beantwoord

Telfort iTV website vernieuwd

  • 28 augustus 2018
  • 50 reacties
  • 6034 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +8



Na de nieuwe iTV app is nu ook de nieuwe iTV website live. We zetten 'm de komende dagen in fasen aan voor alle klanten. Eerst voor browsers Chrome en Firefox, later dit jaar ook voor Edge en Safari. Je kunt in de tussentijd gebruik blijven maken van de oude* versie. In dit topic vertel ik je alles over de nieuwe iTV site.


Het belangrijkste op een rijtje


Programma’s terugkijken via de gids
Je kijkt programma’s tot 7 dagen terug via de Gids. Dit doe je als deze meer dan 15 minuten geleden zijn afgelopen.

Chromecast ondersteuning
Met 1 druk op de knop stream je het programma vanaf je PC of laptop naar je Chromecast om het vanaf je televisie te bekijken.

Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
Net als met de voorlopende iTV online app kun je voortaan je favoriete programma’s en zenders ook buiten Nederland bekijken.

Admin: * update. Oude site niet meer beschikbaar
icon

Beste antwoord door Alex - Telfort 28 augustus 2018, 10:15

Algemeen


Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?
De nieuwe website gebruik je met de browsers Google Chrome en Firefox. Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt. De oude versie van de website zal blijven werken voor de andere populaire browsers (IE, Edge en Safari) totdat deze ook overgaan op de nieuwe versie.
Let op: klanten met een Amino-ontvanger kunnen deze website niet gebruiken.

Hoe gebruik je Chromecast?
Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast-icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden.

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?
Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.


Interactieve TV onderweg


Is Interactieve TV ook in het buitenland te gebruiken?
Ja, de app én de website zijn in alle landen van de EU te gebruiken. Buiten de EU kun je geen programma’s kijken met de iTV app of website. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig als je verbonden bent met 3G/4G. Vandaar dat we toestemming vragen om je locatie met de iTV app te delen. De locatiebepaling is bij benadering en gebeurt in het besturingssysteem van je apparaat. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt. Als je verbonden bent met WiFi kunnen we op basis van je IP-adres bepalen waar je je bevindt en is het delen van je locatie niet nodig.


Films & Series kijken in On Demand


Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm een grote zoekbalk. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Waarom kan ik het On Demand menu niet vinden?
Momenteel is er geen apart On Demand menu op de website. Gebruik hiervoor de carrousels op de startpagina of zoek naar films en series.

Kan ik video’s hervatten?
Ja, je kan een programma pauzeren en later hervatten. Het is ook mogelijk een programma te pauzeren in de app, en later te hervatten op de website. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats, dus het is niet mogelijk het programma te hervatten op de tv-ontvanger.

Kan ik ook video’s huren?
Nee, het huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger.


TV Gids en Terugkijken


Wat vind je in de TV gids?
De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.

Hoe kijk ik een programma terug?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om ervoor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.


Opnames


Hoe kan ik een programma opnemen?
Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen en verwijderen. Als je een opname inplant op je tv-ontvanger van een HD kanaal, kun je deze niet bekijken in de app, tenzij je HD-op-1 hebt.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is nog niet mogelijk. Verwijder je opnames via de tv-ontvanger of via de app.


Overig


On Demand: menu & huren van items
• Het ‘oude' On Demand menu is nog niet beschikbaar (net als in de app). Je kunt inspiratie voor films vinden op de startpagina of een film/serie vinden via 'Zoeken'.
• Met de huidige website is het mogelijk om een On Demand item te huren. Deze functionaliteit komt pas later naar de nieuwe iTV website. Tot die tijd kun je een film huren via de tv-ontvanger of via de 'oude' website.

Verwijderen van opnames
Op de website kun je opnames nog niet verwijderen. Het is alleen mogelijk om toekomstige opnames te annuleren. Opnames verwijderen kan via de app of de tv-ontvanger, of via de 'oude' website.

Mijn Telfort & filteren van zenders (favorieten)
Deze mogelijkheden zijn al beschikbaar in de iTV app, maar nog niet via de website. Dit komt later dit jaar erbij.
Bekijk reactie

50 reacties

6.Gids op scherm toont slechts 3 zenders. Niet effectient ..


Dit is dus net zo inefficiënt als de app waar ik dit als een verbeterpunt heb genoemd. Helemaal omdat je op een laptop en pc scherm vrijveel ruimte hebt is dit gewoonweg vreemd. Helemaal omdat de site niet met een browser op een tablet te benaderen is.
@Goz3rr kijk eens bij de instellingen, net als in de app kan je de kwaliteit omhoog zetten



Ter vergelijk de gids via de oude website veel efficienter

Reputatie 1
Badge
Ben je wel op de hoogte van de Win 7 Ducky....? Hier ontvang je namelijk geen beveiligingsupdates meer van, met alle gevolgen van dien! Ik weet dus niet of je belangrijke documenten en foto's op je pc hebt staan (is ook niet belangrijk voor mij) maar die kun je opeens kwijt raken daardoor, dat zou toch erg jammer zijn.

