Sticky Nieuws

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 januari 2020
  • 156 reacties
  • 8501 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN
Reputatie 8
Badge +10

Het is zover, op 25 en 26 januari zijn de mobiele abonnementen van Telfort over gegaan naar KPN. Ik praat je graag even bij, zodat je helemaal op de hoogte bent, en precies weet wat er gebeurt.
 

Dit topic is gesloten:Voor vragen hierover verwijs ik je naar KPN. Dat mag via 0800-0402, via de chat of in dit topic

Update 05-02-2020 13.35 uur: Zie je eenmalige kosten staan op jouw nieuwe KPN factuur? Geen zorgen. De kosten worden niet in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk. 

 

Hoe werkt het? 

Afgelopen weekend, op 25 en 26 januari, hebben we alle mobiele abonnementen overgezet van Telfort naar KPN. Zo gauw je overgezet bent, ontvang je vanaf maandag 27 januari een bevestiging via sms. De naam van het netwerk op je mobiele telefoon verandert in de komende weken van NL Telfort naar NL KPN.

Nog geen sms ontvangen? Geen zorgen, de sms’jes worden in groepen verstuurd. Om te zorgen dat iedereen het ontvangt, worden ze niet allemaal tegelijk verzonden. Je ontvangt de sms zo snel mogelijk.


Waarom gaan Telfort en KPN samen?

KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen. De andere merken van KPN (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) worden daarom samengevoegd met KPN. KPN bundelt met deze één-merk strategie de krachten van álle merken.


Wat moet ik doen?

Je hoeft niets te doen. Je zult er ook niets van merken, de verbinding valt niet weg. Wij zorgen ervoor dat je wordt overgezet en alles geregeld wordt.


Wat verandert er?

Je hebt onlangs al een e-mail of brief ontvangen, waarin we de samenvoeging van Telfort met KPN aankondigen. Ook wordt jouw nieuwe KPN abonnement daarin weergegeven. Alle Telfort Mobiel klanten zijn afgelopen weekend overgezet naar KPN. Je ontvangt in de weken na overzetten een sms én een mail of een brief om je welkom te heten.


Belangrijk om te weten

  • De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.
     

Mijn Telfort wordt MijnKPN

De Mijn Telfort-omgeving wordt overgezet naar MijnKPN. Met een Telfort ID kun je met dezelfde inloggegevens in MijnKPN. Heb je nog geen Telfort ID of KPN ID, dan kan je nu zelf een KPN ID aanmaken en je mobiele abonnement toevoegen.

Een paar belangrijke punten over Telfort abonnementen in MijnKPN

  • MB's delen is niet mogelijk, maar wordt mogelijk wel weergegeven in MijnKPN. Zie ook de veelgestelde vragen hieronder.
  • De weergave van jouw bundel klopt momenteel mogelijk niet. Hier werken we aan. Jouw bundel en de bundelperiode blijven zoals je gewend bent.



Veelgestelde vragen (FAQ)


Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?

Nee, je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals voicemail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

Sms en VoiceMail

Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.

Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.

VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

Kan ik MB’s delen?

Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Werkt VoLTE en VoWIFI na de migratie?

Nee, VoLTE en VoWIFI werken alleen via een simkaart van KPN. Wil je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI? Vraag dan na de migratie een nieuwe simkaart aan via MijnKPN.

Kan ik Kids Sim bestellen?

Ja, als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je een Kids Sim bestellen. Kids Sim is een onderdeel van KPN Hussel, maar je hoeft zelf geen Hussel abonnement te hebben om dit te kunnen bestellen.
Kids Sim is een abonnement speciaal voor kinderen, om ze op een veilige manier kennis te laten maken met een mobiel abonnement. Het is altijd een nieuw abonnement, dat je kan toevoegen aan jouw bestaande KPN abonnement. Verlengen naar een Kids Sim abonnement is niet mogelijk.
 

Kan je als oud-Telfort Mobiel klant na de overgang naar KPN Mobiel ook 4G gebruiken in het buitenland?

Ja, dat kan met de huidige sim alleen in dezelfde landen als nu (beperkte set landen binnen Europa). Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt (na de overgang) dan krijgt je extra voordelen:

  • 4G bellen
  • 4G roaming (wereldwijd, waar beschikbaar)
  • WiFi Bellen (VoWiFi)
  • Visual Voicemail ook voor Android
  • Datasnelheid max 500 Mbps (nu 250)

Kan ik mijn oude facturen van Telfort bekijken?

Na de overgang kan je jouw 'oude' facturen van Telfort bekijken via MijnKPN.

Hoe ziet mijn eerste factuur bij KPN eruit?

