Sticky vraag

Wijzigingen voicemail vast bellen en mobiel

Cindy - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
In oktober gaan we over naar een nieuw voicemailsysteem . Het nieuwe systeem maakt voicemail eenvoudiger en toekomstbestendig. Hieronder praat ik je bij over de belangrijkste veranderingen.

Wat verandert er?
- Om voicemail af te luisteren bel je voortaan 1233.
- De nummers 0653101010, 0653101011 en 0612003300 vervallen
- In het buitenland bel je om voicemail af te luisteren naar +316 2600 1233.
- Het is niet meer mogelijk om direct terug te bellen door toets 1 in te drukken.
- De maximale inspreektijd is voortaan 3 minuten
- Je kunt voortaan tussen boodschappen wisselen.
- Met toets 3 verwijder je alle beluisterde berichten in 1 keer.

Wat gebeurt er met mijn oude voicemailberichten?
Die kun je nog 14 dagen beluisteren. Daarna niet meer en kunnen wij de voicemailberichten ook niet meer terughalen voor je. We begrijpen dat dit veel impact kan hebben, bijvoorbeeld wanneer een dierbare je voicemail heeft ingesproken en je dat bericht wilt bewaren. We raden je aan om met een andere telefoon, of bijvoorbeeld een opname apparaat het bericht op te nemen, zodat je de berichten die nu op je voicemail staan ook kunt blijven beluisteren op een andere manier.

Er bestaan programma's en apps die je kunt gebruiken om je mobiele voicemail op te nemen. Dit zijn geen apps of programma's van Telfort zelf en we bieden er dan ook geen garantie op of ondersteuning voor.
Voor Android kun je Call Recorder - ACR app – voor Android gebruiken. Bij een Apple telefoon kun je Voicemail-berichten opslaan op de Mac met het programma iMazing voor de Mac.

Voicemail Vast Bellen
We beginnen met de omzetting vanaf 2 oktober. We zetten niet iedereen in 1 keer om. Het kan zijn dat je later dan 2 oktober wordt omgezet. Denk je eraan dat je voicemails na de omzetting 14 dagen bewaard worden en dat je ze daarna niet meer kunt afluisteren?

Mobiele Voicemail
We beginnen hier in november mee en doen dat in 3 groepen. Je ontvangt een e-mail van ons hierover. Hebben we geen mailadres van je? Dan ontvang je een sms wanneer jouw voicemail overgezet wordt.

Kan ik voordat de vernieuwing is doorgevoerd nog wijzigingen aanbrengen in mijn voicemail instellingen?
Wijzigingen die je tussen 9 november en het moment waarop je voicemail wordt vernieuwd doorvoert worden niet meegenomen. Deze instellingen gaan verloren wanneer de voicemail vernieuwd wordt.

Waarom blijven mijn voicemails niet bewaard?
Dat is technisch gezien niet mogelijk door de overgang naar een ander platform

Moet ik iets doen wanneer mijn voicemail is omgezet?
Kies eenmalig een nieuwe toegangscode bij het eerste gebruik na de omzetting. Met deze 4 tot 10 cijferige code luister je je voicemail af vanaf andere toestellen. Daarna kun je maximaal 2 welkomstboodschappen inspreken. Gebruik je op dit moment al meerdere boodschappen? We bewaren de boodschap die nu actief is en de boodschap die je als laatst hebt aangepast.

Heb je vragen, opmerkingen of mis je iets in dit topic? We zien je reactie graag hieronder en helpen je zo snel mogelijk met je vraag.

33 Reacties

Borokafa
Reputatie 1
Ik wil de voicemail helemaal uitzetten maar het lukt me niet
ralf.groot
Reputatie 1
Ik zou heel graag willen dat we onze voicemails weer in de e-mail kunnen ontvangen. Afluisteren via de telefoon is niet meer van deze tijd. Waarom heeft @Cindy - Telfort die mogelijkheid eigenlijk uitgezet?
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
ralf.groot schreef:

Ik zou heel graag willen dat we onze voicemails weer in de e-mail kunnen ontvangen. Afluisteren via de telefoon is niet meer van deze tijd. Waarom heeft @Cindy - Telfort die mogelijkheid eigenlijk uitgezet?

