Sticky Nieuws

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 januari 2020
  • 156 reacties
  • 8500 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN
Reputatie 8
Badge +10

Het is zover, op 25 en 26 januari zijn de mobiele abonnementen van Telfort over gegaan naar KPN. Ik praat je graag even bij, zodat je helemaal op de hoogte bent, en precies weet wat er gebeurt.
 

Dit topic is gesloten:Voor vragen hierover verwijs ik je naar KPN. Dat mag via 0800-0402, via de chat of in dit topic

Update 05-02-2020 13.35 uur: Zie je eenmalige kosten staan op jouw nieuwe KPN factuur? Geen zorgen. De kosten worden niet in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk. 

 

Hoe werkt het? 

Afgelopen weekend, op 25 en 26 januari, hebben we alle mobiele abonnementen overgezet van Telfort naar KPN. Zo gauw je overgezet bent, ontvang je vanaf maandag 27 januari een bevestiging via sms. De naam van het netwerk op je mobiele telefoon verandert in de komende weken van NL Telfort naar NL KPN.

Nog geen sms ontvangen? Geen zorgen, de sms’jes worden in groepen verstuurd. Om te zorgen dat iedereen het ontvangt, worden ze niet allemaal tegelijk verzonden. Je ontvangt de sms zo snel mogelijk.


Waarom gaan Telfort en KPN samen?

KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen. De andere merken van KPN (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) worden daarom samengevoegd met KPN. KPN bundelt met deze één-merk strategie de krachten van álle merken.


Wat moet ik doen?

Je hoeft niets te doen. Je zult er ook niets van merken, de verbinding valt niet weg. Wij zorgen ervoor dat je wordt overgezet en alles geregeld wordt.


Wat verandert er?

Je hebt onlangs al een e-mail of brief ontvangen, waarin we de samenvoeging van Telfort met KPN aankondigen. Ook wordt jouw nieuwe KPN abonnement daarin weergegeven. Alle Telfort Mobiel klanten zijn afgelopen weekend overgezet naar KPN. Je ontvangt in de weken na overzetten een sms én een mail of een brief om je welkom te heten.


Belangrijk om te weten

  • De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.
     

Mijn Telfort wordt MijnKPN

De Mijn Telfort-omgeving wordt overgezet naar MijnKPN. Met een Telfort ID kun je met dezelfde inloggegevens in MijnKPN. Heb je nog geen Telfort ID of KPN ID, dan kan je nu zelf een KPN ID aanmaken en je mobiele abonnement toevoegen.

Een paar belangrijke punten over Telfort abonnementen in MijnKPN

  • MB's delen is niet mogelijk, maar wordt mogelijk wel weergegeven in MijnKPN. Zie ook de veelgestelde vragen hieronder.
  • De weergave van jouw bundel klopt momenteel mogelijk niet. Hier werken we aan. Jouw bundel en de bundelperiode blijven zoals je gewend bent.



Veelgestelde vragen (FAQ)


Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?

Nee, je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals voicemail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

Sms en VoiceMail

Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.

Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.

VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

Kan ik MB’s delen?

Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Werkt VoLTE en VoWIFI na de migratie?

Nee, VoLTE en VoWIFI werken alleen via een simkaart van KPN. Wil je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI? Vraag dan na de migratie een nieuwe simkaart aan via MijnKPN.

Kan ik Kids Sim bestellen?

Ja, als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je een Kids Sim bestellen. Kids Sim is een onderdeel van KPN Hussel, maar je hoeft zelf geen Hussel abonnement te hebben om dit te kunnen bestellen.
Kids Sim is een abonnement speciaal voor kinderen, om ze op een veilige manier kennis te laten maken met een mobiel abonnement. Het is altijd een nieuw abonnement, dat je kan toevoegen aan jouw bestaande KPN abonnement. Verlengen naar een Kids Sim abonnement is niet mogelijk.
 

Kan je als oud-Telfort Mobiel klant na de overgang naar KPN Mobiel ook 4G gebruiken in het buitenland?

Ja, dat kan met de huidige sim alleen in dezelfde landen als nu (beperkte set landen binnen Europa). Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt (na de overgang) dan krijgt je extra voordelen:

  • 4G bellen
  • 4G roaming (wereldwijd, waar beschikbaar)
  • WiFi Bellen (VoWiFi)
  • Visual Voicemail ook voor Android
  • Datasnelheid max 500 Mbps (nu 250)

Kan ik mijn oude facturen van Telfort bekijken?

Na de overgang kan je jouw 'oude' facturen van Telfort bekijken via MijnKPN.

Hoe ziet mijn eerste factuur bij KPN eruit?

Vanaf 26 januari staan alle kosten op de KPN factuur. Op de laatste factuur van Telfort staat 0 Euro. Alle kosten, zoals abonnement en bundels, staan in één overzicht op de eerste KPN factuur. Je betaalt hetzelfde bedrag als voor de overgang.

Wanneer vindt de eerste incasso vanuit KPN plaats?
Vanaf nu worden de facturen vanuit KPN geïncasseerd. Het kan zijn dat je hierover een bericht van de bank ontvangt. Het is van belang dat je het bedrag niet storneert.

Ik heb geen automatische incasso ingesteld, wat moet ik doen?
Je kan zelf via internetbankieren het openstaande bedrag overmaken. Dit moet vanaf 26 januari naar de rekening van KPN. Vermeld bij de betaling het debiteuren- of klantnummer en gebruik het KPN-rekeningnummer: NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Kijk voor meer informatie over de overzetting kpn.com/welkombijmobiel.


Nu ben je helemaal op de hoogte. Heb je nog vragen over dit topic? Stel ze gerust hieronder.
Heb je vragen over jouw abonnement dat nu KPN geworden is? Dan kan je hier voortaan voor terecht op het KPN Forum.


Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

156 reacties

@Alexandra - Telfort ik kan @polleke  niet helemaal ongelijk geven, juist de zaken die er toe deden voor diverse klanten zoals het delen is vooraf nooit heel duidelijk geworden.

Ook op deze pagina  waar je vanuit het email bericht naar toe wordt gestuurd zijn dat soort zaken niet terug te vinden. Net als het wel of niet gebruik kunnen maken van andere KPN specifieke mobiele diensten.

Jullie (de moderatoren) hebben je best gedaan wat niet bekend is kan niet worden beantwoord. Toch had het beter en duidelijker gemoeten. Wie dat emailtje nooit heeft gekregen is er pas achter gekomen door het tekst berichtje of door een andere pagina op Mijn Telfort.

Persoonlijk vind ik het jammer, tenzij ik er overheen heb gelezen, dat ik nooit meer antwoord heb gekregen op de vraag hoe het zat als je al of nog een KPN ID had. Nu is bevestigd dat van iedereen waar bij KPN iets van bekend is het Telfort account daar aan is gekoppeld. 

Er zijn wat dat betreft steekjes gevallen die konden worden voorkomen.

Reputatie 2

Dat MB's delen erbij zou komen, is niet logisch en noemde Telfort ook nergens. Het is niet logisch want als Telfort klant mag je al MB's meenemen. Dat houd je ook en dat krijgen KPN klanten niet. 

Telfort zei vanaf het begin al dat er "niet zoveel" verandert, dat je dezelfde voorwaarden houdt en wat de voordelen van de overgang zijn - waarbij MB's delen niet wordt genoemd. Waar komt dan de aanname vandaan dat je MB's delen erbij krijgt? Er stond ook niet dat je níet een nieuw toestel krijgt. 

Dit lijkt een kwestie van jezelf rijk rekenen en dan teleurgesteld zijn als iets niet zo blijkt te zijn. Ik zou zeggen, reken jezelf alvast níet rijk voor de overgang naar KPN Thuis. En ga er ook maar vanuit dat de MijnKPN app na de overgang in het begin niet lekker werkt. Dat lijkt er bij te horen.. Ik zeg, nuchter blijven. 

Hallo @T o m , bedankt voor de terugkoppeling, laat even weten of het de volgende keer goed gaat.

 

Beter was geweest dat telfort vanaf die datum volledig KPN abonnee werden .

...

Volledig KPN abonnee zou betekenen geen Mb's meenemen, geen dubbele data meer hogere maandprijs. Daar zullen de Telfort klanten niet op zitten te wachten.

Reputatie 4
Badge

@Bruneng

Als je even de link aanklikt die Galdor68 4 posten boven jouw post, kom je denk ik al een heel stuk verder, mij heeft die link enorm geholpen en ik ben @Galdor68  er ontzettend dankbaar voor, dus @Bruneng probeer die link eens, kom je er niet uit helpt Galdor63 je echt op weg, succes

De migratie zou hier geen invloed op moeten hebben.

@n.steenstra je wordt een beetje vervelend nu.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @KateMartinelli, al jouw voordelen zoals CombiVoordeel gaan mee naar KPN en blijven zoals je gewend bent :slight_smile: Het kan inderdaad zijn dat je ze nu nog niet ziet in MijnKPN. Dat kan ook gelden voor je verbruik van de huidige maand. Geen zorgen, er wordt aangewerkt om dit zichtbaar te maken.

