Forum account opheffen

• 25 november 2018
  • 24 reacties
  • 1388 keer bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Na nu 3 x alle instelling te hebben doorgelopen krijg ik nog steeds forum berichten in mijn mail. Hoe kan ik mijn forum account opzeggen ben er nogal flauw van telkerns opnieuw mijn instelling te zien staan op niet ontvangen van meldingen en berichten en toch zenden jullie ze door. Niet echt netjes. Het dient volledig neutraal en transparant te zijn...waar men de account kan opheffen. Maar natuurlijk zit dat weer verborgen achter allerlei omwegen. Nu graag...geen berichten en notificaties over topics meer.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo Anonymous,
Als je ingelogd bent ga je naar instellingen, algemene instellingen, daar kun je allerlei dingen uitschakelen.
Het account kan niet opgeheven worden en je reacties blijven ook bestaan.
Als je niet meer van het forum gebruik wilt maken log je gewoon niet meer in en ga je ook gewoon niet meer naar de forumsite van Telfort.
Mijn insteling staan op niet ontvangen...terwijl ik ze nog steeds ontvang...weer zo'n typisch voorbeeld van Telfort praktijken. Natuurlijk moet ik mijn account op kunnen heffen en na het instellen dat ik geen mail meer wil ontvangen ze alsnog zenden is...waardig voor vermelding bij de gebruikelijke instanties. Naast dit hele voorval...gaat dus ook deze handelswijze naar de Pers toe...ik vermoed Kassa ofzo. Jullie maken het erger en erger en vervelender voor jezelf dan voor mij. Gewoon gewoon? Niets is eigenlijk gewoon bij Telfort...zelfs de medewerkers hebben een nogal aparte vorm van het benaderen van "gewoon". Natuurlijk is het niet gewoon...dat je een account niet kan opheffen.

Dus nogmaal...hoe kan ik mijn account opheffen. En als jullie dat niet kunnen...dan betekend dat dit forum product niet voldoet aan allerlei meer eisen die onderhand van kracht zijn geworden. En dat mag allemaal onvriendelijk klinken,...maar het is gewoon feedback van een klant die jaren lang trouw is geweest en zich nogal belazerd voelt en dan ook nog aan geeft waarom. Daarom...is het dus verstandig z.s.m. de forum leden de mogelijkheid te bieden een account ook weer te deactiveren. BASTA!
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Anonymous,
Het kan zijn dat de forumvoorwaarden gewijzigd zijn i.v.m. met de nieuwe privacyregels sinds 25 mei, dus moeten we even een reactie van Telfort afwachten.
Voor zover ik weet, gaat Telfort je account niet verwijderen.
Wat zij wel kunnen doen is je account anonimiseren.
Dat houdt waarschijnlijk in, dat het niet meer herleidbaar is naar jou als persoon.

Zie ook bv. dit topic:

Hoe zit het met AVG en PB naar moderators?

Waar jij op doelt is het AVG.
Wat betreft het verwijderen van een account van een forum, schijnen nog mazen in te zitten.
Die voorwaarden zijn gewijzigd. Het is nu 25 november. Ik "moet" helemaal niets en de reactie van Telfort interesseert mij niet meer. Dit zet ik door naar de Overkoepelende Organisatie Telecom, De Nationale Ombudsman en VARA Kassa. Succes en vriendelijke groet.
De Forumvoorwaarden zijn nog niet gewijzigd.
Nog steeds versie 2017.

Gebruiksvoorwaarden Telfort Forum
Als je een topic favoriet hebt of op volgen hebt staan zal je berichten blijven ontvangen hetzelfde als iemand je noemt in een bericht dat heb ik zelf ook nog niet kunnen vinden hoe dat uit kan.
Ik zie dat deze TS en topic geanonimiseerd zijn?
Verder geen uitleg voor andere lezers?
Reputatie 3
Badge +1
Die voorwaarden zijn gewijzigd. Het is nu 25 november. Ik "moet" helemaal niets en de reactie van Telfort interesseert mij niet meer. Dit zet ik door naar de Overkoepelende Organisatie Telecom, De Nationale Ombudsman en VARA Kassa. Succes en vriendelijke groet.

Ben erg benieuwd naar de reactes van de Ombudsman en VARA Kassa 😄
Reputatie 8
Badge +11
Meld er dan ook even bij dat je topics als favoriet hebt staan en daarom dus meldingen van reacties krijgt 😁
Reputatie 8
Badge +17
Zolang die aanstaan krijg je dus gewoon mail als er iets gepost is in je favorieten dus uitschakelen is m.i. het beste advies, maar wellicht dat de door jou genoemde instanties witte rook geven
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen allemaal, het account is op verzoek geanonimiseerd, zodat deze forumgebruiker geen mails en meldingen van het forum meer zal krijgen. Dankjewel voor alle tips en dank voor de herinnering mandy, want dat moest nog in het topic gedeeld worden, dus bij deze 🙂
Dat het geanonimiseerd is, dat is duidelijk.
Maar er is nu geen uitleg waarom en op vraag waarom het niet, op verzoek, helemaal is verwijderd,
daar is nu geen antwoord op.
En waarom zijn de Forumvoorwaarden nog niet aangepast na het AVG?
Deze dateren nog, zie eerdere link, uit 2017.
@mandy het is niet verwijderd omdat dit niet gebeurd, zoals in een ander topic over dit onderwerp is geschreven.
Het beste wat gedaan kan worden is gebeurd. Dat zal voor de vraagsteller goed genoeg moeten zijn.
Klopt, in het andere topic is dit gedaan maar niet in dit topic.
Dat andere topic is van 5 maanden geleden.
Ik denk niet dat iedereen het Forum afstruint om antwoorden te vinden.
Dit topic is dan het meest relevant.
En aan de toonzetting van TS is dit niet voldoende.

