Sticky

[Vraag en antwoord] Prijs & zenderwijzigingen Telfort Thuis

Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1

In juli 2017 vinden er een aantal prijs en zenderwijzigingen plaats bij Telfort. In dit topic vind je meer informatie over de wijzigingen.

Algemene vragen

Wat is de reden voor deze wijziging(en)?
Telfort is de hele tijd bezig met het verbeteren van de dienstverlening. Zo zorgen we er voor dat we je de kwaliteit kunnen blijven leveren die je van ons gewend bent. Het verbeteren van de dienstverlening betekent ook dat we deze af en toe aanpassen.

Wanneer gaan de wijzigingen in?
De wijziging(en) binnen je abonnement gelden vanaf 1 juli 2017. De wijzigingen voor het zenderaanbod gelden vanaf 4 juli 2017.

Voor mij geldt een tariefwijziging, wanneer is deze te zien op mijn factuur?
De wijzigingen gaan per 1 juli 2017 in. Op de factuur van juni 2017 zullen de nieuwe abonnementskosten te zien zijn. Op de factuur van augustus 2017 zie je de nieuwe gebruikskosten gebaseerd op de nieuwe tarieven.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt, dan blijf je deze korting uiteraard houden.

Gaan de wijzigingen automatisch in?
Ja. Op 1 juli 2017 worden de tariefwijzigingen doorgevoerd. Wij zorgen er voor dat je abonnement op 1 juli 2017 automatisch wordt aangepast. Op 4 juli worden de zenderwijzigingen doorgevoerd. Wij zorgen er voor dat dit op 4 juli 2017 automatisch wordt aangepast op je tv. Je hoeft verder niets te doen.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
We hebben de wijzigingen vorige maand aangekondigd en inmiddels doorgevoerd, dus dit is niet meer mogelijk.

Wat betekent de wijziging voor de looptijd van mijn abonnement?
Aan de looptijd verandert niets.

Wat ga ik merken van de veranderingen?
Op de factuur van juni 2017 zullen de nieuwe abonnementskosten te zien zijn. De zenders en kanalen worden automatisch aangepast. Hier hoef je niets voor te doen. Op de factuur van augustus 2017 zie je de nieuwe gebruikskosten gebaseerd op de nieuwe tarieven.

Zenderwijzigingen

Per wanneer gaan de zenderwijzigingen in?
Het nieuwe zenderaanbod is vanaf 4 juli 2017 te zien.

Wat is de reden van deze zenderwijzigingen?
Op basis van kijk- en luistergegevens en klantonderzoeken wordt jaarlijks een afweging gemaakt welke zenders we missen of op welke manier we het zenderaanbod kunnen verbeteren. Hiermee proberen we zoveel mogelijk aan alle wensen van onze klanten tegemoet te komen en een zo compleet mogelijk zenderaanbod aan te bieden.

Moet ik zelf nog iets doen als per 4 juli 2017 de zenders en kanalen wijzigen?
De zenders in het zenderaanbod wijzigen automatisch. Hier hoef je niets voor te doen. Als je een lijst met favorieten hebt ingesteld, kun je de nieuwe zenders toevoegen aan jouw favorieten. Zenders die uit het aanbod gaan en in jouw favorieten stonden, verdwijnen automatisch uit de favorieten.

Welke zender- en kanaalwijzigingen vinden er plaats?
Er vinden verschillende zender- en kanaalwijzigingen plaats. We hebben voor de drie typen wijzigingen ieder een overzicht gemaakt:
- Klant vóór oktober 2016
- Klant na oktober 2016
- Klant met een zwarte afstandsbediening

Kan ik de nieuwe zenders ook op iTV online zien?
Nick Music en Nick Junior zijn te zien via iTV Online. De andere nieuwe zenders niet.

Zijn er ook wijzigingen voor regionale zenders of radio?
Ja, de regionale zenders in het basispakket zijn vanaf 4 juli 2017 alleen beschikbaar in de eigen en de omliggende provincies.

