beantwoord

Betreft zeer plaatselijk haperende Telfort forum software ! ?

  • 28 juni 2019
  • 83 reacties
  • 2024 keer bekeken

Reputatie 8
Betreft haperende Telfort forum software.
Naar nu blijkt zeer plaatselijk.

Eindelijk, na dagen kan ik weer een bericht plaatsen, nu dat ik in een andere stad ben.
(Via een internet connectie van Ziggo).

Vorige week en rond het weekend hebben een aantal werkzaamheden plaats gevonden aan de forum software. Erna werkte een aantal zaken echter nog steeds niet goed. (Daarover heb ik eerder bericht). Die problemen zouden inmiddels (opnieuw) zijn verholpen.

Maar liep wederom tegen problemen op, en kon tot nu toe helemaal geen reacties meer plaatsen.

De problemen "nu" (sinds enkele dagen) leken alleen plaatselijk of regionaal te spelen.
--Ik zag namelijk wel nieuwe reacties staan van mensen-- dus het probleem speelt niet overal.
Maar ikzelf kon al iets van 3-4 dagen geen reacties meer plaatsen.
Betreft Regio Eindhoven

Zie bijgevoegde afbeelding: The CSRF token is invalid. Please try to resubmit the form.



Geprobeerd met verschillende PC's en webbrowsers.
Evenals rechtstreekse connectie door Telfort modem/router.
(Normaal heb ik er nog een extra eigen router achter zitten).
Allemaal hetzelfde negatieve resultaat.

Omdat het plaatsen van een reactie op forum of via privébericht niet mogelijk was,
telefonisch met de klantenservice contact opgenomen en wat zaken doorgesproken.
Daar is notie van genomen en wordt doorgestuurd.

Of een en ander te maken heeft met de eerdere werkzaamheden aan het forum, of algemene telefoonstoring en aanverwante netwerkproblemen enkele dagen geleden, is moeilijk te achterhalen? Maar goed, jullie weten er nu van.

(Gisteren kon ik helemaal niet inloggen op het forum. Verbinding werd niet actief als "inlog").

Vanuit regio Tilburg kan ik nu dus wel een reactie plaatsen.
(Is met dezelfde laptop die ik eerder gebruikte thuis en negatief resultaat had).
Ben benieuwd of dat weer gaat lukken als ik einde weekend weer terug ben thuis.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 10 juli 2019, 16:23

Wat fijn om te horen 🙂 Ik heb vanmiddag ook de bevestiging vanuit Insided gekregen, dat het nu opgelost moet zijn! Ik ga er vanuit dat 't nu weer helemaal werkt zoals het hoort, maar als jullie iets merken, laat het vooral weten. Dan ga ik er achteraan.
Bekijk reactie

83 reacties

Ik had diezelfde melding bij mij hielp het leegmaken van de cache mijn tablet had dit probleem met een smartphone niks aan de hand beiden gewoon via de thuis wifi verbonden.
Reputatie 8
Leegmaken van de cache had bij mij eerder geen effect. Zou bij gebruik van verschillende PC's en verschillende browsers toch iets hebben moeten uitmaken?? (Misschien heeft men er na mijn contact eerder vandaag met de klantenservice toch iets mee gedaan?)
Bij mij was het dezelfde dag nu 3 dagen geleden opgelost na het legen van de cache en opnieuw opstarten.
Dat het in jouw geval in meerdere browsers en verschillende pc's gebeurde is wel vreemd.

Wat ik over de melding terug vind is dit.

Invalid or missing CSRF token

Je krijgt deze foutmelding waneer je browser geen veilige cookie kon aanmaken of geen toegang kreeg tot de cookie om je login te autoriseren. Dit kan komen door ad-blockers of plugins die scripts blokkeren, maar ook door de browser zelf als deze het aanmaken van cookies niet toestaat.


Gek genoeg heb ik geen adblocker op mijn Tablet dan kan het dus enkel in de chromebrowser hebben gezeten. Gek genoeg enkel die op de tablet gezien de smartphone nergens last van had.
Reputatie 8
Je krijgt deze foutmelding waneer je browser geen veilige cookie kon aanmaken of geen toegang kreeg tot de cookie om je login te autoriseren.
Als jij rond dezelfde periode vergelijkbare meldingen hebt gehad als ik, --ofwel met dezelfde fout-- ga ik er toch even vanuit dat er met de forum software iets mis was ten aanzien van die cookies.
Hopelijk is het nu dan opgelost.
Dat was mijn gedachte ook de Forum sofware of weer browserversie gerelateerd, hier viel het gek genoeg net samen met een update naar Android 9, wat blijkbaar puur toeval was. Blijft vreemd dat mijn Telefoon nergens last van had, de pc heb ik niet geprobeerd.