Vanaf 26 januari staan alle kosten op de KPN factuur. Op de laatste factuur van Telfort staat 0 Euro. Alle kosten, zoals abonnement en bundels, staan in één overzicht op de eerste KPN factuur. Je betaalt hetzelfde bedrag als voor de overgang.

Wanneer vindt de eerste incasso vanuit KPN plaats?
Vanaf nu worden de facturen vanuit KPN geïncasseerd. Het kan zijn dat je hierover een bericht van de bank ontvangt. Het is van belang dat je het bedrag niet storneert.

Ik heb geen automatische incasso ingesteld, wat moet ik doen?
Je kan zelf via internetbankieren het openstaande bedrag overmaken. Dit moet vanaf 26 januari naar de rekening van KPN. Vermeld bij de betaling het debiteuren- of klantnummer en gebruik het KPN-rekeningnummer: NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Kijk voor meer informatie over de overzetting kpn.com/welkombijmobiel.


Nu ben je helemaal op de hoogte. Heb je nog vragen over dit topic? Stel ze gerust hieronder.
Heb je vragen over jouw abonnement dat nu KPN geworden is? Dan kan je hier voortaan voor terecht op het KPN Forum.


Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Bij deze sluit ik ook het topic. Iedereen is inmiddels al een tijdje ondergebracht bij KPN. Voor vragen hierover verwijs ik je naar KPN. Dat mag via 0800-0402, via de chat of in dit topic

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel balen zeg. Voor vragen moet je bij KPN zijn nu. Zij kunnen dit oplossen. Hopelijk is het snel geregeld. 

Reputatie 1

Nu 2 mislukte incasso's later en we zijn nog geen stap verder.

Na meerdere keren met een KPN gechat te hebben had de laatste eindelijk door dat een machtiging voor incasseren door KPN geregeld moet worden en dat ik dat niet zelf bij de bank moet doen….
Hij zou een Heractiveren Mandaat doorzetten zodat de melding bij mijn bank zou komen. Dat was op 16 maart, maar tot op heden is er niets bij mijn bank terug te vinden.
Ik ga nu maar weer contact opnemen met KPN. Pfffff…..

Dank je Alexandra.

Precies Galdor68, wat jij omschrijft is correct.
De reden waarom ik geen vragen meer over mijn bank had, is omdat ik weet dat het daar verkeerd gaat.
Bij mij gaat het in ieder geval niet om een oude machtiging van KPN omdat ik daar persoonlijk nooit een abonnement gehad heb.

Een machtiging kan niet 1 op 1 meegaan naar een ander bedrijf met een andere rekening, zonder goedkeuring van de rekeninghouder. Ik heb het bij mijn bank nog niet na gezocht, maar dat zou niet mogelijk moeten zijn. Er is expicitiete goedkeuring vooraf nodig.

Zo werkt het!

Met een automatische incasso geeft u een bedrijf toestemming automatisch geld van uw betaalrekening af te halen. Bijvoorbeeld voor uw verzekeringen of de maandelijkse energierekening. Dit doet u met een eenmalige of doorlopende machtiging. U krijgt deze machtiging van het bedrijf. U kunt ook online een machtiging afgeven als het bedrijf hier gebruik van maakt.

Bovenstaand is hoe het bij mijn bank hoort te gaan. Tenzij ik zelf nooit een oudere doorlopende machtiging heb ingetrokken had KPN eerst mijn toestemming moeten vragen. Er is ook nog een optie waarbij incasso's standaard worden geweigerd, tenzij door mij goedgekeurd. Ik heb het op standaard staan, de enige reden dat ik niks heb gemerkt moet een oude toestemming zijn.

Reputatie 8
Badge +10

@Pantau Dankjewel voor de input, ik snap wat je bedoelt. Alle abonnementen zijn overgezet naar KPN, dus het zijn KPN abonnementen geworden, maar je hebt inderdaad de Telfort voorwaarden behouden. Daarom hebben we in dit topic uiteen gezet wat er verandert, en dat het meeste gewoon hetzelfde blijft. Hierdoor behoudt je ook de Telfort voordelen zoals MB's meenemen naar de volgende maanden, zoals Galdor ook aangeeft.

Zo gauw je jouw abonnement kan verlengen, kan je natuurlijk alsnog voor een KPN abonnement (met KPN voorwaarden) kiezen.

@mandy Alles is één op één mee gegaan naar KPN, dat geldt ook voor de machtiging. Je omschrijft het mooi, je kan zelf besluiten om wel of niet te verlengen naar een KPN abonnement met de KPN voorwaarden. Dat zal voor iedereen weer andere voordelen of mogelijk nadelen hebben. Het aanvragen van de KPN simkaart kan je doen zonder dat je jouw Telfort voorwaarden verliest inderdaad, maar hierdoor kan je wel gebruik maken van Bellen via WiFi. Dat kan een handig voordeel zijn.