Ik heb nog een pakket liggen van Win 8.1 die mag jij zo hebben van mij, als jij je aanmeld voor een Win 10 insider, dan is de Win 10 gratis (ik weet alleen niet meer of dat nog steeds geldig is!?) maar dan heb je sowieso een veilige Windows versie.


JvanKuijk
Dank je wel voor het aanbod👍, maar ik begin pas aan windows 10 als ik een nieuwe computer nodig heb. Ik hoop dat dat nog héél lang gaat duren. Vind het gewoon een zeer prettig systeem.
Belangrijke dingen(voor mij) staan op een externe harddisk en ik heb een goede beveiliging.

Maar nogmaals mijn dank,
Groeten,
Ducky
Mee eens Ducky zo heb ik heimwee naar win98 of het systeem van Atari op de ST 1040 mijn eerste personal computer
Reputatie 3
Gisteravond heel lang zonder storing tv gekeken online. Als je in full screen weergave zit en je wilt naar een andere zender, dan moet je eerst rechtsboven de zenderbalk ophalen. Na het kiezen van een andere zender valt hij terug in een kleine weergave en moet ik weer vergroten naar fullscreen. Zeer omslachtig. Kan de zenderbalk niet met een mouseover omhoog en gelijk schakelen naar de zender zonder te schalen naar de kleinere versie?
Reputatie 3
1.De nieuwe gaat als eerste al heel stroperig met alles wat je doet.

2.Live tv kijken toont onderin bij volledig scherm lange tijd blokken van andere zenders. Die kan je niet omhoogtrekken als je met je muis in de buurt komt, maar dat moet via een icoon rechts boven in de hoek. Auto up/down zijn veel efficienter zijn bij een mouse over.



3.Tv kijken scherm is opgerekt, groot zwart blok onderin.



4.site is niet responsive, op mijn scherm zie ik slechts 3 blokken van zenders naast elkaar.



5.grote banners op openingsscherm nemen onwijs veel ruimte in waardoor je onnodig moet scrollen ..

Reputatie 3
6.Gids op scherm toont slechts 3 zenders. Niet effectient ..

Reputatie 3
7.Gids item aangeklikt, maar ik kan niet (terug)kijken. Ik moet dan eerst die popup sluiten, terug naar het hoodsccherm en dan de zender opzoeken met live kijken.

Reputatie 3
8.Klikken op LIVE toont weer popup en dan moet ik alsnog weer op play klikken om te kijken. Waarom niet direkt de stream starten? Idem bij terug kijken.

Reputatie 3
9.Mooi is dat beeldkwaliteit in te stellen is bij de instellingen. Zit merkbaar verschil tussen hoog/laag.

Reputatie 3
11.een optie om de thumbnail afmeting (klein-groter-groot) in te stellen zou grandioos zijn. De huidige afmeting vindt ik persoonlijk te groot 😛
Reputatie 5
Badge +8

@Alex - Telfort Misschien is het nog een idee om de stream in hele lage kwaliteit te starten zodat alles vlotter werkt en de kwaliteit op te bouwen naar de ingestelde kwaliteit, Dit kan het wachten (bufferen van data wat soms wel 20 seconden duurt) op te vangen. De site werkt daardoor heel stroperig.Uitgezet met de vraag of dit mogelijk is. Kom ik op terug.


En ik heb al een update:

Dit doen we al. Met het instellen van de beeldkwaliteit geef je alleen een maximum aan de kwaliteit aan. We hebben drie kwaliteiten waar je tussen kunt kiezen (Laag – Midden – Hoog). Dan ziet het er als volgt uit:

- Laag: kwaliteit 3
- Midden: kwaliteit 6
- Hoog: kwaliteit 10

Als je een stream start begin je altijd op kwaliteit 0. En dan gaat het langzaam door naar de door jou maximaal ingestelde kwaliteit.

Je moet het dan wel op laag hebben ingesteld als je verbinding minder goed is. 🙂
Reputatie 8
Badge +19
Het is voor alle klanten en andere gebruikers gewoon fijn dat iTV-online vanaf nu (in theorie) gewoon goed werkt in iedere browser die HTML5 Video ondersteunt, en er geen aparte media-player plug-ins zoals Silverlight en Adobe Flashplayer meer nodig zijn.
Dat als eerste de meest gebruikte cq populaire browsers Chrome en Firefox zijn aangepakt is begrijpelijk, temeer omdat deze op dit moment als enige ondersteuning bieden voor de meest populaire videoformats t.w. MP4, WebM en Ogg.
Ik neem aan dat de Telfort-streams in MP4 format zijn.

Hieronder een afbeelding met de meest voorkomende browsers en hun voortgang in HTML5 ondersteuning.

