Sticky Nieuws

Telfort Thuis wordt KPN Thuis

• 28 augustus 2020
  • 165 reacties
  • 7076 keer bekeken
Telfort Thuis wordt KPN Thuis
Reputatie 8
Badge +11

De eerste aankondiging is inmiddels al even geleden. Begin dit jaar zijn alle mobiele abonnementen van Telfort overgegaan naar KPN. Het is nu zo ver: vanaf september gaat de overgang van Telfort Thuis naar KPN van start. Ik vertel je hier meer over wat er gaat gebeuren en wat je kunt verwachten.

Wat betekent dit voor mij?

We zijn nu bezig met de voorbereidingen van het omzetten van de Telfort Thuis abonnementen. Het gaat een paar maanden duren voordat we iedereen over hebben gezet. Je ontvangt persoonlijk een e-mail of brief als je aan de beurt bent. Daarin staat precies uitgelegd wat het voor jou betekent.

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dit moment bij Telfort betaalt. Je internet, tv en bellen blijven gewoon werken zoals je gewend bent. Totdat we je overzetten kan je onze apps gebruiken, inloggen in Mijn Telfort en contact opnemen met de klantenservice van Telfort. Ook je huidige voorwaarden blijven gelijk.

Internet, WiFi, bellen en tv blijven werken

Je hebt nu een Telfort Thuis abonnement, de naam wordt straks TFT internet. Tijdens het omzetten zit je geen moment zonder internet of televisie. Je WiFi-gegevens en e-mailadres blijven hetzelfde. De inhoud ervan is hetzelfde, en de prijs ook.

Tv kijken en opnames

Je kunt gewoon tv blijven kijken. Tot de overgang naar KPN kan je de Telfort Interactieve TV app blijven gebruiken om online tv te kijken. Zo gauw je overgezet bent naar KPN, kan je de KPN Interactieve TV app gaan gebruiken.

Heb je het Opnemen pakket? Ook dit gaat gewoon mee en jouw opnames blijven behouden.

Onbeperkt bellen

Wat gebeurt er met onbeperkt bellen, als je deze optie aan hebt staan in jouw abonnement? De opties voor onbeperkt bellen zien er bij KPN iets anders uit dan bij Telfort. Maar maak je geen zorgen, er is voor iedereen een gepaste oplossing. Je hoeft hier niets voor te doen. In het schema hieronder zie je hoe het er straks bij KPN uit gaat zien.

Onbeperkt bellen bij KPN

Wat blijft hetzelfde?

• Internet werkt met hetzelfde modem*
  • Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort
  • Jouw Telfort e-mailadres(sen) blijft hetzelfde

*Heb je een ZyXEL modem? Dan ontvang je wel een nieuw modem van ons. Als dat het geval is, dan heb je apart per e-mail of brief informatie ontvangen om je helemaal op de hoogte te stellen.

De eerste KPN factuur

De laatste factuur van Telfort ziet er anders uit dan je gewend bent. Deze bevat alleen nog een specificatie van je verbruik. De kosten worden overgezet naar de eerste KPN factuur. Zo zorgen we ervoor dat alles op één factuur staat. 

• Drie dagen nadat je de factuur ontvangt schrijft KPN het bedrag af
  • De incasso wordt voortaan gedaan vanaf het KPN internet bankrekeningnummer NL41INGB0000467598

Mijn Telfort wordt MijnKPN

Zo gauw je de e-mail of brief hebt gehad en overgezet bent naar KPN, kan je gebruik maken van MijnKPN. Je kan daar gewoon inloggen met het Telfort ID dat je nu gebruikt voor Mijn Telfort. Je ziet straks jouw abonnement, verbruik en facturen terug in MijnKPN zoals je dat nu gewend bent in Mijn Telfort.

Ben je overgezet en had je nog helemaal geen Telfort ID? Geen probleem, maak dan na de overgang gewoon een KPN ID aan om in te loggen op MijnKPN. Je kan het account koppelen aan jouw gegevens door middel van jouw klantnummer. Dit vind je terug op de factuur. Zo kan je meteen weer bij al jouw gegevens in MijnKPN.