Rest mij nog steeds de vraag, waarom de Forumvoorwaarden nog niet zijn aangepast.
Dit naar de huidige AVG maatstaven.
In het andere topic heb ik daar ook vragen over gesteld omdat er onduidelijkheden instaan.
Er staat niet in dat je account en het geschrevene niet verwijderd worden.
Dit blijft toch een hekel punt.
Dit moet duidelijk omschreven worden.
Dat van die voorwaarden inderdaad wel een goed punt, maar niks ten nadele van Telfort en de medewerkers het up to date houden van alle info is niet iets waar in uitgeblonken wordt. Dat herschrijven vergt tijd en zal eerst goed getoetst moeten worden voor dit geplaatst wordt.

In dit specifiek geval is in eerste instantie gevraagd iets te doen tegen de notificaties dat is gebeurd.
Reputatie 8
Badge +7
Dat van die voorwaarden inderdaad wel een goed punt, maar niks ten nadele van Telfort en de medewerkers het up to date houden van alle info is niet iets waar in uitgeblonken wordt. Dat herschrijven vergt tijd en zal eerst goed getoetst moeten worden voor dit geplaatst wordt.

In dit specifiek geval is in eerste instantie gevraagd iets te doen tegen de notificaties dat is gebeurd.

Hallo @Galdor68 ,
Dat aanpassen c.q. herschrijven van die voorwaarden had Telfort al begin van dit jaar moeten doen, ieder bedrijf of instantie weet al 'eeuwen' dat die voorwaarden op 25 mei 2018 zouden ingaan.
Die voorwaarden al klaar moeten zijn voor 25 mei jl.
Het is al heel lang bekend dat het AVG eraan zat te komen.
Men refereert ook nog steeds aan de Forumvoorwaarden, dus deze hadden al aangepast moeten zijn.

TS is heel duidelijk geweest.
Zie:

Het dient volledig neutraal en transparant te zijn...waar men de account kan opheffen.

Dus nogmaal...hoe kan ik mijn account opheffen. En als jullie dat niet kunnen...dan betekend dat dit forum product niet voldoet aan allerlei meer eisen die onderhand van kracht zijn geworden.

Hier ben ik het dus mee eens.

Dit wil dus net zeggen dat ik de medewerkers/moderators slecht vindt, zij leveren goed werk!
Reputatie 8
Badge +9
Hi allemaal, goedemorgen. Dank voor de reacties en input! Ik ben met jullie eens dat een stukje extra informatie en uitleg op zijn plaats is 🙂

Hoe we omgaan met verzoeken om een forumaccount te verwijderen, staat in dit topic beschreven. TS vraagt om het deactiveren van het account, dat hebben we gedaan.
Ik haak ook graag in over het stukje over de voorwaarden: Het aanpassen van de forumvoorwaarden is niet noodzakelijk, omdat de omgang met gegevens is opgenomen in ons overkoepelende privacy statement (punt 6.4).
Ja, dat staat in het Privacy statement maar niet in de Gebruiksvoorwaarden Telfort Forum
Je gaat toch niet eerst alle kleine lettertjes op de website lezen als je alleen het Forum wil bezoeken?

Daar staat geen link in naar het Privacy statement maar deze: Contact met Telfort
Maar niets over het Privacy Statement.
En deze link: http://code.google.com/intl/nl/apis/analytics/docs/concepts/gaConceptsCookies.html
Die niet werkt.

Google: 404. That’s an error.
The requested URL
code:
/intl/nl/apis/analytics/docs/concepts/gaConceptsCookies.html
was not found on this server. That’s all we know.

Dus dit dient wel aangepast te worden.
Reputatie 8
Badge +9
Hi mandy, de link die niet werkte is aangepast, dankjewel voor de tip! Verder begrijp ik wat je zegt over het privacy statement, dit is hoe het nu ingericht is. Mocht dit in de toekomst bijgewerkt of veranderd worden, dan zullen we jouw feedback in gedachten houden.
Hallo Alexandra,

Hartelijk bedankt voor je bericht.
Dat de link aangepast is, is natuurlijk goed.
Maar de Forumvoorwaarden dateren uit 2017 en het is al bijna 2019.
Dus voor het AVG, dit jaar, zal het toch voor de duidelijkheid aangepast moeten worden.
Al staat er maar een duidelijke link in naar het privacy statement
en dat het account niet verwijderd wordt.
Dat schept direct duidelijkheid en moeilijkheden achteraf.
Ik zal echt niet de enige zijn die dit vindt.
Al een week geen reactie op mijn laatste opmerkingen.
Bijna 2019, de Forumvoorwaarden van 2017 én AVG in mei 2018, wat al veel eerder bekend was.
De voorwaarden hadden al lang aangepast moeten zijn.
Klanten moeten nu alle voorwaarden van Telfort lezen, niet netjes.
Maar ik denk dat ik er geen reactie meer op krijg.....
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen Mandy. Er is geen wettelijke verplichting om het AVG proces expliciet te vermelden in de forumvoorwaarden, alleen om aan te geven welke gegevens we verzamelen en waarvoor deze gebruikt worden. Dat staat al verwoord in de huidige forumvoorwaarden.

Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf: mochten we de voorwaarden in de toekomst bijwerken of veranderen, dan zullen we jouw feedback in gedachten houden. Die feedback is helder en je gebruikt dit topic nu alleen om het te herhalen. Daarom ga ik het sluiten.