Wijzigingen voicemail vast bellen en mobiel

Toon het eerste bericht

42 reacties

Als er gezegd was een verschil tussen vast en mobiel dan wel. Tussen prepaid en abo lijkt me onwaarschijnlijk. Behalve de manier van betalen, lijkt mij niet dat hier verschillende voicemail platvormen voor bestaan.
Reputatie 6
Badge +12
@Forumgebruiker26; er veranderen inderdaad wat opties. Je rust pakken is af en toe nodig inderdaad, dat herken ik! Zelf schakel ik mijn mobiel dan helemaal uit, of zet ik mijn iPhone op de vliegtuigstand. Hopelijk kun je met zoiets uit de voeten.

@Frans Sweers; welkom op het forum. Het gaat voor zowel prepaid en abonnementen van Telfort. Sorry dat je hierover niet goed geïnformeerd bent door mijn collega's. Galdor68 geeft er een duidelijke toelichting op, dank daarvoor!
thanks Cindy,

Uitzetten nog vliegtuigstand is geen optie..

- ik wil altijd zelf naar buiten bellen en gebruik maken van mobiel data.
- ik wil weer sms berichten lezen van oproep gemist en de de voicemail bericht, toestel moet dus aanblijven. Ik besluit of ik reageer op die berichten en die persoon zal bellen. (dus direct door naar voicemail voor bellers terwijl toestel aan blijft) (zelfs als ik bel en die persoon belt mij daarna direct terug dan krijgt die persoon weer de voicemail.. en ik een bericht van gemist of ingesproken bericht.)

Beste Telfort,
neem de tijd mijn contract loop pas af op 22 januari 2019. Herstel de optie en laat anderen weten dat het(weer) kan en behoud daarmee Telfort tevredenheid en contract behoud. Een goede weboptie is om ook die keuze bij voicemail door schakelingen op te voeren. (doorschakelen naar optie 1:anderen nummmer of optie 2: direct doorschakelen naar EIGEN VOICEMAIL.
Reputatie 6
Badge +12
Dan wordt het een ander verhaal inderdaad. De optie zelf zoals je die nu kent staat niet op de planning om terug te komen, daar wil ik direct eerlijk in zijn.
In het bericht staat niets over Visual Voicemail. KPN is ook onlangs naar dit nieuwe platform verhuisd en ondersteunt het wel (https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-visual-voicemail-invoeren-iphone/). Gaat Telfort dit ook aanbieden? Maakt het werken met voicemail zoveel malen eenvoudiger en gebruiksvriendelijker voor zowel iPhone als Android gebruikers. De techniek om nu Voicemail af te luisteren dateert van 1990, zelfs op jullie nieuwe platform.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Harry, welkom hier! Op dit moment heb ik geen informatie over visual voicemail bij Telfort. Mocht dat er in de toekomst komen, dan kun je dat zeker teruglezen hier op het forum.
Ik kreeg nu net het emailtje over de wijzigingen bij voicemail mobiel, de meeste wijzigingen vallen wel mee, het vervallen van de terugbeloptie met toets 1 is wel weer jammer eerlijk gezegd.
Reputatie 6
Badge +12
Dat kan ik me voorstellen dat je dat jammer vindt @Galdor68!
Cindy - Telfort schreef:

Dat kan ik me voorstellen dat je dat jammer vindt @Galdor68!

Die terugbeloptie weg is voor mij het meest irritant. Mensen rekenen er haast op dat je terug kan bellen, maar hansdsfree terugbellen naar onbekende nummers is dus nu geen optie meer. En ik moet weer met pen en papier in de weer om het nummer op te schrijven.

Ik wordt dagelijks gebeld door mensen die ik niet ken. Erg vervelend dat de voicemail dat niet ondersteunt. Wat een brak nieuw platform, zo moeilijk is een terugbelfunctie toch niet te regelen?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Ronald, ik kan me voorstellen dat je de optie mist,dat lees ik van meerdere klanten. Helaas staat het niet op de planning dat de functie terugkomt.
Op het kpn forum las ik iets over visual voicemail. Lijkt een beetje op een mp3 speler voor voicemail berichten leuk, maar dat terugbellen is dan toch een groter gemis, hoewel ik niet zo heel veel berichtjes krijg.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Galdor, op het KPN forum zijn ze inderdaad bezig met visual voicemail. Ik kan erin komen, helemaal als je gewend bent aan iets dat het kan en dan ineens niet meer. Dat is weer even omschakelen.
[quote=Cindy - Telfort]In oktober gaan we over naar een nieuw voicemailsysteem . Het nieuwe systeem
Super onhandig dat het terugbellen met 1 is verwijderd, dat was echt de handigste functie. Nu moet ik een pen bij de hand hebben en dan het telefoonnummer opschrijven, wat nooit in 1 x lukt. Kost allemaal extra tijd, of het komt er niet van.... Kan deze functie niet terugkomen?
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Alex, wat leuk dat je ons forum hebt gevonden. Het staat niet op de planning dat de de functie terugkomt.
Sinds de introductie van de nieuwe voicemail voor mobiel ondervindt mijn moeder problemen bij het inspreken van mijn voicemail. Ze moet soms even nadenken en laat dan een stilte vallen (ze is vanwege een beroerte en ouderdom niet zo snel). Als ze nog niet klaar is met inspreken wordt zij onderbroken door de stem die de inspreekopties opsomt. Ik heb het getest, na drie seconden stilte wordt het bericht afgebroken, dat vind ik ook voor ‘gewone’ mensen vrij kort. Is het mogelijk om dit uit te zetten? Nu moet ze nogmaals bellen om haar boodschap af te maken.

En daaraan gerelateerd: vroeger werden de berichten in chronologische volgorde afgespeeld. Nu van nieuw naar oud. Een verhaal bestaande uit meerdere berichten is nu moeilijker te volgen. Is dit weer op chronologisch in te stellen?

Dank voor een reactie.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Merit, welkom op het forum. De chronologische volgorde is niet aan te passen. De 3 seconden, daar ga ik voor je achteraan, want dat weet ik zo niet wat daar de mogelijkheden in zijn, maar ik snap dat dat wenselijk is. Daar kom ik later deze week bij je op terug.

Reageer