Sticky

Verhuis je mee naar het KPN Forum?

• 3 september 2020
  • 58 reacties
  • 3740 keer bekeken
Verhuis je mee naar het KPN Forum?
Reputatie 8
Badge +11

Per 2 november 2020 is het niet meer mogelijk nieuwe topic en reacties aan te maken op het Telfort forum.

Je kunt de vragen, antwoorden en discussies uit het verleden hier nog lezen. Wanneer je een nieuwe vraag hebt, ben je van harte welkom op het KPN Forum.

In de loop van deze week kennen we de Telfort badges toe op het KPN Forum, bij iedereen die Alexandra een privébericht heeft gestuurd.

Net als de twee merken zelf, gaan ook het Telfort forum en KPN forum samen. Of je hier nou een Starter bent of een Gangmaker, we laten je graag je sporen op het blauwgekleurde forum meenemen naar het groengekleurde forum. In dit topic vertel ik je wat je hiervoor doet en wat je kunt verwachten.

Update 29-09-2020: De beoogde datum waarop het Telfort Forum uit gaat is 1 januari. Mocht dat veranderen, dan updaten we het in dit topic. 

Wat hebben we nodig voor deze klus?

1. Maak een profiel aan op het KPN forum.

2. Stuur vóór 1 oktober 2020 op het Telfort Forum een privébericht naar Alexandra - Telfort met de tekst: "Ik wil graag mijn forumdata meenemen naar het KPN forum. Mijn gebruikersnaam op het Telfort forum is ‘[gebruikersnaam]’, en mijn gebruikersnaam op het KPN forum is '[gebruikersnaam]'. "

Let op: Stuur een berichtje met exact deze tekst en gegevens. Dit om ervoor te zorgen dat wij jouw verzoek goed kunnen verwerken.

Wat gebeurt er hierna?

Zodra de Telfort Thuisabonnementen onder de KPN-vlag verder gaan, krijg je op het KPN forum een unieke Telfort Forum badge. Zo zien andere bezoekers daar dat je al eerder actief was op het Telfort Forum en mee verhuist bent naar het KPN Forum.

Wat gebeurt er met het Telfort forum, alle profielen en berichten?

Het Telfort forum zal in 2020, na de overgang naar KPN, nog tijdelijk beschikbaar zijn om te lezen. Zodra we Telfort.nl doorverwijzen naar KPN.com, doen we hetzelfde van forum naar forum. Dit moment staat nog niet vast. We raden je aan om de topics en berichten van waarde alvast lokaal op te slaan.

58 reacties

Wat gebeurd er als je niet actief wil zijn op het KPN Forum?
Ik zal het KPN Forum misschien lezen maar er nooit gaan schrijven.
Daarbij wil ik dan ook niet dat mijn accountprofiel en post op het KPN Forum belanden.
Maar als ik het einde lees hoef ik dan niets te doen en kan het zo laten?
Dat mijn accountprofiel en post dus niet zichtbaar zullen zijn op het KPN Forum?

Reputatie 8
Badge +18

Je vraagt naar de bekende weg

Het is toch heel makkelijk, je logt in met je Mijn KPN ID op het KPN forum en de eerste keer geef je dan jouw Forum naam aan dat is iets anders dan de gebruikersnaam!! 

Of @Alexandra - Telfort  bedoel dat je zelf de Telfort Forum namen stuk voor stuk aan een KPN ID gaat koppelen? Want ik begrijp blijkbaar niet goed wat je met die forum data bedoelt, alle gegevens uit het profiel? Je gaat dan zelf of met collega's alle profiel gegevens en instellingen koppelen aan een nieuw KPN forum account?

Dat mijn accountprofiel en post dus niet zichtbaar zullen zijn op het KPN Forum?

@mandy als jij niks doet verdwijnt alles wat met dit forum te maken heeft, althans zo begrijp ik dat.

Jammer die onnodige opmerking van Jimny.

Bij deze veel succes daar, ik ga niet mee. Al heb ik dan nog wel een KPN ID en forum account ik ben daar bewust al even niet meer actief.

Reputatie 8
Badge +18

@Galdor68 zal je  missen en dan vooral je kennis dat mag hier ook wel eens gezegd worden en je hoeft Mandy niet in bescherming te nemen die ziet namelijk achter iedere deur iets wat niet bestaat

Reputatie 8
Badge +11

@Galdor68 Nee, we gaan geen gegevens koppelen. Als je je Telfort forumnaam en KPN forumnaam naar mij door stuurt, zorgen we ervoor dat je op het KPN Forum een speciale badge krijgt. Zo is zichtbaar voor andere bezoekers op het KPN Forum dat je mee gekomen bent vanaf het Telfort Forum en dat je daar dus al eerder actief bent geweest. 

