Nieuws

Telfort + KPN = Telfort Compleet

  • 17 april 2019
  • 103 reacties
  • 15641 keer bekeken
Telfort + KPN = Telfort Compleet

Toon het eerste bericht

103 reacties

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de zenders voorlopig gelijk getrokken gaan worden.
Bij KPN schijnen nog meer dingen te kunnen wat bij Telfort niet kan.
Reputatie 1
Telfort + KPN = Telfort Compleet = KPN Compleet?

1). Ik heb 7 mei 2019 ook Interactieve TV genomen bij mijn Telfort internetabonnement. Nu zag ik gisteren pas dat ID (Investigation Discovery) er helaas niet in zit, daar heb je blijkbaar het uitgebreide pakket voor nodig. Bij mijn vriendin met KPN zit ID wel in het basispakket. Vraag: Gaan deze pakketten ook worden gelijkgetrokken, met het samengaan van KPN, zodat Telfort = KPN met ID in de basis? Zo ja, wanneer?

2). Vandaag zag ik een leuke telefoonaanbieding: https://www.mobiel.nl/smartphone/samsung/galaxy-a70/met-abonnement/kpn/kpn-mobiel-compleet-2019-2-jaar/954-6353%7C955-6358%7C957-6359%7Chc24-0_0%7Cpv-4253#met-abonnement
Als je daar bij Combinatievoordeel KPN Compleet kiest, dan moet je voor de telefoon als je geen krediet wilt 240 euro betalen. Kies je Telfort Compleet, dan kost diezelfde telefoon 312 euro. Vraag: Als Telfort Compleet = KPN Compleet, kan ik dan gewoon KPN Compleet kiezen daar? Zo ja, dan ga ik hem bestellen. :-)

Als het antwoord op bovenstaande vragen nee is, kan ik dan mijn Telfort abo omzetten naar een KPN abo? Dan heb ik wel ID erbij in de basis, en dan betaal ik ook 72 euro minder voor die telefoon.
Ja, precies, de huisgenoot die het service bericht gehad heeft, Telfort samen verder,
heeft ook alleen mobiel.
Net zoals de mail die ik niet ontvangen heb.
Jij bedoelt dat Servicebericht over het samengaan toch?
Hier op 2 mei ontvangen op mijn emailadres en mijn partner op die van haar.
De prijsverandering heb alleen ik gehad wat logisch is ik ben de contracthouder voor thuisinternet.
Reputatie 8
Badge +11
Je hoeft je geen zorgen te maken. Als er wijzigingen komen zul je daarvan persoonlijk op de hoogte gesteld worden.
Daar ben ik dus bang voor.
Dat ik dat bericht niet krijg.
Net zoals de mail die ik niet ontvangen heb.
Ik zie de laatste tijd vaker meldingen van klanten die sommige berichten niet krijgen.
Reputatie 8
Badge +11
Als er iets gaat veranderen in de voorwaarden van jouw mobiele abonnement krijg je daar zeker berichtgeving van.
Reputatie 2
Badge
Ik wil straks niet een nieuw abonnement bij KPN, die ik niet maandelijks kan opzeggen.
Zolang jij niet kiest voor verlengen kom je niet terecht bij een abonnement die plots niet meer maandelijks opgezegd kan worden.
Klopt, nu voor Thuis.
Maar ik heb het over mobiel.
Als daar de veranderingen bekend voor gemaakt worden betreft de voorwaarden.
Het enige wat ik ontvang zijn de facturen.
Ik wil straks niet een nieuw abonnement bij KPN, die ik niet maandelijks kan opzeggen.
Reputatie 8
Badge +11
De berichtgeving komt normaal op de postcode en contractant. Er komt dus zeker iets.

In ieder geval begrijp ik nu wat je bedoelt, dan moet je het gewoon zo laten. Dan gebeurt er ook niks geks.
Ga ik ook niet van uit, maar dan is een terugkeer alleen een optie als de rest het ook niet meer aanbied op glasvezel of de schotel, kabel is geen optie.😉😉😉
Hooguit Fox met een omweg vanwege het stukje voetbal. Veel meer zou ik niet van uit gaan.
Wees gerust @mandy , die mail heb ik ook nooit gehad, en de prijsverhoging een week nadat het hier werd bekend gemaakt.
En de zenderwijziging is er wel geweest, maar toen was het allang opgezegt, 24 mei ben ik Telfort vrij, 3 abonementen zijn dan naar de roze concurent, en misschien bevalt het niet, terugkomen gaat alleen al National Geograpic en Fox weer in het pakket komen.😮😮😮
Dat het alleen voor Thuis geld nu, is mij bekend.
Maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde.
Waarschijnlijk verkeerd omschreven.

Ik kan nu maandelijks opzeggen, voor zowel Thuis als mobiel.
(Dit omdat ik contractvrij ben.)
Dus onder Telfort voorwaarden.
Ik zeg nu in de overgangsfase voordat het straks helemaal KPN wordt.

Er wordt al geschreven, dat als de voorwaarden dan veranderen, je bericht krijgt.
Dus als Telfort, KPN is.
Met andere woorden, die voorwaarden kunnen veranderen.
En als dat bericht mij niet bereikt?

Nu voor Telfort Thuis heeft mijn huisgenoot netjes een mail gekregen met o.a. de prijswijzigingen.
Mijn andere huisgenoot heeft de mail gekregen met het service bericht,
Telfort en KPN gaan samen verder.
Deze heb ik persoonlijk nooit ontvangen.
Dit terwijl al onze privacy instellingen hetzelfde staan.

