Sticky Nieuws

We vernieuwen Webmail

  • 23 december 2019
  • 113 reacties
  • 6769 keer bekeken
We vernieuwen Webmail

Toon het eerste bericht

113 reacties

Reputatie 8
Badge +12

@JanD, ik ga even een specialist mailen. Ik heb zo geen idee namelijk. Je hoort nog weer van mij. 

Reputatie 8
Badge +12

@JanD, ik heb al een reactie mogen ontvangen:

Het probleem zit hem in dit geval in de gekozen mapnaam 2020 denk ik. Zodra je de archiveringsfunctie gebruikt maakt deze automatisch een map aan waar alle te archiveren mail van dat jaar ik komt. Voor dit jaar is dat, je raadt het al, 2020. Vandaar dat de map zichtbaar is. Wordt dus automatisch aangemaakt. 

@JanD, ik heb al een reactie mogen ontvangen:

Het probleem zit hem in dit geval in de gekozen mapnaam 2020 denk ik. Zodra je de archiveringsfunctie gebruikt maakt deze automatisch een map aan waar alle te archiveren mail van dat jaar ik komt. Voor dit jaar is dat, je raadt het al, 2020. Vandaar dat de map zichtbaar is. Wordt dus automatisch aangemaakt. 

Hallo @Bart - Telfort , mag ik zo vrij zijn het daar niet mee eens te zijn.

Toen die submap 2020 nog niet bestond archiveerde ik sommige e-mails standaard naar de archiefmap.

Ik heb toen in 2020 zelf die submap 2020 aangemaakt onderaan de archiefmap, en de mails daar naar toe verplaatst.

Omdat ik in de praktijk te weinig archiveer verplaatste ik de gearchiveerde mail weer terug naar de standaard archiefmap.

Jouw collega's hebben e.e.a. gesimuleerd en konden de map aanmaken en weghalen, dus ook bij jullie simulatie wordt niet automatisch een submap 2020 aangemaakt.

Kijk maar of je er nog iets mee kunt anders laat het verder maar zo.

Er zijn belangrijker zaken aan de orde op het moment, lijkt me.

Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 8
Badge +11

@JanD Klopt, dat is een goed punt. Ik zet de vraag toch nog even uit bij de specialist, we zullen zien wat er uit komt :relaxed: We laten het je weten.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @JanD, ik heb meer informatie voor je over het verwijderen (en terugkomen) van de archiefmap.

De reden dat dit gebeurt is als volgt: Als je een archiefmap aanmaakt en gebruikt, dan wordt dit een systeemmap. Systeemmappen zijn niet te wissen. Dus als je de 2020 map verwijdert in de lijst, dan wordt deze in feite alleen verborgen. Zo gauw je weer een e-mail archiveert via het menu, komt de map weer tevoorschijn. Echter - wat je graag wilt is wel mogelijk, onder voorwaarden. 

Je kunt onder Instellingen| Accounts | E-mail – bewerken zien welke mappen je systeemmappen zijn. In dat scherm kan je een andere, zelf aangemaakte map, instellen als archiefmap (via de knop selecteren). Je kiest je map en drukt op Opslaan. Zodra je dit gedaan hebt kan de 2020 map wel echt weggegooid worden in het e-mail scherm (mogelijk eerst even opnieuw inloggen).

Let op: Ongeacht hoe die eigen map die je als nieuwe Archiefmap gemaakt hebt ook heet, in het e-mail scherm zal deze de naam ‘Archief’ blijven houden.
 

Als je daarna altijd de mailtjes die hij wil archiveren naar die nieuwe map sleept, zal er geen nieuwe 2020 map verschijnen. Maar let op: als je de functie ‘Archiveren’ gebruikt via het menu vanuit je geopende e-mail zal er wel een nieuwe 2020 map worden aangemaakt.

Hallo @Alexandra - Telfort , bedankt voor je reactie, ik ga er mee aan de slag en laat je de afloop weten.

 

Hallo @Alexandra - Telfort , bedankt voor je reactie, ik ga er mee aan de slag en laat je de afloop weten.

 

Hallo @Alexandra - Telfort , ik heb het gedaan zoals beschreven hebt en zo werkt het goed.