Dat heeft Cindy niet gedaan...
Telfort (en KPN) zijn naar een ander telefonie platform omgeschakeld en daarom is die mogelijkheid er niet meer.
Christiaan 83
Kan ik ook mijn voicemail helemaal uitzetten? Ik heb niks aan deze voicemail. Het oude systeem werkte veel beter.
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Neem onderstaande link even door om je voicemail uit te zetten

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/voicemail-vast-bellen-instellen-afluisteren-of-uitzetten.htm
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
@Borokafa, de voicemail is volledig uitgeschakeld voor je.
@Christiaan 83 ook voor jou stat de voicemail uit. Wil je hem in het vervolg weer aan hebben, dan kan je het advies van jimny volgen.
@ralf.groot Cindy heeft deze optie zelf niet uitgeschakeld. Dit is met een eerdere aanpassing in het voicemailsysteem uitgeschakeld, zoals Kees-Jan al aangaf.

Thanks, Kees-Jan en Jimny!
Robson1968
Badge
ralf.groot schreef:

Ik zou dat ook graag weer terug willen ja.
Robson1968
Badge
Wieger - Telfort schreef:

@Borokafa, de voicemail is volledig uitgeschakeld voor je.
@Christiaan 83 ook voor jou stat de voicemail uit. Wil je hem in het vervolg weer aan hebben, dan kan je het advies van jimny volgen.
@ralf.groot Cindy heeft deze optie zelf niet uitgeschakeld. Dit is met een eerdere aanpassing in het voicemailsysteem uitgeschakeld, zoals Kees-Jan al aangaf.

Thanks, Kees-Jan en Jimny!

Eerder uitgeschakeld, dus. Nu jullie overstappen van Duitsland naar partij in Nederland, is er bij hen dan niet de mogelijkheid om het weer aan te zetten?
Hamaga
Ook ik wil mijn voicemail helemaal uitzetten, maar via 1233 kan je hem alleen maar uitzetten zodat de beller naar 5x wordt afgebroken. Wij zijn niet zo snel bij de telefoon. Graag uitzetten.
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
@Robson1968; die mogelijkheid is er niet.
@Hamaga, welkom op het forum. Je kunt je voicemail zelf uitzetten. Je kunt je vaste voicemail uitzetten via je modem.
Anietster
Reputatie 1
Hallo, ik informeerde vorig jaar bij Klantenservice of ik de tijd kon verlengen voordat mijn telefoon op VM overschakelt (ik ben er vaak nét te laat bij om op te nemen en dan is mijn beller al doorgeschakeld). Toen kreeg ik als antwoord dat Telfort met een nieuw VM platform bezig was. Dat is er dus nu. Kan ik de beltijd nu verlengen? Groeten.
Anietster
Reputatie 1
P.S. Ik heb het over een mobiele telefoon.
Galdor68
@Anietster ik vind het bij de instelling via mijntelfort mobiel nog niet terug, voor de vaste lijn kan je het aantal seconden wel instellen.
Anietster
Reputatie 1
Galdor68 schreef:

@Anietster ik vind het bij de instelling via mijntelfort mobiel nog niet terug, voor de vaste lijn kan je het aantal seconden wel instellen.

Dank voor je reactie Galdor68. Ik heb alleen een mobiel, dus hoop dat het daarvoor ook kan, alleen weet ik niet hoe.
Galdor68
Het lijkt er op afgaande op informatie van KPN dat een en ander iets langer duurt dan verwacht, nu hoeft dat niet op te gaan voor Telfort maar iets zegt me van wel.

Nog ook van mijn kant uit een vraag gaat de bij KPN aangekondigde visual voicemail voor mobiel ook voor Telfort klanten ingevoerd worden? Of vanwege de lagere abonnee kosten dat deel niet.
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/nieuw-voicemailplatform-voor-vaste-en-mobiele-telefonie-437852
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Recent topic met reactie webcare
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/aanpassen-doorschakeltijd-mogelijk-70556

