Nieuws

Telfort + KPN = Telfort Compleet

• 17 april 2019
  • 102 reacties
  • 14013 keer bekeken
Telfort + KPN = Telfort Compleet

Toon het eerste bericht

102 reacties

Reputatie 1
Ik ga overstappen. Weg van Telfort glasvezel en Telfort mobiel (contractvrij). Heb een vergelijk gemaakt tussen T-mobile en KPN. Ben al 15 jaar aandeelhouder van KPN en al weet ik niet hoe lang klant. Ongelooflijk genant en pijnlijk.

KPN maakt misbruik van zijn machtspositie. Dat vind ik onetisch. Daarbij, zoals we dat kennen van de financiele dienstverlening wordt klanten zand in de ogen gestrooid. Verpakt in complexiteit en hol marketinggeweld raakt de gemiddelde klant toch de draad kwijt en verzandt in passiviteit en precies dat is de bedoeling. Het cultiveert de low-trust society. Dat is een groot probleem. Mensen zijn druk, hebben geen tijd vanalles uit te pluizen, waardoor ze het vel over de oren getrokken kan worden.

Hieronder het voorbeeld voor mijn specifieke situatie. Ja, er zijn vergelijkingssites en andere aanbieders. Ik heb T-mobile mobiel jaren zakelijk gebruikt. Prima dekking en snelheid. Ik zie af van TV om de vaste lasten beheersbaar te houden (wij kijken nauwelijk meer lineair tv en zijn geen live sportliefhebbers. Dat geldt voor velen natuurlijk niet.). Het wordt mij veel te duur. Internet en telefonie zijn basisbehoeften. Ik kan niet zonder. Dan mag je de kosten over 10 jaar doorrekenen en dan schrik ik. Alle vaste lasten blijven maar fors stijgen.

Veel succes allen met het stoere KPN.

Leg die mobiel eens uit, bij T-Mobile krijg je bij combivoordeel op 2 Gb geen dubbele data maar 500 Mb extra dus 2.5Gb, vanaf de 5Gb krijg je 2Gb extra en dat abo kost als je voor 1 jaar afsluit 17.50 per maand als je combivoordeel hebt, 20 euro zonder de 2.50 korting.🤔

En de laatste regel dat je kan besparen door 1 plus 2Gb te nemen klopt ook niet, je krijgt dan 1.5Gb.🤤

Dus wel graag de werkelijkheid doorgeven.
Reputatie 1

Hallo @Doornekamp33 . Dank voor je aanvulling. Ik vind het knap dat jij dat weet. Ik heb niet de kleine letterjes gelezen, moet ik bekennen. Op de website van T-mobile staat, ik citeer:
"Ontvang 2 GB of 500 MB extra mobiele data per maand voor elk Go of Basis Sim abonnement dat je met een T-mobile Thuis abonnement combineert."

Ik als argeloze potentiele klant lees: 2 GB bij Go sim abo of 500 MB bij Basis sim. Tsja, als dat niet blijkt te kloppen, voel ik mij niet schuldig dat ik het weer eens niet begrijp. Maar, voordat je in zee gaat, moet je natuurlijk wel de kleine letterjes lezen. Dat is waar. Ik krijg er een punthoofd van.

Edit
Dat is volgens mij precies waarom er zeven miljoen woekerpolissen zijn verkocht in Nederland. Het ligt altijd aan de domme klant, die er met open ogen intuint. En dan kom je op het punt dat niemand meer ergens in gelooft. Want er zit wel weer ergens een adder onder het gras.

Reputatie 1
@Doornekamp33 natuurlijk heb je gelijk. Dank je wel. Listig hoor. Zal mijn post vanavond aanpassen. Excuus voor de verwarring.

Het is wel een hele rare zins constructie. Ik lees en begrijp het exact zo 2GB bij Go en 500Mb bij basis.

Deze bleef voor velen ook een struikelblok.

Toch is dit bovenstaande niet helemaal waar.

Internet en mobiel levert enkel dubbele data en €5,00 op de factuur geen keuze ooit wel toen was de dubbele data ook een keuze.