Bedankt voor de aandacht hiervoor.:relaxed:

Reputatie 8
Badge +11

@JanD Super, fijn om te horen! En graag gedaan :relaxed:

Reputatie 1

Wij hebben nog “oude” Lijbrandt mailadressen. Worden deze ook meegenomen in deze nieuwe omgeving? De huidige webmail omgeving voor lijbrandt is alles behalve gebruiksvriendelijk (op tablet en mobiel). Ik heb wel eens gehoord dat het beter is om afscheid te nemen van deze adressen, maar dat is nog niet zo eenvoudig aangezien je alles via die mail hebt lopen.

Ik hoor graag of hier ook aan gedacht is!

 

 

Reputatie 8
Badge +12

Ik dacht van wel @BramW, maar hoe en wanneer enz. Daar durf ik nog niets over te zeggen. Het is nog wachten op verdere informatie. Over naar andere adressen kan natuurlijk altijd. Eventueel kun je de mails ook nog automatisch forwarden naar het nieuwe adres. 

@BramW  zolang je maar optijd alles aanpast naar een ander email adres.  Ik heb al vrij lang geen provider mail adres in gebruik.  De @telfortglasvezel adressen maken van diezelfde webomgeving gebruik als de lijbrandt adressen een update zou geen kwaad kunnen.

Reputatie 1

@BramW  zolang je maar optijd alles aanpast naar een ander email adres.  Ik heb al vrij lang geen provider mail adres in gebruik. 


Ik heb het zelf al lang niet meer, maar mijn ouders wel. Die zijn niet zo goed met techniek… Telfort heeft wel aangekondigd dat het mailadres behouden blijft.

Reputatie 8
Badge +11

@BramW Ik verwacht zelf dat 't geen probleem is en de e-mailadressen gewoon mee gaan, maar dat is mijn vermoeden. Zo gauw er meer bekend is over de samengang ontvangen je ouders hierover informatie per e-mail of post. Daar zal ook in vermeld worden wat er met de e-mailadressen gebeurt. Mochten zij (of jij) tegen die tijd vragen hebben, kaart het dan gerust aan.

Het verbaasd me eigenlijk wel dat deze adressen niet meteen zijn meegenomen. Dat doe je toch vooraf niet achteraf doelend op de migratie.

Reputatie 1

Wanneer kan ik gebruik maken van de nieuwe webmail?

Wanneer kan ik gebruik maken van de nieuwe webmail?

Hallo @Baler , dat zou je al sinds begin van dit jaar moeten kunnen.

 

Reputatie 1

Nooit bericht ontvangen en dus nooit overgezet!

Hallo @Baler , zie onderstaand schermafbeelding van de huidige webmail:

schermafbeelding huidige webmailsoftware

 

Reputatie 1

Ik krijg nog steeds het logo van Telfort, en de lay-out is ook anders.

Hallo @Baler , of ik nu via KPN of via TFT inlog, ik krijg bij allebei het KPN-logo te zien in de webmail.

Schoon je browser eens op inzake cookies e.d. of probeer eens een andere browser, hoe gaat het dan?

 

Reputatie 1

Maakt niets uit. Ik krijg de lay-out en het logo van Telfort.

Inloggen bij KPN kan ik natuurlijk niet. Ik log in met @telfortglasvezel.nl

Hallo @Baler , met een TFT-account inloggen bij de KPN webmail kan gewoon, doe ik ook dagelijks.

KPN webmail inlog

Ik gebruik nooit de webmail van TFT meer, is nu 1 pot nat.

 

 

Reputatie 1

Hallo @JanD, ik kan NIET inloggen met mijn telfortglasvezel mailaccount! Het zijn nog steeds 2 potten nat.

Maar laten we deze discussie maar stoppen. Schiet niet op!

Hallo @Baler , jammer dat ik je niet verder kan helpen, laten we de reactie van een moderator afwachten.

Fijne avond verder.:relaxed:

@Baler de @telfortglasvezel.nl email adressen zitten nog op,een ander webmail systeem dan de @telfort.nl adresssen deze zijn niet meegenomen bij de hier genoemde vernieuwing.

Het is wachten op meer informatie naarmate de migratie naar KPN dichterbij komt.

De reactie van Alexandra gaat in dit geval ook op. https://forum.telfort.nl/nieuws-251/we-vernieuwen-webmail-85731?postid=733659#post733659

 

@JanD de klanten zoals Baler pissen grof gezegd nog naast de pot,  met de migratie van oud naar nieuw glasvezel is de webmail niet meegegaan, enkel het TV deel is veranderd naar het KPN systeem.

Reageer