Gedragsregels forum

• 11 juni 2015
  • 11 reacties
  • 798 keer bekeken

Badge
Wat kun je doen als een lid van het forum zich niet aan de gedragsregels houdt?

Bellen met de klantenservice heeft geen zin, je wordt verwezen naar een contactformulier dat hier niet geschikt voor is.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Meestal kun je een bericht rapporteren met het vlaggetje dat rechtsboven verschijnt als je met de muis over het bericht beweegt.

Maar... ik krijg de indruk dat de moderators hier niet op reageren. Dus de vraag is dan wat het nut van deze functie is.
Wat kun je doen als een lid van het forum zich niet aan de gedragsregels houdt?

Bellen met de klantenservice heeft geen zin, je wordt verwezen naar een contactformulier dat hier niet geschikt voor is.

Niks. Gewoon negeren, laten voor wat 't is en je energie ergens anders in steken. Anders bestaat de kans op ordinaire flame wars waar niemand op zit te wachten.
Ik maak me er niet druk om iig. Men raast en tiert maar 'n end weg 🙂
Reputatie 8
Badge +15
Negeren op dit soort berichten is idd wel de manier om flame wars te voorkomen. Forums hebben wel huisregels waar men zich aan dient te houden. Bij overtreding dient er adequaat opgetreden te worden door de moderators.
Badge
Bedankt allen. Nog nooit van het begrip 'flaming wars' gehoord, lang leve Wikipedia! :D
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flaming
@Koffiemok:

Dat gebeurt ook meestal wel. Bij de grote jongens (Got) word je publiekelijk tot de orde geroepen (modbreak) of, zoals bij Geenstijl en Powned, weggejorist en opgerot. Bij kleine fora kiest men er vaak voor om de oproerkraaier in een e-mail of pm te wijzen op zijn / haar gedrag met een waarschuwing eraan vast gekoppeld. Daar merken de andere gebruikers dan niets van.
Reputatie 8
Badge +16
Blijkbaar heeft het handhaven van forumregels voor Telfort geen prioriteit. En door laat of helemaal niet te handhaven laat Telfort indirect blijken dat het ze allemaal niet zo interesseert dat forumregels (of gewoon fatsoensregels) overtreden worden. Blijkbaar zien ze niet dat het uiteindelijk afstraalt op het imago van het Telfort-forum en Telfort als bedrijf.

Het beheer van dit forum is niet meer wat het ooit was met actieve beheerders zoals Wouter en Hugo... en dat is jammer. Blijkbaar kunnen ze geen goede gemotiveerde mensen vinden of willen ze er niet voor betalen.

Mijn stelling is dat als je een forum wilt hebben als officieel communicatiemedium en sociaal platform, je het ook actief moet beheren en modereren... En anders kun je er beter mee stoppen.
Reputatie 8
Badge +15
@Nisan
Hoe een forum het aanpakt mag men zelf beslissen. Als het maar op tijd gedaan wordt. Het is niet wenselijk dat het te lang door loopt.
Ben zelf moderator geweest en het ligt vaak aan de ernst van de overtreding.
Gaf altijd in het topic aan waarom de waarschuwing gegeven is. Per pb kregen ze de officiele waarschuwing met strafpunten.
Onderling hielden we de gerapporterde topics in de gaten zodat er altijd snel opgetreden kon worden. Zelfs buiten werktijd was er altijd wel iemand die een oogje in het zeil hield.

Ben het met Franzki eens dat er te laks op het betreffende topic is gereageerd door webcare. Total no damage control!

Zo en nu eerst een dubbele cheeseburger van MC 😛
Reputatie 8
Badge +16
Zelf heb ik ook op een forum gemodereerd en dat was altijd streng maar rechtvaardig... dus de regels consequent handhaven, mensen tijdig aanspreken op hun gedrag en zorgen dat de discussie weer op de inhoud gevoerd wordt.

Ik vind het raar dat Telfort in het topic van gisteren bijna 24 uur heeft gewacht om in te grijpen. Het internet is een snel medium en in 24 uur kunnen complete flame wars uitbreken en kun je als bedrijf enorme imago-schade oplopen..
Reputatie 8
Badge +15
Helemaal mee eens Franzki!
Ben het hier volledig mee eens, met een toevoeging. Vind het niet van goed moderatorschap getuigen,dat mensen op vragen geen antwoord krijgen.

Dat zijn ook punten waardoor iets uit de hand kan lopen. Niet iedereen accepteert dat!

Mijn complimenten aan de mensen die er wel altijd zijn om wel te helpen.Top! Vind dat dit ook gezegd mag worden.

Op een forum hoort altijd controle te zijn, dan kan iets niet uit de hand lopen. Daar moet Telfort iets aan doen. Zo niet,kan je de boel beter dichtgooien......... 😞
Reputatie 4
Badge +3
@Stoney,

Een terechte vraag. Normale gang van zaken is het rapporteren van de post in kwestie zoals Franzki hierboven uitlegt. Deze wordt dagelijks meerdere keren bekeken door ons team. Dit is in het specifieke geval niet adequaat gedaan.

Mocht je onverhoopt geen actie zien vanuit Telfort, kun je ook altijd één van de moderators een privébericht sturen met daarin je signaal.

Ik ben het met jullie eens dat er eerder gereageerd had moeten worden vanuit Telfort, dit heeft zodoende te lang open gestaan en daarvoor mijn excuses.

Henk

Reageer