 

Beter was geweest dat telfort vanaf die datum volledig KPN abonnee werden .

...

Volledig KPN abonnee zou betekenen geen Mb's meenemen, geen dubbele data meer hogere maandprijs. Daar zullen de Telfort klanten niet op zitten te wachten.

Vragen over mijn bank heb ik niet.
Maar wel over die bankmachtiging van Telfort naar KPN.
Hoe is dat in zijn werk gegaan?
Daar ben ik wel nieuwgierig naar.
Niet dat ik niet blij ben dat het zo gebeurd is…..

Ik heb al vaker geschreven, dat je een KPN A en B versie hebt.
Je wordt alleen volledig KPN klant als je nu je abonnement oversluit.
Je krijgt dan een volwaardig KPN (meestal duurder) abonnement.
Maar dan vervallen wel de Telfort voorwaarden, zoals bv. de dubbele data.
Het is maar net waar je voor kiest.

Wat je wel kunt doen is een KPN Simkaart aanvragen.
Zelf heb ik er niet om gevraagd maar ik kreeg er één na telefonisch contact met de TKS van KPN.
Wel heb ik gemerkt dat de Wifi stabieler is en dat ik een melding kreeg, bellen over Wifi.

Duidelijke uitleg maar incorrect , Telfort klanten/abonnes  worden  niet gelijk voor vol  als kpn abonnee gezien .

Beter was geweest dat telfort vanaf die datum volledig KPN abonnee werden .

Nu  worden  Telforters nog steeds uitgesloten bij veel zaken  ,ookal ben je inmiddels "KPN 'er" er volgens KPN , ik ben 15 jaar geleden om deze paarse krokodillen mentaliteit weggegaan bij kpn en bij Telfort terecht gekomen , maar ik merk dat bij KPN  de tijd is blijven stil  gestaan .....

Reputatie 8
Badge +11

Hoe dat zit met de banken, dat weet ik allemaal niet precies. Dat is niet aan ons. Voor vragen daarover kun je je wenden tot jouw bank. 

Dat je acceptgiro met een verkeerd rekeningnummer gewoon werd overgemaakt klopt als een bus, zelfs zonder handtekening ging er tussendoor.

Daar was namelijk bij Interpay bijna geen controle op, zaten hele rijen type miepen die de hele dag bezig waren om nummers en bedragen in te vullen voor de overboekingen, de acceptgiro’s werden ingescand en gekoppeld aan de betaling, in het geval van een melding werd er gecontroleerd, tussendoor alleen steekproefs-gewijs.

Dit bij normale bedragen, boven, ik dacht de 5000 gulden, ja echt ze bestonden toen nog, werd er een dubbele controle op los gelaten, echt hoge bedragen werden driedubbel gecheckt.

 

Dus ik ga wel rustig kijken of het elders beter kan...

Succes. Het kan bij elke bank beter, de vraag is gebeurd het ook, deze reactie die is gegeven "Het zal wel goed zijn " is uiteraard tenenkrommend.

Dat het bij mijn bank zonder verificatie meteen naar KPN wordt overgeboekt is ook fout, ik weet dat het goed zit en belangrijker de nummers kloppen.

In een grijs verleden kon ik het rekening nummer van mijn zus invullen op een acceptgiro en werd het bedrag bij haar afgeschreven zelf met mijn eigen krabbel.

Natuurlijk maken andere banken ook fouten.
Maar het laatste contact met de Rabobank schoot mij echt in het verkeerde keelgat.

Dus ik ga wel rustig kijken of het elders beter kan...

De SNS is enkel indirect via omwegen een staatsbank. Het is een samenwerkings verband met de Regiobank en ASN overkoepeld door de Volksbank die nog wel deze merknamen gebruikt.

Elke bank die met het door ons, aan hun uitgeleende geld handelt is redelijk onbetrouwbaar. Alle kredieten/leningen werden met dat geld gedekt.

Grappig trouwens wie een nog oorspronkelijke Postbank rekening heeft nu ING had toen ook met de P.T.T te maken.

 

 

Banken maken allemaal fouten, ikzelf zit nu bij ING en SNS, ING omdat ik de hypotheek snel rond moest hebben en de SNS verzaakte, ik woonde er al toen de SNS eens contact opnam, kreeg wel een mooi bosje bloemen met excuses dat ze me vergeten waren.

Hallo @mandy ,

Maar vind maar eens een andere betrouwbare bank.

De SNS-bank, is een staatsbank.:relaxed:

Dit is eigenlijk off topic.

