Account van het Forum verwijderen.

• 24 oktober 2012
  • 21 reacties
  • 4341 keer bekeken

Badge
Hoe kan ik me afmelden van het forum, c.q. mijn account verwijderen?

Ik heb me pas aangemeld, maar zie er echt het nut niet van in, aangezien er totaal niet gereageerd wordt op vragen. Zeker ook niet door Telfort zelf.
Helaas genoodzaakt 0900-nummer te bellen, of een mail naar de klantenservice te sturen, waarbij ik 10 dagen op antwoord moet wachten.
Van dit Forum wil ik nu af, maar kan nergens vinden hoe dat moet .

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Afmelden is niet nodig.

Het account verwijderen kan volgens mij niet omdat dan ook je posts verdwijnen. En dat is onwenselijk voor een forum.

Overigens zie ik dat je nergens een topic hebt gestart of een vraag hebt gesteld... dan is het ook lastig om een reactie te krijgen van Telfort.
Badge
En als je een vraag stelt dan is wordt nog lastiger om een reactie van Telfort krijgen. Dan leg je beslag op hun tijd en dat hebben ze liever niet.
Je kan beter bellen a 10ct per minuut, dan hebben ze liever want dan betaal jij en al die andere die eerst een 20 minuten in de wacht hebben gestaan het loon van hun medewerkers + een behoorlijke winst.
Email gaat ook niet,  ga je helemaal geen reactie op krijgen, komt dat je dan weer beslag legt op hun tijd en waarschijnlijk weet je wel dat tijd geld kost en aan het beantwoorden van email verdienen ze niets aan. Het leven is toch zo simpel, je moet ff willen zien.
Badge +4
10ct/minuut verdienen ze ook niet aan hoor. Tenzij ze medewerkers hebben die minder dan €6,00/uur kosten en een gratis gebouw met gratis stroom, gas, water, telefoonlijnen en gratis managers/teamleiders, schoonmakers, etc etc 🙂
Reputatie 1
10ct/minuut verdienen ze ook niet aan hoor. Tenzij ze medewerkers hebben die minder dan €6,00/uur kosten en een gratis gebouw met gratis stroom, gas, water, telefoonlijnen en gratis managers/teamleiders, schoonmakers, etc etc :)
Als je altijd gelijk iemand aan de lijn krijgt dan klopt het inderdaad dat ze niet aan die 10cent verdienen(hoeft ook eigenlijk niet). MAAR als er honderd mensen 10 minuten in de wacht staan dan is de eerste honderd euro al binnen en heeft er nog geen medewerker gewerkt.
Badge +4
Eigenlijk belachelijk dat je belkosten moet betalen terwijl je in de wacht staat. Moeten ze de wet eens voor aanpassen.
Reputatie 1
Helemaal mee eens.
Reputatie 1
Afmelden is niet nodig.

Het account verwijderen kan volgens mij niet omdat dan ook je posts verdwijnen. En dat is onwenselijk voor een forum.

Overigens zie ik dat je nergens een topic hebt gestart of een vraag hebt gesteld... dan is het ook lastig om een reactie te krijgen van Telfort.

Beste Franzki: Kan ik mijn account wel wijzigen? Ik heb als gebruikersnaam per ongeluk mijn e-mail ingevuld... En mijn vraag gaat er juist over dat ik dat niet kan wijzigen!!!
Reputatie 8
Badge +16
Je gebruikersnaam wijzigen is inderdaad verstandig.

Dat kun je zelf niet doen, dat moet een Telfort forumbeheerder voor je doen. Zij zijn er morgen weer...

Je zou wel alvast een hieronder een reactie kunnen plaatsen met de gewenste nieuwe naam, dan kan Telfort dit sneller oppakken.
Reputatie 3
Badge +1
@gjp.sanders@telfort.nl,

Stuur in een privébericht een suggestie voor een andere gebruikersnaam, dan pas ik deze voor je aan.

Denise
Reputatie 1
Eigenlijk belachelijk dat je belkosten moet betalen terwijl je in de wacht staat. Moeten ze de wet eens voor aanpassen.
Tís godver belachelijk dat je als klant moet betalen voor deze service....om van te kotsen....Nemen, nemen, nemen....
Ditto hier, reden is dat ik mijn mail adres niet in een database wil hebben als dit niet meer nodig is.

