Sticky Nieuws

We vernieuwen Webmail

• 23 december 2019
  • 66 reacties
  • 2967 keer bekeken
We vernieuwen Webmail

Toon het eerste bericht

66 reacties

Hallo Bart, dank voor je antwoord. Maar dat heb ik allemaal al gecheckt. Ook de spammap blijft angstvallig leeg. Er komt mondjesmaat een mail binnen. 

Ik check mijn webmail via verschillende devices, laptop, mobiel. Het punt is dat ik niks heb veranderd, maar dat het volgens mij ligt aan de vernieuwingen.

Ik wil gewoon weten wat jullie hebben veranderd, los van de vormgeving.

Hallo,

Ik heb ook een vraag over mijn webmail

Ten eerst heb ik de nieuwe versie ook niet

En ten tweede,ik kan niet meer in mijn oude webmail van telfort,ik ben mijn wachtwoord vergeten en als ik dat dan aan klikt dan wordt ik naar de uitleg pagina gestuurd

Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan oplossen

Alvast bedankt

Groetjes miranda de wit

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @miranda15, als je de nieuwe versie nog niet hebt zal je die nog krijgen. Die wordt geleidelijk bij iedereen beschikbaar gemaakt.

Het inloggen op de huidige webmail moet, los daarvan, natuurlijk wel gewoon lukken. Waar koos je voor de wachtwoord vergeten optie? Welke uitleg pagina kreeg je toen? Je kunt een nieuw wachtwoord instellen via de Mijn Telfort, ben je daar al ingelogd hiervoor?

Hallo jasper,

Ik had inderdaad op wachtwoord vergeten gedrukt en toen kwam ik op de pagina van stel je wachtwoord opnieuw in

En via mijn telfort lukte het ook niet daar ben ik wel gewoon ingelogd, dus wat ik fout doe zal ik echt niet weten

Groetjes miranda

Reputatie 8
Badge +11

Wat gebeurt er precies als je in de Mijn Telfort het wachtwoord opnieuw probeert in te stellen? Krijg je daar een foutmelding, reageert een knop niet of gebeurt er iets anders? 

Dat heb ik ook al geprobeerd en dat lukt ook niet meer

Dan krijg ik een melding dat je met je id kan inloggen ( als ik het heb goed onthouden )

Maar ik ga wel een keer naar de winkel want er werken wel meer dingen niet meer van telfort

Dan kunnen de verkopers er naar kijken

Reputatie 8
Badge +11

Dat kan inderdaad, we gaan met de Mijn Telfort over naar Telfort ID. Heb je dat toen ook gedaan? Ben je inmiddels bij de winkel geweest en konden zij je er meer over vertellen? Als dat niet zo is kan je hier ook een eigen topic voor aanmaken, dan kunnen we vanaf daar samen kijken naar alles wat niet helemaal goed gaat. Het klinkt alsof het niet allemaal met de Webmail te maken heeft, daarom kunnen we het voor de overzichtelijkheid beter gescheiden houden.

Ik ben nog niet naar de winkel geweest,dat ga ik van het weekend doen

Reputatie 8
Badge +10

@miranda15 Helemaal goed. Ik verwacht dat het dan snel duidelijk wordt en kan worden opgelost, aangezien ze dan even ‘met je mee’ kunnen kijken. Mocht je daarna vragen hebben, laat het hier gerust weten.

Reputatie 2

Ik vind dit best een belangrijke wijziging met voor sommigen grote gevolgen (niet meer op je oude Apple computer mail kunnen lezen, mappen ogenschijnlijk kwijt). 
Waarom krijgen we hier geen nieuwsbrief over?

Reputatie 8
Badge +11

Voordat een mailbox wordt omgezet, wordt er inderdaad een mailtje gestuurd over de wijziging. Daarin wordt kort uitgelegd dat Webmail gaat veranderen en staat een linkje naar onze website met wat er wijzigt.

Het kan zijn dat die in de junk- of spammap terecht is gekomen, de mail wordt naar iedereen gestuurd.

Intussen weer een paar weken op de nieuwe webmail.

