Nieuws

Afscheid van Enterprise

• 3 januari 2020
  • 23 reacties
  • 1270 keer bekeken
Afscheid van Enterprise
Reputatie 8
Badge +11

Vandaag, vrijdag 3 januari 2020, heeft ons het nieuws bereikt dat onze forumlegende Enterprise na een lange strijd van 10 jaar niet langer meer onder ons is. Al een aantal jaren was Rinus ziek en heeft de medische wetenschap versteld doen staan wat er mogelijk is met medicijnen.

Helaas kreeg Rinus enkele maanden geleden de mededeling dat hij daadwerkelijk uitbehandeld was. Andere medicatie was niet langer meer mogelijk en hiermee was duidelijk dat voor hem de strijd tegen de vreselijke ziekte in zijn laatste stadium kwam. Hij is altijd realistisch geweest over zijn ‘beperkte houdbaarheid’, maar dat heeft hem er nooit van belet om veel tijd en energie in het forum te steken.

Onze gedachten gaan uit naar zijn familie en vrienden.

Schijnwerpers

Rinus was niet iemand die graag in de schijnwerpers stapt. Wij kenden hem natuurlijk op het forum, maar hebben hem ook een paar keer ontmoet. Hij was privé een mooi persoon en heeft veel betekend voor Telfort en voor onze klanten. Daarom verdient hij dit eerbetoon dubbel en dwars.

Rinus, op het forum beter bekend als “Enterprise”

Al jaren actief

Al heel lang - zeker voor internetbegrippen - hielp Rinus andere forumbezoekers. Sinds 2005 is hij actief op ons forum. Kun je nagaan: toen heette Telfort zelfs nog geen Telfort, maar Tiscali.

Tiscali forum in 2006

De bijdrage die Rinus als Enterprise leverde, was enorm. Een paar statistieken van het Telfort forum:

• 19.139 reacties
  • 1.462 oplossingen
  • 8.106 ontvangen likes

Condoleances

Kende jij Rinus als Enterprise of misschien zelfs persoonlijk? Wil je je steun betuigen aan zijn nabestaanden? Laat hieronder jouw condoleance achter.

​​​​

Reacties van Forumhelden

Rinus heeft veel betekend op het forum, maar ook voor zijn mede-Forumhelden. Hieronder staan berichtjes van Forumhelden voor of over Rinus, die ze met ons hebben gedeeld:

23 reacties

Badge +13

Rust zacht, Rinus … Sterkte aan alle nabestaanden :cry:

Reputatie 8
Badge +18

Rust zacht vriend Rinus en heel veel sterkte voor zijn geliefden en nabestaanden

Reputatie 8
Badge +11

Vaarwel Rinus :cry: Veel sterkte voor iedereen die hem kende

Reputatie 8
Badge +11

Echt kennen deed ik Rinus niet, maar heb hem wel ontmoet. Ook buiten het zicht van de meeste forumleden regelmatig contact gehad. 

Recht door zee, eerlijk en behulpzaam. Wat een kanjer om zo te durven en blijven vechten.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden en ieder hier die hem kende. 

😢

Reputatie 8
Badge +16

Bedankt voor alles Rinus, we zullen je missen...

Reputatie 4
Badge

Rust zacht wijze en goede man, met de naam Rinus of voor mij beter bekend als Enterprise, kanjer, kanjer we gaan je missen :cry:

1 Van de kanjers, die me ook vaak hielp als ik ergens niet uitkwam 

Rust zacht kanjer :cry: …….en sterkte, heel veel sterkte aan de nabestaande, geliefden en allen die deze kanjer kenden, in deze moeilijke periode en daarna :cry:

Reputatie 8
Badge +8

Bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit forum en ook voor je hulp aan mij persoonlijk.

Rust in vrede.

Mijn oprechte condoleances voor de naaste familie, vrienden en kennissen.

Veel sterkte toegewenst voor de komende tijd.

Jan-Dirk, alias JanD

Reputatie 5
Badge +8

Rinus! Rust zacht lieve man. Ik heb je mogen meemaken als een intelligente en zachtaardig mooie vent.

Ontzettend veel sterkte aan de familie en nabestaanden.

Reputatie 8
Badge +16

Rinus, als vriend heb ik de afgelopen jaren van dichtbij mee gemaakt wat een ziekte met je kan doen. Ik heb heel veel respect voor je gehad.

