beantwoord

Betreft zeer plaatselijk haperende Telfort forum software ! ?

• 28 juni 2019
  • 83 reacties
  • 2233 keer bekeken

Reputatie 8
Betreft haperende Telfort forum software.
Naar nu blijkt zeer plaatselijk.

Eindelijk, na dagen kan ik weer een bericht plaatsen, nu dat ik in een andere stad ben.
(Via een internet connectie van Ziggo).

Vorige week en rond het weekend hebben een aantal werkzaamheden plaats gevonden aan de forum software. Erna werkte een aantal zaken echter nog steeds niet goed. (Daarover heb ik eerder bericht). Die problemen zouden inmiddels (opnieuw) zijn verholpen.

Maar liep wederom tegen problemen op, en kon tot nu toe helemaal geen reacties meer plaatsen.

De problemen "nu" (sinds enkele dagen) leken alleen plaatselijk of regionaal te spelen.
--Ik zag namelijk wel nieuwe reacties staan van mensen-- dus het probleem speelt niet overal.
Maar ikzelf kon al iets van 3-4 dagen geen reacties meer plaatsen.
Betreft Regio Eindhoven

Zie bijgevoegde afbeelding: The CSRF token is invalid. Please try to resubmit the form.

Geprobeerd met verschillende PC's en webbrowsers.
Evenals rechtstreekse connectie door Telfort modem/router.
(Normaal heb ik er nog een extra eigen router achter zitten).
Allemaal hetzelfde negatieve resultaat.

Omdat het plaatsen van een reactie op forum of via privébericht niet mogelijk was,
telefonisch met de klantenservice contact opgenomen en wat zaken doorgesproken.
Daar is notie van genomen en wordt doorgestuurd.

Of een en ander te maken heeft met de eerdere werkzaamheden aan het forum, of algemene telefoonstoring en aanverwante netwerkproblemen enkele dagen geleden, is moeilijk te achterhalen? Maar goed, jullie weten er nu van.

(Gisteren kon ik helemaal niet inloggen op het forum. Verbinding werd niet actief als "inlog").

Vanuit regio Tilburg kan ik nu dus wel een reactie plaatsen.
(Is met dezelfde laptop die ik eerder gebruikte thuis en negatief resultaat had).
Ben benieuwd of dat weer gaat lukken als ik einde weekend weer terug ben thuis.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 10 juli 2019, 16:23

Wat fijn om te horen 🙂 Ik heb vanmiddag ook de bevestiging vanuit Insided gekregen, dat het nu opgelost moet zijn! Ik ga er vanuit dat 't nu weer helemaal werkt zoals het hoort, maar als jullie iets merken, laat het vooral weten. Dan ga ik er achteraan.
Bekijk reactie

83 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Babylonia @Galdor68, het is wel en niet een storing. De hyperlink functie is tijdelijk uitgeschakeld, omdat ze bezig zijn met een vernieuwing voor de tekst editor in een komende update. Dat heeft weer te maken met het eerdere probleem, dat ergens een link van werd gemaakt als twee worden met een punt er tussen aan elkaar vast geschreven werden. De update die dat probleem verholpen heeft, heeft weer invloed op het automatisch ergens een hyperlink van maken. Vandaar dat de CTRL + K een workaround is die in de tussentijd gebruikt kan worden, tot de volgende update gedaan wordt. Ik durf nog niet te zeggen wanneer ze die gaan doen. Als ik meer weet, laat ik het uiteraard weten.
Mee eens helemaal omdat dit een overkoepelend probleem is.

Nu kan je een link wel kopieren en in een browser plakken of zoals op mijn tablet bij het selecteren meteen openen in de browser maar dat voelt als een onwenselijke workaround.
Reputatie 8
Vandaar dat die correctie zo belangrijk is. 🤓
Een storing kan altijd "even" voorkomen. Maar zolang "verkeerd" is IMO gewoon niet acceptabel.
Inderdaad een hyperlink gewoon geplakt.

https://telfort.interactievetv.nl/

En via het link icoon zonder beschijvende tekst. Vergelijkbaar met de Control K methode
https://telfort.interactievetv.nl/