Tijdens de overgang kan je geen wijzigingen doen

Zo gauw jouw abonnement wordt overgezet kan je even geen wijzigingen aan het abonnement doen in Mijn Telfort. Wanneer jouw abonnement helemaal over is naar KPN, kan je weer wijzigingen doen via MijnKPN. 

De dag nadat we jouw abonnement hebben overgezet, sturen we je meer informatie over MijnKPN en of je nog iets moet doen om in te kunnen loggen.

Je behoudt jouw CombiVoordeel

Ook bij KPN behoud je jouw CombiVoordeel of Telfort Compleet zoals je dat nu hebt, zo lang je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen gaan automatisch mee naar KPN.

Heb je nog vragen?

Op telfort.nl/kpn hebben we alle informatie voor je verzameld en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je daarna nog vragen, stel ze gerust hier onder het topic. Je kan natuurlijk ook terecht bij onze klantenservice, of ga langs de KPN winkel in jouw buurt. We helpen je graag.

165 reacties

Aanvullende info van KPN klantenservice:

https://forum.telfort.nl/tv-338/koppelen-fox-aan-digitenne-88062?postid=742863#post742863

Ze vertelde me ook dat vanaf dinsdag de eerste Telfort Thuis abonnementen naar KPN Thuis zullen overgaan en dat we 1 oktober allemaal KPN zijn.

Het zal mij echt benieuwen hoe mijn snelheid er straks werkelijk uit gaat zien.
Daarbij hoop ik niet met dezelfde problemen te krijgen die ik bij de overgang van mobiel gehad heb in de KPN winkel……..
Maar als het goed is kan je straks ook terecht voor Telfort Thuis bij de KPN winkel,
als bv. de TV kast, afstandbediening of modem/router het niet meer doet.

Dat laatste kan nu al als er een behulpzame medewerker in een winkel staat. Dat is niet altijd het geval, dat ze niet bij klantgegevens kunnen staat daar los van. 

Jouw 50/50 zal hetzelfde blijven.

Reputatie 8
Badge +11

Dat laatste kan nu al als er een behulpzame medewerker in een winkel staat. Dat is niet altijd het geval, dat ze niet bij klantgegevens kunnen staat daar los van. 

En een heel belangrijk detail; de winkel moet ook wel dingen op voorraad hebben. Lang niet elke winkel heeft dat namelijk, alleen de grotere KPN winkels hebben een kleine voorraad. 

Natuurlijk ligt het ook aan de voorraad van de winkel.
Mij gaat het erom dat die mogelijkheid eventueel wel aanwezig is.

@Jasper - Telfort de paar maanden in het start bericht is wel iets anders dan 1 oktober alles klaar of gaat het erom dat de winkel medewerkers en de KPN Moderatoren vanaf die datum bij de klantgegevens kunnen? Los van het punt of een klant al bericht heeft gekregen? Tenzij het oktober 2021 is 😛 @mandy zodra je gemigreerd bent moeten ze je helpen daar is geen eventueel bij. Het kan wel zijn dat apparatuur verstuurd moet worden door een centraal magazijn omdat er geen voorraad is, ik ben van mening dat een KPN winkel die service sinds het sluiten van de Telfort winkels al moest verlenen.

Reputatie 8
Badge +11

Het is nu nog augustus he, oktober is over iets meer dan een maand dus technisch gezien kunnen we nog over meervoud spreken :grin: (maar niet lang meer inderdaad)

Zodra een klant gemigreerd is, is het voor alle KPN medewerkers te zien. Alle gegevens worden daarbij namelijk overgezet vanuit het Telfort systeem naar het KPN systeem. Alles is dan op 1 plek te vinden.

Letterlijk vijf weken na vandaag is 3 oktober dat is geen paar maanden.😛😉

Maar goed als het wel langer duurt dan 1 oktober is het pas door KPN medewerkers te zien als de klant zelf Mijn KPN kan gebruiken of het TFT Abonnement heeft toegevoegd aan het in gebruik zijnde KPN account. Niet alle klanten ineens.

Grappig geen idee wanneer de allerlaatste oudglasvezel klant is omgezet daar lijkt een jaar tussen te zitten voor mijn gevoel.

Reputatie 4
Badge

Hallo allemaal, daar ben ik weer eens een keer :nerd:

Ik lees dat Telfort eerdaags overgezet gaat worden, nu zit ik met een probleem, qua de naam, mijn voorletters dus

Toen ik bij Telfort kwam waren er problemen omtrent mijn huistelefoon met de overname bij Telfort

Ik ben bang dat de verschillende voorletters straks problemen gaan geven bij KPN en om daar in te loggen etc

Mijn mobiel is goed die begint met mijn voorletter P bij KPN, ook overgegaan bij jullie vandaan, van Telfort naar KPN

Thuis staat er p.d.c, kleine letters dus, dit is toen gedaan volgens mij door Michiel, een voormalig moderator

Mijn vraag is kunnen die kleine letters p.d.c ook niet veranderd worden naar alleen de letter hoofdletter P, ik ben 1 en dezelfde persoon, voordat ik straks problemen ga krijgen, zonder dat dat gevolgen heeft voor mijn abbonement

Graag zie ik een reactie tegemoet, met een vriendeliike groet van mij, Paula

Lang geleden @Chicka 

Goede vraag, ik verwacht dat hoofd of kleine letters geen probleem geven.

Toch is er om mindere reden wel eens iets fout gegaan.

Je hebt al een Mijn KPN dat staat goed? Het Telfort thuis zal daaraan worden toegevoegd, of we moeten dat zelf doen, hoe dan ook verwacht ik dat dit goed gaat komen.

Reputatie 4
Badge

Hey kanjer :slight_smile:

Galdor bij mijn mobiel staat de hoofdletter P, dat staat goed

Bij telfort thuis staat p.d.c, kleine letters dus, ik had graag gezien dat ook daar voor de overgang daar ook alleen de hoofdletter P had gestaan, en geen p.d.c kleine letters dus, zonder gevolgen dus voor mijn abb en dat straks niet alles mis gaat, het is makkelijker 1 letter te onthouden, als 2 verschillende namen en hoofd en kleine letters, vandaar even mijn vraag

Kanjer, groetjes van mij

Even voor de duidelijkheid het staat zo bij de adresgegevens?

Reputatie 4
Badge

Ja Galdor

Toen ik bij Telfort kwam ging de nummer overname niet goed, later is dit goed gekomen, maar dan onder de kleine letters p.d.c ingevuld door een moderator, ik heb liever gewoon alleen de hoofdletter P, zoals ik ook bij mijn mobiel heb

Misschien kan ik die letters ook zelf veranderen maar ik ben bang dat ik me dan in de vingers snij :nerd:

Vandaar mijn vraag even om hulp voordat ik iets verkeerd doe, en alles fout gaat, snap je het nog kanjer :sunglasses:

Ja Galdor

Toen ik bij Telfort kwam ging de nummer overname niet goed, later is dit goed gekomen, maar dan onder de kleine letters p.d.c ingevuld door een moderator, ik heb liever gewoon alleen de hoofdletter P, zoals ik ook bij mijn mobiel heb

Misschien kan ik die letters ook zelf veranderen maar ik ben bang dat ik me dan in de vingers snij :nerd:

Vandaar mijn vraag even om hulp voordat ik iets verkeerd doe, en alles fout gaat, snap je het nog kanjer :sunglasses:

Het is volledig duidelijk. Even de reactie van een moderator af wachten, lijkt me een goed plan.

Je hebt wel een gevaarlijk toetsenbord  als die zomaar in je vingers snijd 🤣😊😉

Reputatie 4
Badge

Dacht ik ook Galdor, thanx kanjer voor het meedenken :slight_smile:

Je hebt wel een gevaarlijk toetsenbord  als die zomaar  in je vingers snijd 🤣😊😉

:sweat_smile::sweat_smile:  Ja kanjer dat heb je met zo,n super slecht zicht :sweat_smile:

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Chicka, dat is inderdaad weer even geleden :slight_smile: Fijn dat Galdor je al op weg geholpen heeft.

