beantwoord

Telfort Wijzigingen per 1 juli 2017

co7
Reputatie 1
  • co7
  • Schrijft lekker mee
  • 23 reacties
https://www.telfort.nl/algemeen/wijzigingen-2017.htm

Het is nog niet officieel aangekondigd, maar i thought you should know.

Een paar highlights:

- Extra TV ontvanger van € 4,- naar € 5,-
- Geen nieuwe HD zenders
- E! Entertainment wordt uit het zender aanbod gehaald (pluspakket)
- Beltarieven omhoog naar € 0,12

Lees verder in de link hierboven!
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 2 mei 2017, 09:45

Een overzicht van de officiële wijzigingen staat inmiddels online. Daarom heb ik '(spoiler)' even uit de titel gehaald ;)

De wijzigingen verschillen per klant. Je krijgt als klant dan ook persoonlijk bericht over de wijzigingen die voor jou van toepassing zijn. Wil je het overzicht alvast online bekijken, gebruik dan de link die voor jou van toepassing is:

- Klant vóór oktober 2016
- Klant na oktober 2016
- Klant met een zwarte afstandsbediening

Bekijk reactie

92 reacties

JanBar
Reputatie 1
Ik kan na 1 juli dus niet alle regionale zenders meer bekijken. Telfort, waarom is dat ?
Als dit doorgaat dan stap ik over naar een provider met wel alle regionale zenders in het basispakket.
co7
Reputatie 1
Inmiddels is de link (voorlopig) niet meer te benaderen.

Wil je het toch alvast weten check de link voor meer info: https://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/telfort-verhoogt-beltarieven-en-kosten-extra-ontvanger
Jurgen - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Hi co7,

Er stond inderdaad een informatiepagina online, maar die was nog niet definitief.

We kijken voortdurend naar ons aanbod en passen dat aan als het nodig is. Als we ons aanbod wijzigen, zullen we je daar natuurlijk op tijd over op de hoogte brengen!
JanBar
Reputatie 1
Mooi Jurgen.

Dan kan Telfort nog terugkomen van het voornemen om niet alle regionale zenders aan te bieden.
Ik wacht nog af.
themart
Reputatie 2
Badge
KPN heeft zojuist een persbericht uit laten gaan voor haar aanbod, wat in lijn lijkt te liggen met wat eerder op de Telfort pagina stond:

KPN verhoogt prijzen en internetsnelheden vaste abonnementen http://nu.nl/internet/4660050/kpn-verhoogt-prijzen-en-internetsnelheden-vaste-abonnementen.html (via @NUnl)
JanBar
Reputatie 1
Dat is dus einde Telfort voor mij.
Ik woon in Zuid Holland en kijk vaak naar L1 (Limburg).
Dat kan dus niet meer.
Waarschijnlijk stap ik over naar Ziggo.
Daar zijn wel alle regionale zenders te bekijken. En ook de lokale zenders van omliggende plaatsen.
mandy
Badge
Dit wil nog niet zeggen dat het voor Telfort ook geldt.
Ik kan nog helemaal niets terugvinden over wijzigingen bij Telfort.
co7
Reputatie 1
Inmiddels is de link weer te benaderen en zijn de wijzigingen nu officieel !!!!!!!
Yamy_Daffy
Slechte zaak.

Prijs verhoging en basis pakket word minder.
En niets er voor terug.
mandy
Badge
Oké, dus het is nu weer online.
Ik was dus te vroeg met mijn eerder bericht.
Gelden deze nieuwe tarieven ook voor bestaande klanten?
Als dit zo is vind ik dit niet netjes, zo'n eenzijdige prijsverhoging.
Wat is E! Entertainment?
Wel heb ik gezien dat er veel zenderwijzigingen zijn.
Worden deze automatisch zo geïnstalleerd of moet dit straks handmatig?
Yamy_Daffy
Ik ben blij dat ik de overstap ga maken naar NLE, alles in 1 voor maar 29 euro per maand.

Zelfde basis als KPN en Telfort alleen dan veel voordeliger. https://www.nle.nl
Xperiabox 10 en WiFi versterker standaard in het pakket.

1 voordeel met die prijs verhoging is dat je nu dus het contract met Telfort kosteloos kan opzeggen.
nHogebrugster
Reputatie 1
JanBar schreef:

Dat is dus einde Telfort voor mij.
Ik woon in Zuid Holland en kijk vaak naar L1 (Limburg).
Dat kan dus niet meer.
Waarschijnlijk stap ik over naar Ziggo.
Daar zijn wel alle regionale zenders te bekijken. En ook de lokale zenders van omliggende plaatsen.

In het verleden haalde ook UPC deze truc uit. Alles zien behalve twee provincies, daar was UPC niet werkzaam. Bij de aanleg van glasvezel en de levering van programma's van alle provincies wist UPC hoe ze zo snel mogelijk ook de ontbrekende provincies moeste toevoegen.
En KPN c.s. gaat op de zelfde wijze werken. Wat is hun voordeel en wat is het nadeel voor de abonnees? Mijn situatie: ik woon in de provincie Gelderland:
Ik hou Flevoland, Gelderland, Brabant, Li TV, Utrecht, TV west en Rijnmond.
Ik verlies: Groningen, Friesland, Drenthe en Zeeland. Zeeland vind ik niet zo belangrijk, maar de drie noordelijke provincies wel. Ik den k dat er nog wel meer mensen in Gelderland zijn die georiënteerd zijn op de noordelijke provincies en minder op de westelijke -en zuidelijke provincies. Ik baal als een stekker. Wat mij nog wel opviel was dat je de nieuwe zenderlijst kunt downloaden, maar alleen voor de witte afstandbediening.
Betekent dat deze wijzigingen niet gelden voor de oude propositie?
co7
Reputatie 1
mandy schreef:

Oké, dus het is nu weer online.
Ik was dus te vroeg met mijn eerder bericht.
Gelden deze nieuwe tarieven ook voor bestaande klanten?
Als dit zo is vind ik dit niet netjes, zo'n eenzijdige prijsverhoging.
Wat is E! Entertainment?
Wel heb ik gezien dat er veel zenderwijzigingen zijn.
Worden deze automatisch zo geïnstalleerd of moet dit straks handmatig?

