Bedankt voor de topservice!

• 11 januari 2013
  • 24 reacties
  • 6876 keer bekeken

Badge +1
Wilde hiermee toch ff Telfort bedanken voor de geweldige service.
Alles werkt naar zeer zeer tevredenheid!

24 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Tja, dit type topics zien we helaas véél te weinig!
Badge +1
Inderdaad Kees-Jan..
Het mag wel is gezegd worden, mijn officiële datum voor oplevering was 14jan.
Gisterenavond werkte internet en interactieve tv al. En vanochtend vast bellen ook.
Snelheid is uitstekend te noemen.
Op wifi meer dan 2mb/s
En op pc soms constant 4mb/s. Terwel heb officiële masr 3mb/s
Badge +2
Klinkt goed :)
Spread the word 😉
Reputatie 4
Badge +3
@RicoAlmelo88,

Erg leuk om deze reactie te lezen, veel plezier met de verbinding. :)

Henk
Reputatie 1
Vaak weten de mensen de nodige forums te vinden als veranderingen niet naar hun believen zijn doorgevoerd, en als het wel goed is gegaan dan verneem je hier vaak niets van omdat men dit wellicht  "normaal"vind. Omdat aanpassing van mijn internet abbonement perfect verlopen is wil ik hierbij ook eens de moeite nemen om een positieve reactie achter te laten.

Ik ben al een geruime tijd klant van Telfort waarbij ik naar volle tevredenheid al een internet abbonement had. Nu zag ik laatst dat ze op mijn postcode voor een nog lager bedrag mij een  internetsnelheid konden aanbieden welke 1,5 X hoger la dan mijn huidige verbinding. Ik heb dit nieuwe abbonement dan ook direct afgesloten.  Aangezien ik al vaste klant was hoefde ik voor een nieuw modem eenmalig geen 25 euro aansluit, verzend en administratiekostem te betalen maar slechts 15 euro. Ik ben door telfort perfect op de hoogte gehouden van hetgeen zou gaan gebeuren, en heb daarbij ook nog eens een router gekregen, met wifi en extra ethernetaansluitingen en een USB poort welke ik goed kon gebruiken om mijn usb disk op aan te kunnen sluiten, zodat ik deze via eigen mij LAN netwerk overal kon benaderen.Wat mij hierbij tevens opviel was dat het WIFI bereik verder reikte dan dat ik had verwacht. Op de dag dat ik een hogere snelheid zou krijgen is dat ook gebeurt. Ik ben dan ook uitermate tevreden op de wijze waarop Telfort mijn abbonementswijziging heeft afgehandeld. De stabiele snelheid (22 mbit), de topservice van Telfort en het in bruikleen van een top modem/router waar ik nu 20 euro/mnd voor betaal kan ik nergens anders krijgen. 

Ik hoop dat ik voor deze scherpe prijs nog lang deze topservice en hoge internetsnelheid van jullie mag ontvangen.

Met vriendelijke groet, Rolf 
Reputatie 1
Badge
Het is waar dat negatieve berichten sneller worden geplaatst dan positieve.
Over het algemeen ben ik best tevreden over Telfort.
En ik denk dat de meeste mensen de prijs / kwaliteit verhouding wel kunnen waarderen, mits het werkt natuurlijk!

En ik denk dat Telfort daar nog e.e.a. aan kan verbeteren:
Mijntelfort lijkt vaak onbereikbaar, zeker na een wijziging in het abonnement.

De klantenservice is ook een ramp. Telefonisch zeer slecht bereikbaar, en vaak niet opgelost.

Daarentegen lijkt dit forum enig soelaas te bieden, omdat hier kennelijk wel dingen worden opgelost voor klanten.
Wellicht dat Telfort daar meer op zou moeten inzetten.

Maar mijn internetverbinding werkt over het algemeen prima, en de telefoon die ik sinds kort via Telfort heb,
werkt ook prima. Alleen kan ik dus ook niet meer in mijntelfort.nl komen.

