Sticky Nieuws

Telfort mobiel wordt KPN

• 27 januari 2020
  • 156 reacties
  • 8501 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

156 reacties

Waarom wordt Simyo niet opgeheven?

Simyo is hiermee de nieuwe Telfort. KPN kan uiteraard niet alle Budget merken opheffen zonder zelf met goedkopere bundels te komen.

Gelukkig niet zeg, heb net een jaarcontract afgesloten bij Simyo voor mezelf, bij die roze is het netwerk soms om te huilen, zeker hier thuis, dus een 100 belminuten Simyo erbij voor 4 euro per maand, eerste jaar bijna gratis, had hem al als prepaid met 40 euro tegoed die nu word ingezet als tegoed voor de maandlasten.:sunglasses:

Tja had hem in mijn vorige auto waar er een simkaart in moest, schakelde ik mijn mobiel naar de auto door, toen een tijdje in de reserve telefoon gezeten en half jaarlijks even 2 seconden bellen om het te behouden, is namelijk een heel mooi nummer en vond ik zonde om kwijt te raken.

@Doornekamp33 toch weer half terug dus😛

Reputatie 1

Ik heb toch liever dit abonnement dan een echte KPN abo.  Je kan vrij simpel nummers aan mijn KPN toevoegen een huishouden is inderdaad iets anders wie een Telfort ID heeft hoeft normaal gesproken geen KPN ID te maken.

En ja we hadden eerder deze informatie moeten krijgen. Grote kans dat velen dan gingen overstappen.

Ik heb me nog niet verdiept in de KPN abo’s, maar heel jammer dat aan bestaande Telfort klanten gesuggereerd werd dat je zou worden omgezet naar een normaal KPN abo, en dat het uiteindelijk een minder (en waarschijnlijk goedkoper) abo betreft...

Dat is nooit gesuggereerd althans niet zoals ik dit heb gelezen.

We hebben hetzelfde abonnement als daarvoor met dezelfde Telfort voorwaarden. 

Er is niks minder aan wel goedkoper Telfort is altijd goedkoper geweest anders waren we geen Telfort klant.

@Doornekamp33 toch weer half terug dus😛

Kwa abbo wel ja, op prepaid gebied had ik die Simyo al een 4 jaar, langer dan de Telfort mobiel, ik had een duo KPN simkaart daarvoor, vergat ik steeds de telefoon uit te zetten als ik in de auto stapte, en dat is geen succes.:joy:

Maar eigenlijk had ik nooit weg willen gaan, maarja, aankondigen dat je zenders gaat schrappen was een no go voor mij, zonder wilde ik niet.

En nu zit ik bij T-Mobile eigenlijk prima, heb zelfs koffie met gebak gehad op kantoor in Den Haag, en een fles champagne thuis gestuurd.

Eerst de volgende migratie afwachten. Scheelt we hoeven geen ID meer aan te maken ze kunnen thuis inweze makkelijker migreren nu.

Daarna wie weet.

Als je alles van tevoren weet is het ook niet leuk meer, en soms reageer je wat (te) snel, maar ik had eigenlijk al te lang gewacht, en in de periode dat de zenders zouden verdwijnen kwamen voor mij juist op N.G. de programma's die ik niet wilde missen, dus moest ik wel zo vroeg over.

Moet zeggen, het beeld is wel stukken beter nu, vergelijkbaar met het oude Telfort, het nieuwe was ik minder kapot van, toch iets minder scherp.

Reputatie 8
Badge +10

Hi @polleke, jammer om te lezen dat de overgang naar KPN voor jou niet soepel verlopen is, en dat het allemaal niet zo duidelijk was als had gemoeten. Goed dat je dit signaal aan ons doorgeeft. We hebben hier op het forum ons best gedaan om ook vooraf informatie te geven en aan te geven dat je jouw Telfort voorwaarden gewoon behoudt. De meeste Telfort klanten vinden dit juist prettig, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Waar je voor kunt kiezen, is om te verlengen naar een KPN abonnement, zo gauw je jouw abonnement verlengen kan.

