Sticky Nieuws

Telfort mobiel wordt KPN

• 27 januari 2020
  • 156 reacties
  • 8501 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 8
Badge +10

@Pantau Dankjewel voor de input, ik snap wat je bedoelt. Alle abonnementen zijn overgezet naar KPN, dus het zijn KPN abonnementen geworden, maar je hebt inderdaad de Telfort voorwaarden behouden. Daarom hebben we in dit topic uiteen gezet wat er verandert, en dat het meeste gewoon hetzelfde blijft. Hierdoor behoudt je ook de Telfort voordelen zoals MB's meenemen naar de volgende maanden, zoals Galdor ook aangeeft.

Zo gauw je jouw abonnement kan verlengen, kan je natuurlijk alsnog voor een KPN abonnement (met KPN voorwaarden) kiezen.

@mandy Alles is één op één mee gegaan naar KPN, dat geldt ook voor de machtiging. Je omschrijft het mooi, je kan zelf besluiten om wel of niet te verlengen naar een KPN abonnement met de KPN voorwaarden. Dat zal voor iedereen weer andere voordelen of mogelijk nadelen hebben. Het aanvragen van de KPN simkaart kan je doen zonder dat je jouw Telfort voorwaarden verliest inderdaad, maar hierdoor kan je wel gebruik maken van Bellen via WiFi. Dat kan een handig voordeel zijn.

Een machtiging kan niet 1 op 1 meegaan naar een ander bedrijf met een andere rekening, zonder goedkeuring van de rekeninghouder. Ik heb het bij mijn bank nog niet na gezocht, maar dat zou niet mogelijk moeten zijn. Er is expicitiete goedkeuring vooraf nodig.

Zo werkt het!

Met een automatische incasso geeft u een bedrijf toestemming automatisch geld van uw betaalrekening af te halen. Bijvoorbeeld voor uw verzekeringen of de maandelijkse energierekening. Dit doet u met een eenmalige of doorlopende machtiging. U krijgt deze machtiging van het bedrijf. U kunt ook online een machtiging afgeven als het bedrijf hier gebruik van maakt.

Bovenstaand is hoe het bij mijn bank hoort te gaan. Tenzij ik zelf nooit een oudere doorlopende machtiging heb ingetrokken had KPN eerst mijn toestemming moeten vragen. Er is ook nog een optie waarbij incasso's standaard worden geweigerd, tenzij door mij goedgekeurd. Ik heb het op standaard staan, de enige reden dat ik niks heb gemerkt moet een oude toestemming zijn.

Dank je Alexandra.

Precies Galdor68, wat jij omschrijft is correct.
De reden waarom ik geen vragen meer over mijn bank had, is omdat ik weet dat het daar verkeerd gaat.
Bij mij gaat het in ieder geval niet om een oude machtiging van KPN omdat ik daar persoonlijk nooit een abonnement gehad heb.

Reputatie 1

Nu 2 mislukte incasso's later en we zijn nog geen stap verder.

Na meerdere keren met een KPN gechat te hebben had de laatste eindelijk door dat een machtiging voor incasseren door KPN geregeld moet worden en dat ik dat niet zelf bij de bank moet doen….
Hij zou een Heractiveren Mandaat doorzetten zodat de melding bij mijn bank zou komen. Dat was op 16 maart, maar tot op heden is er niets bij mijn bank terug te vinden.
Ik ga nu maar weer contact opnemen met KPN. Pfffff…..

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel balen zeg. Voor vragen moet je bij KPN zijn nu. Zij kunnen dit oplossen. Hopelijk is het snel geregeld. 

Reputatie 8
Badge +11

Bij deze sluit ik ook het topic. Iedereen is inmiddels al een tijdje ondergebracht bij KPN. Voor vragen hierover verwijs ik je naar KPN. Dat mag via 0800-0402, via de chat of in dit topic