Forum storing

• 7 april 2013
  • 12 reacties
  • 5121 keer bekeken

Badge +1
De laatste tijd heb ik af en toe problemen met het bezoeken van het forum.
De ene keer is de site onbereikbaar en de andere keer niet volledig.

Ook nu weer.
Terwijl andere sites gewoon normaal bereikbaar zijn.
Hebben jullie dit probleem ook?

Toevoeging:
Getest met meerdere browsers.

12 reacties

Reputatie 2
Badge +4
klopt heb ik ook , zullen ze maandag wel oplossen

Jacobus
Reputatie 8
Badge +18
Het kan zijn dat men bezig is met onderhoud ik zie op dit moment 2 moderators die ingelogd zijn op hun vrije zondag
Badge +1
Dank voor de reacties, het is dus niet een lokaal probleem hier.

Volgens mij was het vorig weekend ook zo.
En dat is niet handig als de meeste mensen vrij zijn en onderzoeken om over te stappen naar een andere provider.
Dan moet je, als bedrijf, zorgen dat je bereikbaar bent.

Het lijkt wel of de site overbelast is (doet me denken aan een ddos aanval).

Dat moderators hier iets aan kunnen doen lijkt me niet.
Daar is een beheerder voor (die ook de forum tijd regelt).

Reputatie 8
Badge +18
Vorige week was Henk ook ingelogd op het forum toen waarschijnlijk ook onderhoud bv topics opschonen cq samenvoegen
Reputatie 8
Badge +18
Men is toch vandaag bezig met de website die men aan het vernieuwen is zag ik zojuist
Badge +2
Bedankt voor jullie signaal! Ik heb dit zelf nog niet ervaren. Hoe zag het eruit? Laadt de headernavigatie wel en het forum niet? Of andersom? Of helemaal blanco pagina? Werden er nog foutmeldingen weergegeven?

Hugo
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt voor jullie signaal! Ik heb dit zelf nog niet ervaren. Hoe zag het eruit? Laadt de headernavigatie wel en het forum niet? Of andersom? Of helemaal blanco pagina? Werden er nog foutmeldingen weergegeven?

Hugo

Foutmeldingen heb ik niet gezien.
De pagina's laadden traag of soms helemaal niet.
Vaak geen headers maar alleen tekst vanaf 'Home / Forum/ Telfort Forum / etc...'
Regelmatig alleen gedeeltes van pagina's zoals onderstaande afbeelding laat zien.
Alleen deze tekst en verder blanco pagina.
Badge +1
Foutmeldingen heb ik niet gezien.
De pagina's laadden traag of soms helemaal niet.
Vaak geen headers maar alleen tekst vanaf 'Home / Forum/ Telfort Forum / etc...'
Regelmatig alleen gedeeltes van pagina's zoals onderstaande afbeelding laat zien.
Alleen deze tekst en verder blanco pagina.

Goed omschreven!
Exact wat ik ook ervaren heb.

Lijkt wel overbelasting van de site.
Reputatie 8
Badge +10

Lijkt wel overbelasting van de site.

Dat zou je eerder doordeweeks verwachten dan in het weekend, wanneer het naar mijn ervaring wat rustiger is.
We hebben kunnen zien dat er aan de website werd gesleuteld (was ook onbereikbaar) en aangezien het forum is geïntegreerd in de website kan dit zijn gevolgen hebben, vermoed ik...
Badge +1
Rustiger met het aantal posten op het forum, in het weekend, merk ik ook.

Overbelasting kan ook komen door een groter aantal connecties (kijkers).
Met name het weekend (Zondagmiddag) is het moment voor veel mensen eens te kijken wat een provider allemaal te bieden heeft.
Aangezien het niet alleen het forum betrof maar ook de rest van de site vind ik dat zelf wel aannemelijk 🙂
Badge +2
@dorus en Enterprise, bedankt. Ik laat het verder onderzoeken.

Hugo
Reputatie 8
Badge +16
Hmmm

Ik kreeg (als ik me goed herinner) al die links die onderaan de pagina staan helemaal bovenaan als platte lijst, dus niet opgemaakt.

Dan moest ik eerst een eind naar beneden scrollen om het èchte forum te kunnen lezen.

Ik dacht nog dat het kwam omdat ik door de 7000-grens was gegaan....

Reageer