beantwoord

Betreft zeer plaatselijk haperende Telfort forum software ! ?

• 28 juni 2019
  • 83 reacties
  • 2220 keer bekeken

Toon het eerste bericht

83 reacties

Reputatie 6
Badge +4
@Galdor68 idd via een incognito scherm.
Reputatie 8
Badge +11
Privé venster (op de laptop, W10, Opera). Op de telefoon ging het altijd al goed.
Op de laptop in Chrome lukte het ook steeds gewoon zonder privévenster in tegenstelling tot bij anderen.
Reputatie 8
Na afgelopen week tussendoor een keer het probleem opnieuw, en vervolgens leegmaken van cache en deleten van cookies geen probleem meer. Nou ja, één keer via Firefox, niet via "Chrome".
Na opnieuw opschonen van cookies binnen Firefox ook daar weer opgelost.
Reputatie 8
Badge +10
Thanks allemaal voor de updates! Ik heb contact gehad met Insided. Zij laten me weten dat ze hier druk mee bezig zijn, en het incognitovenster is inderdaad een tijdjelijke oplossing, daarin moet het werken. Dat begrijp ik ook uit jullie berichtjes, fijn dat dat wel werkt 🙂 Ze hopen het snel te hebben opgelost, als het lukt morgen al, maar laten we zeggen in de komende dagen.
Reputatie 8
Badge +11
Ze hopen het snel te hebben opgelost, als het lukt morgen al, maar laten we zeggen in de komende dagen.
De tijd vliegt blijkbaar. Bij mij werkt het (vooralsnog) weer normaal 🤓
Reputatie 6
Badge +4
Even testen...

EDIT

Ja hier werkt hij (tot nu toe) ook weer goed!
Reputatie 8
Badge +10
Wat fijn om te horen 🙂 Ik heb vanmiddag ook de bevestiging vanuit Insided gekregen, dat het nu opgelost moet zijn! Ik ga er vanuit dat 't nu weer helemaal werkt zoals het hoort, maar als jullie iets merken, laat het vooral weten. Dan ga ik er achteraan.
Reputatie 8
Badge +17
testje

en bewerk

en zo te zien doet alles het idd weer...
Reputatie 8
Andere soort test.
Forum software hapert op momenten van verzenden van reacties.

EDIT:
Oh, hier nu geen probleem.
Maar krijg sinds een dag of twee bij bepaalde onderwerpen een hapering in het verzenden van berichten. Met een gele banner bovenin de browser dat het laden erg traag gaat, en of ik het wil stop zetten. Ik stop het dan (anders is het "bevroren").

Heb in ieder geval bij één onderwerp gemerkt, dat een bericht "veel later" er alsnog staat.

Verschillende browsers getest. Alleen probleem bij Telfort forum software.

Probleem waar het nu op dit moment nog steeds speelt is als ik onder het volgende onderwerp een reactie aansluitend wil plaatsen.
https://forum.telfort.nl/internet-267/guidion-monteur-rende-gillend-weg-83120#post693753
Reputatie 8
Opvolgende reactie.
Bovenstaande fout heb ik kunnen reproduceren en omzeilen.

Zo gauw ik in het betreffende onderwerp een (gedeelte) uit een voorgaand bericht citeer, gaat het mis. Zonder een aanhaling, wordt de reactie meteen zonder problemen geplaatst.

Met "edit" van het bericht alsnog een citaat ertussen, gaat het opnieuw mis.
Citeren, zonder de naam van de topic starter erbij, maar wel berichtregels, gaat echter wel goed.
Dus het lijkt in de achterliggende hyperlink te zitten naar de gebruikersnaam toe?