Het lijkt erop dat ik een beheerder moet vragen om mijn mail adres veld leeg te halen, als dat al technisch mogelijk is. Desnoods mag het ook vervangen worden door een temp mail adres dat ik zelf aanlever.

Verder lijkt mij dit wel interessant leesvoer;

https://www.security.nl/posting/40390/Juridische+vraag%3A+moet+forum+data+ex-leden+verwijderen%3F

Graag ontvang ik meer informatie.
Ditto hier

Graag ontvang ik meer informatie.

Beste,
Ik ga je nu een beetje teleurstellen waarschijnlijk. Je mail adres is op veel plaatsen bekend, denk bijvoorbeeld aan Facebook, webwinkels, antivirus.
Sinds er de plicht registratie bij KvK is voor mijn bedrijfssoort, ontvang ik zelfs via de post reclame van bedrijven waar ik nog nooit om gevraagd heb noch van het bestaan wist....

Om echt overal je mailadres weg te hebben zal niet eenvoudig zijn...

Wanneer jouw gebruikersnaam van het forum verwijderd wordt (en wellicht van meerderen) dan ontstaat er gatenkaas. Wijzigen zal om die reden eerder gaan.. idem mailadres.

Suuk 6.
Friesian.
Bedankt voor je inspanning, maar ik heb niet de illusie dat mijn mail adres niet al bekend is.

* kuch * adobe ..

Daarom wil ik graag in de toekomst wat voorzichtiger zijn. Het begint nu toch wel te irriteren dat ik er zoveel moeite voor moet doen ..

*edit, en wat al helemaal irriteert is dat er geen consistente beslissingen gemaakt worden door medewerkers.

Wel verwijderd: https://forum.telfort.nl/over-forum-250/prive-gegevens-verwijderen-50763

Niet verwijderd: https://forum.telfort.nl/over-forum-250/mijn-hier-accountprofiel-zeroseven-holland-opzeggendeleten-49101
Reputatie 8
Badge +15
In de eerste link zijn waarschijnlijk alleen prive gegevens verwijderd of de gebruikersnaam aangepast.
In de 2de link staat uitgelegd waarom accounts niet verwijderd worden.
Dat zou kunnen, maar het voelt alsof mijn email adres nu gekaapt is.

Ik heb al meermaals een cms en/of forum geïnstalleerd, en er zit eigenlijk altijd een optie bij voor de gebruiker om zijn account op te heffen.

Daarnaast hoeft mijn bericht ook niet verwijderd te worden, ik wil dat het email adres niet in de database blijft staan.

Ook denk ik niet dat het alternatief, het gebruik van tijdelijke mail adressen, wenselijk is voor jullie.

Maar goed, het is te mooi weer om je hier druk over te maken dus ik hoor het maandag wel.
Of niet
Ik heb gisteravond de moderator "Daphne" gecontacteerd over deze kwestie, mocht ik nu binnen 10 dagen geen reactie hebben ontvangen dan ga ik over tot het indienen van een klacht.
Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij kun je moderatoren niet rechtstreeks "contacteren" en je zult dus even moeten wachten tot er iemand van Webcare in dit topic reageert.

Los daarvan begrijp ik niet helemaal wat nu het probleem is. Als jij wilt dat je e-mail adres wordt verwijderd uit de forum-database dan zou dat volgens mij geen probleem moeten zijn. Het verwijderen van complete profielen en posts lijkt me ongewenst omdat daarmee de integriteit van het forum wordt aangetast.
Ik heb een privebericht gestuurd, dat noem ik dan contacteren.

Een mail adres verwijderen kan soms problemen opleveren omdat je het veld niet leeg mag laten omdat dan de 'wachtwoord reset functionaliteit' niet meer werkt.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort webcare reageert niet op ongevraagde privéberichten. Dat was mijn punt...
Ik deel deze definitie van 'ongevraagd' niet met je.

*edit, want dan is alles namelijk ongevraagd.

En ja, ik ben aan het zeuren.