Sticky Nieuws

Telfort mobiel wordt KPN

• 27 januari 2020
  • 156 reacties
  • 8501 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 8
Badge +10

@Bruneng Kom je eruit om in te loggen in MijnKPN met de tips van Galdor? Zo niet, laat het gerust hier weten. Voor de duidelijkheid, en om je zo goed mogelijk te helpen, heb ik een eigen topic voor je vraag over de factuur aangemaakt. Daar helpen we je zo snel mogelijk verder.

@n.steenstra Dit topic is bedoeld voor de overgang van Telfort mobiel naar KPN. Ik wil je daarnaast vragen om berichten niet dubbel te posten. Daar wordt het niet duidelijker van voor zowel andere forumbezoekers als voor ons.

@Caroliens Ik snap dat je daar niet blij van wordt, daar moet naar gekeken worden. Je hebt wellicht een nieuwe simkaart nodig inderdaad, zoals jimny ook aangeeft. Ik raad je aan om een topic aan te maken op het KPN Forum, dan word je zo snel mogelijk verder geholpen om dit op te lossen.

Reputatie 1

Ik zie staan dat combivoordeel gewoon blijft behouden, maar klopt het dat ik dit niet terugzie in de app van kpn?Ik heb 2gb + 2gb cadeau per maand door combivoordeel. In de Telfortapp stond dit altijd vernoemd dacht ik, maar als ik nu bij kpn kijk staat er enkel:

2gb en onbeperkt bellen in nl en eu. Korting zolang je abonnement loopt

(dat laatste vind ik een beetje onzinnig, want er wordt nu gedaan alsof ik elke maand 10 euro korting krijg, maar het was gewoon een standaardprijs waarvoor ik dit abonnement bij telfort afsloot).

Vraag blijft echter wel of ik nu nog steeds mijn 2gb extra krijg per maand?

Sorry, nu mooi uitgelegd allemaal maar dit voelt wel als mosterd na de maaltijd.
Dit had er al voor het weekend moeten staan. 
En gun ons aub een overgangsfase.

Maar ik heb nog wel een paar vragen.

Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hoe lopen de betalingen bij KPN?
Ik krijg nu de factuur op de 4-de en wordt omstreeks de 12-de afgeschreven.
Bij KPN loopt de factuurmaand van de 1-ste tot de 30-ste of zo.

Ik lees hierover alleen dit:

Wanneer vindt de eerste incasso vanuit KPN plaats?
Vanaf nu worden de facturen vanuit KPN geïncasseerd. Het kan zijn dat je hierover een bericht van de bank ontvangt. Het is van belang dat je het bedrag niet storneert.

Edit: Ondertussen heb ik wel gelezen dat dit hetzelfde blijft,
maar dit mis ik in dit overzicht.

Krijg ik nu ook de factuur per email naar hetzelfde adres als nu?
Ook die van mijn huisgenoot, waar de factuur op hetzelfde emailadres aankomt?

En nee, mij zal je niet zien op het KPN Forum.
Daar heb ik zo mijn eigen redenen voor.

Eerst dit helemaal mee eens waar was dit topic vrijdag of zaterdag dan zou de titel kloppen!!!

Mandy ook via KPN loopt de factuur periode gelijk met je abonnement.

Voorbeeld iemand wordt op de 12e klant dan gaat deze persoon van de 12e tot de 11e betalen.

Wat jij noemt dat geld voor de bundels.

Zelfde persoon krijgt eerst een bundel vanaf de 12e tot de laatste dag van de maand daarna krijgt deze klant vanaf  de 1e zijn volledige bundel.

Daarom heb ik hierover de vraag gesteld mischien heb je dat gelezen.

Voor ons veranderd dat niet.

In principe zou wat betreft het toesturen van de facturen niks mogen veranderen.

@KateMartinelli mij viel dat ook op dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat onze maandlasten lager liggen dan de huidige gelijkwaardige KPN abonnementen. Ten opzichte van een KPN abonnement krijgen we permanent korting. Meer dan de €5,00 die KPN compleet klanten krijgen. Wat het andere betreft dat stond inderdaad anders weergegeven. Bij verbruik zou je als ik rekening houd met het meenemen van de bundel 12000 moeten zien waar ik 7200 zie.

Sinds gisteren dus mobiel naar kpn over, blijk ik vandaag dan ook de kpn app moet downloaden om mijn actuele mobiele stand te zien. Nu heb ik ook Telfort thuis en dien nu te werken met twee apps, super irritant, ben dan ook benieuwd wanneer deze overgaat zodat alles weer in één overzicht staat? 

Sinds gisteren dus mobiel naar kpn over, blijk ik vandaag dan ook de kpn app moet downloaden om mijn actuele mobiele stand te zien. Nu heb ik ook Telfort thuis en dien nu te werken met twee apps, super irritant, ben dan ook benieuwd wanneer deze overgaat zodat alles weer in één overzicht staat? 

Volgens de berichtgeving later dit jaar er is nog geen exacte dag of maand bekend gemaakt. Het is inderdaad onhandig. Van mij mag het administratieve deel wel eerder over de technische kant ach dat komt wel.

Het is zover het sms bericht die ik liever niet had gezien. Welkom bij KPN.

Dit is wel bizar. Einddatum contract 26-10-19. Einddatum Telfort 26-1-2020.

Reputatie 1
Badge +1

Bedankt voor de extra informatie. Ik heb nog wel een paar vragen...

Waarom wordt Simyo niet opgeheven?

Krijgen jonge mensen een e-mail in plaats van een brief?

Moet je het telefoonnummer van de sms-centrale zelf wijzigen?

Wat gebeurt er met je voicemailberichten in de KPN VoiceMail app als je een nieuwe simkaart in je telefoon zet?

