beantwoord

Forum traag en advertenties

• 3 november 2014
  • 8 reacties
  • 1572 keer bekeken

Badge +1
Zoals de topic titel aangeeft is het forum tergend traag.
Wat me opvalt is dat ik regelmatig bij het aanklikken van een link op het forum een advertentie pagina krijg.
Hoortoestellen en prijsvraag voor de AlbertHein..................... plus linkjes van Telfort die verwijzen naar uitleg.....
Aangezien ik dit alleen heb op het Telfort forum lijkt me het probleem bij telfort te liggen.
Het forum was toch al traag maar dit helpt daar niet bij.
icon

Beste antwoord door dorus 3 november 2014, 16:42

Jullie reacties hebben me overtuigd dat het dus niet aan Telfort ligt :)

Na een extra scan met malware bytes en spybot S&D heb ik niets gevonden.
Maar bij de add-ons van FireFox stond de dader (de andere browsers hebben hem niet).
De add-on heet "choosefun" en heeft tot gevolg dat allerlei namen vermeld op het forum automatisch gekoppeld worden aan linken naar reclame.
Zie het plaatje.
Het is opgelost in ieder geval, dank voor de reacties!
Bekijk reactie

8 reacties

Badge +2
Mij komt dit als veelgebruiker van het forum totaal onbekend voor... Heb je niet een naar virus op je pc?
Reputatie 8
Badge +16
Kan je een screenprint plaatsen van z'n situatie aangezien het mij ook niet bekend is.
Reputatie 8
Badge +19
Reclames van AH (of welk ander bedrijf dan ook) heb ik nog nooit op dit forum gezien.
Zoals Matthijs1986 al aangeeft, het kan malware o.i.d. zijn.

Zo niet, installeer Adblock Plus, beschikbaar voor alle bekende browsers.

https://www.google.nl/search?q=adblock+plus
Badge +1
Jullie reacties hebben me overtuigd dat het dus niet aan Telfort ligt :)

Na een extra scan met malware bytes en spybot S&D heb ik niets gevonden.
Maar bij de add-ons van FireFox stond de dader (de andere browsers hebben hem niet).
De add-on heet "choosefun" en heeft tot gevolg dat allerlei namen vermeld op het forum automatisch gekoppeld worden aan linken naar reclame.
Zie het plaatje.
Het is opgelost in ieder geval, dank voor de reacties!
Reputatie 8
Badge +16
Het kan een plugin in je browser zijn die op basis van willekeurige trefwoorden advertenties laat zien.

Inderdaad verstandig om even je je browser te controleren op vage plugins... en anders verder te zoeken naar malware op je computer.
Reputatie 8
Badge +2
@dorus,

Ben je er inmiddels al uit? Ik ben erg nieuwsgierig naar jouw bevindingen!

Michael
Zowiezo geen doen zonder addblock plus te surfen tegenwoordig, scheelt een boel onnodige reklame in beeld en werkt prima in Firefox. Verder heb ik ook de google.com/webstore/detail/keep-my-opt-outs add on. Hiermee wordt uw browser permanent afgemeld voor online advertentiepersonalisatie via cookies. Zo krijgen ze geen kans 😉
Reputatie 8
Badge +2
Zowiezo geen doen zonder addblock plus te surfen tegenwoordig, scheelt een boel onnodige reklame in beeld en werkt prima in Firefox. Verder heb ik ook de google.com/webstore/detail/keep-my-opt-outs add on. Hiermee wordt uw browser permanent afgemeld voor online advertentiepersonalisatie via cookies. Zo krijgen ze geen kans ;)
Goede tips! Word gewaardeerd. Dank hiervoor. :)

Michael

Reageer