Nieuws

Telfort + KPN = Telfort Compleet

• 17 april 2019
  • 91 reacties
  • 10027 keer bekeken

Toon het eerste bericht

91 reacties

Ja, precies, de huisgenoot die het service bericht gehad heeft, Telfort samen verder,
heeft ook alleen mobiel.
Reputatie 1
Telfort + KPN = Telfort Compleet = KPN Compleet?

1). Ik heb 7 mei 2019 ook Interactieve TV genomen bij mijn Telfort internetabonnement. Nu zag ik gisteren pas dat ID (Investigation Discovery) er helaas niet in zit, daar heb je blijkbaar het uitgebreide pakket voor nodig. Bij mijn vriendin met KPN zit ID wel in het basispakket. Vraag: Gaan deze pakketten ook worden gelijkgetrokken, met het samengaan van KPN, zodat Telfort = KPN met ID in de basis? Zo ja, wanneer?

2). Vandaag zag ik een leuke telefoonaanbieding: https://www.mobiel.nl/smartphone/samsung/galaxy-a70/met-abonnement/kpn/kpn-mobiel-compleet-2019-2-jaar/954-6353%7C955-6358%7C957-6359%7Chc24-0_0%7Cpv-4253#met-abonnement
Als je daar bij Combinatievoordeel KPN Compleet kiest, dan moet je voor de telefoon als je geen krediet wilt 240 euro betalen. Kies je Telfort Compleet, dan kost diezelfde telefoon 312 euro. Vraag: Als Telfort Compleet = KPN Compleet, kan ik dan gewoon KPN Compleet kiezen daar? Zo ja, dan ga ik hem bestellen. :-)

Als het antwoord op bovenstaande vragen nee is, kan ik dan mijn Telfort abo omzetten naar een KPN abo? Dan heb ik wel ID erbij in de basis, en dan betaal ik ook 72 euro minder voor die telefoon.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de zenders voorlopig gelijk getrokken gaan worden.
Bij KPN schijnen nog meer dingen te kunnen wat bij Telfort niet kan.
1. Ooit mischien wel weer of KPN gaat dit juist overnemen. Wanneer dat is onbekend ergens in 2020.
2.Telfort Compleet is niet KPN Compleet.

Telfort +Telfort = Telfort Combivoordeel
KPN + Telfort = Telfort Compleet.
KPN + KPN = KPN Compleet

Het Telfort abonnement met de 5 euro erbij gerekend van dat uitgebreide pakke kost evenveel als de KPN variant.
Je hebt een nieuwpakket gekocht kortom je zit nog binnen je contract. Je kan voor 1 juni opzeggen bij Telfort en opnieuw afsluiten bij KPN.
Reputatie 1
Zo, dat gaat snel hier met de reacties. 👍🏻☺ Ik zie geen Telfort embleempje bij je @Galdor68, maar wel een hele hoop reacties, zo te zien zit je wel dicht bij het vuur (mandy ook). ☺

Okee, bovenstaande is duidelijk. Klopt, ik zou nog kunnen opzeggen. Niet tot 1 juni, maar ik mag het contract binnen 14 dagen annuleren. Daarvan zijn er nu dan nog 12 dagen over om me eventueel te bedenken. KPN is wel wat duurder, dus per saldo zal het inderdaad niet (veel) uitmaken. Aan de andere kant zit ik dan wel meteen bij KPN en niet zo half half eronder bungelend. Dan maar helemaal naar KPN. Ik wil alleen niet 1-2 weken zonder internet komen te zitten tijdens die overstap. Ik zal ze eens bellen of ze dat intern kunnen omzetten zodat ik er niets van merk.
Éen van de vaste Forum bezoekers. Niet heel dichtbij het vuur niks dichter dan andere klanten.
12 dagen is een tricky situatie afgaande op enkele topics. Los van die bedenktijd heb je tot 1 juni nog de kans om zonder afkopen op te zeggen.
Denk niet dat je zomaar kan opzeggen als je 12 dagen geleden een contract hebt afgesloten onder het mom van de prijsverhoging, die was al bekent en doorgevoerd, dus snel denken en als je over wil op 100% KPN nog sneller handelen om het binnen de afkoelperiode van 14 dagen te doen, en je kan dan gewoon bij je oude provider blijven tot KPN het overneemt.
Goed punt Doornekamp echter dat lijkt niet zo te zijn er is in plaats van alleen Internet bij Telfort het Internet en TV pakket afgenomen.
Reputatie 1
Ik ben al jaren geen KPN klant geweest, dus dat speelt niet. 🙂

Ook wil ik het niet opzeggen onder het mom van prijsverhoging (ook al kon dat wel volgens de vrouw van Telfort die ik een week geleden aan de telefoon had, want daar hadden we het ook nog over). Maar als ik het al zou opzeggen, dan gewoon volgens wat Telfort erbij zette in mijn nieuwe contract dat op 7 mei 2019 is ingegaan (ik zit dus nu al 2 dagen bij Telfort): "U mag het contract binnen 14 dagen annuleren. Dit kan telefonisch via 0900 9596. Voor het bellen naar dit nummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten."

