Sticky Nieuws

We vernieuwen Webmail

• 23 december 2019
  • 89 reacties
  • 4911 keer bekeken
We vernieuwen Webmail

Toon het eerste bericht

89 reacties

Reputatie 1

Hallo @Bart - Telfort , bij handmatig doorsturen krijg ik alles binnen, dus lijkt me dat aan mijn kant (de NAS) geen problemen zitten.

Reputatie 8
Badge +11

En als je dan het automatisch doorsturen eens opnieuw instelt? Gaat het daarna wel goed?

Bij mij is vannacht de nieuwe KPN webmail software succesvol geïnstalleerd:relaxed:

Ik kan nu ook via KPN.com bij de webmail inloggen.

@geertjaspers @Moniqueuit63 Hebben jullie dit nagekeken:

• Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
    Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”. Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”.

Ja, dat is nagekeken. Heeft helaas geen effect.

Reputatie 8
Badge +11

Er is werkelijk nog niemand geweest waarbij de eigen mappen na migratie zijn verdwenen. Iedereen die dacht dat ze verdwenen waren hebben ze allemaal weer teruggevonden. Heb je naar het uitvouwen ook de IMAP abonnementen bekeken onder instellingen? 

Er is werkelijk nog niemand geweest waarbij de eigen mappen na migratie zijn verdwenen. Iedereen die dacht dat ze verdwenen waren hebben ze allemaal weer teruggevonden. Heb je naar het uitvouwen ook de IMAP abonnementen bekeken onder instellingen? 

Dan ben ik de eerste. Natuurlijk heb ik je suggesties gevolg, maar ze geven geen resultaat. Er zijn wel degelijk mappen die ik op Outlook had staan verdwenen na de migratie. Ik zag die mappen overigens voorheen ook niet in de webmail. Wil er nu geen energie meer in stoppen. Heb nieuwe mappen aangemaakt en ga de afzenders vragen mij hun mails nogmaals te sturen. Wat mij betreft hoef je dus niet meer te reageren.

Sinds het vernieuwd is kan ik niet meer inloggen op mijn Mac! Ik kan niet upgraden omdat de computer te oud is! Dit is dus erg klote! Wat nu?????

bellen is niet gelukt, verbinding werd steeds verbroken door Telfort!!😡

Reputatie 8
Badge +11

Dan ben ik de eerste. Natuurlijk heb ik je suggesties gevolg, maar ze geven geen resultaat. Er zijn wel degelijk mappen die ik op Outlook had staan verdwenen na de migratie. Ik zag die mappen overigens voorheen ook niet in de webmail. Wil er nu geen energie meer in stoppen. Heb nieuwe mappen aangemaakt en ga de afzenders vragen mij hun mails nogmaals te sturen. Wat mij betreft hoef je dus niet meer te reageren.

Kan het zijn dat je Outlook ingesteld had via POP3 in plaats van IMAP? Want via POP3 worden alle e-mails gedownload van de server en verdwijnen ze dus uit de webmail. 

@Ckleijn, dat is zeker klote om jouw woorden even te gebruiken. Echter is er geen andere oplossing. 😞 Kun je niet via een ander apparaat toegang krijgen tot de webmail?

Nou via mijn mobiel, maar in mijn computer staan de documenten die ik moet verzenden etc! Ik wil graag dat het opgelost wordt of webmail hersteld wordt naar hoe het was! Of dat jullie het vernieuwde webmail ook voor de oudere apparaten beschikbaar houden, dat moet in te stellen zijn door jullie! Ik ga er vanuit dat jullie het in orde maken! 

Reputatie 8
Badge +11

Ik begrijp het helemaal. Totaal geen fijne situatie voor je. Echter kunnen we dit niet terugdraaien. Ik had dit graag voor je gedaan als ik dat kon, maar ik kan het niet. Het is dan ook niet in te stellen, door niemand niet meer. De oude omgeving heeft plaats gemaakt voor de nieuwe. Je kan nog wel jouw instellingen instellen in een mailprogramma. De e-mailinstellingen hiervoor staan op de site. 