@Doornekamp33 , Bij jou is het inderdaad ongekend hoe er geblunderd is, niet normaal meer.
Dan je ook nog 'dood’ verklaren, daar heb ik helemaal geen woorden voor.
En het is nooit de schuld van de Rabobank he, altijd van de klant.
De gedachte alleen al en dan problemen waar je voor komt te staan, daar gruwel ik van.
Excuses ho maar, dan krijg je ook nog te horen, wij herstellen dit uit coulance.

Het gaat hier nu inderdaad om een paar tientjes maar er is wel veel meer gebeurd op ander vlak.
Ik heb namelijk niet alleen de verantwoording voor mijn eigen bankzaken.
Mijn virusscanner die aangaf dat de SSL sleutel niet goed was van de Rabobank.
Toen werd er verteld dat ik die virusscanner maar uit moest doen, dus niet he.
Als er dan onoorgeloofd geld van je rekening afgehaald wordt, ben jij de schuldige.
Dit omdat je geen virusscanner gebruikt hebt.
Je kunt fluiten naar je centen.
Maar het idee dat zij automatische, niet getekende machtigingen niet controleren,
is ook wel een dingetje.
En dan, wij vernieuwen de website, heel fijn, maar als je niet uitkijkt ben je al je privacy kwijt.
Die moet je steeds opnieuw instellen.
Je gegevens worden anders dan gewoon verkocht.
Zo zijn er nog wel meer dingen gebeurd….
De arrogantie waar je dan mee te maken krijgt.

Maar vind maar eens een andere betrouwbare bank.

@mandy , Nu gaat het bij jou om een paar tientjes die je toch moet betalen, bij mij is er in het verleden verschillende keren duizenden euro’s afgeschreven door een foutje in het rekeningnummerbwaardoor ik rood kwam te staan en zelfs rente voor mijn kiezen kreeg, na veel gezeur alles toch weer rechtgetrokken, maar je staat raar te kijken als je dagen onderweg bent in Europa en geen cent meer te makken hebt.

Later werd de rekening geblokkeerd omdat iemand met mijn achternaam was overleden en men dacht dat ik het was, dat was de laatste druppel.

Reputatie 8
Badge +18

Je bent een vervelend figuur geworden @TelfortVindMijnNaamTeLang 

Reputatie 1

mijn oprechte deelneming. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat is goed om te lezen @T o m. Het is in jouw specifieke geval misschien wel handig om ook even contact op te nemen met KPN, om een automatische afschrijving te kunnen doen moet er namelijk een zogenaamd ‘Mandaat’ actief zijn. As de incasso geblokkeerd was kan het zijn dat het mandaat gedeactiveerd is. KPN kan dat voor je nakijken en indien nodig heractiveren, dan weet je zeker dat de volgende afschrijving goed gaat.

Hallo @T o m , bedankt voor de terugkoppeling, laat even weten of het de volgende keer goed gaat.

Reputatie 1

 @JanD en andere lezers

Daarnet via de Chat contact gehad met de Rabobank. De medewerkster heeft de oude machtiging van KPN op mijn verzoek weer gedeblokkeerd. Zeer waarschijnlijk kan KPN via die machtiging mijn mobiele abonnementskosten incasseren ondanks dat er volgens mij een ander rekeningnummer van KPN aan gekoppeld zit.

Ik zal alleen een maandje moeten wachten om het te kunnen controleren. Als dit lukt dan ga ik er van uit dat ook mijn abonnementskosten voor internet en telefoon daarmee betaald kunnen worden.

 

 Nee, ik heb nooit een machtiging voor KPN afgegeven.

Ik heb ondertussen contact gezocht met de Rabobank.
En wat ik hoorde, daar ben ik bepaald niet blij mee.

De Rabobank controleert niet vooraf of er een schriftelijke machtiging afgegeven is.
Zij gaan er bij voorbaat vanuit dat het goed is en schrijven het bedrag gewoon af.
Ook werd er verteld dat de klant zelf actie moet ondernemen naar het bedrijf in kwestie.
De klant moet dus ook zelf het bedrag weer storneren.
Dus zwart/wit gezien kan ieder bedrijf dus claimen dat er een schriftelijke machtiging afgegeven is.

Ik heb aangegeven dat ik hier dus niet blij mee ben en ik overweeg nu dus ook een andere bank.
Dit is ook echt niet de eerste aanvaring met de Rabobank.
Dus ik kan mij wel vinden in het commentaar van Doornekamp33.

In het geval van de factuur van Telfort/KPN, daar wist ik van.
De factuur is voldaan.

Reputatie 8
Badge +10

@T o m Fijn dat je hier al op weg geholpen bent en verstandig dat je contact opneemt met jouw bank. Zij kunnen je helpen om voortaan de incasso automatisch te laten afschrijven, zodat dit niet weer gebeurt en het voortaan vanzelf gaat :slight_smile: