Sticky Nieuws

Telfort mobiel wordt KPN

• 27 januari 2020
  • 156 reacties
  • 7199 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN
Reputatie 8
Badge +10

Het is zover, op 25 en 26 januari zijn de mobiele abonnementen van Telfort over gegaan naar KPN. Ik praat je graag even bij, zodat je helemaal op de hoogte bent, en precies weet wat er gebeurt.

Dit topic is gesloten:Voor vragen hierover verwijs ik je naar KPN. Dat mag via 0800-0402, via de chat of in dit topic

Update 05-02-2020 13.35 uur: Zie je eenmalige kosten staan op jouw nieuwe KPN factuur? Geen zorgen. De kosten worden niet in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk. 

Hoe werkt het? 

Afgelopen weekend, op 25 en 26 januari, hebben we alle mobiele abonnementen overgezet van Telfort naar KPN. Zo gauw je overgezet bent, ontvang je vanaf maandag 27 januari een bevestiging via sms. De naam van het netwerk op je mobiele telefoon verandert in de komende weken van NL Telfort naar NL KPN.

Nog geen sms ontvangen? Geen zorgen, de sms’jes worden in groepen verstuurd. Om te zorgen dat iedereen het ontvangt, worden ze niet allemaal tegelijk verzonden. Je ontvangt de sms zo snel mogelijk.

Waarom gaan Telfort en KPN samen?

KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen. De andere merken van KPN (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) worden daarom samengevoegd met KPN. KPN bundelt met deze één-merk strategie de krachten van álle merken.

Wat moet ik doen?

Je hoeft niets te doen. Je zult er ook niets van merken, de verbinding valt niet weg. Wij zorgen ervoor dat je wordt overgezet en alles geregeld wordt.

Wat verandert er?

Je hebt onlangs al een e-mail of brief ontvangen, waarin we de samenvoeging van Telfort met KPN aankondigen. Ook wordt jouw nieuwe KPN abonnement daarin weergegeven. Alle Telfort Mobiel klanten zijn afgelopen weekend overgezet naar KPN. Je ontvangt in de weken na overzetten een sms én een mail of een brief om je welkom te heten.

Belangrijk om te weten

• De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.

Mijn Telfort wordt MijnKPN

De Mijn Telfort-omgeving wordt overgezet naar MijnKPN. Met een Telfort ID kun je met dezelfde inloggegevens in MijnKPN. Heb je nog geen Telfort ID of KPN ID, dan kan je nu zelf een KPN ID aanmaken en je mobiele abonnement toevoegen.

Een paar belangrijke punten over Telfort abonnementen in MijnKPN

• MB's delen is niet mogelijk, maar wordt mogelijk wel weergegeven in MijnKPN. Zie ook de veelgestelde vragen hieronder.
  • De weergave van jouw bundel klopt momenteel mogelijk niet. Hier werken we aan. Jouw bundel en de bundelperiode blijven zoals je gewend bent.

Veelgestelde vragen (FAQ)

Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?

Nee, je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals voicemail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

Sms en VoiceMail

Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.

Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.

VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

Kan ik MB’s delen?

Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Werkt VoLTE en VoWIFI na de migratie?

Nee, VoLTE en VoWIFI werken alleen via een simkaart van KPN. Wil je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI? Vraag dan na de migratie een nieuwe simkaart aan via MijnKPN.

Kan ik Kids Sim bestellen?

Ja, als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je een Kids Sim bestellen. Kids Sim is een onderdeel van KPN Hussel, maar je hoeft zelf geen Hussel abonnement te hebben om dit te kunnen bestellen.
Kids Sim is een abonnement speciaal voor kinderen, om ze op een veilige manier kennis te laten maken met een mobiel abonnement. Het is altijd een nieuw abonnement, dat je kan toevoegen aan jouw bestaande KPN abonnement. Verlengen naar een Kids Sim abonnement is niet mogelijk.

Kan je als oud-Telfort Mobiel klant na de overgang naar KPN Mobiel ook 4G gebruiken in het buitenland?

Ja, dat kan met de huidige sim alleen in dezelfde landen als nu (beperkte set landen binnen Europa). Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt (na de overgang) dan krijgt je extra voordelen:

• 4G bellen
  • 4G roaming (wereldwijd, waar beschikbaar)
  • WiFi Bellen (VoWiFi)
  • Visual Voicemail ook voor Android
  • Datasnelheid max 500 Mbps (nu 250)

Kan ik mijn oude facturen van Telfort bekijken?

Na de overgang kan je jouw 'oude' facturen van Telfort bekijken via MijnKPN.

Hoe ziet mijn eerste factuur bij KPN eruit?

