beantwoord

Betreft zeer plaatselijk haperende Telfort forum software ! ?

• 28 juni 2019
  • 83 reacties
  • 2220 keer bekeken

Toon het eerste bericht

83 reacties

Reputatie 8
Het zou kunnen? Er zijn de laatste week een paar updates geweest van o.a. FireFox.
Eerder had ik er echter nooit last van.

Een veel door mij gebruikte manier om tijdelijk in andere tabs of vensters naar andere reacties te kijken die er betrekking op hebben, Om te zien of dat is te combineren met het bericht waar ik op dat moment mee bezig ben. Gaat nu net verkeerd met alle andere forum onhebbelijkheden van de laatste tijd. Samenloop van omstandigheden (met brower update)??

Zal het de komende tijd in de gaten houden en ook met berichten op andere forums vergelijken.
Het zou kunnen? Er zijn de laatste week een paar updates geweest van o.a. FireFox.
Eerder had ik er echter nooit last van.
.

Die eerder geposte melding in die gele balk over het langzaam zijn is zoals ik dacht uit Firefox?

Zojuist terug gevonden deze melding heeft een ander gebruiker een halfjaar terug ook te zien gekregen. https://forum.telfort.nl/internet-267/foutmelding-in-firefox-over-vertraging-80147?postid=664945
Reputatie 8
Jij vernoemt bij dat eerdere onderwerp dat het mogelijk "aan een verouderd systeem" zou liggen.
Maar of ik dat nu hier in een "verouderd" systeem oproep (desktop PC, met erop nog Windows 8 ), of met een 3/4 jaar oude Lenovo laptop met Windows 10. Dat maakt niet uit.
Dat had ik namelijk al eerder geprobeerd.

Zojuist nog eens het complete bericht van precies DEZE reactie te citeren en erna gewoon die reactie te plaatsen, met de Lenovo laptop geeft ook nu exact dezelfde foutmelding.

En LET OP:
Dezelfde actie vanuit de Google Chrome webbrowser, laat in dat geval dan niet zo'n geel balkje zien, maar evengoed "hangt" die webpagina ook daar. Komt niet verder.

Het is toch wel typisch dat ik alleen bij de Telfort forum software deze foutmeldingen krijg. Werkelijk bij geen enkele andere website of forum software. (ik ben op meerdere fora actief). Juist omdat het nergens anders bij voorkomt, ga ik er toch vanuit dat de problemen gewoon aan de Telfort forum-software te wijten zijn.

Overigens is die inderdaad wat oudere (zelf samengestelde) desktop PC "nog steeds" krachtiger dan mijn huidige Lenovo laptop. (Intel i7 processor, over-clocked, 16 GB intern RAM-geheugen, aparte AMD videokaart, 3 SSD's, 3 HD's).
Het enige wat die laptop sneller doet, is opstarten, en programma's openen.
De fouten die genoemd zijn in dit en de andere topics lijken inderdaad te beperken tot het Telfort forum.

Firefox kan ook niet overweg met de BBC site volgens diverse zoek resultaten.
Reputatie 8
Zie nog even mijn aanvulling die ik in mijn vorige reactie erbij heb gezet, m.b.t. Google Chrome.
Die kan er evenmin mee overweg, alleen geeft daarover geen melding.

Zou nog wel even willen kijken m.b.t. "BBC",
maar weet niet welke achterliggende link je daarbij bedoelt.
De meeste BBC websites daar heb je naar ik vermoed een account bij nodig.
Wat ik wel direct kon bekijken is bijv. < HIER >, maar is een zeer beperkte resolutie.

Overigens geen enkel probleem om programma's van ARTE-TV te bekijken, full-screen in de redelijke goede 720p kwaliteit (maximum wat men aanbiedt).
Zelf met twee aparte FireFox vensters, het ene programma op 720p full-screen op mijn PC computerscherm. Het andere programma via "uitgebreide" desktop naar mijn HD-TV als 2e "monitor", en dáár full-screen op TV.

Geen haperingen, geen problemen.
Alleen is het geluid van twee programma's wel gemixt door elkaar heen 😆
Dat ging ergens anders over iets met de bbc player en Flashhier niet ter zake doende. Wel apart dat het ook daar met name Firefox is die de problemen geeft.

Er speelt wel een discussie omdat Mozilla Firefox niet zoals Edge ook Chromium willen gebruiken, en de nieuwe track this optie, hoewel of je daar blij van moeten worden. Als de website ontwikkelaars hun werk op chromium baseren zal dat problemen gaan geven.

De grote vraag is wat doet Insided anders met het Telfort forum dan bijvoorbeeld bij KPN en Tmobile? Zijn we proeftuin? Niet alle andere forums die je bezoekt zullen onder beheer van insided vallen deze kan je dus niet vergelijken.
Reputatie 8
Met andere fora bedoel ik niet direct aan KPN of Telfort gerelateerde websites.
Die fora vallen met zekerheid NIET onder verantwoordelijkheid van "insided". Juist omdat ik daar geen problemen tegen kom, zou KPN/Telfort de hand in eigen boezem moeten steken.