Internet en TV en mobiel =dubbele data en een tv pakket naar keuze of de korting
Hierbij de opmerking dat TV geen los product is het leverd wel een extratje op maar enkel afneembaar als totaal pakket.
Elk extra mobiel abonnement krijgt ook de data verdubbeling maar niet nog meer korting.
Er zijn 3 voordelen om uit te kiezen maar daar blijft het bij.

@Hayo1 vanavond kan je niks meer aanpassen dit kan enkel binnen een uur.
@Hayo1 , dat was niet zo moeilijk, heb een paar weken geleden 2 mobile abonementen omgezet naar T-Mobile, 1 met 2 Gb data en 150 min bellen voor moeders en 1 met 5Gb en onbeperkt bellen dit samen met mijn thuis aansluiting, dus dan krijg je het alkemaal te zien.
Ik ben thuis 2.50 minder kwijt per maand en mobiel blijft hetzelfde als je beide opteld, maar ik ging niet voor het geld maar door de verdwijning van Fox en National Geograpic.
Reputatie 2
@Hayo1 op telefoon kan je nog meer besparen door een nummer bij cheapconnect te nemen. €8,95 per jaar. Gesprekskosten zijn prepaid, je krijgt dus nooit een onverwachte hoge rekening.
https://www.cheapconnect.nl/
https://www.cheapconnect.nl/tarieven/

Indien je niet op een vast nummer gebeld wilt / hoeft te worden kan je ook oip-trunk nemen
https://www.cheapconnect.nl/voip-out/
Dan heb je alleen gesprekskosten
Reputatie 1
Ik wil niet off-topic geraken en wil het onderwerp hier niet kapen voor T-mobile. Heb echter wel wat recht te zetten. Reden: T-mobile vermeldt foutieve informatie op haar website én ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Vóór 21 januari 2019 waren er twee mobiele abonnementen: GO (+ 2 GB klantvoordeel) en Basis sim (+ 500 MB klantvoordeel). Basis sim bestaat niet meer, alleen de GO abonnementen nog. Als je bij de glasvezelpaketten kiest voor "ja" bij de vraag: "heb je al T-Mobile mobiel?", dan wordt je getrakteerd op verouderde, foutieve informatie.

Nu is het T-mobile klantvoordeel bij Sim Only Go mobiel abonnement:
1 of 2 GB: + 500 MB
5 of 10 GB: + 2 GB

Zie bijlage voor calculatie KPN versus T-mobile (voor mijn specifieke wenssituatie, waarbij ik afzie van "lineaire" TV om vaste kosten te besparen. Het gaat mij om lange termijn vaste lasten. Daarom negeer ik bewust eenmalige kosten en tijdelijke kortingen). Dank @Doornekamp33 voor je opmerkzaamheid. Excuus dat deze onbenullige klant er weer eens weinig van begreep en geloofde wat hij las.

Case closed. Ik stap over naar T-mobile.

De prognose voor 10 jaar is deels irrelevant er zal volgend jaar ook bij hun weer inflatie aanpassing komen of pure prijsverhoging.
Dat kan zeker, Telfort was ook lekker goedkoop, heb jaren lang maar 45 euro betaald, inclusief het uitgebreide TV pakket en met opnemen en 2 TV's aangesloten met de mogelijkheid voor meer, is ook in 1 keer omhoog naar 57.50 omdat ik voor die tweede mag gaan betalen en opnemen ook niet meer op HDD kon maar in de cloud moest, het uitgebreide TV pakket bleef wel gratis.
Nu is Tm een beetje klanten aan het pikken, zijn ze binnen gaat daar de prijs ook wel omhoog, de concurentie is gewoon te klein om kop het scherpst te blijven met de tarieven, maar ja, Tm mocht Tele 2 overnemen, was geen probleem, we zien het nu, KPN en Ziggo verhogen de prijzen, maar erger, de pakketten worden uitgekleed.
Reputatie 8
Badge +9
@Hayo1 dit is een prima plek om advies te vragen aan anderen (en ons) en om je ervaring te delen. Ik lees dat je ook een beslissing hebt gemaakt, helemaal goed. Het is belangrijk dat het pakket dat je kiest aansluit op jouw wensen.
Reputatie 1
Ik wil niet off-topic geraken en wil het onderwerp hier niet kapen voor T-mobile. Heb echter wel wat recht te zetten. Reden: T-mobile vermeldt foutieve informatie op haar website én ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Vóór 21 januari 2019 waren er twee mobiele abonnementen: GO (+ 2 GB klantvoordeel) en Basis sim (+ 500 MB klantvoordeel). Basis sim bestaat niet meer, alleen de GO abonnementen nog. Als je bij de glasvezelpaketten kiest voor "ja" bij de vraag: "heb je al T-Mobile mobiel?", dan wordt je getrakteerd op verouderde, foutieve informatie.