Wat mij nu met name opvalt dat alle hyperlinks in oudere topic op alle insided forums (Telfort, KPN, Tmobile, Ziggo) inactief niet klikbaar zijn.
Reputatie 8
Maar het mag nu onderhand toch wel worden gecorrigeerd.
De hyperlinks werken ongeveer al een week niet goed.
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp dat het lukt. 🙂
Kleine tussentijdse update. Het lijkt inderdaad een bug te zijn volgens het Insided forum. Ik heb het sowieso doorgegeven, er wordt aan gewerkt. Tussentijdse workaround is inderdaad om er handmatig een URL van te maken, door CTRL + K / command + K te gebruiken. Ik hoop dat dat voor nu een beetje helpt :)
Uhmm hoe doe ik dat met een tablet dezelfde methode?
https://telfort.interactievetv.nl/ ah ja inderdaad
Reputatie 8
Badge +10
Kleine tussentijdse update. Het lijkt inderdaad een bug te zijn volgens het Insided forum. Ik heb het sowieso doorgegeven, er wordt aan gewerkt. Tussentijdse workaround is inderdaad om er handmatig een URL van te maken, door CTRL + K / command + K te gebruiken. Ik hoop dat dat voor nu een beetje helpt 🙂
Reputatie 8
Badge +10
Inderdaad, URL's worden nu niet automatisch een link. Ze gaven aan dat het opgelost was, maar dat lijkt niet helemaal zo. Ik heb het naar ze teruggekoppeld!
Reputatie 8
Had zojuist dat een complete link, die normaal dan automatisch als link wordt opgenomen, nu als "tekst" in een reactie was opgenomen. Dus de URL als link was er helemaal niet meer.

Heb er toen nog expliciet de URL-link "achter" gesloten (de wijze waarop je een URL achter een woord of kort zinnetje kunt insluiten).

Zou nog meer reacties kunnen teruglezen of het bij andere reacties nu ook als zodanig incorrect werkt?
Wat te denken de.punt levert ook vreemde situaties op.

Herstel dat lijkt ook al opgelost. 123.456
Reputatie 8
Badge +10
Het probleem met de links moet opgelost zijn, laat Insided me weten! Zo niet of als jullie gekke dingen opmerken, jullie weten het 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Thanks.
Reputatie 8
Badge +10
Hi @GJC, ik zie wat je bedoelt en dat lijkt inderdaad nog niet opgelost. Ik heb het doorgezet naar Insided!
Reputatie 8
Badge +11
Plaatsen van een link met .htm extensie ging ook niet goed. Even een test:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/simkaart-deblokkeren.htm

Aanvulling @Alexandra - Telfort
Dit is nog niet verholpen. Het laatste stukje wordt door de software niet omgezet in de link.
Reputatie 8
Badge +10
Ja, ik vind het prima om hier verder te gaan 😉
Fijn! 😊

Dat klopt, er zijn vrijdag achter de schermen werkzaamheden uitgevoerd. Hierdoor kwamen er afgelopen weekend wat problemen voor met - onder andere - het mentionen van gebruikersnamen met punten erin. Dat heeft Insided gisteren hersteld 🙂 Fijn dat de profielfoto's ook weer zijn zoals ze horen. De layout/indeling van tekst is dus ook weer zoals je gewend bent?
Reputatie 8
Ja, ik vind het prima om hier verder te gaan 😉
Ik zie inderdaad de profiel fotootjes weer compleet.

"Insided" heeft afgelopen dagen zeker nog wel wat gerommeld.
Zag de layout / tekst indeling van berichten er in de Chrome Browser er enkele dagen geleden heel vervelend uit, met relatief erg korte regel-afbrekingen in vergelijking met Firefox. Is dat nu bijgesteld, zodat het (ongeveer) met elkaar overeenkomt.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Galdor68, dat lijkt me helemaal goed, dit topic leent zich daar prima voor 🙂 Volgens mij vindt Babylonia dat ook prima, toch?

Het staat niet echt netjes als de profielfoto's niet goed inladen. Goed dat je een seintje geeft. Zie je dit nog steeds voorbij komen? Als ik nu even in het rond kijk, lijken ze goed te staan. Als jullie wel iets zien of opmerken, laat het me vooral weten!
Reputatie 8
Dat valt mij nu ook op.
Achterliggend een hoop gerommel met de forum software.
IMO teveel incidenten de laatste tijd, waarin zaken niet goed lopen.
Op basis van de topic titel wou ik dit topic van Babylonia lenen vanwege verdwenen profiel foto's
Sinds 1 of 2 dagen speelt dit ook bij KPN. Het valt mij nu net op dat het Telfort forum hier ook last van heeft.

Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen beide! Laten we het posten met een quote met een lange gebruikersnaam even in de gaten houden. Het belangrijkste is dat jullie berichtjes gepost worden, hoewel ik snap dat 't niet fijn is als posten langer duurt of dat je een foutmelding te zien krijgt. Ik heb specifiekere informatie nodig van wat er aan de hand is, om dit voor te kunnen leggen aan Insided. Bijvoorbeeld bij hoeveel tekens (in de gebruikersnaam) dit gebeurt (een minimum aantal tekens).

