Sticky Nieuws

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 januari 2020
  • 156 reacties
  • 8501 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN
Reputatie 8
Badge +10

Het is zover, op 25 en 26 januari zijn de mobiele abonnementen van Telfort over gegaan naar KPN. Ik praat je graag even bij, zodat je helemaal op de hoogte bent, en precies weet wat er gebeurt.
 

Dit topic is gesloten:Voor vragen hierover verwijs ik je naar KPN. Dat mag via 0800-0402, via de chat of in dit topic

Update 05-02-2020 13.35 uur: Zie je eenmalige kosten staan op jouw nieuwe KPN factuur? Geen zorgen. De kosten worden niet in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk. 

 

Hoe werkt het? 

Afgelopen weekend, op 25 en 26 januari, hebben we alle mobiele abonnementen overgezet van Telfort naar KPN. Zo gauw je overgezet bent, ontvang je vanaf maandag 27 januari een bevestiging via sms. De naam van het netwerk op je mobiele telefoon verandert in de komende weken van NL Telfort naar NL KPN.

Nog geen sms ontvangen? Geen zorgen, de sms’jes worden in groepen verstuurd. Om te zorgen dat iedereen het ontvangt, worden ze niet allemaal tegelijk verzonden. Je ontvangt de sms zo snel mogelijk.


Waarom gaan Telfort en KPN samen?

KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen. De andere merken van KPN (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) worden daarom samengevoegd met KPN. KPN bundelt met deze één-merk strategie de krachten van álle merken.


Wat moet ik doen?

Je hoeft niets te doen. Je zult er ook niets van merken, de verbinding valt niet weg. Wij zorgen ervoor dat je wordt overgezet en alles geregeld wordt.


Wat verandert er?

Je hebt onlangs al een e-mail of brief ontvangen, waarin we de samenvoeging van Telfort met KPN aankondigen. Ook wordt jouw nieuwe KPN abonnement daarin weergegeven. Alle Telfort Mobiel klanten zijn afgelopen weekend overgezet naar KPN. Je ontvangt in de weken na overzetten een sms én een mail of een brief om je welkom te heten.


Belangrijk om te weten

  • De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.
     

Mijn Telfort wordt MijnKPN

De Mijn Telfort-omgeving wordt overgezet naar MijnKPN. Met een Telfort ID kun je met dezelfde inloggegevens in MijnKPN. Heb je nog geen Telfort ID of KPN ID, dan kan je nu zelf een KPN ID aanmaken en je mobiele abonnement toevoegen.

Een paar belangrijke punten over Telfort abonnementen in MijnKPN

  • MB's delen is niet mogelijk, maar wordt mogelijk wel weergegeven in MijnKPN. Zie ook de veelgestelde vragen hieronder.
  • De weergave van jouw bundel klopt momenteel mogelijk niet. Hier werken we aan. Jouw bundel en de bundelperiode blijven zoals je gewend bent.



Veelgestelde vragen (FAQ)


Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?

Nee, je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals voicemail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

Sms en VoiceMail

Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.

Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.

VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

Kan ik MB’s delen?

Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Werkt VoLTE en VoWIFI na de migratie?

Nee, VoLTE en VoWIFI werken alleen via een simkaart van KPN. Wil je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI? Vraag dan na de migratie een nieuwe simkaart aan via MijnKPN.

Kan ik Kids Sim bestellen?

Ja, als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je een Kids Sim bestellen. Kids Sim is een onderdeel van KPN Hussel, maar je hoeft zelf geen Hussel abonnement te hebben om dit te kunnen bestellen.
Kids Sim is een abonnement speciaal voor kinderen, om ze op een veilige manier kennis te laten maken met een mobiel abonnement. Het is altijd een nieuw abonnement, dat je kan toevoegen aan jouw bestaande KPN abonnement. Verlengen naar een Kids Sim abonnement is niet mogelijk.
 

Kan je als oud-Telfort Mobiel klant na de overgang naar KPN Mobiel ook 4G gebruiken in het buitenland?

Ja, dat kan met de huidige sim alleen in dezelfde landen als nu (beperkte set landen binnen Europa). Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt (na de overgang) dan krijgt je extra voordelen:

  • 4G bellen
  • 4G roaming (wereldwijd, waar beschikbaar)
  • WiFi Bellen (VoWiFi)
  • Visual Voicemail ook voor Android
  • Datasnelheid max 500 Mbps (nu 250)

Kan ik mijn oude facturen van Telfort bekijken?

Na de overgang kan je jouw 'oude' facturen van Telfort bekijken via MijnKPN.

Hoe ziet mijn eerste factuur bij KPN eruit?