In welke extra zenderpakketten vinden er wijzigingen plaats?
Naast de wijzigingen in het basispakket, zijn er zenderwijzigingen in het Pluspakket, Kidspakket, Duits pakket, Turks pakket, Hindi pakket, Ziggo Sport Totaal pakket en het Erotiek pakket. Deze wijzigingen vind je als je onder het kopje 'Wijzigingen Interactieve TV' op de knop 'Alle zenderwijzigingen' klikt.

Waarom kan ik niet meer alle regionale omroepen ontvangen?
Wij hebben ervoor gekozen om per 4 juli 2017 alleen het wettelijke uitzendgebied voor de regionale omroepen te hanteren. De regionale omroepen zijn via andere media steeds beter en breder beschikbaar, met als gevolg dat ook KPN ziet dat het aantal kijkers van de regionale omroepen in de afgelopen jaren steeds sterker daalt.

Ik zie in het zenderoverzicht HD-zenders vanaf 1, maar vind de HD-zenders nog altijd terug vanaf kanaal 701 en verder. Hoe kan dit?
Alle klanten worden in 2017 gefaseerd omgezet, zonder een planning die we van te voren kunnen aangeven. De reden dat we niet kunnen voorspellen wanneer klanten worden omgezet, is omdat 'HD op 1' het KPN-netwerk belast. KPN moet continu in de gaten houden of de belasting niet te groot is en de planning daar eventueel op aanpassen.
Als je de HD-zenders nog altijd op kanaal 701 en verder terug vindt, betekent dit dat je nog niet bent omgezet. Om in HD te kunnen kijken, zal je nog even moeten afstemmen op de kanalen 701 en verder. Je ontvangt een bericht, zodra de HD-zenders zijn omgezet naar kanaal 1 en verder.

Wijzigingen Internet

Waarom verhoogt Telfort wel de prijzen, maar niet de snelheid van de pakketten?
Telfort is altijd bezig met het verbeteren van producten en diensten. Zoals een nog stabielere en snellere verbinding en het nog beter maken van Interactieve TV.

Wanneer wordt bij mij de snelheid van het netwerk verbeterd?
Telfort werkt de hele tijd aan haar netwerk. Zodra er verbeteringen voor jou beschikbaar komen, word je geïnformeerd.

Wat is het verschil tussen Internet Standaard en Internet Extra?
Bij Telfort heb je de keuze uit de abonnementen Internet Instap, Internet Standaard en Internet Extra. Bij Internet Instap ontvang je max. 20 Mb/s downloadsnelheid en 2 Mb/s uploadsnelheid. Bij Internet Standaard is de downloadsnelheid max. 40 Mb/s en de uploadsnelheid 4 Mb/s. Bij Internet Extra is de downloadsnelheid max. 80 Mb/s en de uploadsnelheid 8 Mb/s.