@mandy Jazeker, je blijft de facturen op dezelfde manier en op hetzelfde e-mailadres ontvangen, net zoals voorheen het geval was.

@swielaard Klopt, we zitten wat dat betreft in een overgangsperiode nu. Je hebt voor nu de MijnKPN app nodig voor je mobiele abonnement en kan nog de Mijn Telfort app gebruiken voor je Thuis abonnement. In de loop van dit jaar zullen ook de Thuis abonnementen over gaan naar KPN. Zo gauw hier meer over bekend is, zullen we het op het forum delen. Tegen die tijd ontvang je ook informatie per e-mail.

@Nathan Het is een weloverwogen beslissing om Simyo niet mee te nemen in de samengang met KPN. We versturen alle informatie zo veel mogelijk digitaal, dus per e-mail. Nee, je hoeft niet je instellingen handmatig aan te passen. Al je berichten zoals in VoiceMail blijven gewoon behouden, ook als je je simkaart vervangt.

 

Waarom wordt Simyo niet opgeheven?

 

Simyo is hiermee de nieuwe Telfort. KPN kan uiteraard niet alle Budget merken opheffen zonder zelf met goedkopere bundels te komen.


Gelukkig niet zeg, heb net een jaarcontract afgesloten bij Simyo voor mezelf, bij die roze is het netwerk soms om te huilen, zeker hier thuis, dus een 100 belminuten Simyo erbij voor 4 euro per maand, eerste jaar bijna gratis, had hem al als prepaid met 40 euro tegoed die nu word ingezet als tegoed voor de maandlasten.:sunglasses:

Tja had hem in mijn vorige auto waar er een simkaart in moest, schakelde ik mijn mobiel naar de auto door, toen een tijdje in de reserve telefoon gezeten en half jaarlijks even 2 seconden bellen om het te behouden, is namelijk een heel mooi nummer en vond ik zonde om kwijt te raken.

@Doornekamp33 toch weer half terug dus😛


Kwa abbo wel ja, op prepaid gebied had ik die Simyo al een 4 jaar, langer dan de Telfort mobiel, ik had een duo KPN simkaart daarvoor, vergat ik steeds de telefoon uit te zetten als ik in de auto stapte, en dat is geen succes.:joy:

 

Maar eigenlijk had ik nooit weg willen gaan, maarja, aankondigen dat je zenders gaat schrappen was een no go voor mij, zonder wilde ik niet.

En nu zit ik bij T-Mobile eigenlijk prima, heb zelfs koffie met gebak gehad op kantoor in Den Haag, en een fles champagne thuis gestuurd.

Als je alles van tevoren weet is het ook niet leuk meer, en soms reageer je wat (te) snel, maar ik had eigenlijk al te lang gewacht, en in de periode dat de zenders zouden verdwijnen kwamen voor mij juist op N.G. de programma's die ik niet wilde missen, dus moest ik wel zo vroeg over.

 

Moet zeggen, het beeld is wel stukken beter nu, vergelijkbaar met het oude Telfort, het nieuwe was ik minder kapot van, toch iets minder scherp.

Reputatie 2

Vandaag factuur KPN mobiel gekregen, 

Telfort laatste factuur gekregen €0,00

KPN factuur klopt ook, geen onduidelijkheden.

Reputatie 8
Badge +11

Ja het mobiele gedeelte van Telfort is echt ten einde. 😞 Samen gaan we verder onder KPN. :)

Reputatie 1

Hai Jimmy,,, dank je voor je antwoord, ga ze wel bellen en kijken wat ze er op te zeggen hebben.

 

fijn weekend,

 

grt.jes 

Reputatie 1

Hallo @T o m ,

Heb je van de bank ook geen melding gehad dat een nieuwe partij (KPN dus) geld van jouw betaalrekening wil incasseren?

Zelf ben ik bij de SNS en kan bij instellingen instellen dat als mij bovenstaande overkomt ik de bank toestemming moet geven dat KPN of wie dan ook geld van mijn rekening mag incasseren.

Ik zou even met jou bank overleggen wat er mis is gegaan en waarom om toekomstige miskleunen te voorkomen.

 

 

Hallo @JanD,

Dank je wel voor je antwoord. De bank kan ik helaas niet op zondag bereiken, vandaar dat ik mijn vraag eerst maar eens hier op het forum gesteld had.

Ik heb van mijn bank geen melding gekregen. Maandag zal ik contact opnemen met de Rabobank.

Hallo @T o m , ik lees graag de afloop van je gesprek met de Rabo bank hoe zij omgaan met het machtigen c.q. intrekken automatische incasso's.

 

@mandy ik heb bij mijn bank ook niks gemerkt, zelf vermoed ik omdat er nog en actieve machtiging uit het verleden was.

