beantwoord

Error bij aan maken van emailadres......

• 20 november 2014
  • 10 reacties
  • 1869 keer bekeken

Badge +1
Tijdens het aanmaken van een emailadres kreeg ik de volgende melding (zie plaatje).

Dit gebeurde met Firefox als wel Google chrome.
Van beide gebruik ik de laatste versie.

Wordt er door de website beheerder niet getest alvorens veranderingen definitief vrij te geven?
Dit soort dingen gebeuren wel heel vaak bij Telfort, jammer!
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 20 november 2014, 22:36

Probeer gewoon nogmaals een mailbox aan te maken, eventueel met een iets andere naam, er zijn tenminste meer mensen die fikkie....eh...dorus heten. Tijdens het aanmaken krijg je uiteraard een foutmelding maar je kan vervolgens bij verwijderen mailbox kijken of de mailbox alsnog is aangemaakt.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@dorus,

Ik ben blij om te lezen dat het is gelukt dankzij de hulp van Tuut-Tuut. Ik ben het ook met je eens dat het zeker een vreemde manier is. Ik zal het verzoek indienen om dit issue nog eens goed onder de loep te nemen.

@Tuut-Tuut,

Hartstikke bedankt voor deze voortreffelijke service. :D

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
Is helaas oud nieuws, ik geloof dat ik 3 kwart jaar geleden hier al eens op gereageerd heb. Work-around is pop-up blokkering uit zetten (dus toestaan) je krijgt deze foutmelding maar als je vervolgens bij verwijderen van mail(alias)adres kijk zal je zien dat het adres gewoon is aangemaakt.
Badge +1
Om een emailadres aan te kunnen maken moet je tweemaal inloggen, wat op zich al vreemd is vind ik.
Maar die tweede keer lukt dus niet.
Een emailadres aanmaken is pas de volgende stap als ik het me goed herinner maar zover komt het dus niet.
Reputatie 8
Badge +16
Ah, er zijn 3 soorten login's:

1. Je login voor dit forum.
2. Je login voor "Mijn Telfort"
3. Je login voor Webmail (is gelijk aan je login gegevens van je hoofd e-mailadres)

Om bij je instellingen te komen log je dus in met je login voor je "Mijn Telfort" Zodra je de mailgegevens wilt aanpassen, toevoegen of verwijderen van een e-mailadres moet je vervolgens inloggen met je login van je Webmail. Het is even lastig maar dan weet je het verschil.
Badge +1
We begrijpen elkaar niet helemaal......

Ik log in onder mijn Telfort en dan klik ik rechts op Mijn emailadressen.
Daarna kies ik Mailbox toevoegen.
Met de gebruikersgegevens die ik eerder al gebruikte (en werkte) kom ik niet verder dan een error melding zoals vermeld in post 1.
Als ik een type fout zou maken of anderzijds verkeerd zou doen zou ik toch geen javascript fout moeten krijgen.

Probeer anders zelf eens om een extra mailbox aan te maken.
Ben benieuwd of het jouw wel lukt.
Reputatie 8
Badge +16
Ik ken de foutmelding en krijg die zelf ook. Tip, nogmaals zet je pop-up blokkering uit (dus pop-up toestaan) ga nu eens naar mailbox verwijderen. Je moet nu inloggen met je hoofd e-mailadres en het daarbij behorende wachtwoord inclusief @telfort.nl.
Je krijgt nu de al genoemde foutmelding maar vervolgens als je op de ok klikt van de foutmelding laad de bladzijde alsnog jouw actieve mailboxen.

Badge +1
Je hebt gelijk dat werkt idd.
Maar alleen bij mailbox verwijderen.
Toevoegen lukt niet, misschien komt dat omdat ik er al twee heb staan???

Eigenlijk wel vreemd dat dit soort problemen zolang onopgelost blijven (even zoals het menu).
Juist bij IT bedrijven zoals Telfort zou dat toch feilloos moeten werken.
Reputatie 8
Badge +16
Probeer gewoon nogmaals een mailbox aan te maken, eventueel met een iets andere naam, er zijn tenminste meer mensen die fikkie....eh...dorus heten. Tijdens het aanmaken krijg je uiteraard een foutmelding maar je kan vervolgens bij verwijderen mailbox kijken of de mailbox alsnog is aangemaakt.
Badge +1
Verhip je hebt gelijk.
Dat is een vreemde manier om de gebruiker er achter te laten komen dat de betreffende naam al bestaat.

Tuut-Tuut, Thx. ik ben er mee geholpen!

Misschien pikt Telfort dit topic op om er wat aan te doen.
Maar de reacties hunnerzijds over dit soort zaken blijven vaak achterwege of er komt een vage reactie dat het signaal doorgegeven wordt aan de betreffende afd.
Echt serieus kan ik dat niet nemen.
Reputatie 8
Badge +16
Zou inderdaad mooi zijn als dit probleem eens voor altijd goed opgelost wordt. Nu blijkt dus uit jouw "foutmelding" dat het e-mailadres dat je wilt hebben al in gebruik is. Wordt tijd dat een goede ontwikkelaar eens een duidelijk schema maakt en alle fouten uit de tool sloopt en voorziet van correcte foutmeldingen.

Reageer