beantwoord

Forum Telfort einde

• 30 juli 2019
  • 4 reacties
  • 388 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +4
Hoelang blijft het forum van Telfort nog in de lucht en moeten we overgaan naar forum KPN. Telfort is inmiddels opgeheven dus zou je verwachten dat ook het forum stopt.ik heb nu nog een telfort email adres wordt dat in de toekomst een KPN adres ? 😀
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 31 juli 2019, 09:55

Hoi @jacobus, voor zover ik weet bestaan we nog gewoon inderdaad 🙂 Sinds 2005 zijn we al eigendom van KPN, we hebben altijd naast elkaar bestaan maar we smelten nu samen om verder te gaan onder de naam KPN. Alle Telfort abonnementen bestaan nog onder de naam Telfort en aan onze hulp is ook niets veranderd. Het voornaamste wat is gewijzigd is dat, zoals Galdor zegt, er geen nieuwe Telfort abonnementen meer aangeboden worden, de Telfort winkels zijn gesloten en alle prepaid aansluitingen zijn overgezet naar KPN.
Hoe de toekomst er wat dat betreft uitziet is nog niet bekend, maar als er meer bekend wordt zullen we dat natuurlijk op het forum met iedereen delen.

Over de e-mailadressen hoef je je geen zorgen te maken, die zullen dan naar KPN meegenomen worden (let wel, als je nu zelf al overstapt kunnen de e-mailadressen niet worden meegenomen). Bij KPN kunnen nu bijvoorbeeld ook nog oude Planet en HetNet adressen gebruikt worden, 2 merken die hetzelfde hebben meegemaakt in 2009/2010.
Bekijk reactie

4 reacties

Bij mijn weten is Telfort nog lang niet opgeheven in die zin dat deze naam nog steeds op mijn facturen staat. De winkels zijn dicht en er worden geen nieuwe producten meer verkocht. We zitten nog in de "opheffings" periode.

Ons Telfort email adres zal behouden blijven of zoals we dit gewend zijn of als alias naar een KPN mailbox.
Hoelang dit forum behouden blijft is nog onbekend ik dacht ergens te hebben gelezen zeker tot het eind van het jaar.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @jacobus, voor zover ik weet bestaan we nog gewoon inderdaad 🙂 Sinds 2005 zijn we al eigendom van KPN, we hebben altijd naast elkaar bestaan maar we smelten nu samen om verder te gaan onder de naam KPN. Alle Telfort abonnementen bestaan nog onder de naam Telfort en aan onze hulp is ook niets veranderd. Het voornaamste wat is gewijzigd is dat, zoals Galdor zegt, er geen nieuwe Telfort abonnementen meer aangeboden worden, de Telfort winkels zijn gesloten en alle prepaid aansluitingen zijn overgezet naar KPN.
Hoe de toekomst er wat dat betreft uitziet is nog niet bekend, maar als er meer bekend wordt zullen we dat natuurlijk op het forum met iedereen delen.

Over de e-mailadressen hoef je je geen zorgen te maken, die zullen dan naar KPN meegenomen worden (let wel, als je nu zelf al overstapt kunnen de e-mailadressen niet worden meegenomen). Bij KPN kunnen nu bijvoorbeeld ook nog oude Planet en HetNet adressen gebruikt worden, 2 merken die hetzelfde hebben meegemaakt in 2009/2010.
Reputatie 2
Zelf heb ik eigenlijk ook de vraag wat er met dit Telfort forum gebeurt. Het forum vertegenwoordigd een hoop kennis en, niet in de laatste plaats, historisch kader. Ook vertegenwoordigd het de inzet van moderatoren, ex-moderatoren en een selecte groep heel actieve bezoekers. Ik hoop dat KPN het kapitaal dat die inzet vertegenwoordigd onderkend en dat ze zorg voor de informatie in dit forum blijft dragen.

Nu zit geen van ons, moderatoren of bezoekers, op een zetel in de raad van bestuur van KPN. We hebben dus geen regie in dit proces. Op zijn best kunnen we het proces beïnvloeden door eens mogelijke toekomst scenario's voor het forum te verkennen. Zo snel zie ik er twee:

(1)Het Telfort forum blijft bestaan als autonoom forum. De Voordelen hiervan zijn dat informatie ongewijzigd toegankelijk blijft, identiteiten van de bezoekers blijven bestaan, met hun berichten historie. Last but not least, de Telfort identiteit blijft zichtbaar. Een nadeel wat ik zie, door gebrek aan nieuwe aanwas wordt een dergelijk forum op den duur erg rustig. Een marginaal bestaan volgt.

(2)Migratie/Merge van het Telfort forum naar/met het KPN forum. Voordelen: Het forum kan zich voortzetten in een nieuw, groter maar levend kader, informatie blijft toegankelijk en geschiedenis gewaarborgd. Nadelen/vragen: Zijn gebruikersidentiteiten onverkort over te nemen, wat te doen met redundantie (dubbele) informatie, wordt Telfort een aparte tak in de nieuwe forumstructuur of worden de forum topics bij de vergelijkbare topics in het (to be) KPN new forum geschoven. De Telfort identiteit dreigt bij deze oplossing ondergeschikt te worden aan het behoud van informatie.

Als ik een schot voor de boeg mag geven neigt mijn voorkeur naar optie 2. Behoud van informatie en historisch kader, waarbij het besef van een Telfort identiteit wat vlotter zal verwateren. Mijn argument hiervoor: als we het echt willen, dan is informatie, ook over Telfort en dit veranderingsproces, nog op te zoeken. De kans dat van een oud gemarginaliseerd forum een keer de knop wordt omgedraaid acht ik groter.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @rationeel , de volgende optie is ook mogelijk, zo is het gegaan bij fusie UPC/Ziggo:
Oude (Telfort)-forum wordt bevroren en alléén een KPN-forum waar je je kunt aanmelden als je lid wilt worden van het KPN-forum.
Je begint als het ware met een schone lei.
Op zich logisch, want een heleboel zaken besproken binnen het Telfort-forum zijn niet meer van toepassing binnen de KPN-organisatie omdat technisch, administratief en organisatorisch alles anders is/gaat dan bij Telfort.
Het moderatieteam zou eventueel voormalige Telfort-forumleden die zich bij het KPN-forum aanmelden wel weer de nodige badges en rechten kunnen geven die ze eerder bij het Telfort-forum opgebouwd hebben.

Reageer