Reputatie 1

 @JanD en andere lezers

Daarnet via de Chat contact gehad met de Rabobank. De medewerkster heeft de oude machtiging van KPN op mijn verzoek weer gedeblokkeerd. Zeer waarschijnlijk kan KPN via die machtiging mijn mobiele abonnementskosten incasseren ondanks dat er volgens mij een ander rekeningnummer van KPN aan gekoppeld zit.

Ik zal alleen een maandje moeten wachten om het te kunnen controleren. Als dit lukt dan ga ik er van uit dat ook mijn abonnementskosten voor internet en telefoon daarmee betaald kunnen worden.

 

Reputatie 8
Badge +18

Je bent een vervelend figuur geworden @TelfortVindMijnNaamTeLang 

Reputatie 8
Badge +11

Hoe dat zit met de banken, dat weet ik allemaal niet precies. Dat is niet aan ons. Voor vragen daarover kun je je wenden tot jouw bank. 

Reputatie 8
Badge +10

@Pantau Dankjewel voor de input, ik snap wat je bedoelt. Alle abonnementen zijn overgezet naar KPN, dus het zijn KPN abonnementen geworden, maar je hebt inderdaad de Telfort voorwaarden behouden. Daarom hebben we in dit topic uiteen gezet wat er verandert, en dat het meeste gewoon hetzelfde blijft. Hierdoor behoudt je ook de Telfort voordelen zoals MB's meenemen naar de volgende maanden, zoals Galdor ook aangeeft.

Zo gauw je jouw abonnement kan verlengen, kan je natuurlijk alsnog voor een KPN abonnement (met KPN voorwaarden) kiezen.

@mandy Alles is één op één mee gegaan naar KPN, dat geldt ook voor de machtiging. Je omschrijft het mooi, je kan zelf besluiten om wel of niet te verlengen naar een KPN abonnement met de KPN voorwaarden. Dat zal voor iedereen weer andere voordelen of mogelijk nadelen hebben. Het aanvragen van de KPN simkaart kan je doen zonder dat je jouw Telfort voorwaarden verliest inderdaad, maar hierdoor kan je wel gebruik maken van Bellen via WiFi. Dat kan een handig voordeel zijn.

Een machtiging kan niet 1 op 1 meegaan naar een ander bedrijf met een andere rekening, zonder goedkeuring van de rekeninghouder. Ik heb het bij mijn bank nog niet na gezocht, maar dat zou niet mogelijk moeten zijn. Er is expicitiete goedkeuring vooraf nodig.

Zo werkt het!

Met een automatische incasso geeft u een bedrijf toestemming automatisch geld van uw betaalrekening af te halen. Bijvoorbeeld voor uw verzekeringen of de maandelijkse energierekening. Dit doet u met een eenmalige of doorlopende machtiging. U krijgt deze machtiging van het bedrijf. U kunt ook online een machtiging afgeven als het bedrijf hier gebruik van maakt.

Bovenstaand is hoe het bij mijn bank hoort te gaan. Tenzij ik zelf nooit een oudere doorlopende machtiging heb ingetrokken had KPN eerst mijn toestemming moeten vragen. Er is ook nog een optie waarbij incasso's standaard worden geweigerd, tenzij door mij goedgekeurd. Ik heb het op standaard staan, de enige reden dat ik niks heb gemerkt moet een oude toestemming zijn.

Reputatie 8
Badge +18

Prima uitleg @Alexandra - Telfort daar kunnen we wat mee 

Ik kan het  niet laten beetje plagen de kop klopt niet.

Vanaf zondag is Telfort mobiel KPN mobiel geworden.

Het titel moet zijn 

Telfort mobiel is vanaf nu kpn mobiel 

Verder goede uitleg jammer dat dit niet gister al is geplaatst. Voelt als mosterd na de maaltijd.

Deze link https://www.kpn.com/telfort/extrainformatie.htm noemt inderdaad de weergave fout.

Reputatie 8
Badge +18

Nou dan heb ik een dingetje. Ik kan mijn Mobielrekening niet meer inzien zoals gebruikelijk

daarvoor moet je met een ID account KPN  inloggen  echter daar krijg ik een foutmelding als ik de facturen van Telfort wil inzien

Ik ga er vanuit dat de 1e factuur van KPN wel zichtbaar is 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Bruneng, wat jimny zegt klopt helemaal. Je kunt je mobiele facturen sinds de overgang terugvinden in de MijnKPN :slight_smile:  Als je ze daar niet kunt vinden kan je dit het beste aankaarten op het KPN Forum, zij kunnen nu alles over de oud-Telfort abonnementen inzien.