Jouw punt over het delen van MB's, wat weergegeven wordt in de MijnKPN app, klopt inderdaad niet. Sorry voor de verwarring! Het kan ook gelden voor de periode voor je bundel die je ziet in MijnKPN. Er wordt aan gewerkt om dit aan te passen.

Ik kan helaas niet terugdraaien hoe het is gelopen, ik hoop wel dat alles nu duidelijk is. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.

@Alexandra - Telfort ik kan @polleke  niet helemaal ongelijk geven, juist de zaken die er toe deden voor diverse klanten zoals het delen is vooraf nooit heel duidelijk geworden.

Ook op deze pagina  waar je vanuit het email bericht naar toe wordt gestuurd zijn dat soort zaken niet terug te vinden. Net als het wel of niet gebruik kunnen maken van andere KPN specifieke mobiele diensten.

Jullie (de moderatoren) hebben je best gedaan wat niet bekend is kan niet worden beantwoord. Toch had het beter en duidelijker gemoeten. Wie dat emailtje nooit heeft gekregen is er pas achter gekomen door het tekst berichtje of door een andere pagina op Mijn Telfort.

Persoonlijk vind ik het jammer, tenzij ik er overheen heb gelezen, dat ik nooit meer antwoord heb gekregen op de vraag hoe het zat als je al of nog een KPN ID had. Nu is bevestigd dat van iedereen waar bij KPN iets van bekend is het Telfort account daar aan is gekoppeld. 

Er zijn wat dat betreft steekjes gevallen die konden worden voorkomen.

Reputatie 8
Badge +10

@Galdor68 Dat begrijp ik wel. Jij/jullie hebben wat dat betreft gelijk. De informatie had zeker beter gekund. Ik zal het terugkoppelen binnen de organisatie, zodat we hiervan kunnen leren. Daarom zijn we blij met de signalen die jullie hier geven, dank :slight_smile:

Reputatie 1

@Galdor68 Dat begrijp ik wel. Jij/jullie hebben wat dat betreft gelijk. De informatie had zeker beter gekund. Ik zal het terugkoppelen binnen de organisatie, zodat we hiervan kunnen leren. Daarom zijn we blij met de signalen die jullie hier geven, dank :slight_smile:

@Alexandra - Telfort Daar komt ook nog bij dat de Telfort Servicedesk hier ook niet van op de hoogte was. Ze zijn 2x een uur bezig geweest om het administratief voor elkaar te krijgen, wat maar gedeeltelijk lukte. Pas via de KPN Servicedesk kreeg ik te horen dat “gemigreerde” Telfort abo’s niet hetzelfde waren als de “normale” KPN abo’s….. :scream:

Wat jammer is de gang van zaken met Prepaid zou toch al leer moment genoeg moeten zijn. Pas achteraf informeren naar de klanten, Oh sorry maar vanaf nu staat internet standaard aan. Wat mij het meeste stoort de tijd niet van zondag op maandag maar van zaterdag op zondag precies de dag waarop geen enkele contact bereikbaar is.

Dat moet echt veel beter. De volgende migratie zal administratief beter gaan verwacht ik we hebben nu een KPN id toch hoop ik dat naast wat er nu bekend is we eerder te horen krijgen welke specifieke KPN diensten we wel of niet kunnen gebruiken zoals Fon! Ik zit er niet op te wachten anderen mogelijk wel.

Ik verwacht echt daar niet pas op het moment zelf informatie over te krijgen.

Uiteraard niet naar de moderators gericht dit is naar de hogere afdelingen die alles orkestreren. Leer van eerdere missers maak niet dezelfde of nieuwe missers.

De migratie op zich heb ik geen hinder van ondervonden wel daarmee verband houdende zaken zoals het niet kunnen inloggen met het Telfort ID. 