Ik ga er nog een nachtje over slapen. 🙂
Maar ik neig naar niets doen en het zo maar laten, haha. 🙂
De enige reden zou die telefoon zijn. De maandlasten blijven gelijk tenopzichte van KPN als je het uitgebreide pakket afneemt. Als het alleen om ID is te doen heb ik een voordeligere tip Dplay de app van Discovery.
Je contract loopt al, dan heb je die 14 dagen al gehad wanneer heb je het contract aangevraagd, want 14 dagen bedenktijd na aansluiting is er toch niet, maar na aanvraag heb je 14 dagen om de boel te anuleren.
Of ben je versneld aangesloten?
Reputatie 1
Aanvraag 29 april. Contract is van 3 mei. Aangesloten 7 mei. Ik loop morgen wel even langs een KPN winkel! ☺

@Galdor68 Ja klopt, dplay.nl was/is ook een optie. Iets anders dan ID en TLC kijken we toch niet, haha. En er staat ook altijd een HTPC op de tv aangesloten. Dan kan dat hele tv-abonnement er weer uit. 😉

Misschien stap ik anders volgend jaar wel over op alleen mobiel. En dan de mobiel als wifi spot gebruiken voor als ik aan mijn bureau achter de PC zit. Zoveel doe ik toch niet meer op de PC wat dataverkeer kost. Dan moet ik wel een mobiel nemen met onbeperkt dataverkeer. Of dat ie het afknijpt zoals KPN dat doet, als je er doorheen bent, dan kan je toch nog met minimale snelheid gratis door. Dat is -vind ik- veel beter dan kosten berekenen. Maar zo zal Telfort het ook wel doen?
Klopt ben je door de bundel gaat de snelheid omlaag. Indien nodig kan je wel bijkopen voor de snelheid.
Ik zou wachten tot 5G is uitgerold met zo'n stap, ik zie het ook als een optie.
Reputatie 8
Badge +11
1). Ik heb 7 mei 2019 ook Interactieve TV genomen bij mijn Telfort internetabonnement. Nu zag ik gisteren pas dat ID (Investigation Discovery) er helaas niet in zit, daar heb je blijkbaar het uitgebreide pakket voor nodig. Bij mijn vriendin met KPN zit ID wel in het basispakket. Vraag: Gaan deze pakketten ook worden gelijkgetrokken, met het samengaan van KPN, zodat Telfort = KPN met ID in de basis? Zo ja, wanneer?

Zo lang je nog een Telfort abonnement hebt niet helaas.

2). Vandaag zag ik een leuke telefoonaanbieding: https://www.mobiel.nl/smartphone/samsung/galaxy-a70/met-abonnement/kpn/kpn-mobiel-compleet-2019-2-jaar/954-6353%7C955-6358%7C957-6359%7Chc24-0_0%7Cpv-4253#met-abonnementAls je daar bij Combinatievoordeel KPN Compleet kiest, dan moet je voor de telefoon als je geen krediet wilt 240 euro betalen. Kies je Telfort Compleet, dan kost diezelfde telefoon 312 euro. Vraag: Als Telfort Compleet = KPN Compleet, kan ik dan gewoon KPN Compleet kiezen daar? Zo ja, dan ga ik hem bestellen. :-)

Ik zie het inderdaad, ik vind het heel vreemd. Echter mobiel.nl bepaalt de prijs. Ik ga het in ieder geval even navragen voor je en dan hoor je nog van ons.
Reputatie 1
Dank je nog, @Bart - Telfort 👌🏽

Zojuist was ik bij de KPN winkel langsgegaan, en als je op mobiel.nl via de telefoons en daarna de abonnementen erin gaat, kom je op een iets andere pagina met 3 combivoordeel blokjes: https://www.mobiel.nl/smartphone/samsung/galaxy-a70/met-abonnement/kpn/kpn-mobiel-2019-2-jaar/918-6280%7C919-6284%7Chc24-0_0%7Cpv-4253?extra_ids%5B6758%5D=39939#met-abonnement