14 reacties

Harry F.
Graag zou ik willen weten waarom er nu minder regiozenders zijn. Ik heb geen behoefte aan Engelse, Franse of Turkse etc zenders, ik ben namelijk een Nederlander die behoefte heeft aan regio nieuws. Ik vind dit een slechte zaak dat dit gebeurt, ik neem aan dat dit weer teruggedraaid wordt, anders zullen er vele klanten verdwijnen, waaronder ik.
Cindy - Telfort
Reputatie 1
Badge
Hoi Harry, het antwoord dat Stephen hierboven geeft, daar verwijs ik je naar. Het heeft te maken met het feit dat er minder mensen naar kijken en je tegenwoordig ook op andere manieren kunt kijken. Zoals via internet bijvoorbeeld.We passen zenderpakketten aan vraag van klanten, zo ook met buitenlandse zenders. Gelukkig blijven er genoeg Nederlandse zenders over volgens mij om naar te kijken :). Ik snap dat we met de wijzigingen niet iedereen blij maken, maar ik hoop dat dit wel de uitleg geeft die je zoekt.
mhroovers
Reputatie 1
Ik merkte dat bij de zenderwijziging opeens de zender Stingray Brava verdwenen was. Het was de enige klassieke zender die prachtige concerten, opera's, balletvoorstellingen en solo optredens gaf en ik had die de hele dag aanstaan. Leerde er ook heel veel van. En uitgerekend deze zender verdween. Ik heb daarover contact gehad, kreeg advies alle instellingen te vernieuwen, geen resultaat. Kreeg toen het advies dat na een week nog eens te doen, nog steeds geen resultaat. Eigenlijk ben ik woedend en denk erover maar naar een andere provider te gaan, die me niet berooft van een stuk waardevolle cultuur
Wieger - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hallo mhroovers, het is nooit leuk als een van je favoriete zenders uit het aanbod gaat. Stephen geeft hierover al een verklaring. Als alternatief kan je kijken naar NPO Cultura(88 als je een witte afstandsbediening hebt, 381 als je een zwarte afstandsbediening hebt) of je kan doorschakelen naar de radio. NPO radio 4, Classic FM, Concertzender of VRT Klara zijn hiervan enkele voorbeeld radiozenders. Wat misschien ook interessant voor je is dat NPO deze zomer klassiek viert. Hier vind je wat meer informatie over hoe NPO klassiek viert.
mhroovers
Reputatie 1
Dat is toch allemaal geen vergelijk met Brava, Op welke radiozender kan ik balletten ZIEN, opera's en grote concerten??? Audio is héél wat anders dan het visuele van Brava. Ook het aanbod van NPO Cultura is niet te vergelijken.
kdrkdr
Reputatie 1
mhroovers schreef:

Dat is toch allemaal geen vergelijk met Brava, Op welke radiozender kan ik balletten ZIEN, opera's en grote concerten??? Audio is héél wat anders dan het visuele van Brava. Ook het aanbod van NPO Cultura is niet te vergelijken.

Precies de reden dat ik geen televisie abonnement meer heb. Kleine doelgroepen worden niet interessant gevonden. Heel veel zenders van hetzelfde maar cultureel kom je wel wat te kort. Verwijzen naar Classic FM is echt een gotspe, dan heb je echt geen idee over de diversiteit van je voormalige pakket. (kan je natuurlijk de helpdeskmedewerker niet op aanspreken, dat is zijn vak niet). Gelukkig kan je steeds meer online kijken ook brava dacht ik.
Neerland
Over de religie die statistiek heet en de daaruit voortvloeiende desastreuze gevolgen voor de waarde van een zenderpakket, wil ik het nu even niet hebben. Maar wel over de spreadsheet die ze bij Telfort gebruiken voor het berekenen van prijzen. Ten eerste weet kennelijk ook Stephen niet hoe het werkt, want in zijn "uitleg" staat geen enkel concreet cijfer over welke dienstverlening met wat wordt verhoogd.Alleen bij het volgen van een link blijkt dat bellen weer een cent per minuut duurder is en dat een extra TV toestel aansluiting nu €1 meer kost. Ik gebruik geen vaste telefoon en heb geen extra TV toestel en in mijn mail is nergens een aankondiging terug te vinden van een prijsverhoging voor een dienst die ik afneem bij Telfort. Dus ik ben met gerust hart gaan slapen met het idee dat de prijs van mijn abonnement hetzelfde zou blijven. Gaat de prijs van mijn abonnement met € 2 per maand omhoog. Waar kan ik vinden of dat correct is? .
En wat nou zo leuk is, als ik mijn pakket wil wijzigen omdat Telfort toch de snelheid niet haalt waar ik voor betaal, dan komt er uit dat ik voor (nog) minder dienstverlening, € 7,50 meer moet gaan betalen (€ 5 euro dienstverlening die niet geleverd wordt en € 2,50 abonnementsprijs verhoging).
Maar ik zie aan de antwoorden van Cindy c.s. dat, net als bij die andere KPN dochter (Simyo), de Telfort forumleden opgeleid zijn om nooit een antwoord te geven waarin het bedrijf "sorry" zegt of, het idee al, een foutje terugdraait. Het moet altijd zo gedraaid worden dat het aan de klant ligt, nietwaar Wieger? Waarom zou Brava geschrapt moeten worden? Als er niet genoeg mensen zijn die kijken, kan dat liggen aan het feit dat Brava weggestopt zat op een plek die moeilijk bereikbaar was? Zou de kijker van Brava niet precies de trouwe betaler zijn waar Telfort op zit te wachten, in plaats van die prijshopper die steeds van provider wisselt zo lang het maar goedkoop is? Vertrouw toch nooit de statistiek die je niet zelf vervalst hebt!
Maar goed, de strekking is dus, dat net als voor welke marktwerking ook, we in weerwil van de beloofde transparantie, ons hebben te voegen naar ambtelijke prijsverhoging. Net als vroeger bij de PTT.
Wieger - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
@mhroovers, het zijn inderdaad alternatieven. Geen volwaardige vervangers voor Brava. Via dit advies probeerde ik de pijn enigszins te verzachten.