Uiteindelijk heb ik manueel de naam van de topic starter ingetikt, feitelijk zonder achterliggende hyperlink, en dat gaat goed. Misschien gaat het verkeerd door de erg lang forumnaam en de "Telfort"-naam als eerste stuk van die naam?
Firefox ? Die balk heb ik eerder in een topic voorbij zien komen uit mijn hoofd gezegd was dat iets uit de Firefox browser.
Reputatie 8
Badge +11
Alexandra is er vandaag niet, dus ik reageer even in haar plaats. Wat je beschrijft heb ik zelf nog niet gemerkt, ik heb vandaag ook quote's in berichten gebruikt (in Chrome) en dat ging goed. Je hebt verschillende browsers geprobeerd zei je, ik verwacht dat Chrome daar ook bij zat en daarin speelde het dus ook? Bij de eerdere foutmelding werkte het wel in een incognito/privé venster, heb je dit daarin ook?
Ik ben ook benieuwd of anderen hier tegenaan lopen, herken jij deze situatie bijvoorbeeld ook @Galdor68?
Reputatie 8
Overigens in de meeste gevallen heb ik geen probleem met citaatberichten.
Maar ben er de afgelopen dagen toch verscheidene keren tegenaan gelopen.
Misschien de lengte van de naam, dat die niet boven een aantal karakters mag uitkomen?

Bij het betreffende onderwerp waar ik eerder naar verwijs (HIER),
is de gebruikte naam wel heel lang. (En dat vind Telfort schijnbaar ook ??).
Of eerder om die reden gevraagd is een kortere naam te gebruiken, is voor ons koffiedik.

"TelfortVindMijnNaamTeLang"
Er zal ongetwijfeld een maximum aantal characters gebruikt mogen worden gebruik je net 1 character teveel zal dit een foutmelding opleveren. Dat lijkt me vrij logisch niet alleen het Telfort forum zal een character maximum hebben voor een forum naam.

Ik kan de genoemde naam als @ mention gebruiken dat een quote niet mogelijk zou zijn verbaasd me.
Aan de andere kant met alle kleinere opvallende foutjes de afgelopen 2 weken verbaasd het me niet als de citaat fout ook een tijdelijk iets is.

Zo kreeg ik vandaag de melding een moderator moet je post beoordelen terwijl ik daar de hyperlink naar het oud glasvezel topic in gebruikte.

Aanvulling ik kon zojuist gewoon een reactie van deze gebruiker citeren.

Reputatie 8
Aanvulling ik kon zojuist gewoon een reactie van deze gebruiker citeren.
Zolang je niet probeert de reactie ook daadwerkelijk te plaatsen, kun je citeren zoveel je wilt. De foutmelding komt juist als je daadwerkelijk de knop "Plaatst reactie" activeert.

Dat laatste heb je blijkbaar niet gedaan, want ik heb geen aanvullende reactie in het betreffende onderwerp meer gezien, met het citaat erbij. Wat in het geval "bij geen fouten" in dat geval dan ook daadwerkelijk wordt geplaatst. (Het laatste bericht bij dat onderwerp van je dateert van een dag geleden, niet van een uur terug).
En ik zit nu met een probleem op mobiel, voorheen had ik onder dit invulveld het cameraatje pijltje en paperclip, nu heb ik B en u ervoor en de smileys er achter maar geen plaats bericht knop meer, moet ik het scherm draaien als ik wil plaatsen, voorheen ging bij mij alles prima, na het gesleutel dus niet meer.😋😋
@Babylonia Ik heb inderdaad niet op plaatsen geklikt omdat ik dat niet enkel wou doen of ik dit kon reproduceren.
Toch een quote gepost als test via chrome op Tablet mijn meest gebruikte toestel bij forum bezoek.
https://forum.telfort.nl/internet-267/guidion-monteur-rende-gillend-weg-83120?postid=694410

Klopt @Doornekamp33 kamp is al gemeld.
Ik kwam het net tegen idd, iets met luxe en lastiger.😁😁
Reputatie 8
Toch een quote gepost als test via chrome op Tablet mijn meest gebruikte toestel bij forum bezoek.
https://forum.telfort.nl/internet-267/guidion-monteur-rende-gillend-weg-83120?postid=694410

Dat is nu net het trucje wat ik ook heb toegepast om juist géén foutmelding te krijgen.
Er zit geen hyperlink achter die naam. Het lijkt erop of je gewoon de naam als een stukje "tekst" hebt opgenomen??

