Henk-Telfort absoluut top!!!!!!!

• 18 juni 2013
  • 10 reacties
  • 4519 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Bij deze wil ik Henk-Telfort kenbaar maken dat ik ontzettend dankbaar ben voor zijn geduld met mij en zijn niet aflatende inzet om het probleem met “mijn” internetverbinding op te lossen!

Even een terugblik:

Op 20 maart werd, op mijn verzoek, het oude niet meer bestaande basis abonnement, omgezet naar instap. Ik ging er vanuit dat dit een zuiver administratieve omzetting was. Echter werd ik van het Babyxl netwerk overgezet naar een KPN netwerk zoals forumlid stuurenhout opperde en later door een KPN monteur bevestigd. De snelheid die ik gewend was: Ping: 22 ms. Down: 3.33 Mb/s Up: 0.84 Mb/s. Snelheid werd: Ping: 33 ms Down: 2.6 Mb/s Up: 0.46 Mb/s. Beide gemeten via Ookla server Amsterdam.

Gezien het feit dat er aan mijn kant niets was veranderd ging ik er vanuit dat het aan Telfort moest liggen. Ik opende een topic op het forum en kreeg al snel respons van Telfort toppers (superusers).
Ondanks het feit dat aan mijn zijde niets veranderd was heb ik mij laten verleiden om toch een vriend, om alles uit te sluiten, te laten kijken naar mijn internet aansluiting. Hij concludeerde dat er niets mis mee was maar voor de zekerheid heeft hij een nieuw stekkertje aan de kabel geknepen. Deze man is van eigenaar van Haceel en regelmatig werkzaam voor KPN op project basis en weet van de hoed en de rand zoals je hier kunt zien http://www.youtube.com/watch?v=TFE1IpZ370M

Na wat geruzie op het forum tussen de Telfort toppers (supersusers) en mij, heeft Henk-Telfort mij verzocht om het probleem per e-mail op te lossen. Na wat e-mail over en weer en onderzoek gedaan door Henk-Telfort kwam hij tot de conclusie dat 6Mb om 1Mb mogelijk moest zijn. Andere Telfort gebruikers op dit park halen namelijk min. 6 om 1.

Enfin, Henk-Telfort zorgde ervoor dat een monteur deze kant opkwam. Dit was afgelopen donderdag 13 juni. “Gewapend” met een Argus 145 en na een meting te hebben gedaan knipte hij het stekkertje ,aangezet door bovengenoemde vriend, van de kabel. Hij hing er een doosje aan. Stak daarna een kabeltje in het doosje en de Argus en zei “probleem opgelost het lag aan het stekkertje”. Deze man, werkzaam voor VolkerWessels voorheen Van Dulmen, nam mij behoorlijk in het ootje Ik dacht als dat zo is dan zak ik door de grond, ook ten opzichte van Henk-Telfort en de superusers. Nadat deze, voor KPN werkende, monteur was vertrokken Henk-Telfort per e-mail op de hoogte gebracht. Ik schreef ook dat ik op het forum diep en echt DIEP door het stof zou gaan als het aan het stekkertje had gelegen. Niets is minder waar.

Na overleg met Henk-Telfort kwam vandaag, dinsdag 18 juni om +- 13.30 uur, de 2e monteur. Deze is werkzaam voor KPN zelf, meestal voor zakelijke klanten en mijn inziens een “oude rot” in het vak. Hij had een wat uitgebreidere meter bij zich en mat de verbinding. Hierna legde hij uit wat hij ging doen. Ik moest de verbinding met de modem niet aansluiten zodat hij met een hogere spanning vanaf de straatkast een meting kon doen zonder de modem te beschadigen. Daarna zou hij naar de wijkcentrale gaan. Om ongeveer 16.30uur was hij terug. Hij mat opnieuw de verbinding en deze bedroeg attainable het dubbele! Toen ik hem vroeg wat er veranderd was vertelde hij mij dat hij een andere routering heeft gebruikt voor mijn aansluiting. Deze routering is minimaal 1 km. korter!!

Wat zei Johan Cruijff altijd? “Elk nadeel heeft zijn voordeel”. Zonder de omzetting van abonnement hadden we nooit ontdekt dat er meer dan 1 km. “spaghetti” teveel werd gebruikt.

Nogmaals wil ik jou, Henk-Telfort, hartelijk bedanken voor jouw inzet en geduld met mij. Ik weet van mijzelf dat ik niet altijd even makkelijk ben. Ook een woord aan de Telfort Toppers (superusers). Jullie doen over het algemeen prima “werk”. Ik weet dat jullie dit geheel belangenloos doen dus des te meer hulde! Hier laat ik het even bij!

Met vriendelijke groet,
Wil.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Dat is leuk om te lezen TOP.
Reputatie 1
Badge +1
Dat is leuk om te lezen TOP.

Dit is echt TOP Cobus!

Hier de oude gegevens.
Hier de nieuwe gegevens.
Beide op een ADSL1 profiel.