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @KateMartinelli, al jouw voordelen zoals CombiVoordeel gaan mee naar KPN en blijven zoals je gewend bent :slight_smile: Het kan inderdaad zijn dat je ze nu nog niet ziet in MijnKPN. Dat kan ook gelden voor je verbruik van de huidige maand. Geen zorgen, er wordt aangewerkt om dit zichtbaar te maken.

@mandy Jazeker, je blijft de facturen op dezelfde manier en op hetzelfde e-mailadres ontvangen, net zoals voorheen het geval was.

@swielaard Klopt, we zitten wat dat betreft in een overgangsperiode nu. Je hebt voor nu de MijnKPN app nodig voor je mobiele abonnement en kan nog de Mijn Telfort app gebruiken voor je Thuis abonnement. In de loop van dit jaar zullen ook de Thuis abonnementen over gaan naar KPN. Zo gauw hier meer over bekend is, zullen we het op het forum delen. Tegen die tijd ontvang je ook informatie per e-mail.

@Nathan Het is een weloverwogen beslissing om Simyo niet mee te nemen in de samengang met KPN. We versturen alle informatie zo veel mogelijk digitaal, dus per e-mail. Nee, je hoeft niet je instellingen handmatig aan te passen. Al je berichten zoals in VoiceMail blijven gewoon behouden, ook als je je simkaart vervangt.

Reputatie 1

Bedankt, ook@galdor. Dan wacht ik nog even af. Inderdaad

Waarom wordt Simyo niet opgeheven?

Simyo is hiermee de nieuwe Telfort. KPN kan uiteraard niet alle Budget merken opheffen zonder zelf met goedkopere bundels te komen.

Het is zover het sms bericht die ik liever niet had gezien. Welkom bij KPN.

Dit is wel bizar. Einddatum contract 26-10-19. Einddatum Telfort 26-1-2020.

Wat bedoel je hier mee?
Klopt er iets niet?

Ondertussen hebben mijn huisgenoten en ik ook de SMS gekregen.
Dus nu echt KPN….alleen in het mobiele scherm staat nog Telfort maar dat geeft niet.

@mandy niks bijzonders enkel het toeval dat het contract van mijn mobiel op de 26e is gestopt en de migratie ook de 26e.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is wel toevallig ja. :)

Reputatie 6
Badge +7

Hier nieuwe sim aangevraagd en gekregen bij KPN en ook geen service meer komt door de migratie van Telfort naar KPN zeggen hun(KPN) dus.

Maar heb hier het geluk dat ik een mob heb met dual sim (Oneplus 7T) dus nu beide erin gezet en Telfort sim werkt nog gewoon.

Ja heel toevallig Galdor68.

Misschien moet je je simkaart activeren cobus?
Simkaart activeren  bij KPN?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @cobus, de Telfort sim blijft inderdaad gewoon werken. Nu begrijp ik dat je ook vast een KPN simkaart hebt aangevraagd. Na activatie moet deze ook gaan werken.

Reputatie 6
Badge +7

Ik weet hoe het werkt maar KPN heeft problemen niet ik hij is geactiveerd maar staat in de wacht wat de klantenservice mij vertelde en dat komt door de overgang van Telfort naar KPN en kan 5 dagen duren.

Reputatie 6
Badge +7

De KPN simkaart is nu werkend dus ze hebben het opgelost:wink:

Haha lekker afschuiven. Het werkt daar gaat het om.

Reputatie 8
Badge +11

Ah, het werkt nu. Top. Zat er toch een kleine vertraging in de activatie. Zal inderdaad met migratie te maken hebben, komt vast dat het wat drukker is dan normaal en dat daarom de verwerking iets langer is. In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling. :)

Net mijn sms ontvangen.. wel is sinds gister KpN NL weer veranderd in Telfort NL..😍

Reputatie 8
Badge +10

@marco88 Dat is apart, dat zal een technisch ‘hikje’ zijn :slight_smile: Dank voor het seintje, ik verwacht dat het snel weer verandert naar KPN NL. Het zal geen problemen geven, je kan je toestel nog even herstarten.

Reputatie 1

Door middel van emails, spotjes op TV, etc wordt een hoop reclame gemaakt dat alles van Telfort wordt omgezet naar KPN, maar helaas... toch niet helemaal...

Eerst moet je je ID activeren/aanmaken, daarna moet je zelf de nummers toevoegen aan je huishouden (ook daar moet de helpdesk mee assisteren want je kan niet zomaar nummers toevoegen). Ik wilde vervolgens MB "geven" aan de andere mobiele nummers in mijn "huishouden" en dat zou allemaal volgens mijnKPN (of de mobiele app) moeten kunnen, maar helaas, als ik het aantal MB wil overzetten kom ik na een paar stappen op een helppagina uit. De app zegt niet dat het overzetten van MB niet mogelijk is.

Via de Telfort helpdesk werd mij gewezen naar deze pagina, maar die is pas gecreeerd 2 dagen NA de omzetting van Telfort naar KPN. En dan blijkt je Telfort abonnement niet overgezet zal worden naar een "volledig" KPN mobiel abonnement, maar naar een inferieur KPN mobiel abonnement. Onvolledige informatie en zeker geen leuk welkom voor Telfort abonnees!

Via de KPN helpdesk was de optie om na afloop van het contract een verlenging te doen naar KPN Hussel of een klacht in te dienen….

Ik heb toch liever dit abonnement dan een echte KPN abo.  Je kan vrij simpel nummers aan mijn KPN toevoegen een huishouden is inderdaad iets anders wie een Telfort ID heeft hoeft normaal gesproken geen KPN ID te maken.

En ja we hadden eerder deze informatie moeten krijgen. Grote kans dat velen dan gingen overstappen.