Vanaf 26 januari staan alle kosten op de KPN factuur. Op de laatste factuur van Telfort staat 0 Euro. Alle kosten, zoals abonnement en bundels, staan in één overzicht op de eerste KPN factuur. Je betaalt hetzelfde bedrag als voor de overgang.

Wanneer vindt de eerste incasso vanuit KPN plaats?
Vanaf nu worden de facturen vanuit KPN geïncasseerd. Het kan zijn dat je hierover een bericht van de bank ontvangt. Het is van belang dat je het bedrag niet storneert.

Ik heb geen automatische incasso ingesteld, wat moet ik doen?
Je kan zelf via internetbankieren het openstaande bedrag overmaken. Dit moet vanaf 26 januari naar de rekening van KPN. Vermeld bij de betaling het debiteuren- of klantnummer en gebruik het KPN-rekeningnummer: NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Kijk voor meer informatie over de overzetting kpn.com/welkombijmobiel.


Nu ben je helemaal op de hoogte. Heb je nog vragen over dit topic? Stel ze gerust hieronder.
Heb je vragen over jouw abonnement dat nu KPN geworden is? Dan kan je hier voortaan voor terecht op het KPN Forum.


Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 8
Badge +10

@Pantau Dankjewel voor de input, ik snap wat je bedoelt. Alle abonnementen zijn overgezet naar KPN, dus het zijn KPN abonnementen geworden, maar je hebt inderdaad de Telfort voorwaarden behouden. Daarom hebben we in dit topic uiteen gezet wat er verandert, en dat het meeste gewoon hetzelfde blijft. Hierdoor behoudt je ook de Telfort voordelen zoals MB's meenemen naar de volgende maanden, zoals Galdor ook aangeeft.

Zo gauw je jouw abonnement kan verlengen, kan je natuurlijk alsnog voor een KPN abonnement (met KPN voorwaarden) kiezen.

@mandy Alles is één op één mee gegaan naar KPN, dat geldt ook voor de machtiging. Je omschrijft het mooi, je kan zelf besluiten om wel of niet te verlengen naar een KPN abonnement met de KPN voorwaarden. Dat zal voor iedereen weer andere voordelen of mogelijk nadelen hebben. Het aanvragen van de KPN simkaart kan je doen zonder dat je jouw Telfort voorwaarden verliest inderdaad, maar hierdoor kan je wel gebruik maken van Bellen via WiFi. Dat kan een handig voordeel zijn.

Een machtiging kan niet 1 op 1 meegaan naar een ander bedrijf met een andere rekening, zonder goedkeuring van de rekeninghouder. Ik heb het bij mijn bank nog niet na gezocht, maar dat zou niet mogelijk moeten zijn. Er is expicitiete goedkeuring vooraf nodig.

Zo werkt het!

Met een automatische incasso geeft u een bedrijf toestemming automatisch geld van uw betaalrekening af te halen. Bijvoorbeeld voor uw verzekeringen of de maandelijkse energierekening. Dit doet u met een eenmalige of doorlopende machtiging. U krijgt deze machtiging van het bedrijf. U kunt ook online een machtiging afgeven als het bedrijf hier gebruik van maakt.

Bovenstaand is hoe het bij mijn bank hoort te gaan. Tenzij ik zelf nooit een oudere doorlopende machtiging heb ingetrokken had KPN eerst mijn toestemming moeten vragen. Er is ook nog een optie waarbij incasso's standaard worden geweigerd, tenzij door mij goedgekeurd. Ik heb het op standaard staan, de enige reden dat ik niks heb gemerkt moet een oude toestemming zijn.

Dank je Alexandra.

Precies Galdor68, wat jij omschrijft is correct.
De reden waarom ik geen vragen meer over mijn bank had, is omdat ik weet dat het daar verkeerd gaat.
Bij mij gaat het in ieder geval niet om een oude machtiging van KPN omdat ik daar persoonlijk nooit een abonnement gehad heb.

Reputatie 1

Nu 2 mislukte incasso's later en we zijn nog geen stap verder.

Na meerdere keren met een KPN gechat te hebben had de laatste eindelijk door dat een machtiging voor incasseren door KPN geregeld moet worden en dat ik dat niet zelf bij de bank moet doen….
Hij zou een Heractiveren Mandaat doorzetten zodat de melding bij mijn bank zou komen. Dat was op 16 maart, maar tot op heden is er niets bij mijn bank terug te vinden.
Ik ga nu maar weer contact opnemen met KPN. Pfffff…..

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel balen zeg. Voor vragen moet je bij KPN zijn nu. Zij kunnen dit oplossen. Hopelijk is het snel geregeld. 

Reputatie 8
Badge +11

Bij deze sluit ik ook het topic. Iedereen is inmiddels al een tijdje ondergebracht bij KPN. Voor vragen hierover verwijs ik je naar KPN. Dat mag via 0800-0402, via de chat of in dit topic