Zoals je ziet scheelt het maar liefst 15db aan de ontvangst kant en 4db aan de zend kant!
De signaal ruis verhouding blijft wel achter aan de zend kant.

Ik hoop dat ik deze week nog omgezet wordt naar een ander profiel.
Zal waarschijnlijk ADSL 2+ worden.

Henk-Telfort nogmaals geweldig!
Reputatie 8
Badge +17
Het verschil tussen ADSL1 (tot 8Mbps) en ADSL2+ (tot 20Mbps) is dat er hogere tonen gebruikt worden waar data overheen gaat.

Met jouw snleheid zal daar helaas geen (of minimaal) verbetering uit voortkomen. Die (toch nog) lange lijn is niet bevorderlijk voor die hogere tonen waardoor die gefilterd worden en dus niet kunnen bijdragen aan dataoverdracht.

iig mooi dat eea nu redelijk stabiel is.

Reputatie 1
Badge +1
Eet jij, Kees-Jan, straks die iets meer dan 1 km kabel op die niet meer gebruikt word als ik straks een snelheid heb van 6Mb  die iedereen hier minimaal haalt op het bungalowpark? Die volgens Henk-Telfort en de KPN momteur gewoon haalbaar moet zijn? Maar ja, zoals gewoonlijk weet jij het beter. De bandbreedte van ADSL2+ is 3x zo breed dan ADSL.
Reputatie 8
Badge +17
Eet jij, Kees-Jan, straks die iets meer dan 1 km kabel op die niet meer gebruikt word als ik straks een snelheid heb van 6Mb die iedereen hier minimaal haalt op het bungalowpark? Die volgens Henk-Telfort en de KPN momteur gewoon haalbaar moet zijn? Maar ja, zoals gewoonlijk weet jij het beter. De bandbreedte van ADSL2+ is 3x zo breed dan ADSL.
Hallo, het was positief bedoeld hoor! Dus waar slaat zo'n reactie nou weer op?
Waarom zou ik die kabel eten?
En hoezo weet ik het weer beter? ADSL2+ in NL is maximaal 20Mbps en niet 3x 8Mbps.

Maar goed, het schijnt dat jij nog steeds in de stress schiet van de "Zwitserse Garde" dus:

succes!
Reputatie 1
Badge +1
Hallo, het was positief bedoeld hoor! Dus waar slaat zo'n reactie nou weer op?
Waarom zou ik die kabel eten?
En hoezo weet ik het weer beter? ADSL2+ in NL is maximaal 20Mbps en niet 3x 8Mbps.

Maar goed, het schijnt dat jij nog steeds in de stress schiet van de "Zwitserse Garde" dus:

succes!

Allereerst had ik het over bandbreedte van de modulatie in Khz of Mhz.  Ik had het dus niet over de download en/of upload snelheid! Feitelijk is het verschil tussen ADSL en ADSL2+ qua modulatie bandbreedte nog veel groter. Voor het gemak gaf ik 3X aan waardoor deze verwarring waarschijnlijk is ontstaan. Ik zal proberen duidelijker te zijn in het vervolg.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8b/ADSL2_frequencies.png
Foto: Wikipedia

Verder lijkt het mij verstandig om deze discussie niet voort te zetten.
Inmiddels is hij weer off topic en verzanden we zo weer in het oude wat ik niet wil.

Ik schreef n.b.:

Ik schreef ook dat ik op het forum diep en echt DIEP door het stof zou gaan als het aan het stekkertje had gelegen.

Ook een woord aan de Telfort Toppers (superusers). Jullie doen over het algemeen prima “werk”. Ik weet dat jullie dit geheel belangenloos doen dus des te meer hulde! 

Hiermee gaf ik, dacht ik, aan dat wat mij betreft de "strijdbijl" begraven was.
Het roken van een "vredespijp" zit er nog niet in zo te zien.
Ik denk dat de bitjes via de rook niet juist geïnterpreteerd worden. 
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben net overgezet naar ADSL2+

Resultaat

Ik hoop dat de lijn stabiel blijft en dat de DLM dan zijn werk doet!
Met de nu behaalde snelheid ben ik meer dan tevreden!

Henk-Telfort nogmaals TOP TOP TOP!
Reputatie 6
Badge +7
Veel meer zal er ook niet inzitten denk ik maar dit is netjes.
Reputatie 1
Badge +1
Ben het helemaal met je eens gezien de situatie
Wat nog wel komisch is, vind ik,  dat het recreatiepark Elfenmeer, waar je niet permanent mag wonen en seizoen gebonden is, wél VDSL2 heeft.
In het bugalowpark is permanente  bewoning wél toegestaan. 
Wij hebben géén glasvezel in de straatkast.
De beide straatkasten kunnen elkaar zien!

Al met al ben ik héél tevreden betreffende de afhandeling door Henk-Telfort.

Groetjes Wil 
Reputatie 4
Badge +3
@indi,

Fijn dat het allemaal weer werkzaam is op de hoogst haalbare snelheid.

Bedankt voor het compliment maar uiteraard heel graag gedaan! :)

Henk

Reageer