beantwoord

Hoe zit het met AVG en PB naar moderators?

Toon het eerste bericht

32 reacties

Ik heb in ieder geval dit gevonden over Google:

https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/ik-wil-gebruik-maken-van-het-vergeet-me-recht-van-/

Dus dat is duidelijk.

Dat profielen geanonimiseerd kunnen worden begrijp ik.
Maar ik vind wel, indien erom gevraagd wordt passages aangepast kunnen worden,
indien het eigenlijk te veel privéinformatie in staat verwerkt.
En ja, dat is zelf gedaan....

Ja, ik begrijp dat het forum anders onleesbaarder wordt.
En ik schrijf ook niet dat ik dit wil.
Reputatie 6
Badge +9
Passages kunnen zeker ook in sommige gevallen aangepast worden. Dit zal altijd in goed overleg gaan. Zo blijft het topic goed bruikbaar.
Oké, heel fijn om dat ook te weten!
Reputatie 1
Algemene forumposts vallen niet onder het vergeetrecht van de AVG, daar is rekening mee gehouden. Als er specifieke persoonsgegevens in die posts staat, dient dit wél op verzoek verwijderd te worden. Al jou posts dienen bij verwijdering op verzoek weer wel geanonimiseerd te worden. Maar de posts zelf vallen onder vrijheid van meningsuiting en niet onder de AVG.

De algemene voorwaarden hebben hier gelukkig niets mee te maken, de wet gaat boven algemene voorwaarden. Gelukkig maar, ik kom zat bedrijven tegen die daar de grootste onzin in zetten. Ik lees ze dan ook zelden door. Het doet er niet toe...

Je kunt altijd zelf posts aanpassen voordat je je account laat verwijderen.
Reputatie 8
Badge +11
dfrenner schreef:

.....Je kunt altijd zelf posts aanpassen voordat je je account laat verwijderen......

Nee, dat gaat niet. Dat kan tot een uur na plaatsing.
Reputatie 1
GJC schreef:

dfrenner schreef:

.....Je kunt altijd zelf posts aanpassen voordat je je account laat verwijderen......

Nee, dat gaat niet. Dat kan tot een uur na plaatsing.

Dan heb je daar geen rechten.
zul je als gebruiker zelf moeten uitvogelen of er door jou posts zijn geplaatst met persoonsgegevens en enkel die kun je laten aanpassen.

Daarnaast de username in al je posts anonimiseren. Maar verder gaat de AVG niet voor fora...
Dat is dus de ellende met Facebook het is op moment van schrijven jou mening maar op moment van posten liggen alle gebruiksrechten bij hun. Gelukkig kan je eigen activiteiten wel verwijderen tot heel ver terug. Blijkbaar doen we hier meer afstand van wat we posten.

Dat tot na een uur kunnen aanpassen lijdt vaak ook weer tot verwarring als iemand ergens op reageerd en terwijl je zelf een reactie schrijft wordt het oorspronkelijke bericht of aangevuld of compleet veranderd.

Die vrijheid van meningsuiting is een raar ding.

Reageer