En ik ga niet verlengen bij Telfort om eerder genoemde redenen.
Reputatie 8
Badge +11
Nu kan je nog kosteloos opzeggen, maar wie zegt dat het ook kan als straks de voorwaarden,
van KPN gehandhaafd worden?
Nu wordt er nog gezegd van dat het wel kan, maar wat als het straks al KPN is?


Dat kosteloos opzeggen, dat geldt alleen voor het abonnement voor Thuis, dus niet voor Mobiel.

Voor de rest kun je gewoon van onze services en diensten gebruik blijven maken gebruiken zoals je gewend bent. Ook als je verlengd hebt bij Telfort.
Precies Galdor68, dat was nog 'het gewone' bellen zonder pakketten ect.
Ik heb het over de vorige eeuw toen er nog geen internet was althans de beginjaren.

Zonder telefoon geen internet nu is het gek genoeg andersom.
Reputatie 2
Die €60,00 zegt me niks wel ooit 64 gulden per 2 maanden gebruiksrecht voor vaste telefonie.

Exacte bedrag weet ik niet meer, €30 of €35 per maand en dan had je onbeperkt bellen op je vaste lijn. Uitgezonderd 0900 nummers enzo. Was voor 2010 iig, mijn moeder had dat.
Ja zoiets was het wel ja, dus was meer dan die €60,00 in ieder geval.
Maar dat is alweer een poos gelden....
Die €60,00 zegt me niks wel ooit 64 gulden per 2 maanden gebruiksrecht voor vaste telefonie.
De vaste lijn is hier al heel lang uit.
Ik betaalde destijds bij KPN €60,00 voor vaste lijn + belkosten.

Het zit hier ook meer in de combinatie 2+2 GB, 150 belminuten of onbeperkt,
maar ik wil ook maandelijks op kunnen zeggen.
Dan krijg je weer een ander kostenplaatje.
In verhouding tot een andere mobiele provider is dat €4,00 duurder per maand.
Dus het gaat niet alleen om die euro per maand.
Het gaat om het complete kostenplaatje.
En waarom zou ik een abonnement afsluiten wat veel te veel data omvangt die ik nooit gebruik.
Dan erbij ik wil ook kunnen kiezen, dus meerdere opties willen hebben, ook met belminuten.

Maar ook met wat ik zie er nu gaande is.
Zwart/wit gezien is eigenlijk op (kort) termijn niets zeker voor Telfort klanten.
Nu wordt er nog van alles geroepen, er veranderd niets, maar tussen de regels door,
kunnen straks wel de voorwaarden van je abonnement veranderd worden.
Zie van Telfort naar KPN.
Dan wil ik zeer zeker niet vastzitten aan een tweejarig abonnement.
Nu kan je nog kosteloos opzeggen, maar wie zegt dat het ook kan als straks de voorwaarden,
van KPN gehandhaafd worden?
Nu wordt er nog gezegd van dat het wel kan, maar wat als het straks al KPN is?

Laat ik het dan ook niet hebben over het huidige combivoordeel.
HBO, gratis opnemen, de dubbele belminuten, klantvoordeel zijn al verdwenen.
Dit kunnen zij ook doen omdat dit niet bij je standaard abonnement hoort.
Met andere woorden, je abonnement kan er straks ook heel anders uitzien.

Zoals hier, de dubbele data mobiel, als dat verdwijnt, is mijn abonnement niet toereikend.
Als het Pluspakket verdwijnt, betaal ik zo'n €10,00 meer per maand voor internet en TV.
Iets waar sommige mensen ook niet bij stilstaan.

Vandaar dat ik laatst ook gevraagd heb hoe het zit met die extra 2GB in Mijn Telfort.
Daar wordt niet bij vermeld, inclusief combivoordeel.
Reputatie 8
Badge +11
Het zal per persoon verschillen wat de wens is, en afhankelijk van de bundel die je hebt kan je internetgedrag ook veranderen. Ik heb bijvoorbeeld zelf een abonnement met 25 GB, en ik ga daardoor vrijwel nooit meer op WiFi (afgezien van update's die mijn telefoon alleen via WiFi accepteert). Toen ik voorheen een kleinere bundel had gebruikte ik ook veel meer WiFi. Belminuten heb ik onbeperkt, maar als ik er 15 per maand gebruik is het veel 🙂
Dat kan ook, de vaste lijn kost meer en dan mag je nog 14 cent per minuut aftikken, maar de vaste lijn hou ik nog wel even, heb een oude vastgeroeste moeder die denkt dat naar mobiel bellen heel duur is, ze zit bij Tele 2 en heeft 500 belminuten per maand erbij, kost haar niks extra, maarja als de leeftijd oploopt.😁😁

Wij bellen nooit met de vaste lijn meer, mobiel is veel goedkoper.
Als 150 belminuten te weinig is die ene euro voor onbeperkt een koopje, hoef je je ook nooit zorgen te maken dat je er overheen gaat.
Dat dan weer wel. Ik zou na jaren de vaste lijn eruit doen. Die hebben we nu meer om gebeld te worden dan zelf te bellen. Aan de andere kant niet elke organisatie hoeft mijn mobiele nummer te hebben.
Als 150 belminuten te weinig is die ene euro voor onbeperkt een koopje, hoef je je ook nooit zorgen te maken dat je er overheen gaat.

Reageer