Sinds de nieuwe mail ben ik mails kwijt die ik in een zelf aangemaakte map had staan. Deze map bestaat nu niet meer en de mails zijn verdwenen. Erg naar aangezien dit erg belangrijke mails waren inzake koop woning! Hoe krijg ik dit weer goed?

Heb mijn mail terug door onderstaande te doen!!

Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”. Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”.

Daarnaast loop ik erg vaak vast en reageert de mail niet meer. 

En is er zomaar een map met nieuwsbrieven. En waarop dit dan geselecteerd wordt zodat de mail daarin komt weet ik niet maar is niet logisch omdat zelfs de activeringsmail voor dit forum in die map nieuwsbrieven terecht is gekomen.

Ik ben dus niet erg blij met de overgang!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @g.kapma, goed om te lezen dat de mappen terug zijn gekomen met de stappen uit de startpost :slight_smile:

De Nieuwsbrieven zijn een categorie inderdaad, het is mogelijk om de categorieën uit te schakelen zodat alles gewoon in de Inbox komt. Dit kan je doen door rechtsboven op ‘Weergave’ te klikken en daarna op ‘Configureer ...’:

Als je alleen de mailtjes van het forum niet onder Nieuwsbrieven wilt zien kan je het bericht gewoon slepen naar de Inbox, dan worden alle berichten van die afzender afgeleverd in de Inbox.

Ook jammer, ik heb hetzelfde probleem. Sinds de overgang naar KPN ben ik ook diverse mappen kwijt.

Groeten,

Remy

Admin: reactie afgesplitst naar dit topic

Reputatie 8
Badge +11

@Remy10, heb je de volgende stappen doorlopen?

• Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.

Goedemorgen, ik wil even terugkomen op dit onderwerp. BIj ons is er wel degelijk 1 map weg. Nu heb ik zitten kijken hoe de mappen te verwijderen zijn maar dat is niet met 1 druk op de knop te realiseren.

Is er iets van een backup terug te halen ?

Admin: reactie verplaatst naar het verzameltopic

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @ko664747, is dat een map die eerder op de webmail te bekijken was, of alleen op de pc? Als het op de pc was, wordt daarbij gebruik gemaakt van IMAP instellingen of POP3? IMAP instellingen worden gesynchroniseerd met de server, waardoor alles op jouw pc gelijk is als in de webmail. Als het POP3 instellingen zijn worden berichten van de server gedownload naar de pc, als daar mappen waren aangemaakt hebben die nooit op de server gestaan, en zullen ze daar ook niet staan. Zou je dat kunnen toelichten?

Ik kom toch nog terug op mijn vraag omdat ik niet al mijn mail terug kan halen via de afzenders. Dat is lastig want ik ben al mijn vakantieboekingen kwijt. Alle mappen zijn gesynchroniseerd op een paar na. Het lijkt me dus geen probleem met de instelling van Outlook. Bij abonneren op IMAP-mappen komen de betreffende mappen niet voor. Is het mogelijk de ingekomen mail van een specifieke dag terug te halen uit jullie telfort-backup-archief?

Internettoegang en e-mail verkeer vormen geen probleem (iMac OS10.11.6 : Apple Mail).

Het gelukt mij echter op geen enkele wijze ‘in’ webmail te komen. Kan daardoor dus ook mijn spamfilter niet lezen. Gaarne oplossing aanreiken.

N.B. Updaten - voor het geval dat gesuggereerd gaat worden - van mijn iMac is niet wenselijk, aangezien bepaalde programma’s dan niet meer (goed) werken.

Veelvuldig gepoogd te bellen, verbinding met een ‘mens’ is echter niet gelukt; verbinding werd - na ellenlang wachten - steeds verbroken !!! 😡

Reputatie 8
Badge +11

Ik kom toch nog terug op mijn vraag omdat ik niet al mijn mail terug kan halen via de afzenders. Dat is lastig want ik ben al mijn vakantieboekingen kwijt. Alle mappen zijn gesynchroniseerd op een paar na. Het lijkt me dus geen probleem met de instelling van Outlook. Bij abonneren op IMAP-mappen komen de betreffende mappen niet voor. Is het mogelijk de ingekomen mail van een specifieke dag terug te halen uit jullie telfort-backup-archief?