Ik lees in de startpost trouwens nergens dat dat nu zou wel kunnen.
Anietster
Reputatie 1
Dank voor de link Nelly, ben tamelijk nieuw hier dus weet nog niet zo goed wat je waar kunt vinden.
Begrijp inmiddels dat het dus echt niet kan, die doorschakeltijd verlengen. Maar ik begrijp niet goed waarom. Bij de vaste lijn is het wel mogelijk. Waarom niet ook bij mobiel? Dat moet, anno 2017, technisch toch niet zo heel moeilijk zijn om te realiseren?
Ik weet uit mijn omgeving dat veel mensen daar behoefte aan zouden hebben en nu - omdat het niet kan- hun vm uitzetten. Dat zou ik jammer vinden.
Galdor68
Als beste tip zou ik nog kunnen zeggen overweeg een bluetooth optie als het echt een probleem is. Maar inderdaad het lijkt wel of de tijd die je hebt om op te nemen korter is. Deels heeft het ook met de gekozen beltonen te maken althans dat gaf iemand ooit ergens als oorzaak aan.
Anietster
Reputatie 1
Dank Galdorf, maar ik zou graag een echt antwoord van Telfort willen hebben. Vorig jaar werd ik afgescheept (zo voelt dat nu) met 'we zijn bezig met een nieuw Voice mail Platform. En nu is dat er en kan het dus niet. Natuurlijk is het technisch mogelijk, het zal wel een geldkwestie zijn.
Ik geef het op.
Soi.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Anietster, excuses voor de late reactie. Deze functie is niet inbegrepen in het nieuwe voicemailsysteem. Had je graag een ander bericht gegeven.
Anietster
Reputatie 1
Wieger - Telfort schreef:

Hoi Anietster, excuses voor de late reactie. Deze functie is niet inbegrepen in het nieuwe voicemailsysteem. Had je graag een ander bericht gegeven.

Dank je Wieger. Jammer.
Forumgebruiker26
Alle inkomende gesprekken doorschakelen naar mijn voicemail...terwijl toestel wel aanblijft

Ik wil soms even onbereikbaar zijn en alle inkomende telefoontjes doorschakelen naar mijn eigen voicemail. Dus ga ik naar Instellingen > Telefoon > Doorschakelen. "Naar voicemail" zou een handige optie zijn, maar die zie ik niet. Ik moet een telefoonnummer invullen.

tot enkele weken geleden werkte de volgende direct MMI-code perfect: **21*0031633eigen06nummer# ...handig als sneltoets ingesteld op buroblad.
met deze code ging elk gesprek direct door naar voicemail (zonder melding als in gesprek of andere meldingen).. en kreeg ik sms berichten van gemisde oproepen...zodat ik alsnog kan beslissen tot bellen.

Een handige optie om deze ook via de website mogelijk te maken in mijn Telfort..de huidige opties bied dat niet.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Forumgebruiker26, de doorschakeling werkt inderdaad niet meer op die manier. Veel telefoons hebben wel profielen om niet gestoord te worden, waarmee je automatisch gesprekken blokkeert. Is dit een werkbaar alternatief voor je?
Forumgebruiker26
Dit is geen oplossing zoals voorheen.

Voorheen kon je met code direct doorschakelen naar voicemail.

Bij donot disturb instelling merkt de beller dat er niet wordt opgenomen waarna het na voice overgaat.
Ook de mogelijkheid van direct doorverbinden naar voice werkt niet in setting van van calling account (call forwarding always...eigen voicemai)

voorheen met de code ging je direct door naar voicemail, de beller denkt dan dat het toestel uit staat en kan indien nodig voicemail inspreken. waarna ik direct de voicemail kan afluisteren (best sluw maar het geeft mij rust).

Met de oude code wek ik de indruk dat de mobiel uitstaat voor onbekende tijd. Doel is dat de beller er van uitgaat dat mobiel uitstaat (voor onbekende tijd).

Voor mijn werkgever en sommige anderen wil ik wel totaal onzichtbaar zijn maar wel mijn mobiel optimaal kunnen gebruiken met bellen en andere functies.

..ik werk al fulltime en onregelmatig en wil niet altijd direct reageren op alla minuut komen werken)...als ze denken dat mobiel uitstaat bellen heb ik echt mijn broodnodige rust als 24/7werker; anders blijven ze proberen tot ik opneem.

Dit is voor mij belangrijk en ook een reden om na te denken of ik na tientallen jaren nog gebruik wil maken van de provider. Maar contract loopt nog even en tot die tijd hoop ik dat direct doorschakelen naar voicemail terug komt. ( geen berichten berichten zoals "toestel is in gesprek" u wordt doorgeschakeld..maar direct naar voicemail box.
Frans Sweers
Ik hoor net via Klantenservice dat deze wijziging ALLEEN GELDT VOOR PREPAID, en niet voor ABO's. klopt dat?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)