Ik ben benieuwd of er een goede verklaring vanuit insided komt.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Babylonia @Galdor68. Er zijn - vooral vorige week- na de update op het forum inderdaad verschillende problemen geweest 😞 Echt rot dat het dit soort gevolgen heeft gehad. Dankjulliewel voor de info en het signaal! Ik ben blij om te lezen dat alles nu weer goed gaat. Als jullie nog gekke dingen merken, laat het me dan vooral weten. Dan kaart ik dit aan bij Insided. Fijn weekend allebei ☀
Reputatie 8
Badge +11
Test. Sorry, had hetzelfde probleem. Las ergens de tip om het in een privévenster te proberen. Dan lijkt het wèl te werken.

[edit in Chrome]
Reputatie 8
Badge +11
Inmiddels van alles geprobeerd. Cache wissen, browser sluiten en opnieuw openen. Cookie-instellingen gewijzigd. Het werkt op de laptop gewoon alleen in een privévenster. Op de telefoon geen enkel probleem.

Wie het weet mag het zeggen.

Ben een beetje laat met deze reactie, maar ik had het nogal druk en heb vrijwel alleen meegelezen.
Reputatie 8
Probeer eens cache en Cookies wissen + temp bestanden etc. (met CCleaner),
+ erna PC opnieuw opstarten.
Reputatie 8
Badge +11
Test in Chrome
Reputatie 8
Badge +9
Hi goedemorgen. Ik begrijp dat de error nog niet bij iedereen opgelost is. Opvallend is dat het vanuit huis een probleem geeft, terwijl het vanaf mobiele apparaten goed gaat. Geldt het ook voor gebruik van WiFi via mobiel, of alleen via mobiel internet? @GJC en ook @Kees-Jan hebben er last van begreep ik. @Babylonia @Galdor68 gaat het bij jullie nog goed?

Ik stuur onze bevindingen door naar Insided. Zo gauw ik iets hoor, laat ik het jullie weten.
Ik ondervind op mijn mobiel en tablet geen problemen meer momenteel.
Reputatie 8
Gisteren geen problemen vanuit huis (ook niet in andere stad).
Ben nu op locatie paar honderd meter van huis achter mijn laptop.

Als dit bericht doorkomt, is er geen probleem "vanaf locatie". 🙃
(Zal het straks nog een keer thuis proberen).
Reputatie 8
Badge +7
Bij mij werkt de forumsoftware op de laptop (Edge) gewoon goed en op de tablet (Chrome) ook.
Ik ontvang alleen nog geen e-mails van @mentions
Reputatie 8
Badge +9
Fijn om te horen @Babylonia @Galdor68 @JanD ☺ Gek dat de foutmelding niet bij iedereen tevoorschijn komt. Insided is bezig met onderzoek naar de oorzaak, zo gauw ik meer weet laat ik het hier weten.

@JanD Klopt, met de notificaties van de@mentions zijn ze ook nog bezig. We hebben vandaag om een update gevraagd. Meer info volgt hopelijk snel!
Reputatie 8
Badge +17
ik kan nu wel weer via een incognito window wijzigingen en nieuwe posts plaatsen.
Die mention notificaties zie ik wel in de mail soms meer dan me lief is 😉
Reputatie 8
Badge +9
@Kees-Jan fijn dat dat in ieder geval lukt 🙂 Thx voor het delen. Ik heb nog geen nieuwe updates op dit moment.
@Galdor68 Haha 🙈Liever dat dan het helemaal niet ontvangen van de mentions.
Scheelt we kunnen ze uitzetten. De melding uit de startpost vond ik hinderlijker.
Test via smartphone met chrome browser android 8

Blijdschap van korte duur op de tablet met de chrome browser en android 9 is de CSRF token fout er weer.

Edit Standaard samsung browser gaat ook goed op de tablet.

Werkt dit cache geleegd
Edit blijkbaar was dat genoeg vreemd.
Reputatie 8
Badge +9
Hi allen, hoe staat het er nu voor met deze foutmelding? @knorde ik begreep dat jij er ook last van hebt? Ik heb nog geen nieuws, wel heb ik om een update gevraagd bij Insided. I'll keep y'all posted.
De afgelopen 4 dagen sinds de laatste post van mij in dit topic geen problemen eerst het onderhoud van vanavond maar eens afwachten.
Reputatie 8
Badge +11
Bij mij speelt nog steeds hetzelfde probleem.
Reputatie 5
Badge +4
@Alexandra - Telfort klopt ik heb er ook last van.

Ik kan niet meer op de normale manier een reply posten.
Ik moet het doen via een privé venster in chrome.

Heb cache al geleegd.

Ik krijg steeds deze foutmelding:
The CSRF token is invalid. Please try to resubmit the form.
@GJC en @knorde deze voorgaande reacties zijn wel gelukt of is dat via een incognito scherm gedaan waar Kees-Jan het over heeft ?

Reageer