Waar had je deze mappen aangemaakt? Als dat in een mailprogramma met POP3 instellingen was, hebben ze alleen in dat mailprogramma gestaan en niet aan onze kant. Als het in de webmail of in een programma met IMAP instellingen was wel. Dat is een belangrijk verschil, als het met POP3 instellingen was kunnen wij er niets over zien of terugvinden. Zou je dat nog kunnen toelichten?

Internettoegang en e-mail verkeer vormen geen probleem (iMac OS10.11.6 : Apple Mail).

Het gelukt mij echter op geen enkele wijze ‘in’ webmail te komen. Kan daardoor dus ook mijn spamfilter niet lezen. Gaarne oplossing aanreiken.

N.B. Updaten - voor het geval dat gesuggereerd gaat worden - van mijn iMac is niet wenselijk, aangezien bepaalde programma’s dan niet meer (goed) werken.

Veelvuldig gepoogd te bellen, verbinding met een ‘mens’ is echter niet gelukt; verbinding werd - na ellenlang wachten - steeds verbroken !!! 😡

Hoi @Hildar, dat is een gek probleem. Wat gebeurt er precies als je probeert in te loggen in de webmail? Je zegt dat het niet lukt om in te loggen, maar wat er gebeurt is me niet duidelijk. 

Je zegt ook dat je daar de spamfilter wilt lezen, dat doet mij vermoeden dat je de mail zelf op een ander apparaat in een programma, klopt dat? Hoe heb je de instellingen daar staan, is dat met POP3 of met IMAP? Als je IMAP gebruikt kan je daar ook alle mappen inzien, inclusief de spammap. Als het niet mogelijk blijft om in de webmail te komen, zou je op die manier alsnog in de spammap moeten kunnen komen.

Wat betreft het bellen, als je daar letterlijk zegt dat je een medewerker wilt spreken zal je verbinding krijgen met een mens :slight_smile:

Heren,

Dank voor de vlotte reactie.

Bij inloggen (webmail) het volgende bericht:

Ik logde voorheen probleemloos in op Webmail, teneinde postbussen te legen en spambus te bekijken.

Mijn accountinfo:

Misschien leidt deze info tot een oplossing.

Dank en groet,

Hildar

Hallo @Hildar , gewoon nog een keer proberen in te loggen in de webmail, bij mij lukt het gewoon goed.

Dank, JanD.

Ik probeer het reeds een aantal dagen, meerdere keren per dag. Maar: neen… 

Reputatie 8
Badge +11

@Hildar, wat irritant dat je niet kan inloggen. Is dit in een bepaalde browser? Of lukt het in andere browser wel? Heb je dat al geprobeerd?

Hoi, sinds de vernieuwde webmail ontvang ik veel van mijn mail niet. Het zijn vooral de nieuwsbrieven waarop ik geabonneerd ben. Inmiddels heb ik ook al een brief ontvangen van een bedrijf die mij niet meer kan bereiken op deze mail.

Als ik rechtstreeks een mailtje stuur, komt die wél binnen.  Al uitgebreid met een Telfort-medewerker gesproken, maar we kunnen de oorzaak niet vinden, want al mijn instellingen staan goed.

Ik ben nu bang dat ik ook belangrijke mail niet meer ontvang.

Heeft iemand ook deze problemen gehad? En hoe zijn die opgelost?

Ik zie graag een reactie.

Groet, Daniëlle

Reputatie 8
Badge +11

De mails staan ook niet in de ongewenste map? Heb je dat bekeken? Zo ja, dan kun je ze markeren als niet spam en komen ze in de webmail. Want via welke weg bekijk je de mail? Webmail via de browser? Of heb je het in een mailclient ingesteld? Heb je wellicht nog ergens een POP3 account ingesteld die de mail van de server download? Dus zeg maar een apparaat die af en toe zelf de mail ophaalt?

Reageer