Vanaf 26 januari staan alle kosten op de KPN factuur. Op de laatste factuur van Telfort staat 0 Euro. Alle kosten, zoals abonnement en bundels, staan in één overzicht op de eerste KPN factuur. Je betaalt hetzelfde bedrag als voor de overgang.

Wanneer vindt de eerste incasso vanuit KPN plaats?
Vanaf nu worden de facturen vanuit KPN geïncasseerd. Het kan zijn dat je hierover een bericht van de bank ontvangt. Het is van belang dat je het bedrag niet storneert.

Ik heb geen automatische incasso ingesteld, wat moet ik doen?
Je kan zelf via internetbankieren het openstaande bedrag overmaken. Dit moet vanaf 26 januari naar de rekening van KPN. Vermeld bij de betaling het debiteuren- of klantnummer en gebruik het KPN-rekeningnummer: NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Kijk voor meer informatie over de overzetting kpn.com/welkombijmobiel.

Nu ben je helemaal op de hoogte. Heb je nog vragen over dit topic? Stel ze gerust hieronder.
Heb je vragen over jouw abonnement dat nu KPN geworden is? Dan kan je hier voortaan voor terecht op het KPN Forum.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

156 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Prima uitleg @Alexandra - Telfort daar kunnen we wat mee 

Ik kan het  niet laten beetje plagen de kop klopt niet.

Vanaf zondag is Telfort mobiel KPN mobiel geworden.

Het titel moet zijn 

Telfort mobiel is vanaf nu kpn mobiel 

Verder goede uitleg jammer dat dit niet gister al is geplaatst. Voelt als mosterd na de maaltijd.

Deze link https://www.kpn.com/telfort/extrainformatie.htm noemt inderdaad de weergave fout.

Reputatie 1

Nou dan heb ik een dingetje. Ik kan mijn Mobielrekening niet meer inzien zoals gebruikelijk

Reputatie 8
Badge +18

Nou dan heb ik een dingetje. Ik kan mijn Mobielrekening niet meer inzien zoals gebruikelijk

daarvoor moet je met een ID account KPN  inloggen  echter daar krijg ik een foutmelding als ik de facturen van Telfort wil inzien

Ik ga er vanuit dat de 1e factuur van KPN wel zichtbaar is 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Bruneng, wat jimny zegt klopt helemaal. Je kunt je mobiele facturen sinds de overgang terugvinden in de MijnKPN :slight_smile:  Als je ze daar niet kunt vinden kan je dit het beste aankaarten op het KPN Forum, zij kunnen nu alles over de oud-Telfort abonnementen inzien. 

Reputatie 8
Badge +18

@Jasper - Telfort ze zijn wel te zien bij KPN echter je kunt ze niet openen 

Reputatie 8
Badge +11

Ik kan ze prima inzien tot een jaar terug. Het is dus niet iets wat bij iedereen speelt.

Reputatie 8
Badge +11

Waar probeer je ze te bekijken @jimny? Is dat via de webvariant van de MijnKPN of de app? In de Android app is dat nog niet mogelijk, daar komt nog een update over. Als het op de site is kan je het het beste even op het KPN Forum plaatsen, dan kan dit verder uitgezocht worden.

Reputatie 1

@Jasper - Telfort ze zijn wel te zien bij KPN echter je kunt ze niet openen 

Android, misschien? Er komt een update. Lees onderaan.

Reputatie 8
Badge +11

Dat had ik even over het hoofd gezien :blush:

Op m'n telefoon lukt het inderdaad niet.

Hmm inderdaad een storing ik zie dit in de app. Via de website die ook bij Telfort altijd al mijn voorkeur had netjes te downloaden.

Ps gun ons een gewennings periode ik weet dat ook de Telfort moderatoren als die hun KPN pet opzetten dit in kunnen zien. Ik begrijp het en wijs ook zoveel mogelijk naar het KPN forum. Toch is het nu niet echt klant vriendelijk. Tot zaterdag kreeg je soortgelijke opmerkingen op het KPN forum te zien. Nee je moet naar het Telfort forum. Terwijl jullie notabene in hetzelfde gebouw en mogelijk ook nog eens in hetzelfde kantoor.

Datzelfde geldt voor de winkels die konden ook niks inzien. 

Reputatie 1

Nou dit wordt gezellig. Om een paar redenen! De eerste is ik heb bij Telfort mijn gebruikersnaam aangepast en wachtwoord dat ging goed tot vandaag. Ik word doorgeschakeld naar een KPNB ID Wie hoe wat waar?