Reputatie 3
Nog een puntje:
-ik moet addblocker en ghostery uitzetten om itvonline te kunnen gebruiken.
Reputatie 8
Badge +11
Dan zie ik dus geen reden waarom het in Opera niet zou kunnen werken.
Reputatie 3
@Alex - Telfort Ik heb de kwaliteit op midden (6). Desondanks duurt het bijna 20 seconden voordat de stream loopt.
Ik was blij met de nieuwe GUI voor ITV op de PC en had gehoopt dat de problemen met dat draaiende cirkeltje in de oude versie tot het verleden behoorde; en de onderliggende software. Maar je raad het al ... een nieuw cirkeltje wanneer je opnames terug kijkt.
Ook het KPN forum staat bol van de klachten. Ik heb vaak met Telfort over dit probleem gebeld en liep tegen een muur van onbegrip, alsof ik de enige ben dit dit probleem zou hebben: nog nooit eerder klachten gehad meneer ...

De grootste irritatie is, dat klanten met zalvende woorden of ons is niets bekend worden afgescheept.
Er is een probleem lees ik bij het KPN forum en ze zijn daar niet vrolijk. Ook daar moet de moderator zich in allerlei bochten wringen om de gemoederen te sussen.

Ik kijk tv op mijn PC en niet meer via de TV en velen met mij. Iemand vroeg compensatie.
Lees ik van de mod bij KPN dat alles in de basis werkt. Je koopt een Ferrari die niet harder gaat dan 130...
Het is een slecht product waar je jaarlijks zo'n 600 eu voor betaald.

Ik ben bij Ziggo weggegaan omdat glasvezel begint waar koper eindigt. KPN en haar dochter hebben de boel niet op orde
Reputatie 5
Badge +8
@Alex - Telfort Ik heb de kwaliteit op midden (6). Desondanks duurt het bijna 20 seconden voordat de stream loopt.

En op laag, ook 20 sec? Is je verbinding wel goed? Welke snelheid meet je als je een speedtest uitvoert? Heb je dit op meerdere laptops/pc's op die locatie?
Dat cirkeltje als het die van het bufferen is zal meer aan de servercapaciteit liggen en deels mischien ook wel in het thuisnetwerk, dan aan een grafisch schilletje. En juist nu van het online kijken meer gebruik wordt gemaakt door het over de grens en buitenshuis kunnen kijken etc zal die capaciteit toch belangrijker worden. Voor de soepele werking van de gui zal de eigen hardware goed moeten zijn.
Reputatie 8
Badge +19
Dan zie ik dus geen reden waarom het in Opera niet zou kunnen werken.
De HTML5 broncode moet voor iedere browser geschikt gemaakt worden dus ook voor Opera.
Dan is het logisch dat de meest gebruikte browsers eerst worden 'aangepakt'.
De vier genoemde browsers worden dan door Telfort ondersteund maar het zou me niet verbazen dat het in het (nog?) niet ondersteunde Opera ook gewoon goed zal werken...

Microsoft Edge wordt niet eens genoemd omdat deze blijkbaar niet geschikt is, of te weinig gebruikers heeft.
@Goz3rr kijk eens bij de instellingen, net als in de app kan je de kwaliteit omhoog zetten

Die staat al op hoog
Het lijkt er op dat de oude site nu defintief is uitgeschakeld.
Reputatie 1
Badge
Ik kan dus helemaal geen tv meer kijken op mijn desktop met windows 7 en IE 11. ook niet met chrome.

Dit probleem is pas enkele dagen.

Bedankt Telfort.
Met chrome zou het wel moeten lukken, misschien even de cookie's verwijderen.

Update, lees net in het andere draadje van @ducky dat chrome ook bij anderen problemen geeft en dat Safari mini het wel doet.
Ben je wel op de hoogte van de Win 7 Ducky....? Hier ontvang je namelijk geen beveiligingsupdates meer van, met alle gevolgen van dien! Ik weet dus niet of je belangrijke documenten en foto's op je pc hebt staan (is ook niet belangrijk voor mij) maar die kun je opeens kwijt raken daardoor, dat zou toch erg jammer zijn.

Ik heb nog een pakket liggen van Win 8.1 die mag jij zo hebben van mij, als jij je aanmeld voor een Win 10 insider, dan is de Win 10 gratis (ik weet alleen niet meer of dat nog steeds geldig is!?) maar dan heb je sowieso een veilige Windows versie.

De itv website is niet meer te bereiken en dat al zeker vanaf vanmorgen hier, zie afbeelding.
Problemen of wat is er war anders aan de hand??.

Dit komt omdat ergens nog een HTTPS certificaat (van Symantec) word gebruikt, welke sinds kort niet meer worden vertrouwd door alle browsers. (Wat trouwens al meer dan een jaar geleden bekend was).

Kun je zelf niks aan doen

Itv is helemaal gestopt en komt ook nooit meer terug denk ik, https://www.interactievetv.nl/ deze werkt ook zeer goed.

Reageer