En dan is de deal bij Telfort Compleet ook 240 euro, net zoals bij KPN. Dus dat is mooi! KPN kon helaas niet mee met de aanbieding, dus ik heb hem nu thuis maar besteld. Hij vertelde dat er naast de 5 euro korting en de dubbele data waarschijnlijk ook extra zenders bij komen met het combivoordeel, dus misschien heb ik dan toch nog ID erbij, maar dat zie ik dan wel. ☺
Reputatie 8
Badge +11
Fijn om te lezen dat het met hulp van de winkelcollega's is gelukt 👍
Bij CombiVoordeel kan je kiezen uit 2 zenderpakketten; FOX Sports Eredivisie en het Pluspakket. ID zit in het Uitgebreide TV pakket, de zal je daarbij niet krijgen dus.
Reputatie 1
Ik heb Telfort Glasvezel
(internet 50/50mbit+vaste telefonie+tv+twee Amino tv-receivers in eigendom, die kunnen opnemen+combivoordeel - via mobiel abo).

De volgende aankondigingen ontving ik:
  • Aanstaande gedwongen migratie naar technisch nieuwe glasvezelaansluiting
  • Prijsstijging per 1 juni van 45 naar 47,50 euro
  • Telfort is KPN geworden
Er verandert niets, alles blijft bij het oude.

Ik wil best uit eigen beweging overstappen naar KPN waarmee ik bovenstaand lijstje pro-actief omarm. Ik wil "Telfort Compleet" omarmen. Maar.... ik bespeur toch de onwilligheid de loyale klant iets te gunnen.

Ik wil best iets meer betalen, zélfs als ik er niet op vooruit ga, een dag vrij nemen en zal verder niet moeilijk doen.

Bijvoorbeeld ben ik bereid af te zien van TV om ergens geld te besparen. Als ik naar KPN Internet Glasvezel (zonder TV) wil overstappen, dan ontbreekt de mogelijkheid van Telfort Compleet en daarmee vervalt mijn Telfort Combivoordeel. Begrijp ik dat goed?

Dan komt ik uit op:
(ik negeer tijdelijke korting, want die vervalt)
KPN Internet Glasvezel 42,50 eur
Vast bellen 1,00 euro
Upgrade naar 200/200mbit 4,99 euro (Ik wil upstream dezelfde snelheid als downstream - essentieel kenmerk van glasvezel.)
Totaal: 48,99 euro per maand
Geen activeringskosten (moest er nog eens bijkomen, zeg)

Kortom, een prijsverhoging, terwijl TV zou vervallen.
Waarom is er geen Telfort Compleet (voorheen combivoordeel) voordeel mogelijk zonder TV?
(Zo ja, dan ben ik bereid over te stappen - en ga ik nog steeds meer betalen).

Alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Hayo1, Telfort Compleet en CombiVoordeel zijn verschillende dingen. CombiVoordeel is nog steeds mogelijk als je alleen Telfort producten hebt, daarmee kan je internet, tv, telefonie en een of meer mobiele abonnementen met elkaar koppelen. Op deze pagina (onder het stukje over Telfort Compleet) wordt dit beschreven
Telfort Compleet is voor mensen die zowel KPN als Telfort abonnementen hebben, zodat je al gebruik kunt maken van KPN voordelen zonder over te stappen. Daarbij kan je het ook aanvragen als je geen TV hebt. In het eerste bericht van dit topic wordt aangegeven dat je het kunt aanvragen als je "Internet, of Internet en TV van Telfort" of "Internet, TV en/of Vast Bellen van KPN" hebt. TV is zoals je ziet geen vereiste om Telfort Compleet aan te vragen 🙂
Reputatie 1
Beste Jasper,
Dank voor de uitleg. Galdor legde het zo uit, waarvoor dank:
KPN + Telfort = Telfort Compleet.

Ik zou bereid zijn naar KPN internet glasvezel (zonder tv) over te stappen, mits ik Telfort mobiel kan behouden met het huidige "combivoordeel" (dat zou zijn: 5 euro korting en dubbele mobiele data). Kan dat?

Wat ik niet begrijp. Op de website van KPN staat bij het internet glasvezel pakket (de eerste kolom hieronder van 42,50 per maand) dat je niet aan kan vinken dat je Telfort mobiel hebt. En dus Telfort compleet niet beschikbaar is voor dat pakket?

Telfort wordt mij te duur, want na de migratie moet je 5 euro per maand extra betalen voor een tweede tv, die ik nu heb, en je moet 5 euro per maand extra betalen om op te kunnen nemen. Precies die twee dingen zijn bij ons tegenwoordig van belang. De reguliere tv zendingen waaraan de mens zijn timing maar moet aanpassen is bij ons exit. Dus 45 euro plus prijsverhoging van 2,50 euro plus samen 10 euro = 57,50 euro per maand wordt veel te gortig. 28% prijsstijging. Lekker. En Telfort verdwijnt uiteindelijk toch helemaal.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Edit:
Zoals ik het begrijp: met Telfort compleet krijg je alleen korting en dubbele data op KPN mobiel? Ik snap dat niet hoor. Citaat: "De voordelen ontvang je altijd op je KPN product(en)." Dus dat zou betekenen wel 5 euro korting op KPN internet glasvezel en geen dubbele data meer op Telfort mobiel?