@Neerland, wat vervelend voor je dat niet de snelheid uit je abonnement haalt. In dat licht bekeken kan ik me voorstellen dat je niet blij wordt van de prijsverhogingen. Graag wil ik daar samen met je naar kijken, kan je mij hiervoor een bericht met daarin je postcode, huisnummer, 06-nummer en de momenten waarop je het beste te bereiken bent? Ik wil dan graag samen met je uitzoeken waarom je niet de volledige snelheid uit je verbinding haalt.

Voor de tariefwijzigingen kan je hier terecht, al maak ik op uit je reactie dat je deze pagina al gevonden had. Ik wacht je bericht af en help je dan graag verder.
Neerland
Beste Wieger,de snelheid is niet zo belangrijk. Soms gaan boze e-mailtjes zelfs wel eens wat tè snel weg. Ook met de wél gehaalde snelheid van 75Mb, zelfs al ligt die onder de beloofde snelheid van 100Mb.
Het gaat mij hoofdzakelijk om de niet-onderbouwing of non-verheldering. Waarom moet de prijs omhoog en waarom met deze bedragen? Waarom wordt daar zo geheimzinnig over gedaan dat maar een gedeelte van de prijsverhoging kenbaar gemaakt en verduidelijkt wordt?
En wat doen jullie nou met het conflict dat "de baas zegt" dat Brava weg moet, en dat jullie moeten schipperen om twee boze Brava kijkers te troosten, terwijl er geen enkele reactie komt in de trant van "Goh, wat ben ik blij dat jullie Brava uit het pakket hebben gehaald! Al die cultuur...."
Waarom moeten ze bij KPN en dochters die NLP trucs toepassen van de "Nebenkriegschauplatz" en nooit eens concreet op de vraag zelf ingaan, maar direct afleiden met een itempje dat niet op de klacht betrekking heeft?
Nogmaals, heel concreet, waarom moet mijn abonnement met € 2,00 omhoog? Waarom krijg ik daar geen mededeling van, maar moet ik in de krochten van een site vinden dat Telfort ambtelijk heeft vastgesteld dat het zo moet zijn en dat men zag dat het goed was? Dat is geen marktwerking, geen transparantie, geen liberalisatie, Dat is ouderwets monopolistisch regentengedrag.
Gebruik nou toch die positie eens om de wereld te verbeteren en met een klantvriendelijker alternatief voor de Ziggo's van deze wereld te komen. Je nou eens niet te verlagen tot dat inhalige niveau. Ga daar niet in mee door het antwoord te geven dat "de baas" welgevallig is, maar een antwoord te geven waar de klant wat aan heeft. Zoals "Waar komt die 2 euro vandaan en waarom?" En waarom wordt me dat zo zó laat meegedeeld dat Stephen de euvele moed kan hebben om te zeggen "We hebben de wijzigingen vorige maand aangekondigd en inmiddels doorgevoerd, dus dit is niet meer mogelijk", terwijl ik dus al dagen aan het zoeken ben wanneer die verhoging is aangekondigd VOOR MIJN ABONNEMENT.Ik zou daar zelfs wel drie euro voor over hebben om eens een klantgerichte opstelling te krijgen ;- ))
Wieger - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Neerland, Ik begrijp je onvrede en vraag om een concrete uitleg waarom de prijs hoger is geworden. Die vraag zal ik zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