Dan de tweede reden ik had met Alexandra (van telfort) afgesproken dat ik vandaag dr rekening zal betalen over december en dat ik daar terugbetaling op krijg omdat Telfort/KPN mij in december spontaan zonder alles heeft gelaten? Doe ik daar nu verstandig aan? Want 51,22 betalen over een maand waar ik meer dan de helft niet heb ontvangen lijkt me een beetje kort door de bocht. En nu geen rekeningen in kunnen zien bevestigd dit alleen maar.

@Bruneng bekijk dit topic even mischien helpt het https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/kpn-id-en-mijnkpn-hulp-topic-86156

Normaal gesproken moet je als je die al had met het Telfort ID bij KPN te kunnen aanmelden daar zit een maar aan vast had je in de afgelopen 5 tot 10 jaar al een KPN account dan is er een grote kans dat jou Telfort gegevens daar aan zijn gekoppeld. Die kans is nog groter als het in het verleden bij KPN gebruikte email adres hetzelfde is als die bij KPN. Ik wacht nog op bevestiging vanuit KPN dat mijn bevinding klopt.

Reputatie 1

Ja dat is al 10 jaar geleden en nu?

Ja dat is al 10 jaar geleden en nu?

Voor de leesbaarheid van dit topic wil ik je met alle plezier in dat andere topic verder helpen.

Reputatie 1

Is Alexandra nog aanwezig

Is Alexandra nog aanwezig

Geen idee. Heb je al geprobeerd om met je Telfort ID bij KPN in te loggen?

Reputatie 4
Badge

@Bruneng

Als je even de link aanklikt die Galdor68 4 posten boven jouw post, kom je denk ik al een heel stuk verder, mij heeft die link enorm geholpen en ik ben @Galdor68  er ontzettend dankbaar voor, dus @Bruneng probeer die link eens, kom je er niet uit helpt Galdor63 je echt op weg, succes

Reputatie 1

Nou dan stel ik de vraag in zijn algemeenheid.Ik heb mijn abonnementsgeld voor december 2019 net opnieuw betaald en ik wil graag weten wat ik daar van terugk krijg aangezien ik in de maand december zeker 2/4 van de tijd geen tv/internet/vaste telefonie heb gehad? En ja ik ben ook @Galdor68 dankbaar.

Nou dan stel ik de vraag in zijn algemeenheid.Ik heb mijn abonnementsgeld voor december 2019 net opnieuw betaald en ik wil graag weten wat ik daar van terugk krijg aangezien ik in de maand december zeker 2/4 van de tijd geen tv/internet/vaste telefonie heb gehad? En ja ik ben ook @Galdor68 dankbaar.

Dat kan ik deels antwoorden. Ga ik van 2/4 uit dus de helft  als dat letterlijk 15 dagen zijn zou je ongeveer 15/30 terug kunnen krijgen. Even een opmerking dit heeft zo lijkt het op thuis internet betrekking niet op Mobiel waar dit topic voor bedoeld is. @Alexandra - Telfort of een collega kan je hier verder mee helpen.

Hoi, ik ben echt niet blij, sinds gisteren heb ik continu geen netwerk verbinding(geen service) telefoon blijft maar zoeken, en is daardoor steeds leeg alles wat ik zelf kon doen heb ik inmiddels gedaan zelfs mijn Sim in een ander toestel gedaan maar ook dan werkt het niet kortom ik baal hiervan. Ben buiten een WiFi omgeving onbereikbaar en bellen gaat al helemaal niet 

Zijn de privacy instellingen eigenlijk wel overgenomen ?

Las dat ineens iedereen zijn eerder afgeschermde gegevens op straat liggen nu !

Dat alle gegevens nu bij nummerinfo op te vragen zijn terwijl mensen eerder geen nummervermelding hadden.

Je kunt je eigen nummer testen met https://www.mijnnummervermelding.nl/
Waarschijnlijk schrik je je rot en zie je ineens dat al je naam/nummer/adresgegevens door KPN verkocht zijn!

Reputatie 8
Badge +18

Hoi, ik ben echt niet blij, sinds gisteren heb ik continu geen netwerk verbinding(geen service) telefoon blijft maar zoeken, en is daardoor steeds leeg alles wat ik zelf kon doen heb ik inmiddels gedaan zelfs mijn Sim in een ander toestel gedaan maar ook dan werkt het niet kortom ik baal hiervan. Ben buiten een WiFi omgeving onbereikbaar en bellen gaat al helemaal niet 

Vanaf vandaag moet je bij KPN zijn wellicht heb je een nieuwe simkaart nodig

De migratie zou hier geen invloed op moeten hebben.

@n.steenstra je wordt een beetje vervelend nu.

De migratie zou hier geen invloed op moeten hebben.

@n.steenstra je wordt een beetje vervelend nu.

Dat hoor ik vaker @Galdor68 !

Meestal bannen ze me :-(