Sticky Nieuws

Telfort mobiel wordt KPN

• 27 januari 2020
  • 156 reacties
  • 8401 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 2

Vandaag factuur KPN mobiel gekregen, 

Telfort laatste factuur gekregen €0,00

KPN factuur klopt ook, geen onduidelijkheden.

Ik weet dat het in één geval met die éénmalige kosten om bellen in of naar het buitenland ging die deze klant onder verbruik had verwacht. Maar dat zullen we nog als aanloop probleem zien. 

Ik zal het wel zien over een goeie week.

Reputatie 8
Badge +11

@Ben_59. Fijn dat het helemaal duidelijk is. Zo is het ook bedoeld. :)

Alleen maar ellende sinds omzetting van telfort naar kpn. Ik kreeg het smsje van de omzetting  en sindsdien geen service meer. Nieuwe kpnsimkaart gekregen geen service. T-Mobile kaart van mijn man erin gezet geen service. Mijn mobiel is gewoon onbruikbaar geworden sinds de omzetting. Lijkt net of er een switch van instellingen is geweest. Kpn winkel en klantenservice staan voor een raadsel. Vorig jaar met tv en internet ook al overgestapt 3 monteurs monteurs toen langsgeweest en niemand kon ons helpen. Uiteindelijk heeft mijn schoonvader een extreme digibeet het aan de praat gekregen omdat de instellingen gewijzigd waren dankzij telfort. En nu met deze omzetting weer de ellende. Ja mevrouw uw telefoon is gewoon stuk gegaan op exact hetzelfde moment van de omzetting dan moet u een nieuwe mobiel aanschaffen, krijg je dan te horen.

@Ilsevdpb , Welk toestel heb je?

Is het een smartphone, al geprobeert hem naar fabrieksinstellingen terug te zetten zonder simkaart er in, daarna de sim er weer in.

Reputatie 8
Badge +11

Ik snap je redenatie, maar als je telefoon ook niet met een simkaart van T-Mobile werkt (geen KPN-netwerk) is er toch echt iets mis met (een instelling van) je telefoon. Dat dat komt door de overzetting naar KPN lijkt me erg sterk. Telfort gebruikte al het netwerk van KPN.

Heb je de netwerkinstellingen van je telefoon al eens gereset?

De instellingen van de telefoon zullen niet eens zijn gewijzigd.  Hier staat alles nog identiek.

Ik sluit me aan bij de voorgaande heren zeker omdat het TM kaartje hetzelfde resultaat heeft. Dat van twee netwerken de antenne's gelijktijdig storing hebben is uitzonderlijk.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Ilsevdpb, dat klinkt inderdaad erg vervelend! Ik sluit me aan bij de reacties onder jouw bericht, dat het sim-kaartje van jouw man hetzelfde probleem geeft goed vermoeden dat jouw toestel de geest gegeven heeft, toevallig rond de overgang van Telfort mobiel naar KPN. Heb je het toestel al naar de fabrieksinstellingen kunnen terugzetten zoals Doornekamp voorstelde?

Reputatie 4
Badge +1

Ik weet niet hoe lang al, maar vandaag viel het mij op het netwerk veranderd is van Telfort naar KPN :relaxed:

Reputatie 8
Badge +11

Ja, die verandering hoort er ook bij. Maakt het ook af denk ik. 

Reputatie 8
Badge +8

Vandaag de laatste Telfort factuur ontvangen van mijn mobiele abo.

Vandaag de 1e KPN factuur ontvangen van mijn mobiele abo.

Slotfactuur Telfort akkoord.

KPN factuur ook akkoord.:relaxed:

Hiermee is het mobiele deel inzake Telfort voor mij definitief afgesloten.

Bedankt Telfort.

Reputatie 8
Badge +11

Ja het mobiele gedeelte van Telfort is echt ten einde. 😞 Samen gaan we verder onder KPN. :)

Ja het mobiele gedeelte van Telfort is echt ten einde. 😞 Samen gaan we verder onder KPN. :)

Er zullen vast nog wel wat masten die van Telfort waren in Nederland staan.

Reputatie 6
Badge +7

Ik blijf het erg jammer vinden en ook niet echt netjes van KPN ondanks dat het al van hun is/was, Tefort heeft mij altijd erg goed bevallen altijd netjes geholpen en weet nu al waar het op uit gaat draaien met dat (grote) KPN dat je dadelijk hun prijzen gaat betalen  er staat nu letterlijk bij het abbo dat de korting geld zolang het abbo loopt en het abbo is dus nog maximaal 2 jaar en dan zullen je ze naar hun abbo willen hebben begrijpelijk van hun kant maar voor de klant wordt het dan een stuk duurder.

Ben het dan ook totaal niet eens dat alles KPN is dadelijk, maar goed daar hebben wij (klant) en Telfort  niks aan.

@cobus elk abonnement loopt voor onbepaalde tijd door dit wijzigd pas als je zelf iets doet ik heb ooit 6 jaar met een mobiel abonnement gedaan.  Alle abonnementen mobiel en internet en tv blijven ongewijzigd zolang je weerstand biedt tegen mooie aanbiedingen.

Reguliere prijs stijgingen kunnen altijd, dat staat hier los van.

Reputatie 8
Badge +11

Bij mijn weten maken wij overal gebruik van het KPN netwerk, dus dat gaat ook niet op. 

En het is ook zeker jammer. Telfort gaat op in KPN en zal over niet te lange tijd niet meer bestaan. 😞 Daar zal niets meer aan veranderen. 