Tarieven zijn van toepassing op zowel de nieuwe als bestaande klanten.

Per 4 juli gaan de nieuwe wijzigingen in.

E! entertainment is te vinden in het pluspakket en wordt per 4 juli uit het zenderaanbod verwijderd.

Dit gebeurt allemaal automatisch.
ronny forgeron
Reputatie 1
Badge +1
Net als vorig jaar gaat dus de prijs voor Insternet Instap omhoog, maar blijft de snelheid 7mb omdat we in een buitengebied zitten. Slechte zaak.
jacobus
Reputatie 1
Badge +1
Wat is eigenlijk de ervaring met NLE en is het een blijvertje. Ook zij kunnen zo de prijzen verhogen
themart
Reputatie 2
Badge
jacobus schreef:

Wat is eigenlijk de ervaring met NLE en is het een blijvertje. Ook zij kunnen zo de prijzen verhogen

Zelfde aanbod als Telfort minus een mailadres van de provider en geen gratis Digitenne. Mijn zus haar adres geeft 100Mbps voor die 29 Eu, waar Telfort 20Mbps geeft voor bijna 40.

NLE heeft zelfs in persbericht aangegeven binnen te halen op prijs en binnen te houden op kwaliteit. Dus prijsverhoging komt er zeker, maar zal ongetwijfeld onder Telfort blijven hangen. Ik schat zo in naar 34,95 in komend jaar of komende jaren.
Jurgen - Telfort
Reputatie 3
Badge +1
Een overzicht van de officiële wijzigingen staat inmiddels online. Daarom heb ik '(spoiler)' even uit de titel gehaald ;)

De wijzigingen verschillen per klant. Je krijgt als klant dan ook persoonlijk bericht over de wijzigingen die voor jou van toepassing zijn. Wil je het overzicht alvast online bekijken, gebruik dan de link die voor jou van toepassing is:

- Klant na oktober 2016
Schimmel
Ik ben heel blij met mijn zwarte afstandsbediening. Daarmee kunnen we wel naar alle regionale zenders blijven kijken volgens het overzicht.
Zoals zo veel mensen heb je vaak familie en/of bekenden in een ander deel van het land en dan horen deze zenders er gewoon bij. Ze weghalen is echt een grote verschraling van het aanbod.
JanBar
Reputatie 1
Ik heb contact gehad met de klantenservice.
Het is niet meer mogelijk om alle regionale zenders te ontvangen. Ook niet met een extra pakket.
NLE levert voor TV het KPN pakket. Dus ook bij NLE zijn niet meer alle regionale zenders te zien.

Jammer, ik was heel tevreden met Telfort, maar het weghalen van de regionale zenders heeft mij doen besluiten om over te stappen naar Ziggo.
Code
Badge
Erg jammer dit.

Ik ben naar Telfort overgestapt omdat ik Ziggo te duur vond worden voor het aanbod, en nam de iets langzamere snelheid daarbij voor goed.
Nu ga ik dus bijna net zoveel betalen als toen, en ik krijg er alleen maar nog minder voor terug.
Grote kans dat ik maar weer terug switch.

Niet netjes tegenover je klanten.
mot
Gaat ook met telfort de goede liberale kant op . Minder service tegen een hoger tarief! Kan als oud Amsterdammer dus niet meer naar de regionale omroep kijken vanuit Brabant🤔😢
nHogebrugster
Reputatie 1
Jurgen - Telfort schreef:

- Klant na oktober 2016

Ik heb de lijst voor de zwarte afstandsbediening bekeken. Bij kanaal 905 staat NH, ik hoop dat dit een fout is en dat er moet staan RTVNoord. Want bij kanaal 901 staat ook al NH.
Enigma
Reputatie 1
Sinds de overstap naar Telfort zien wij helemaal niks maar, al 3 weken geen telefoon tv of internet nu al herl veel spijt, hebben een noodpakketje waarvan het tegoed bijna op is, dus mij hoor je over deze kleinigheid niet zeuren, maar wel incasseren , een grote oplichtersbende, na 20 jaar upc/ziggo toch maar weer terug en noooiiiiit meer overstappen
themart
Reputatie 2
Badge
Enigma schreef:

Sinds de overstap naar Telfort zien wij helemaal niks maar, al 3 weken geen telefoon tv of internet nu al herl veel spijt, hebben een noodpakketje waarvan het tegoed bijna op is, dus mij hoor je over deze kleinigheid niet zeuren, maar wel incasseren , een grote oplichtersbende, na 20 jaar upc/ziggo toch maar weer terug en noooiiiiit meer overstappen

Het kapen van dit topic over wijzigingen van de voorwaarden lijkt me daar niet de plek voor. Een eigen topic aanmaken hierover en laten zoeken naar een oplossing door het Webcare team lijkt me verstandiger.

De een heeft wat problemen bij Telfort, de ander bij Ziggo, UPC of NLE. Het komt overal voor. Ik hoop dat ze je weer snel online helpen.
TKamstra
Wat is het verschil tussen "internet Instap" en "internet Standaard" in snelheden? Is "instap" via ADSL en "standaard" via glasvezel? Graag een reactie. Mvrgroet

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)