Rust zacht, goede vriend

Reputatie 8
Badge +17

Een trieste dag. 

Bedankt voor alles, vriend. Ik zal je missen.

Niet alleen hier op het forum maar ook bij de bijeenkomsten en onze privé (chat) gesprekken.

Ik heb je niet anders dan vechtend tegen die vreselijke ziekte gekend maar wat was je altijd positief en sterk.

En toch, altijd, zonder omhaal heel realistisch over de uiteindelijke toekomst. Wat een rotziekte is het toch...

Nu is het zover en zullen we zonder jou verder moeten.

Verdrietig om dit verlies!

Heel veel sterkte aan de familie en vooral aan zijn vrouw.

(edit) Omdat Rinus een geweldig fan was van Pink Floyd: 

Rust zacht Rinus, ik kende je alleen als Enterprise...maar ook heel veel sterkte aan de nabestaanden.

Wow, hier wordt ik stil van. Ik heb ooit een PB van hem ontvangen naar aanleiding van een reactie van mij.

Een hart onder de riem gestoken naar iemand, ze heette Laura. Hij bedankte me daarvoor omdat hij het niet kon. Ik wist daardoor dat hij de vreselijke ziekte had maar hij bleef anderen helpen met veel kennis van zaken.

Al heb ik je niet persoonlijk ontmoet.

Rust zacht Rinus (Enterprise), ik wens de nabestaanden heel veel sterkte.

Reputatie 3
Badge +1

Een verlies voor iedereen die dit hulpvaardige en vriendelijke lid gekend hebben.
Sterkte voor de nabestaanden, RIP Rinus /  Enterprise.

Reputatie 8
Badge +10

Rust zacht, Rinus.. :cry:  Heel veel sterkte aan de familie en nabestaanden. 

Reputatie 6
Badge +7

Rust zacht Rinus, Ook van deze kant heel veel sterkte aan familie en de nabestaanden.

Jeetje, wat een verlies, zeker voor degene die dicht bij Rinus staan, ik kende hem alleen als Enterprise en zal hem zeker missen, ik miste hem al even hier en begrijp nu waarom.

Je zal gemist worden, Rust Zacht, je laat een grote leegte achter maar ook een gevoel van voldoening voor mij dat ik zei het zijdelings je gekend mag hebben.

Reputatie 1

Familie en vrienden heel veel sterkte🤗💜

Reputatie 8
Badge +12

Rinus, rust zacht. 

Heel veel sterkte gewenst aan familie, vrienden en iedereen die hem kende. 

Reputatie 8
Badge +16

Beste Rinus,

Ik kan het nog steeds niet geloven dat je er niet meer bent. :(

De dag dat we elkaar ontmoette in 2015 kan ik me nog heel goed herinneren. Je bent altijd een doorzetter geweest en liet je nooit uit het veld slaan.

Het is voor mij een eer om jou gekend te hebben. Hartstikke bedankt voor al jouw hulp op het forum. Vooral jouw steun maakte mijn werk op het forum een stuk makkelijker. Nog voor ik aan een topic toe kwam had jij deze al afgehandeld. Ik kon je ook altijd om hulp vragen als ik er niet uitkwam. Nogmaals bedankt!

Rust in vrede!

Reputatie 6
Badge +4

Beste Rinus,

Ondanks dat ik je maar 1x in het echt heb ontmoet was het heel fijn je te leren kennen.
Je was een persoon die enorm veel wist en heel respectvol was.
Ik heb respect voor al je bijdrages op forum, het waren hele mooie jaren.
Het blijft een rot ziekte, ik weet nog dat we er even kort over gepraat hebben tijdens de ontmoeting.
Jij liet je er niet door uit het veld slaan, je haalde eruit wat erin zat.

Rinus bedankt en rust zacht!

Reputatie 8
Badge +17

Pink Floyd - Wish you where Here

Een van de mooiste songs van Pink Floyd. Uiteraard gehoord tijdens zijn crematie.

Ik mis Rinus… :cry:

Badge +13

Ik sprak @Stephen over zijn herinnering aan Rinus.

Reputatie 8
Badge +17

Ik sprak @Stephen over zijn herinnering aan Rinus.

Mooi! Dank je wel voor het delen! :thumbsup_tone1:

Reageer