Zoiets wat Polleke schrijft over de Telfort abonnementen heb ik ook gehoord.
Als Telfort klant heb ik een KPN B abonnement en dit zal pas veranderen ik bv. ga verlengen,
dus een KPN abonnement krijg.
Dan pas is er sprake van een volledig normaal KPN abonnement.

Wat Galdor68 schrijft, daar ben ik het volledig mee eens.
De informatie, inclusief dit topic had er al ruim voor de 26-ste moeten zijn.
Er zijn genoeg vragen geweest daarvoor en zeker tijdens en daarna.

Ik hoop ook zeker dat het vele malen beter gaat met de migratie voor Thuis.
En dat wij als klanten niet weer in het luchtledige gelaten worden.
Dit geldt inderdaad met name voor de hogere afdelingen.
Medewerkers zoals de o.a. moderatoren, die dus eigenlijk direct met de klant in contact staatn,
moeten veel eerder in staat gesteld en ingelicht worden,
dat zij de klant eerder advies en antwoord kunnen geven.
Zij krijgen te maken met boze klanten ect.

Reputatie 8
Badge +11

Zoals Alexandra al aangaf spelen we deze informatie zeker door. Goed dat jullie deze doorgeven. 

Zoals Alexandra al aangaf spelen we deze informatie zeker door. Goed dat jullie deze doorgeven. 

Zolang er maar iets mee gedaan wordt. Ik ken dit van mijn eigen werk van alles in vullen en bijhouden helaas werdt er nooit iets concreets mee gedaan. Daar kunnen jullie verder niks aan doen behalve de klappen opvangen en de boel proberen te herstellen.

Reputatie 1

@Alexandra - TelfortDaar komt ook nog bij dat de Telfort Servicedesk hier ook niet van op de hoogte was. Ze zijn 2x een uur bezig geweest om het administratief voor elkaar te krijgen, wat maar gedeeltelijk lukte. Pas via de KPN Servicedesk kreeg ik te horen dat “gemigreerde” Telfort abo’s niet hetzelfde waren als de “normale” KPN abo’s….. :scream:

Vandaag weer een email ontvangen van KPN om oude Telfort abonnement houder welkom te heten.
https://www.kpn.com/telfort/welkombijmobiel.htm
En op pagina “Ontdek MijnKPN” een link naar een filmpje met de mogelijkheden. En wat staat er tussen: MB delen. Nergens wordt genoemd dat dit niet mogelijk is voor Telfort abonnement houders…...

Hallo @polleke , er wordt in de betreffende topics inzake de samensmelting ook op gewezen dat dit een fout is die nog hersteld gaat worden, evenals aantal dagen resterend  die verkeerd vermeld staan.

Dan moet dat filmpje wel de juiste informatie tonen!! Dat was bij het maken daarvan al bekend. Rectificatie achteraf schiet niet op. Het is nu zo te zien wel aangepast.

Reputatie 1
Badge +1

Simyo is hiermee de nieuwe Telfort. KPN kan uiteraard niet alle Budget merken opheffen zonder zelf met goedkopere bundels te komen.

Dat dacht ik ook, maar…

2GB + onbeperkt bellen en sms’en bij Simyo voor 1 jaar kost €15 als je KPN Vast Internet hebt.

Bij KPN kost dit met een looptijd van 1 jaar één hele euro meer.

Dat dacht ik ook, maar…

2GB + onbeperkt bellen en sms’en bij Simyo voor 1 jaar kost €15 als je KPN Vast Internet hebt.

Bij KPN kost dit met een looptijd van 1 jaar één hele euro meer.

@Nathan Verschil noem je al zonder KPN vast kost die Simyo bundel evenveel, je verliest enkel de dubbele data en belminuten.

Sinds Hussel heeft een KPN abonnement geen verdubbelaar neem je geen KPN internet af ben je standaard €5,00 meer kwijt.

In beide gevallen wint Simyo in wat je voor je centen krijgt.

