Na de nieuwe iTV app is nu ook de nieuwe iTV website live. We zetten 'm de komende dagen in fasen aan voor alle klanten. Eerst voor browsers Chrome en Firefox, later dit jaar ook voor Edge en Safari. Je kunt in de tussentijd gebruik blijven maken van de oude* versie. In dit topic vertel ik je alles over de nieuwe iTV site.
Het belangrijkste op een rijtje
Programma’s terugkijken via de gids
Je kijkt programma’s tot 7 dagen terug via de Gids. Dit doe je als deze meer dan 15 minuten geleden zijn afgelopen.
Chromecast ondersteuning
Met 1 druk op de knop stream je het programma vanaf je PC of laptop naar je Chromecast om het vanaf je televisie te bekijken.
Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
Net als met de voorlopende iTV online app kun je voortaan je favoriete programma’s en zenders ook buiten Nederland bekijken.
Admin: * update. Oude site niet meer beschikbaar
Beste antwoord door Alex - Telfort
Algemeen
Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?
De nieuwe website gebruik je met de browsers Google Chrome en Firefox. Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt. De oude versie van de website zal blijven werken voor de andere populaire browsers (IE, Edge en Safari) totdat deze ook overgaan op de nieuwe versie.
Let op: klanten met een Amino-ontvanger kunnen deze website niet gebruiken.
Hoe gebruik je Chromecast?
Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast-icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden.
Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?
Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.
Is Interactieve TV ook in het buitenland te gebruiken?
Ja, de app én de website zijn in alle landen van de EU te gebruiken. Buiten de EU kun je geen programma’s kijken met de iTV app of website. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig als je verbonden bent met 3G/4G. Vandaar dat we toestemming vragen om je locatie met de iTV app te delen. De locatiebepaling is bij benadering en gebeurt in het besturingssysteem van je apparaat. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt. Als je verbonden bent met WiFi kunnen we op basis van je IP-adres bepalen waar je je bevindt en is het delen van je locatie niet nodig.
Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm een grote zoekbalk. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.
Waarom kan ik het On Demand menu niet vinden?
Momenteel is er geen apart On Demand menu op de website. Gebruik hiervoor de carrousels op de startpagina of zoek naar films en series.
Kan ik video’s hervatten?
Ja, je kan een programma pauzeren en later hervatten. Het is ook mogelijk een programma te pauzeren in de app, en later te hervatten op de website. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats, dus het is niet mogelijk het programma te hervatten op de tv-ontvanger.
Kan ik ook video’s huren?
Nee, het huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger.
Wat vind je in de TV gids?
De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.
Hoe kijk ik een programma terug?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.
Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.
Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om ervoor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.
Hoe kan ik een programma opnemen?
Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen en verwijderen. Als je een opname inplant op je tv-ontvanger van een HD kanaal, kun je deze niet bekijken in de app, tenzij je HD-op-1 hebt.
Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is nog niet mogelijk. Verwijder je opnames via de tv-ontvanger of via de app.
On Demand: menu & huren van items
• Het ‘oude' On Demand menu is nog niet beschikbaar (net als in de app). Je kunt inspiratie voor films vinden op de startpagina of een film/serie vinden via 'Zoeken'.
• Met de huidige website is het mogelijk om een On Demand item te huren. Deze functionaliteit komt pas later naar de nieuwe iTV website. Tot die tijd kun je een film huren via de tv-ontvanger of via de 'oude' website.
Verwijderen van opnames
Op de website kun je opnames nog niet verwijderen. Het is alleen mogelijk om toekomstige opnames te annuleren. Opnames verwijderen kan via de app of de tv-ontvanger, of via de 'oude' website.
Mijn Telfort & filteren van zenders (favorieten)
Deze mogelijkheden zijn al beschikbaar in de iTV app, maar nog niet via de website. Dit komt later dit jaar erbij.
Bekijk reactie
Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?
De nieuwe website gebruik je met de browsers Google Chrome en Firefox. Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt. De oude versie van de website zal blijven werken voor de andere populaire browsers (IE, Edge en Safari) totdat deze ook overgaan op de nieuwe versie.
Let op: klanten met een Amino-ontvanger kunnen deze website niet gebruiken.
Hoe gebruik je Chromecast?
Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast-icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden.
Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?
Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.
Interactieve TV onderweg
Is Interactieve TV ook in het buitenland te gebruiken?
Ja, de app én de website zijn in alle landen van de EU te gebruiken. Buiten de EU kun je geen programma’s kijken met de iTV app of website. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig als je verbonden bent met 3G/4G. Vandaar dat we toestemming vragen om je locatie met de iTV app te delen. De locatiebepaling is bij benadering en gebeurt in het besturingssysteem van je apparaat. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt. Als je verbonden bent met WiFi kunnen we op basis van je IP-adres bepalen waar je je bevindt en is het delen van je locatie niet nodig.
Films & Series kijken in On Demand
Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm een grote zoekbalk. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.
Waarom kan ik het On Demand menu niet vinden?
Momenteel is er geen apart On Demand menu op de website. Gebruik hiervoor de carrousels op de startpagina of zoek naar films en series.
Kan ik video’s hervatten?
Ja, je kan een programma pauzeren en later hervatten. Het is ook mogelijk een programma te pauzeren in de app, en later te hervatten op de website. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats, dus het is niet mogelijk het programma te hervatten op de tv-ontvanger.
Kan ik ook video’s huren?
Nee, het huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger.
TV Gids en Terugkijken
Wat vind je in de TV gids?
De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.
Hoe kijk ik een programma terug?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.
Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.
Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om ervoor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.
Opnames
Hoe kan ik een programma opnemen?
Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen en verwijderen. Als je een opname inplant op je tv-ontvanger van een HD kanaal, kun je deze niet bekijken in de app, tenzij je HD-op-1 hebt.
Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is nog niet mogelijk. Verwijder je opnames via de tv-ontvanger of via de app.
Overig
On Demand: menu & huren van items
• Het ‘oude' On Demand menu is nog niet beschikbaar (net als in de app). Je kunt inspiratie voor films vinden op de startpagina of een film/serie vinden via 'Zoeken'.
• Met de huidige website is het mogelijk om een On Demand item te huren. Deze functionaliteit komt pas later naar de nieuwe iTV website. Tot die tijd kun je een film huren via de tv-ontvanger of via de 'oude' website.
Verwijderen van opnames
Op de website kun je opnames nog niet verwijderen. Het is alleen mogelijk om toekomstige opnames te annuleren. Opnames verwijderen kan via de app of de tv-ontvanger, of via de 'oude' website.
Mijn Telfort & filteren van zenders (favorieten)
Deze mogelijkheden zijn al beschikbaar in de iTV app, maar nog niet via de website. Dit komt later dit jaar erbij.