Geen zorgen, alles gaat één op een mee naar KPN straks, en je ontvangt nog een e-mail zo gauw dat voor jou gaat beginnen. Ik snap goed dat je de voorletters van het Thuis abonnement graag netjes als hoofdletters wilt hebben. Ik heb ze meteen even voor je gecorrigeerd, het staat nu goed. 

Reputatie 4
Badge

@Alexandra - Telfort , goedemorgen kanjer

Ik zie dat je de letters hebt veranderd in hoofdletters, de P.D.C maar bij mijn mobiel staat alleen de letter P, geeft dat straks geen problemen, blijf ik dan wel mijn onbeperkt bellen houden en mijn combivoordeel?

Fijn en top dat jullie me zo helpen :blush:

Reputatie 8
Badge +11

@Chicka Nee hoor, dat geeft geen problemen. De voordelen worden gecheckt op het adres, de namen waar de abonnementen op staan mogen zelfs verschillend zijn :slight_smile: Stel dat je verschillende familieleden of huisgenoten hebt, dan kunnen zij ook gebruik maken van CombiVoordeel of Telfort Compleet. En graag gedaan natuurlijk, schroom niet om te vragen als je je nog iets bedenkt.

Reputatie 4
Badge

@Alexandra - Telfort 

Dank voor je antwoord kanjer :blush:

Vragen heb ik op dit moment niet, maar ben wel bang voor de overgang, het onbeperkt bellen bijv wat ik echt nodig heb om veel naar mams en ziekenhuizen te bellen, het combivoordeel, ook zo iets, want bij mijn mobiel heb ik echt minder mb.s als toen de mobiel nog bij jullie was, dus ja ik ben bang, maar daar kun jij niets aan doen

Dank weer voor je uitleg en hulp :hugging:

Groetjes van mij

Reputatie 8
Badge +11

@Chicka Graag gedaan, en dat snap ik wel inderdaad. Ik kan wel zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar ik snap ook dat dat misschien weinig verschil maakt. Ik verwacht dat alles helemaal goed komt, want alles gaat straks mee zoals je dat nu hebt. En we zijn er voor je als we iets voor je kunnen doen!

Reputatie 1

Ik gebruik al jaren een eigen router (dus zonder experiabox). Moeten hierop op de migratiedatum wijzigingen worden doorgevoerd (VLAN 34 → 6, IPoE → PPPoE)?

Zoniet, zit een migratie naar de KPN netwerk architectuur in de pijplijn? Zijn er tijdslijnen bekend?

Reputatie 1

Ja, Vlan 6 aanmaken als je dat nog niet hebt gedaan en deze toevoegen aan de bestaande trunk. Op de accesspoort die naar jouw router loopt Vlan 34 wijzigen naar Vlan 6 als je bent gemigreerd.

Op de router nog het eea aanpassen:

• PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
  • PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).
  • Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
  • IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
  • IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.

bron:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm

Hopelijk gaat het allemaal smooth. :)

Ik gebruik al jaren een eigen router (dus zonder experiabox). Moeten hierop op de migratiedatum wijzigingen worden doorgevoerd (VLAN 34 → 6, IPoE → PPPoE)?

Zoniet, zit een migratie naar de KPN netwerk architectuur in de pijplijn? Zijn er tijdslijnen bekend?

Voorlopig is daar nog geen nadere informatie over bekend zover ik weet.

Reputatie 1

Ja, Vlan 6 aanmaken als je dat nog niet hebt gedaan en deze toevoegen aan de bestaande trunk. Op de accesspoort die naar jouw router loopt Vlan 34 wijzigen naar Vlan 6 als je bent gemigreerd.

Op de router nog het eea aanpassen:

• PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
  • PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv internet / internet).
  • Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
  • IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
  • IPv6 adres reeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.

bron:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm

Hopelijk gaat het allemaal smooth. :)

Dit had ik ook gevonden. Maar de vraag is of dit alleen een migratie is van ons abonnement in de administratie of dat er ook op netwerkniveau wijzigingen zijn.

Reputatie 1

Ok, ik snap m nu.

Ik ging er al helemaal vanuit dat het ook een technische migratie gaat.

Men kan idd alleen de administratie omzetten en de netwerkinstellingen in tact laten. Dat geeft ook de minste problemen. 

Reageer