Dus Telfort: prijs is goed, netwerk is goed, nu de klantenservice en mijntelfort nog!

Groetjes,

Hans
Badge
Mensen hebben bepaalde verwachtingen die soms te hoog zijn, als die verwachtingen niet vervuld worden gaan ze klagen.. Ik heb ook een negatieve ervaring gehad met iemand van de helpdesk, maar daar staan veel meer positieve ervaringen tegen over.. ( https://forum.telfort.nl/pilots-feedback-273/positief-bericht-over-de-klantenservice-adriaan-32347/ )
Reputatie 8
Badge +9
Mensen hebben bepaalde verwachtingen die soms te hoog zijn, als die verwachtingen niet vervuld worden gaan ze klagen.

Mee eens, maar het stukje 'die soms te hoog zijn' zou ik er persoonlijk uitlaten.

'Mensen hebben bepaalde verwachtingen en als die verwachtingen niet vervuld worden gaan ze klagen'.

Waarom zouden verwachtingen te hoog zijn als je bijvoorbeeld interactieve TV wil kijken..?
De verwachting van mensen is dat ze dit zonder storingen of onderbrekingen kunnen doen.
Daar betalen ze tenslotte een maandelijks bedrag voor, en dan vind ik die verwachting niet 'te hoog' maar reëel.
Badge
@Enterprise, 

Ik werk zelf op een CCC voor ICT als 2nd line en weet uit ervaring dat mensen de verwachting kunnen hebben dat hun issue direct opgelost word, soms is dat onmogelijk en dat bedoel ik met "te hoge". Er zijn zaken die onmogelijk direct opgelost kunnen worden en de gemiddelde internetter/tv-kijker verwacht dat soms wel....
Reputatie 8
Badge +9

Er zijn zaken die onmogelijk direct opgelost kunnen worden en de gemiddelde internetter/tv-kijker verwacht dat soms wel....

Aha, dat is duidelijk.
Ik neem aan dat je mijn standpunt ook begrijpt?
Badge
 Waarom zouden verwachtingen te hoog zijn als je bijvoorbeeld interactieve TV wil kijken..? De verwachting van mensen is dat ze dit zonder storingen of onderbrekingen kunnen doen. .

Ik begrijp jouw standpunt absoluut en ook in mijn werk probeer ik dat zoveel mogelijk te doen, maar soms zijn er verstoringen die buiten jouw macht liggen om direct op te lossen en dan kan het moeilijk zijn om dat een user duidelijk te maken.

Uit je posts en comments maak ik op dat jij net als ik niet geheel onbekend bent met het fenomeen automatisering en niet meteen belt/mailt/twittert als je een issue tegen komt, maar eerst zelf aan problemsolving gaat doen. Feit is dat de meesten meteen gaan bellen en verwachten (vanuit hen gezien begrijpelijk) dat het meteen opgelost word. Maar als je verstoringen hebt zoals die er nu spelen, o.a. uitvallen verbinding en lagere down rate, is het voor de 1st line medewerkers moeilijk om de user direct tevreden te stellen door de melding tijdens het gesprek te verhelpen.
Reputatie 8
Badge +17
@Giel heel goed verwoord :)
Reputatie 8
Badge +9

Uit je posts en comments maak ik op dat jij net als ik niet geheel onbekend bent met het fenomeen automatisering en niet meteen belt/mailt/twittert als je een issue tegen komt, maar eerst zelf aan problemsolving gaat doen.

Ik ben 'gebruiker met enige ervaring' maar kom zeker niet uit de automatisering.
De rest van je aanname klopt inderdaad.

En ik sluit me verder bij jimny aan, goed verwoord...
Badge
Dank, dank 😉
Badge +1
Het grootste probleem van Telfort zit hem in de communicatie.
Als je klanten uitlegt dat het probleem wat ze ervaren te maken heeft met een storing.
En dat er hard gewerkt wordt om het op te lossen snappen de meest mensen dat.