Ga ik naar simyo kies ik 1 Gb krijg er 2 GB en dubbele belminuten dit voor € 10,00  gaat bij KPN nooit lukken.

Reputatie 1

Hallo @polleke , er wordt in de betreffende topics inzake de samensmelting ook op gewezen dat dit een fout is die nog hersteld gaat worden, evenals aantal dagen resterend  die verkeerd vermeld staan.

Denk van niet.

Denk van niet.

Je zal deze pagina bedoelen @rindertb in ieder geval vind je hier wat  JanD noemt.

https://www.kpn.com/telfort/extrainformatie.htm

Er is wel een update van de app gedaan geen idee wat voor de update werkte het ook al. Behalve net als nu de resterende dagen niet.

Ik zie nu wat je bedoelt.

*Dit geldt niet als je een Telfort-abonnement hebt. Staat er 'TFT' op je factuur? Dan geniet je nog steeds van de voordelen die je altijd bij Telfort had, zoals MB's meenemen naar de volgende maand. Maar kan je geen gebruik maken van Wifi Hotspots en MB's Delen.

Reputatie 1

@JanD Als je de KPN website doorzoekt, kom je inderdaad wel een artikel hierover tegen. Maar het punt is dat je (als ex Telfort abonnee) een email krijgt, waar niks gezegd wordt over het feit dat er een verschil is tussen een omgezet abonnement (Telfort naar KPN) en een normaal KPN abonnement. Als je op de link in de email klikt, dan krijg je een mijnKPN filmpje te zien, waar gewoon in gezegd wordt dat je MB kan delen.

Er is nu wel een "Letop: omdat je alle voordelen van Telfort houdt, is MB's delen tussen abonnementen niet mogelijk. Ook andere KPN Compleet voordelen gelden niet op je oud-Telfort abonnement.", toegevoegd. Maar dat had eigenlijk al in de gestuurde emails moeten staan.

Als KPN duidelijk was geweest (vanaf dag 1) in de emails, reclames, etc. met betrekking tot de migratie, dan had je teleurstelling, verwarring en discussies kunnen vermijden. Voor een migratie project waar men maanden mee bezig is, is dat uitermate slordig…..

Dat dus. Wie niet dagelijks op dit forum zit en het emailtje met het overzicht van de Telfort en KPN prijzen niet heeft gekregen zal hoe dan ook zijn verrast. 

Ik lees in de reactie van Polkeke iets over reclame dat ik iets heb van oh ja waar dan op tv? Nooit gezien. Dat heb je weer als iemand geen of nauwelijks reguliere tv kijkt die bereik je niet. 

Het is dat ik hier veel kom anders was het de aankondiging via email geweest half december. En daarna weer niks tot het smsje. Voor een Telecommunicatie bedrijf valt de communicatie tegen. Toch is het iets wat ik van Telfort gewend ben. Waar KPN een week de aankondiging van een zendwijziging of update deed kwam telfort meestal als het al zover was.

Reputatie 2

Dat MB's delen erbij zou komen, is niet logisch en noemde Telfort ook nergens. Het is niet logisch want als Telfort klant mag je al MB's meenemen. Dat houd je ook en dat krijgen KPN klanten niet. 

Telfort zei vanaf het begin al dat er "niet zoveel" verandert, dat je dezelfde voorwaarden houdt en wat de voordelen van de overgang zijn - waarbij MB's delen niet wordt genoemd. Waar komt dan de aanname vandaan dat je MB's delen erbij krijgt? Er stond ook niet dat je níet een nieuw toestel krijgt. 

Dit lijkt een kwestie van jezelf rijk rekenen en dan teleurgesteld zijn als iets niet zo blijkt te zijn. Ik zou zeggen, reken jezelf alvast níet rijk voor de overgang naar KPN Thuis. En ga er ook maar vanuit dat de MijnKPN app na de overgang in het begin niet lekker werkt. Dat lijkt er bij te horen.. Ik zeg, nuchter blijven.