Iedereen is er natuurlijk vrij in om te kiezen wat hij of zij doet. We zouden het leuk vinden als je mee gaat :slight_smile:

@Galdor68 zal je  missen en dan vooral je kennis dat mag hier ook wel eens gezegd worden en je hoeft Mandy niet in bescherming te nemen die ziet namelijk achter iedere deur iets wat niet bestaat

@jimny

Dat is niet in bescherming nemen ik had jouw verstandiger geacht. Je had ook kunnen kiezen om er niet op te reageren, net zo goed dat ik nu bewust hierop reageer.

Of geef een correct antwoord, dat er niks mee gaat naar het KPN forum. Ik heb zelfs problemen met de gegeven like's ook van een Telfort moderator 🤔

Ik weet denk ik een klein beetje hoe @mandy in elkaar zit. Daar probeer ik rekening mee te houden. Die indruk krijg ik met alle respect niet van andere forum gebruikers in mijn wereld heet dat denigrerend gedrag, mogelijk niet bewust zo bedoeld, zo komt dit wel over.

@Alexandra - Telfort de hier genoemde "Ik wil graag mijn forumdata meenemen"  is dus een Badge net als we nu hier de Forum Fietser hebben die plots verscheen.

Bij forum data denk ik dus specifiek aan alle profiel instellingen.

Reputatie 8
Badge +18

Het zegt genoeg dat een moderator en de voormalige manager mijn opmerking liken daar zal de persoon in kwestie het zelf naar gemaakt hebben in de loop der jaren.

Reputatie 3

Het Telfort forum zal in 2020, na de overgang naar KPN, nog tijdelijk beschikbaar zijn om te lezen. Zodra we Telfort.nl doorverwijzen naar KPN.com, doen we hetzelfde van forum naar forum. Dit moment staat nog niet vast. We raden je aan om de topics en berichten van waarde alvast lokaal op te slaan.

Is het niet mogelijk om alle posts van het Telfort forum over te zetten naar het KPN forum? Als dit niet mogelijk is, is het dan mss een optie om dit forum te laten bestaan als een read only forum? Anders gaat er een hoop nuttige info verloren.

Is het niet mogelijk om alle posts van het Telfort forum over te zetten naar het KPN forum? Als dit niet mogelijk is, is het dan mss een optie om dit forum te laten bestaan als een read only forum? Anders gaat er een hoop nuttige info verloren.

Deels mee eens deels zal dan veel info verouderd zijn. 

Reputatie 8
Badge +11

@Galdor68 Klopt, het gaat er puur om dat wij ervoor kunnen zorgen dat straks op het KPN forum zichtbaar is dat je ook actief was op het Telfort Forum, en dat je mee ‘verhuisd’ bent:slight_smile:

@arie61 De posts van hier kunnen niet meegenomen worden naar het KPN Forum. Daarom blijft het Telfort Forum straks, als alles over is naar KPN, eerst nog wel read-only. Zo gauw we meer weten over de data waarop dit gebeurt, laten we het hier in het topic weten. Als je belangrijke topics of berichten hebt hier op het forum, sla ze alvast op, veilig is veilig :slight_smile:

Op dit moment heb ik weinig te zoeken op de KPN community, net als hier trouwens na meer dan een jaar geleden te zijn vertrokken bij Telfort.

Zit wel te dubben, moet ik over naar KPN, betere apparatuur, of moet ik TM de kans geven om het nieuwe TV platform naar mij uit te rollen en dan de beslissing maken, enige is dat KPN 5 euro duurder word dan TM nu is voor ongeveer hetzelfde, alleen geen extra zender pakket daar ga ik er waarschijnlijk 1 van missen, word het nog 7 euro duurder per maand als ik die wil.

@Doornekamp33 tja ga je dan met alles naar KPN? Mobiel heeft KPN toch de betere dekking. Voda zet 3g uit dat schiet ook niet echt op. De prijs zou ik niet naar kijken, de €6,99 van het pluspakket kan je €5,00 wegstrepen als er minstens 1 mobiel mee gaat dan zou het maar twee euro meer zijn. Voor de prijs van dat pluspakket heb je evenveel of meer kanalen dan nu met één extra pakket van TM verhoudingsgewijs is het KPN pakket dan voordeliger.

Dat betere apparatuur is discutabel de vip 5202 en het nieuwe menu zal best wennen zijn en nog de nodige kinderziektes.

Keuzes, keuzes......

Mijn mobiel is onder gebracht bij Simyo, is meer dan 5 euro goedkoper dan KPN voor hetzelfde, vrouw zit nog bij TM maar haar Simyo simkaart ligt al klaar, je krijgt bij Simyo voor 5 euro 7.50 bel tegoed, doe je de vriendendeal krijg je er 5 euro extra bij en de vriend krijgt ook 5 euro korting, onder de streep is het dus 12.50 bel tegoed voor niks, mooie is van Simyo, je kan Prepaid omzetten naar abonnement, dit is gratis, neem je gelijk een abbo betaal je aansluitkosten, en je bel tegoed word in mindering gebracht op je factuur, dus gaat ze over naar Simyo hebben we de eerste 12.50 + aansluitkosten al verdient.:grin:

En als je KPN klant bent krijg je dubbele belminuten en dubbel data bij Simyo, betere aanbieding dan KPN zelf en zeker als TM.

Vrouw zit nog bij TM omdat we dan extra korting krijgen op het thuis pakket en 7.50 tegoed voor extra TV pakketten en korting op het mobiel abonnement.

Wat betreft TM, het nieuwe TV gedoe is ook niet vlekkeloos, veel die slechter beeld ervaren of zelf SD ipv HD beeldkwaliteit krijgen, vastlopende STB’s volledige uitval, maar het minste wat ik kan voorzien, blijft de Fritzbox werken bij TM, die is nu ingesteld op LAN 1 & 2 Internet, LAN 3 & 4 TV, bij het nieuwe platform word het over het internet gegooid en moet er dus een aanpassing in de Fritz komen op “elke poort elke service”(Apas) en moet ik misschien met andere switchen gaan werken.

@Doornekamp33 je brengt me op een idee👍🏼👍🏼 Simyo prepaid sim erbij douwen.

Reputatie 3

Je vraagt naar de bekende weg

https://www.geenstijl.nl/

Help eens @geloofjehetzelf , Wat heeft dat te maken met de bekende weg.

Buiten dat ik de strip niet zo heel leuk vind, hou namelijk van Uncle Ben’s zie ik de humor ook niet helemaal in dit soort onzin, alleen dezelfde rare capriolen als de andere kant maakt om een punt te maken in de strijd tegen rasisme.

Reputatie 3

Ik vond de geciteerde reaktie meer thuis horen op “geen stijl….”

Dat is alles. 

(waar ik overigens net als jij niks te zoeken heb)

Aaaah op die manier, kan ik me iets in vinden, maar ook niet helemaal, soms kan iets wat onzinnig lijkt heel zinnig zijn.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen allen! Iedereen is natuurlijk vrij om voor zichzelf te bepalen of ze met ons meegaan naar het KPN forum. Het overstappen naar KPN als provider is ook mogelijk natuurlijk, maar laten we dat niet in dit topic bespreken. Dan houden we het hier overzichtelijk en simpel :slight_smile:

Reputatie 3

Tja…   “Simpel”   

Is dat niet ook een provider?    Ook maar eens uitzoeken dan :-)

Badge +2

Wat gebeurd er als je niet actief wil zijn op het KPN Forum?
Ik zal het KPN Forum misschien lezen maar er nooit gaan schrijven.
Daarbij wil ik dan ook niet dat mijn accountprofiel en post op het KPN Forum belanden.

Ik ben me ervan bewust dat het eigenlijk te kort dag is om een eigen forum voor telfort gebruikers als alternatief op te zetten. Het ongenoegen druipt er van af bij de schrijvers die echt niet de gedwongen overstap naar de kpn maken. We worden als het ware met de kl*ten voor het blok gezet en hebben geen eigen keus. Ik kan je nu al wel verklappen als er hier glasvezel komt en ik MOET naar de kpn ik super glasvezel snel ben vertrokken.

En dan stap ik vrijwillig over naar KPN, moet niet gekker worden.😱😜

Reputatie 8
Badge +18

Zo jammer dat er toch weer iemand is die desondanks het verzoek van @Alexandra - Telfort hierboven weer ongepast heeft gereageerd.

Badge +2

Zo jammer dat er toch weer iemand is die desondanks het verzoek van @Alexandra - Telfort hierboven weer ongepast heeft gereageerd.

Kan best zijn. Bepaalde mensen willen alleen maar dat horen wat ze willen horen.

Reputatie 4
Badge

@Alexandra - Telfort 

Hallo kanjer, even een vraag, heb je mij pb nog gehad een aantal dagen geleden over dit topic, of heb ik weer wat verkeerd gedaan met mijn super goede zicht :nerd:

Groetjes van mij

Reageer