Nu is het T-mobile klantvoordeel bij Sim Only Go mobiel abonnement:
1 of 2 GB: + 500 MB
5 of 10 GB: + 2 GB

Zie bijlage voor calculatie KPN versus T-mobile (voor mijn specifieke wenssituatie, waarbij ik afzie van "lineaire" TV om vaste kosten te besparen. Het gaat mij om lange termijn vaste lasten. Daarom negeer ik bewust eenmalige kosten en tijdelijke kortingen). Dank @Doornekamp33 voor je opmerkzaamheid. Excuus dat deze onbenullige klant er weer eens weinig van begreep en geloofde wat hij las.

Case closed. Ik stap over naar T-mobile.

heb hetzelfde berekent alleen dan met telfort, en Tmobile is momenteel even duur als telfort na de prijswijziging.

indien je nog je huidige abbo hebt bij telfort en deze na 1 jaar afloopt raad ik aan om het nogmaals te vergelijken.

maar ja vind het wel onzin dat pakketten steeds meer worden uitgekleed, en je "Gratis" extra's krijgt waar je alsnog voor betaald, zie prijsverschil telfort/ KPN maar eens
Wat dat betreft als je niet beter weet is het nieuwe systeem met het basis en uitgebreide tv pakket zo gek nog niet. Het resulteert wel in een iets lager maand bedrag. Blijft voor mij wel een raar pakket wat de zenders betreft.
Goedenavond,

Ik ben nu al een tijdje bezig om mijn compleet voor elkaar te krijgen. Eerste keer werd hij afgewezen omdat nog met me mobiel nummer in KPN-compleet van mij ouders zat. Naar heel veel gebeld te hebben met KPN ben ik daar nu uit gehaald. Nu heb ik in juni opnieuw Telfort compleet aangevraagd nog steeds niks van gehoord. Na een maand gebeld met jullie klantenservice. Zij heeft nieuwe aanvraag erin gezet. Want de aanmelding van juni was nergens meer te vinden. Nu is al weer een maand voorbij dan dat gebeld met jullie heb. Tot op heden heb ik nog steeds niks gehoord en als bel met jullie of de klantenservice van KPN word er naar elkaar gewezen. Kunnen jullie mij misschien hulp dat ik wel voor elkaar krijg dat mijn compleet krijg?? Ik ben ondertussen al vanaf februari bezig.
Hoi @Jes850 je hebt bij KPN een mobiel abonnement bij Telfort een internet en tv abonnement?
Dat KPN mobiel abonnement stond nog op het adres van je ouders. Staan beiden nu op jouw adres?
je komt nu in aanmerking voor de €5,00 korting en dubbele data op het mobiele abbonement.

Je kan de reactie van een medewerker afwachten of via de link aanmelden.
Als ik je goed begrijp is dit in juni al gedaan?
https://www.kpn.com/compleet/aanmelden/telfort-aanmelden.htm
Reputatie 7
Badge +9
Goedenavond,

Ik ben nu al een tijdje bezig om mijn compleet voor elkaar te krijgen. Eerste keer werd hij afgewezen omdat nog met me mobiel nummer in KPN-compleet van mij ouders zat. Naar heel veel gebeld te hebben met KPN ben ik daar nu uit gehaald. Nu heb ik in juni opnieuw Telfort compleet aangevraagd nog steeds niks van gehoord. Na een maand gebeld met jullie klantenservice. Zij heeft nieuwe aanvraag erin gezet. Want de aanmelding van juni was nergens meer te vinden. Nu is al weer een maand voorbij dan dat gebeld met jullie heb. Tot op heden heb ik nog steeds niks gehoord en als bel met jullie of de klantenservice van KPN word er naar elkaar gewezen. Kunnen jullie mij misschien hulp dat ik wel voor elkaar krijg dat mijn compleet krijg?? Ik ben ondertussen al vanaf februari bezig.