Maar,
Als je ze aan het "lijntje" houdt, allerlei checkjes laat uitvoeren aan de hand van een checklist waarvan duidelijk is dat die voor dat moment niet relevant is.
Als je met mensen afspreekt dat je ze terugbelt, na check actie, binnen een half uur en na een dag is dat nog niet gebeurt.
Als je de wachttijd van de telefonische helpdesk langer is dan ............. en geadviseerd wordt later teug te bellen........
Als op je topic, met een roep om hulp, niet gereageert wordt..........

Voorbeelden te over, het hele forum staat er vol mee.
Het is dat er een aantal diehards op het forum een beetje de eerstelijn kunnen vervangen anders was het helemaal om te janken.

En ja ik weet, het is een budget provider.
Allemaal marketing verhalen.
Je moet leveren wat je aanbiedt anders mag je als klant terecht klagen.

Maar met een beetje communicatie bespaar je je als organisatie heel veel frustratie is mijn ervaring!
Reputatie 8
Badge +16
Ik ben het met je eens voor wat betreft communicatie, maar soms ontkom je niet aan het afwerken van lijstjes.
Heb zelf jaren eerste en tweede lijns ondersteuning gegeven en soms moet je echt stap voor stap dingen nalopen.
Je zal ze de kost moeten geven die bellen met de opmerking mijn computer doet het niet, blijk dat de monitor is uitgeschakeld....😕

Denk dat Telfort iets teveel last heeft van groeistuipen, mede gezien het feit dat een gedeelte van de content op de site niet (meer) overeenkomt met de praktijk.
En communicatie is vaak een ondergeschoven kindje doordat het management het ziet als een kostenpost die in hun ogen niets opleverd.
Het tegendeel is echter waar, te vaak dit soort dingen voorbij zien komen......
Badge
@Dorus: Ik deel je mening wat betreft de communicatie, daar valt verbetering in te behalen.

Wat je wel moet begrijpen is dat de 1st line medewerkers ook niet altijd beschikken over de juiste informatie en zich tevens dienen te houden aan standaard uitvraag scripts. Ook staan ze onder redelijk hoge druk als er een storing is waardoor er onvoldoende de tijd genomen kan worden voor een grondige analyse. Waar ik me wel in kan vinden is je opmerking over het nakomen van terugbel-acties, daar dien je je aan te houden al is het maar om de user het gevoel te geven dat hij/zij serieus genomen word.

Wat betreft de wachttijd: Daar kunnen de medewerkers niks aan doen; Er zijn maar een aantal mensen aan het werk en ook de centrale heeft maar een beperkt aantal lijnen, dat je in de queue komt is dan onvermijdelijk.

Verder ben ik van mening dat Telfort effectiever gebruik kan/dient te maken van social media; Plaats verstoringen zo snel mogelijk op Facebook/Twitter/Forum en zet daar ook een aantal mensen dedicated aan zodat geplaatste opmerkingen/vragen/klachten sneller en effectiever opgepakt worden. 

Hopelijk lezen de moderators deze thread en gaan ze het intern communiceren 😉
Badge
Hmm, Tuut Tuut was me voor maar onze mening en opmerkingen komen overeen 🙂
Badge +1
Natuurlijk is zo'n checklist een belangrijke tool in eerste contacten.
Waar ik op doelde is de grote storingen van de laatste tijd.
Blijf dan als organisatie niet star vasthouden aan een lijstje maar luister eens goed wat de klant te melden heeft (ook weer communicatie).
Het lijkt wel of personeel geleerd wordt om niet meer zelf na te denken en maar zo'n lijst opdreunt.
Kom wat je afspreekt met je klanten ook daadwerkeijk na.
Met één telefoontje kweek je veel goodwill.
Reputatie 8
Badge +9

Als je ze aan het "lijntje" houdt, allerlei checkjes laat uitvoeren aan de hand van een checklist waarvan duidelijk is dat die voor dat moment niet relevant is.

