Berichten posten gaat moeizaam met mobiele site

• 20 mei 2013
  • 4 reacties
  • 3129 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16
Vorige week probeerde ik vanuit de trein een berichtje te posten via het daar beschikbare internet.
Dit ging bijzonder moeizaam... of eigenlijk helemaal niet. Het venstertje om het bericht te typen weigerde te verschijnen. Ook na meermaals proberen.

Vervolgens een poging gewaagd via de normale site en dit ging probleemloos.

Het lijkt of de mobiele versie "zwaarder" is qua gebruik van resources of de verbinding.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Vandaag weer in de trein.... dus nog eens testen...
Reputatie 8
Badge +16
Mobiele site lijkt nu gewoon snel. ... apart...
Reputatie 8
Badge +19
Ik ervaar op mijn Android tablet (via wifi, dat wel) geen verschil in snelheid tussen de mobiele en de desktopversie.
De mobiele versie is wel een stukkie beperkter in z'n mogelijkheden zoals geen mogelijkheid om te quoten en geen geavanceerde opties (afbeelding uploaden e.d.).

N.B. ik gebruik op mijn tablet als browser 'Opera Mobile' en deze werkt niet lekker samen met de desktopversie maar dat zal een incompatabiliteit zijn tussen de forumsoftware en de browser denk ik.
Reputatie 8
Badge +15
De mobiele versie is inderdaad beperkt en dit is bij andere providers, die ook Insided gebruiken, ook het geval.
Gelukkig kun je bij Telfort wel switchen naar de desktopversie :D
Ik gebruik de buttons eigenlijk amper, ik ben nog steeds gewend om het te typen. Het quoten van een bericht die boven de mijne staat vind ik onnodig.
Wil je quote doen via mobiele versie dan kun je onderstaande tag gebruiken:
[q-uote] tekst [/q-uote]
(- teken wel weg laten) 😉

Op mijn Samsung tablet gebruik ik Chrome en daar werkt de desktopversie wel normaal op.
Op mijn Android toestel gebruik ik Dolphin browser en ook daar werkt de desktopversie prima 🙂 (handig als je priveberichten wil lezen... wat niet kan via de mobiele versie)

Reageer