@Galdor68 , Kan zijn dat alke abonementen stilzwijgend doorlopen, maar als ze het op de heupen krijgen faseren ze ze uit en kan je over naar een “nieuwe” abonements vorm, of ze verhogen 1 zijdig de prijzen even, is vorig jaar ook gebeurt met onbeperkt bellen, werd even recht getrokken voor degene die minder betaalden.

Ik heb jaren een flexibel abbo gehad, op een gegeven moment ging die er gewoon uit en mocht ik over of vertrekken.

@Galdor68, Kan zijn dat alke abonementen stilzwijgend doorlopen, maar als ze het op de heupen krijgen faseren ze ze uit en kan je over naar een “nieuwe” abonements vorm, of ze verhogen 1 zijdig de prijzen even, is vorig jaar ook gebeurt met onbeperkt bellen, werd even recht getrokken voor degene die minder betaalden.

Ik heb jaren een flexibel abbo gehad, op een gegeven moment ging die er gewoon uit en mocht ik over of vertrekken.

Oh maar dat kan inderdaad gebeuren. Het aanhouden van de naam XS4ALL is puur marketing. Laten we eerlijk zijn Telfort is sinds 2019 al even duur als KPN.

Waarom denk je dat velen zelfs zes maanden voor het einde van hun huidige mobiele contract konden verlengen. Pure klant binding voor 24 maanden. Wel behoud van combi voordeel maar geen lang bellen meer.

Dit jaar zal er niet veel gebeuren maar volgend jaar zal er voor thuis vast een nieuwe prijs nivellering volgen. Juli 2019 vond deze ook plaats voor alle KPN klanten. 

Vervelend is dat klanten vanaf 2018 een kleinere basis pakket tv kanalen heeft dan oudere klanten en wil je wel hetzelfde betaal je evenveel zoniet meer. Kortom voor een aantal van de huidige Telfort klanten hoeft de prijs niet veel omhoog.

Reputatie 1

Ik ben sinds 2015 bij Telfort,altijd heel goed bevallen en eigenlijk nooit geen problemen gehad met tv of wifi verbinding. Nu is sinds 25 januari Mobiele abonnement overgegaan naar KPN , dacht dat januari nog via telfort ging voor mobiel. Bleek dat ik die via KPN moest overmaken en kreeg al sms,ik die app installeren en overgemaakt, zag dat het betaald was via mijn bank. Volgens de app niet dus en moest het nog maar keer proberen, dus niet dacht straks weer geld eraf en weer niks. 2 dagen later bleek het wel betaald zijn dus februari ook direct overgemaakt en ging goed. Krijg ik net brief dat ze 20 euro extra gaan rekenen op mijn volgende nota zijn herinneringskosten ben er nu al klaar mee met dat KPN . Denk dat ik dan maar stop want vind dit totaal niet klantvriendelijk , Telfort was echt klantvriendelijk en behulpzaam maar zo wil ik niet bij een provider blijven. Jammer dat Telfort is samengegaan met hun en zit niet te wachten op een bericht dat tv en internet ook KPN gaat worden.. 

Reputatie 8
Badge +18

@redjane omdat je mobiel abo nu onder KPN valt kun je m.i. het beste je ongenoegen hierover bij KPN deponeren, die hebben ook een forum waar je terecht kunt 

Reputatie 1

Hai Jimmy,,, dank je voor je antwoord, ga ze wel bellen en kijken wat ze er op te zeggen hebben.

fijn weekend,

grt.jes 

Reputatie 1

Nu de overstap gemaakt is naar KPN, komt mijn factuur dus ook van KPN. Enige is dat ik nooit een machtiging aan KPN gegeven heb. Mijn mobiele factuur kon dus ook niet automatisch betaald worden. Ik heb deze dan maar snel via iDeal betaald om afsluiting te voorkomen, maar volgende maand zal het precies zo gaan. En straks waarschijnlijk ook met mijn TV-Internet pakket.

Hoe kan ik dat oplossen?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @T o m ,

Heb je van de bank ook geen melding gehad dat een nieuwe partij (KPN dus) geld van jouw betaalrekening wil incasseren?

Zelf ben ik bij de SNS en kan bij instellingen instellen dat als mij bovenstaande overkomt ik de bank toestemming moet geven dat KPN of wie dan ook geld van mijn rekening mag incasseren.

Ik zou even met jouw bank overleggen wat er mis is gegaan en waarom om toekomstige miskleunen te voorkomen.

Reputatie 8
Badge +16

Kan het zijn dat je in het verleden klant was bij KPN en na vertrek in je eigen instellingen KPN geblokkeerd hebt. Zoiets kan ik namelijk wel blokkeren of deblokkeren in mijn ING omgeving

Reputatie 1

Hallo @T o m ,

Heb je van de bank ook geen melding gehad dat een nieuwe partij (KPN dus) geld van jouw betaalrekening wil incasseren?

Zelf ben ik bij de SNS en kan bij instellingen instellen dat als mij bovenstaande overkomt ik de bank toestemming moet geven dat KPN of wie dan ook geld van mijn rekening mag incasseren.

Ik zou even met jou bank overleggen wat er mis is gegaan en waarom om toekomstige miskleunen te voorkomen.

Ik heb inderdaad KPN destijds geblokkeerd, maar de geblokkeerde KPN heeft een ander rekeningnummer. Ik neem maandag contact op met mijn bank.