
mandy schreef:

Hoi Wieger,

Sinds ik weet hoe ik screenshots kan maken, is het een stuk makkelijker uitleggen. :D

Op dit moment gaat het weer goed al snap ik er nog steeds niets van.
Het gebeurd alleen als ik het Forum bezoek.

Dit is heel logisch @mandy kijk maar een stukje dieper op de pagina dan zie je staan: powered by InSided. Je ziet dat niet op de homepage van Telfort.

Trouwens @Wieger dit was niet alleen bij Telfort. Ik heb er geen screen shot van gemaakt omdat het te kort was en in 1e instantie dacht: morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)