Maar ja, wie zegt dat dat op dat moment niet relevant is?
De 1e-lijns helpdeskmedewerker kan niet in één oogopslag zien wat het probleem is aan de andere kant, de klacht hoeft niet te maken te hebben  met de huidige problemen maar kan een hele andere oorzaak hebben.
Als ze ieder telefoontje van een klant zouden moeten afdoen met 'we hebben capaciteitsproblemen' wordt er geen enkel losstaand probleem meer opgelost.
Ik heb bijvoorbeeld totaal geen last van de huidige problematiek, maar ik kan wel een ander probleem hebben met mijn verbinding.
Dan zou dit dus ook niet opgelost worden.

Je moet leveren wat je aanbiedt anders mag je als klant terecht klagen.

Dat zou altijd het streven moeten zijn, van iedere onderneming die een product aanbiedt.
En als dat niet zo is heb je het volste recht om te klagen, maar bij een budgetleverancier kan het bijvoorbeeld iets langer duren voordat de klacht is opgelost.
De lagere prijzen van het product moeten ergens worden terugverdiend.
Badge +1
Het is ook niet zo zwart / wit als ik het schreef (typte).
We zitten wel op één lijn zo te lezen en snappen we elkaar wel :D

Nog even een reactie op een quotje van Giel......

Verder ben ik van mening dat Telfort effectiever gebruik kan/dient te maken van social media; Plaats verstoringen zo snel mogelijk op Facebook/Twitter/Forum en zet daar ook een aantal mensen dedicated aan zodat geplaatste opmerkingen/vragen/klachten sneller en effectiever opgepakt worden.

Ik verbaas mij er over dat de storing "Performance problemen Internet en Vast bellen, diverse locaties" alweer opgelost staat.
http://www.telfort.nl/mededelingen/internet
Afgelopen vrijdag zei Henk dat hij benieuwd was naar de resultaten van ons maar de storing wordt direct als opgelost aangemerkt.
Ook gezien, wederom, een aantal te lezen klachten op het forum lijkt het me nog niet helemaal opgelost.
Dus wat doet iedereen met nog steeds dezelfde storing................. bellen want hij doet het nog steeds niet goed.
Badge

Ik verbaas mij er over dat de storing "Performance problemen Internet en Vast bellen, diverse locaties" alweer opgelost staat.
http://www.telfort.nl/mededelingen/internet
Afgelopen vrijdag zei Henk dat hij benieuwd was naar de resultaten van ons maar de storing wordt direct als opgelost aangemerkt.
Ook gezien, wederom, een aantal te lezen klachten op het forum lijkt het me nog niet helemaal opgelost.
Dus wat doet iedereen met nog steeds dezelfde storing................. bellen want hij doet het nog steeds niet goed.

Even technisch: Als Telfort de Prince2 en ITILv3 methodiek gebruikt, dan hebben ze gelijk met op solved zetten van een Prio ticket. Als een major incident solved is word het afgesloten. Het kan dan zijn dat er nog individuele meldingen binnen komen, die moeten dan per geval bekeken worden. Als dan blijkt dat de algemene verstoring toch niet opgelost is zal het MI ticket heropend worden of (als de grace period voorbij is) zal er een nieuw Prio ticket aangemaakt worden.
Badge +1
Het hoeft niet technisch te zijn Giel. 🆒
Mensen, thuis op de bank, zien storing opgelost staan op de Telfort site en hebben nog steeds dezelfde storing.
Het zal ze worst zijn welke methode ze gebruiken bij Telfort.
Maar het resultaat is nog meer meldingen via het forum en een overbelast telefooncentrale.
Badge
Klopt, daarom zei ik even technisch :P

Telfort kan erg veel verbeteren in het naar buiten brengen van informatie, ik heb daar een topicje over gestart 😉

Reageer