En zoals aangehaald, m.b.t. de fouten bij Telfort, heb ik die ook met Google Chrome.
Dus het is niet Firefox gerelateerd, nog PC systeem gerelateerd.

Zie verder nog een paar aanvullingen die ik in mijn vorige reactie erbij heb gezet, als het gaat om belasting van sites of streams, waar het uiterste van de systeembronnen wordt gevraagd.
Geen enkel probleem.

Zoals eerder gemeld, mijn PC, ondanks wat ouder, voldoet uitstekend aan eisen gesteld aan hedendaags intensief gebruik voor processing van grote hoeveelheden data en video.

En dan gaat het bij die voorbeelden nog wel om meer belastende "streaming" diensten, niet de relatief minimale data-omvang van "tekst" omvattende web-pagina's om die met forum-software te kunnen draaien.
Ik ben het er volledig mee eens dat het bij Telfort/insided ligt. Juist omdat ik de huidige problemen niet op het KPN forum ondervindt en van andere gebruikers ook weinig klachten lees. Mij valt wel op dat dingen langer duren ook in het mijn telfort deel het bewuste cirkeltje dat er iets bezig is.
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen @Babylonia @Galdor68, ik heb jullie conversatie doorgelezen en vat even samen voor de duidelijkheid. Ik hoor het graag als ik iets mis of iets niet volledig is 🙂

Jullie krijgen een foutmelding te zien bij citeren, dit gebeurt alleen bij gebruikers met een lange gebruikersnaam, en jullie krijgen de foutmelding alleen te zien in Firefox? Chrome is ook traag maar daarbij zien jullie de foutmelding niet. Klopt het zo? Of gaat het überhaupt om citeren en maakt de lengte van de gebruikersnaam niet uit? Ik begrijp ook dat jullie via een geciteerde gebruiker niet meer door kunnen klikken naar die gebruiker.
Reputatie 8
Ik zet stukken waar ik op reageer even in "schuin schrift" (Italic).

"Jullie krijgen een foutmelding te zien bij citeren,
dit gebeurt alleen bij gebruikers met een lange gebruikersnaam,
en jullie krijgen de foutmelding alleen te zien in Firefox?"

Het komt toevallig zo uit, specifiek bij dat onderwerp met een gebruikersnaam met een erg lange naam. Heb de melding eigenlijk nog nauwlijks bij andere onderwerpen meegemaakt. En zou zo'n ander onderwerp waar het ook is gebeurd, uit herinnering niet 1, 2, 3 kunnen terughalen. Maar precies dat ene onderwerp wat eerder is aangehaald, kan ik het telkens oproepen (tot nu toe).

Chrome reageert precies hetzelfde, alleen zonder specifieke melding.
(De webpagina als men de reactie plaatst, en er niets lijkt te gebeuren, "hangt" ook).

"Ik begrijp ook dat jullie via een geciteerde gebruiker niet meer door kunnen klikken naar die gebruiker."

Bij ALLE forum-berichten, ontbreekt inmiddels de mogelijkheid om door te klikken naar de gebruiker, via de gebruikersnaam van een geciteerd bericht. Niet alleen met lange naam die met een foutmelding. Nu kan ik me niet goed meer voor de geest halen of eerder "na plaatsing" er een hyperlink in zat. Echter tijdens de opmaak van een bericht bij citeren "toen" wel degelijk. Dat was namelijk, --zoals eerder aangehaald--, mijn trucje om die fout te vermijden. Aangehaalde naam van de gebruiker weg (met hyperlink), en alleen "tekst" invullen (zonder hyperlink).
Ik krijg niet de genoemde foutmeldingen, ik merk wel dat het posten van een bericht met een quote langer lijkt te duren dan andere berichten. Dat ik geen foutmeldingen zie zal komen door het feit dat ik enkel de Chrome browser gebruik.

Aangaande Firefox schoot mij het te binnen dat ik diezelfde melding eerder heb zien langskomen in het topic waar ik naar link. Het wat door Babylonia hangen van Chrome wordt genoemd neem ik ook waar daarbij doet de lengte van de gebruikers naar niet terzake in mijn beleving. Dat zal de melding in Firefox tot gevolg hebben.

Het niet kunnen door klikken naar het profiel vanuit een citaat zie ik ook ik zelf betwijfel nu of dat ooit mogelijk was omdat ik hierin geen verschil verwacht tussen het Telfort Forum en het KPN Forum. Het trucje wat Babylonia beschrijft heb ik nooit gebruikt bij een citaat ook niet in het topic van de gebruiker met de lange naam.
Nu krijg ik dit weer eens te zien terwijl ik het bericht wat oorspronkelijk wel geplaatst was bewerk er zit een link in naar de Digitenne site of dat nu goedkeuring nodig heeft?

Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen beide! Laten we het posten met een quote met een lange gebruikersnaam even in de gaten houden. Het belangrijkste is dat jullie berichtjes gepost worden, hoewel ik snap dat 't niet fijn is als posten langer duurt of dat je een foutmelding te zien krijgt. Ik heb specifiekere informatie nodig van wat er aan de hand is, om dit voor te kunnen leggen aan Insided. Bijvoorbeeld bij hoeveel tekens (in de gebruikersnaam) dit gebeurt (een minimum aantal tekens).

Voor wat betreft het doorklikken op een gequote gebruikersnaam, dat was voorheen inderdaad mogelijk. Het kan niet meer sinds een van de vorige updates bij Insided.

Nu krijg ik dit weer eens te zien terwijl ik het bericht wat oorspronkelijk wel geplaatst was bewerk er zit een link in naar de Digitenne site of dat nu goedkeuring nodig heeft?

Ik heb hier ook naar gekeken. Het forum heeft een filter, waar posts soms in blijven hangen. Dan krijg je deze melding te zien. Wij controleren dit filter dagelijks, maar mocht er een keer een berichtje blijven hangen of iets niet goed gaan, geef ons vooral even een seintje 🙂
Op basis van de topic titel wou ik dit topic van Babylonia lenen vanwege verdwenen profiel foto's
Sinds 1 of 2 dagen speelt dit ook bij KPN. Het valt mij nu net op dat het Telfort forum hier ook last van heeft.

Reputatie 8
Dat valt mij nu ook op.
Achterliggend een hoop gerommel met de forum software.
IMO teveel incidenten de laatste tijd, waarin zaken niet goed lopen.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Galdor68, dat lijkt me helemaal goed, dit topic leent zich daar prima voor 🙂 Volgens mij vindt Babylonia dat ook prima, toch?

Het staat niet echt netjes als de profielfoto's niet goed inladen. Goed dat je een seintje geeft. Zie je dit nog steeds voorbij komen? Als ik nu even in het rond kijk, lijken ze goed te staan. Als jullie wel iets zien of opmerken, laat het me vooral weten!
Reputatie 8
Ja, ik vind het prima om hier verder te gaan 😉
Ik zie inderdaad de profiel fotootjes weer compleet.

"Insided" heeft afgelopen dagen zeker nog wel wat gerommeld.
Zag de layout / tekst indeling van berichten er in de Chrome Browser er enkele dagen geleden heel vervelend uit, met relatief erg korte regel-afbrekingen in vergelijking met Firefox. Is dat nu bijgesteld, zodat het (ongeveer) met elkaar overeenkomt.
Reputatie 8
Badge +10
Ja, ik vind het prima om hier verder te gaan 😉
Fijn! 😊

Dat klopt, er zijn vrijdag achter de schermen werkzaamheden uitgevoerd. Hierdoor kwamen er afgelopen weekend wat problemen voor met - onder andere - het mentionen van gebruikersnamen met punten erin. Dat heeft Insided gisteren hersteld 🙂 Fijn dat de profielfoto's ook weer zijn zoals ze horen. De layout/indeling van tekst is dus ook weer zoals je gewend bent?
Reputatie 8
Badge +11
Plaatsen van een link met .htm extensie ging ook niet goed. Even een test:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/simkaart-deblokkeren.htm

Aanvulling @Alexandra - Telfort
Dit is nog niet verholpen. Het laatste stukje wordt door de software niet omgezet in de link.
Reputatie 8
Badge +10
Hi @GJC, ik zie wat je bedoelt en dat lijkt inderdaad nog niet opgelost. Ik heb het doorgezet naar Insided!
Reputatie 8
Badge +11
Thanks.
Reputatie 8
Badge +10
Het probleem met de links moet opgelost zijn, laat Insided me weten! Zo niet of als jullie gekke dingen opmerken, jullie weten het 🙂
Wat te denken de.punt levert ook vreemde situaties op.

Herstel dat lijkt ook al opgelost. 123.456
Reputatie 8
Had zojuist dat een complete link, die normaal dan automatisch als link wordt opgenomen, nu als "tekst" in een reactie was opgenomen. Dus de URL als link was er helemaal niet meer.

Heb er toen nog expliciet de URL-link "achter" gesloten (de wijze waarop je een URL achter een woord of kort zinnetje kunt insluiten).

Zou nog meer reacties kunnen teruglezen of het bij andere reacties nu ook als zodanig incorrect werkt?
Reputatie 8
Badge +10
Inderdaad, URL's worden nu niet automatisch een link. Ze gaven aan dat het opgelost was, maar dat lijkt niet helemaal zo. Ik heb het naar ze teruggekoppeld!

Reageer