Hallo @Jes850. Zo te lezen ben je echt al een behoorlijke tijd bezig om je aan te melden voor Telfort Compleet, maar wil het maar niet lukken. Dat is frustrerend. Wat @Galdor68 zegt klopt: als je een Telfort Thuis abonnement en een KPN mobiel abonnement combineert, dan krijg je dubbele data/min én € 5,- korting op KPN Mobiel. Ik heb je abonnement erbij gepakt en zie ook dat je die voordelen sinds 15 juli al gewoon krijgt. 🙂 Vandaag is je nieuwe factuurperiode gestart en je ziet als het goed is dat je nu 30 GB hebt gekregen (twee keer 15 GB). Je factuur voor de komende maand wordt in de loop van deze week opgemaakt en daarop zal de Telfort Compleet korting ook verrekend zijn vanaf 15 juli.
Sinds 2 weken zijn wij over van het vertrouwde en nooit problemen gevende kastje van Telfort naar de Expiria v10 box van Telfort/KPN.
2 dagen geen telefoon gehad, modem moest gereset worden, mijn Toon werkte niet meer, volgens helpdesk Telfort moest ik naar de website van Toon gaan om dit te verhelpen. Nu kunnen we geen uitzendingen meer terug kijken en geeft dat ding aan om alles maar weer te resetten, code 561,.oude software vergeten en nieuwe inladen. Bij 80% komt code 561 weer te voorschijn en doet niets het meer.
Ik weet nu weer waarom ik absoluut niet naar KPN wilde maar ja die hebben bijna een monopoly positie gekregen bij glasvezel.
#zeerontevredenop Tefort/KPN
@Bert Vos

Je post hoort eerder in dit topic.
vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding

Niet het voor jouw beleving verschil zal maken.
Het lijkt erop dat de vraag inderdaad in dat topic thuis hoort de 561 code hebben velen door een storing last van gehad een herstart van de Experiabox lost dat doorgaans op.

Wat verder los staat van de opgang van Telfort in het merk KPN.
Reputatie 8
Badge +7
Per 1december 2019 nieuwe CEO KPN:
Profiel Dominique Leroy

Dominique Leroy is momenteel CEO bij Proximus Group (voorheen Belgacom), een functie die ze met succes heeft vervuld sinds 2014. Dominique startte bij Belgacom in 2011 en was vanaf 2012 lid van het management committee met verantwoordelijkheid voor de consumentenmarkt. Voordat ze bij Proximus begon, heeft ze 24 jaar bij Unilever gewerkt, uiteindelijk als Managing Director van Unilever BeLux en lid van het management comité van Unilever Benelux.

Naast haar executive rol bij Proximus, is Dominique ook lid van de Raad van Commissarissen bij Ahold Delhaize Group, nietuitvoerend bestuurder bij Compagnie de Saint Gobain en voorzitter van de Solvay School of Management and Economics International Advisory Council. Ze is ook lid van Women on Board in België en van de International Business Council van het World Economic Forum.

Dominique is een klantgerichte en betrokken leider met een schat aan ervaring in zowel telecommunicatie als fast moving consumer goods. Ze heeft een bewezen staat van dienst in het transformeren van organisaties om ze te positioneren voor toekomstig succes. Bij Proximus staat Dominique bekend om het transformeren van het bedrijf van een connectiviteitsspeler tot een leidende digitale services- en communicatieprovider.

Dominique heeft een Master degree in Bedrijfskunde van de Solvay Business School en spreekt vloeiend Nederlands, Frans en Engels. Ze is geboren in 1964 in België, is getrouwd, heeft twee kinderen en is een fan van duursporten, reizen, moderne kunst en muziek.