@Hayo1 welk abonnement is bij KPN dan goedkoper dan Telfort met 2 ontvangers en opnemen?

Bij KPN krijg je 5 euro korting op een KPN mobiel, niet op thuis producten als je combineerd.
Dit is wel voor alle mobiel abonnementen maar een sigaar uit eigen doos omdat elk mobiel abonnement duurder is dan de vergelijkbare bij Telfort.
@Hayo1
Dat je in het eerste vakje geen Telfort mobiel kan aanvinken klopt omdat er geen TV bij zit.
KPN internet only en Telfort mobiel gaat je helaas niks opleveren. Alleen met TV erbij het gratis Pluspakket of Foxsports.(zelfs geen dubbele data)

Wat de korting betreft dat legt Doornekamp al uit dat geld enkel voor de KPN mobiele abonnementen.

Je zou €5,00 Combikorting op de factuur willen en de dubbele data dan moet je Telfort Combivoordeel klant blijven. Als je bereid bent TV eruit te doen zal je dit kunnen aangeven tijdens het migratie gesprek. Nu is de situatie lastiger omdat er geen 'nieuwe' Telfort producten worden verkocht en Internet zonder TV feitelijk een nieuw product is. Een Moderator zal daarom moeten aangeven of deze mogelijkheid nog bestaat om ook zonder tv toch Telfort thuisklant te blijven.
Reputatie 1
@Doornekamp33 @Galdor68 Dank voor jullie hulp. Helder.
Dit is allemaal wel teleurstellend. Ik probeer alleen maar de "schade" van forse prijsverhogingen, die verstopt zitten in ingewikkelde constructies, net zoals in de financiele sector, te beperken. De aanbiedingen zijn dus gericht op overstap naar KPN. Binnen Telfort kan je de dienstverlening niet meer wijzigen (lees: goedkoper maken na gedwongen migratie en prijsverhogingen). Met Ziggo schiet je ook niets op en raak je glasvezel kwijt. Blijft over: T-mobile. Of, dacht ik, overstappen naar KPN naar een goedkoper abonnement en dan zie ik wel af van tv. Ik had echt gedacht dat Telfort/KPN dat aantrekkelijk zou maken en loyaliteit zou belonen. Dat is niet zo. Dat kunnen ze zich ook wel permitteren waarschijnlijk dankzij de machtsconcentratie van de duopolie KPN-Ziggo. Het is een festijn van prijsverhogingen tot absurde hoogte. Kennelijk betalen mensen het gewoon... Mijn excuus voor de kleine frustratie hier.
Helemaal begrijpelijk. Je wordt enkel 'beloond' als je jouw Telfort mobiel dan ook bij KPN onderbrengt. Met 2 mobiele abonnementen van Telfort op 1 adres houd je wel de dubbele data.

Dat tientje wat TV extra kost doet het hem niet, het extra betalen voor ontvangers of opnemen komt er al snel nog tien euro bij wat dan al snel €240,00 op jaarbasis extra betekent.op die manier kost TV kijken wel heel veel.

Het Telfort Compleet aanbod is letterlijk enkel leuk voor pure KPN producten.
Reputatie 2

Nu is de situatie lastiger omdat er geen 'nieuwe' Telfort producten worden verkocht en Internet zonder TV feitelijk een nieuw product is.

Hoezo een nieuw produkt? Vanaf 1 maart 2013 zat ik bij KPN, vanaf 12 september 2016 zit ik bij Telfort, bij beide alleen internet, geen tv geen bellen

Nu is de situatie lastiger omdat er geen 'nieuwe' Telfort producten worden verkocht en Internet zonder TV feitelijk een nieuw product is.Hoezo een nieuw produkt? Vanaf 1 maart 2013 zat ik bij KPN, vanaf 12 september 2016 zit ik bij Telfort, bij beide alleen internet, geen tv geen bellen

Simpel Telfort verkocht ooit 3 producten (inclusief mobiel 4) dat is al eerder naar 2 terug gebracht.
Product 1 is enkel Internet product 2 is Internet en TV. Bellen is voor beiden optioneel echt alles in één bestaat niet meer.

Dus de vraagsteller wil een nieuwe dienst/product afnemen in de vorm van alleen internet op basis van zijn reacties. En Telfort levert op papier geen nieuwe diensten/producten meer.

Reageer