Het gaat er nu juist om als je een reactie citeert van een forumgebruiker, gewoon normaal met de achterliggende hyperlink die gekoppeld is aan die gebruiker, --en daarmee tevens gekoppeld aan verwijzingen in een achterliggend systeem,-- dat het dan fout gaat.

EDIT:
Met nu dezelfde test nog eens door mij uitgevoerd. Gewoon de eerste reactie van de topic starter citeren, krijg ik gelijk die foutmelding weer naar boven zoals eerder uitgelegd.
Maar vreemd genoeg wordt nu de reactie alsnog wel geplaatst.
(Datgene wat ik eerder ook reeds heb gemeld).
Zonder echter een achterliggende hyperlink in de naam.

Mogelijk wordt nu die reactie "sneller" geplaatst omdat het bericht zo kort is?
In ieder geval kreeg ik net die gele banner weer met die foutmelding bij juist dat onderwerp.
Reputatie 8
@Babylonia Ik heb inderdaad niet op plaatsen geklikt omdat ik dat niet enkel wou doen of ik dit kon reproduceren.
Nu een test bij "DIT" onderwerp.

EDIT
Krijg ik géén gele banner met foutmelding.
Ik zie nu wat je bedoelt je kan in onze berichtjes in dat topic met de quote niet naar het profiel door klikken dat is inderdaad raar. Wat mij bij de lange naam opviel dat het plaatsen langer leek te duren dan normaal ik kreeg echter geen foutmelding.

@Babylonia Ik heb inderdaad niet op plaatsen geklikt omdat ik dat niet enkel wou doen of ik dit kon reproduceren.Nu een test bij "DIT" onderwerp.

EDIT
Krijg ik géén gele banner met foutmelding.

Edit
Gek genoeg krijg ik die hyperlinks naar de profielen bij deze quote ook niet de naam lengte speelt in mijn ogen dan niet mee. Ik heb geen 'trucjes' gebruikt dit zit blijkbaar in de forum software.
Reputatie 8
Alle achterliggende links naar profielen lijken nu nergens meer actief te zijn.
Dus er speelt kennelijk toch wat meer mee, in de werking van de forum software.
Alleen bij een citaat niet, wel als je op de naam van de schrijver van een bericht tikt of bij een mention.

Ik begin me nu af te vragen of die links er wel waren bij een citaat.
Op het KPN Forum zie ik dat ook niet net zo min bij andere fora powerd by insided
Reputatie 8
Bij het aanhalen van een citaat zat er eerder wel degelijk een hyperlink achter de naam.
Vandaar dat ik daar in het betreffende onderwerp telkens weer opnieuw een foutmelding kreeg.

Zoals eerder beschreven, gebruikte ik daar nu juist een trucje / work-arround voor, om het probleem te kunnen omzeilen. Door alleen geschreven tekst te citeren, en de "automatisch" aangehaalde naam (incl. hyperlink) te verwijderen, en daar alsnog "handmatig" (zonder hyperlink) de naam te tikken "voorbeeldnaam" aangevuld met "schreef".

Daarmee kreeg ik geen foutmeldingen en werden reacties geplaatst..

Maar er zitten nog meer problemen in de forum software hoor:
En dat is dat bij voor te bereiden teksten, die nog niet zijn verzonden, weg zijn als ik even naar een ander tablad van een browser ga om informatie te bekijken, en weer terugkom bij het originele tablad om de reactie verder te schrijven.

Tekst is dan weg, en kan dan weer helemaal opnieuw beginnen.
Dat verdwijnen van tekst waar je mee bezig ben klopt gebeurt hier op de tablet ook dat lijkt eerder in de browser te zitten ik wijt dat aan het ongewild verversen van een pagina zelfs of juist als deze niet actief is.

Als ik op de tablet omhoog wil scrollen veroorzaakt dat om mij nog onduidelijk redenen het verversen van de pagina. Dit gebeurt pas vanaf Android 9 daarmee zoek ik dat niet in de forum software maar juist in de browser zelf of het OS.

Reageer