CV Dominique Leroy
2014 to date CEO Proximus Group 2012 – 2014 EVP Consumentenmarkt en Lid van het Management Committee, Belgacom 2011 – 2012 VP Sales Consumentenmarkt, Belgacom 2007 – 2011 Managing Director, Unilever België 2006 – 2007 Landelijk Directeur Klantontwikkeling, Unilever België 2003 – 2006 Directeur Klantontwikkeling en Logistiek, Unilever België 1997 – 2003 Verschillende functies bij Unilever België (accountancy, product management, finance en marketing)

Bron: KPN Pers
Tja, een geheel hakketak betreffend pakket samenstelling gecombineerd met abonnement prijsverhoging
wat voorheen bij zelfstandig TELFORT niet aan de orde was maar door reorganisatie een schrikbeeld vormt voor bestaande klanten telfort , reorganistatie KPN -TELFORT waarbij KPN alvorens nieuw prijsverhoging kenbaar heeft gemaakt voor abonnementen wat men eind 2019 kan verwachten met invoering 5G netwerk, pakket thuis Internet/TV naar € 62,50 gaat zonder mobiel waar eveneens prijsverhoging voor de deur staat.

Het vertrouwde Telfort is hiermede uit elkaar gescheurd wat natuurlijk ontzettend veel klantverlies heeft teweeg gebracht.
KPN kan dit echter niet maken wat dan ook goed fout gaat, leegloop klantenbestand,

Veronderstel dat KPN nog in veronderstelling zweeft van toen, alleen heersend post, telefonie kabel aansluiting doch alles is echt veranderd door ons EEG beleid die marktverruiming teweeg heeft gebracht voor providers andere EEG-landen, KPN netwerkbeheerder is waar ieder een kabel kan huren, verantwoordelijk is voor storingvrij netwerkbeheer. De innovatie waar KPN nu mee bezig is zal door stelselmatig prijsverhogingen KPN meer schade berokkenen dan voordeel, moeilijk is op telefonie-internetmarkt een plaats te veroveren door zeer sterk concurerende prijzen onderling waar de consument duidelijk een scherp oog voor heeft, zijn voordeel zal nemen.

Jammer Telfort , heb jullie ook verlaten naar ander provider, door consumentenbond uitgeroepen is als de beste en maandelijks goedkoopste provider met indentiek zelfde hoge service aanbod als KPN, monteur aan huis, storingen of geen ontvangst, 24-uur service, bij volledig pakket geen aansluitkosten, per maand opzegbaar, teveel om op te noemen. Tja KPN, Ieder provider heeft kwaliteit hoog in zijn vaandel staan en service maar deze provider doet het wel voor stukken minder abonnementgeld warbij de eersyte zes maanden nog extra korting word verleend, daarna nog dik onder de abonnementgelden van KPN blijft.
Toch een nadenker KPN, misschien hebben jullie toch een verkeerd innovatieplan opgesteld, over zes maanden zal alles 5G zijn, kun je niet aan prijsverhoging blijven doen, word klantverloop nog groter.🤓
Wie kent de Hussel al?

Een nieuwe combinatie mogelijkheid bij KPN ook mogelijk in combinatie met Telfort,
Ik ga er niet op vooruit zag ik al.

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-introduceert-kpn-hussel-internet-mobiel-tv-entertainment-en-meer-altijd-op-jouw-manier-480667/index4.html#post835075
Reputatie 8
Badge +7
Wie kent de Hussel al?

Een nieuwe combinatie mogelijkheid bij KPN ook mogelijk in combinatie met Telfort,
Ik ga er niet op vooruit zag ik al.

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-introduceert-kpn-hussel-internet-mobiel-tv-entertainment-en-meer-altijd-op-jouw-manier-480667/index4.html#post835075

Gewoon lekker bij Telfort blijven, KPN was al duurder, nu nog meer met de nieuwe pakketten.
Reputatie 8
Badge +11
De Hussel, de nieuwe propositie van KPN is vanaf te bestellen. Hij zal bij steeds meer klanten bekend worden.
Het lijkt er inderdaad niet voordeliger op te worden.

Reageer