Voor wat betreft het doorklikken op een gequote gebruikersnaam, dat was voorheen inderdaad mogelijk. Het kan niet meer sinds een van de vorige updates bij Insided.

Nu krijg ik dit weer eens te zien terwijl ik het bericht wat oorspronkelijk wel geplaatst was bewerk er zit een link in naar de Digitenne site of dat nu goedkeuring nodig heeft?

Ik heb hier ook naar gekeken. Het forum heeft een filter, waar posts soms in blijven hangen. Dan krijg je deze melding te zien. Wij controleren dit filter dagelijks, maar mocht er een keer een berichtje blijven hangen of iets niet goed gaan, geef ons vooral even een seintje 🙂
Nu krijg ik dit weer eens te zien terwijl ik het bericht wat oorspronkelijk wel geplaatst was bewerk er zit een link in naar de Digitenne site of dat nu goedkeuring nodig heeft?

Ik krijg niet de genoemde foutmeldingen, ik merk wel dat het posten van een bericht met een quote langer lijkt te duren dan andere berichten. Dat ik geen foutmeldingen zie zal komen door het feit dat ik enkel de Chrome browser gebruik.

Aangaande Firefox schoot mij het te binnen dat ik diezelfde melding eerder heb zien langskomen in het topic waar ik naar link. Het wat door Babylonia hangen van Chrome wordt genoemd neem ik ook waar daarbij doet de lengte van de gebruikers naar niet terzake in mijn beleving. Dat zal de melding in Firefox tot gevolg hebben.

Het niet kunnen door klikken naar het profiel vanuit een citaat zie ik ook ik zelf betwijfel nu of dat ooit mogelijk was omdat ik hierin geen verschil verwacht tussen het Telfort Forum en het KPN Forum. Het trucje wat Babylonia beschrijft heb ik nooit gebruikt bij een citaat ook niet in het topic van de gebruiker met de lange naam.
Reputatie 8
Ik zet stukken waar ik op reageer even in "schuin schrift" (Italic).

"Jullie krijgen een foutmelding te zien bij citeren,
dit gebeurt alleen bij gebruikers met een lange gebruikersnaam,
en jullie krijgen de foutmelding alleen te zien in Firefox?"

Het komt toevallig zo uit, specifiek bij dat onderwerp met een gebruikersnaam met een erg lange naam. Heb de melding eigenlijk nog nauwlijks bij andere onderwerpen meegemaakt. En zou zo'n ander onderwerp waar het ook is gebeurd, uit herinnering niet 1, 2, 3 kunnen terughalen. Maar precies dat ene onderwerp wat eerder is aangehaald, kan ik het telkens oproepen (tot nu toe).

Chrome reageert precies hetzelfde, alleen zonder specifieke melding.
(De webpagina als men de reactie plaatst, en er niets lijkt te gebeuren, "hangt" ook).

"Ik begrijp ook dat jullie via een geciteerde gebruiker niet meer door kunnen klikken naar die gebruiker."

Bij ALLE forum-berichten, ontbreekt inmiddels de mogelijkheid om door te klikken naar de gebruiker, via de gebruikersnaam van een geciteerd bericht. Niet alleen met lange naam die met een foutmelding. Nu kan ik me niet goed meer voor de geest halen of eerder "na plaatsing" er een hyperlink in zat. Echter tijdens de opmaak van een bericht bij citeren "toen" wel degelijk. Dat was namelijk, --zoals eerder aangehaald--, mijn trucje om die fout te vermijden. Aangehaalde naam van de gebruiker weg (met hyperlink), en alleen "tekst" invullen (zonder hyperlink).
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen @Babylonia @Galdor68, ik heb jullie conversatie doorgelezen en vat even samen voor de duidelijkheid. Ik hoor het graag als ik iets mis of iets niet volledig is 🙂

Jullie krijgen een foutmelding te zien bij citeren, dit gebeurt alleen bij gebruikers met een lange gebruikersnaam, en jullie krijgen de foutmelding alleen te zien in Firefox? Chrome is ook traag maar daarbij zien jullie de foutmelding niet. Klopt het zo? Of gaat het überhaupt om citeren en maakt de lengte van de gebruikersnaam niet uit? Ik begrijp ook dat jullie via een geciteerde gebruiker niet meer door kunnen klikken naar die gebruiker.

Reageer