Moet wennen aan de veranderde structuur, voor mij was de oude webmail veel toegankelijker. Had 10000 e-mails van heel wat jaren terug op de server laten staan, als ik een nieuwe computer in gebruik nam hoefde ik dan alleen de mail opnieuw op te zetten. Dat deed ik gelukkig net nog eens voordat de nieuwe webmail kwam. Want plotseling waren al mijn oude berichten weg. Alleen degene met een datum van ca. een maand geleden waren er nog, terwijl sinds het omzetten nog een paar weken lang alle berichten aanwezig waren!

Ik heb altijd pop3 adressen gebruikt juist omdat ik de berichten via verschillende browsers en computers wilde opslaan (thuis en op het werk). Hoe kunnen dan plotseling toch duizende berichten verdwijnen, terwijl de opslagcapaciteit juist naar 15 GB uitgebreid is? Let wel, de verdwijntruc was zelfs onafhankelijk bij drie verschillende zelfstandige e-mail adressen kort na elkaar toegepast.

Reputatie 8
Badge +11

Ik lees dat je altijd POP3 gebruikte. Als dat het geval is download je de de mails op de desbetreffende computer. Ze verdwijnen dan van de server. Zo zijn ze dus ook niet meer in de webmail te zien daarna. Want ik begrijp dat je de mails nog eens op de nieuwe computer hebt gezet. 

Of had je de mails in eigen mapjes gezet? Zo ja, heb je deze stappen al doorlopen:

• Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
    Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”. Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”.

@freed Het wijzigen of vernieuwen van Webmail staat los van de samengang met KPN, we doen daarbij ons best om het zo gemakkelijk mogelijk te maken. Ik begrijp wel dat je dat bruggetje maakt, goed dat je dat signaal geeft.

Fijn dat Webmail nog wel werkt, zodat je nog wel een manier hebt om het te kunnen bekijken. Is het nog gelukt met de e-mailinstellingen en eventueel een ander e-mailprogramma?

Ben pas nu weer op het Forum doordat ik net een ander bericht over perikelen met webmail plaatste. Daar leg ik uit dat al mijn oude e-mails die ik op de server bewaarde plotseling verdwenen zijn. Het ging dus helaas het nodige al mis, en nu heb ik ook herhaaldelijk geen toegang naar de webmail via de website, terwijl geen storing is volgens de postcodechecker! - Op een oudere computer moest ik al het programma Thunderbird installeren wat niet eenvoudig was door de nieuwe veiligheidsprotocollen die door de systeemsoftware niet zomaar geaccepteerd werden.

Admin: Reactie afgesplitst en samengevoegd met het topic hierover

Ik lees dat je altijd POP3 gebruikte. Als dat het geval is download je de de mails op de desbetreffende computer. Ze verdwijnen dan van de server. Zo zijn ze dus ook niet meer in de webmail te zien daarna. Want ik begrijp dat je de mails nog eens op de nieuwe computer hebt gezet. 

Of had je de mails in eigen mapjes gezet? Zo ja, heb je deze stappen al doorlopen:

• Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
    Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”. Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”.

Beste Bart, ik begrijp niets van je antwoord. Als ik goed heb begrepen is juist de pop3 instelling nodig om berichten op de server te bewaren. Dat was al die jaren (heb e-mail sinds 1996) zo en daar heb ik bijna nooit problemen mee gehad. Er werden door kpn  IMAP instellingen aangeraden, maar daar werd erbij gezegd dat de berichten dan van de server verdwijnen. Overigens heb ik nooit iets met (extra) mappen gedaan, daar kan het niet aan liggen?

Reputatie 8
Badge +11

Het is net andersom @freed, bij POP3 download je alles naar het apparaat waarop je de mailt opent. Het verdwijnt dan van de server. Bij IMAP blijven de mails op de server staan en zijn ze dus altijd en overal te bereiken vanaf elk apparaat. 

Omdat je dus altijd POP3 gebruikte downloade je altijd de mails van de server. Dat heb je waarschijnlijk de laatste keer gedaan toen je de mail opnieuw op de computer zette. 

Reageer