We verbeteren de snelheid van internet als volgt. Voor klanten met een 'Standaard' abonnement die gebruik maken van DSL, verhogen we in 2017 de snelheid van het internet naar 50Mb. Voor klanten met een 'Extra' abonnement met DSL, verhogen we in 2017 de snelheid van het internet naar 100Mb. Deze verbetering is helaas niet op iedere klant van toepassing en wordt altijd beperkt door de maximaal haalbare snelheid, maar het is wel een verbetering waar KPN geld in steekt.

Ook op iTV blijven we werken aan verbeteringen. Kortgeleden is 'Begin Gemist' als functionaliteit toegevoegd. Als ander voorbeeld: Telfort en KPN zijn sinds een aantal maanden 'HD op 1' aan het testen. We verwachten dat het in de zomerperiode stukje bij beetje geïmplementeerd wordt voor alle klanten.

Met behulp van de prijsverhoging investeren we daarnaast in netwerkverbeteringen die in de komende jaren voor steeds meer klanten merkbaar worden. Dat is belangrijk, als je ziet hoe intensief de internetverbinding gebruikt wordt. Het is steeds meer de norm om gebruik te maken van meerdere apparaten thuis en meerdere streamingdiensten (denk aan Youtube, Netflix, Spotify, enzovoorts) naast elkaar te gebruiken. Tegelijkertijd wordt de beeldkwaliteit van deze diensten hoger. Voorheen was HD de standaard, in de toekomst verwacht ik dat 4K de standaard zal worden. Deze diensten brengen een grotere belasting mee op het netwerk dan het versturen van een e-mail of het openen van een webpagina.

Voor de zenderwijzigingen verwijs ik je naar de uitleg van Stephen. Het kan zijn dat je het niet eens bent met deze onderbouwing, maar een ander antwoord kan ik je daarop niet geven.
Neerland
Beste Wieger, dit antwoord schiet al op ten opzichte van het vagere "Waarom verhoogt Telfort wel de prijzen, maar niet de snelheid van de pakketten?
Telfort is altijd bezig met het verbeteren van producten en diensten. Zoals een nog stabielere en snellere verbinding en het nog beter maken van Interactieve TV."
Maar waarom, als ik terug wil naar "standaard" ga ik concreet € 2,50 meer en in wezen € 7,50 meer betalen voor mijn pakket? Wordt voor een oude klant met een gewijzigd pakket meer verbeterd dan voor een klant die niet beweegt?
Wieger - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Neerland, als je terug gaat naar het standaard pakket dan ga je niet meer betalen. Het Alles-in-1 pakket zonder de extra snelheid kost nu €42,50, waar het Alles-in-1 Extra pakket €45,- kost. Het is mij niet duidelijk waar de €7,50 vandaan komt. Kan je dit verder aan mij toelichten?
Neerland
Hoi Wieger, ik heb nu een Alles-in-1 Extra pakket inclusief opnemen. Daar moet ik sinds kort dus € 50 per maand voor betalen (€43 + €5 + €2 verhoging). Ga ik nu terug naar een standaard pakket, dan telt de rechterkolom ineens anders. Die geeft dan aan dat ik €52,50 per maand moet gaan betalen. Dat is dus €2,50 extra betalen voor €5 minder dienstverlening, ergo een achteruitgang van € 7,50.
Wieger - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Neerland, bedankt voor je verdere toelichting. Wanneer ik het aan mijn kant controleer, dan kom ik toch op een lagere prijs uit. Voor mij dus reden om uit te gaan zoeken waarom jij iets anders ziet. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd. Wil je daar op reageren?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)